Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö käräyttää toimeentulotukea väärinkäyttävä suurperheen äiti?

outoa
27.01.2017 |

Hmm, onko toimeentulotuki tarkoitettu UUDEN auton ostoon? Kyseessä vajaa 40000 euron auto. Tämä suurperheen äiti ei aio töitä koskaan hakea, ostelee vaan koko ajan kaikkea kallista. Mies ei ole kirjoilla hänen luonaan, vaikka ovat naimisissa ja oikeasti mies asuu näiden kanssa...

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aptäällä kirjoitti:

Kyllä,olen asiasta varma. Tämä nainen on elänyt sossun tuilla jo 25 vuotta eikä ole tehnyt päivääkään töitä . Osa lapsista siis jo aikuisia ja asuvat kotona työttömänä, jotta äiti saa isommat avustukset. Ja perheessä on myös alle kouluikäisiä lapsia.

Aha.

Sillä lailla.

Lisäksi hänellä on korppikotkia kiertelemässä ja korokotiilejä uiskentelemassa ympäristössä, samoja jotka maireana iltapäiväpullakaffeilla istuskelee tehden samalla vaivihkaa muistiinpanoja kaikesta vähintäänkin epäilyttävästä mitä sossun tuilla eläville perheiden mielikuvaan ei oikein hänen mielestään ole kohdallaan.

Vierailija
82/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kotona töitä ja on uus auto pihalla. Pitääkö töissä käydä jossain ja se vaan lasketaan työksi? Se mitä sun naapuri sulle kertoo ei välttämättä ole totta ollenkaan. Taitaa huomata miten utelias ja kateellinen olet ja siksi valehtelee, ihan kiusallaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie kalatkin vedestä. Vanha viisaus joka pätee, varsinkin Suomessa.

Aloittajan keissistä en tiedä, mutta jos näkisin jonkun selvästi käyttävän hyväksi viimeisijaista tukea, kyllä käräyttäisin. Ei oo mun tuloilla ja varallisuudella mitään tarvetta kadehtia heitä, vaan haluan, että tt-tukea riittäisi niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Jos tää jotenkin itseeni liittyy, kyse on siitä, mihin maksamani isot verot menevät.

Mä haluan, että tt-tuki on olemassa. Ja haluan, että sitä saavat ne, joilla ei tuloja ole riittävästi perusasioihin. Olin nuorena köyhä, ei meinannut edes lukiokirjoihin riittää rahat.

Vierailija
84/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni on minut jo käräyttänyt Kelaan:) olen kolmen lapsen yksinhuoltaja ja hoitovapaalla nuorimmaisesta. Ostin juuri lainarahalla lähes 400 000€ asunnon ja laitoin entisen omistusasunnon myyntiin vasta muuton jälkern ja myynnissä on edelleenkin. Joululomalla oltiin lasten kanssa kahsi viikkoa Thaimaassa. Eikä hoteli ollut halvimmasta päästä. Kaikki tämä on nähtävissä Facebookissa. Ja tiedoksi saan tällä hetkellä Kelasta ainostaan kotihoidontukea ja lapsilisät. Kaikki menee elämiiseen koska uudesta asunnosta lmaksan korkoja ja yhtiövastiketta sekä vanhasta asunnosta lainanlyhennystä, korkoja ja yhtiövastiketta. Ksikki tä on kuitenkin mahdollista kun elää järkevästi ja säästää aina kun se on vaan mahdollista. Ei "kelan tuilla" tälläinen mahdoolista olisi, mutta enhän minä sitä muille huutele mistä ja mitä rahaa saan. Varmasti moni kuvittelee että onpa hyvät tuet ja käyttä niitä vääriin :)

Vierailija
85/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapeetäällä kirjoitti:

Mies maksaa edellisen liiton aikana syntyneiden lasten elatusmaksuja ja tekee todella pienipalkkaista työtä (käteen jää reilu 1000€). Tiedän asiasta, koska tämä nainen on minulle itse kertonut. Mies saa palkan lisäksi tt-tukea.

Onneksi olkoon!

Sinulle myönnettiin juuri kuukauden kaksinaamaisimman kaverin kunniamerkki! Se on tiukasti liimattu kyr** keskellä otsaa

Vierailija
86/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ystäväpiirissä samanlainen korppikotka kuin ap. Teki nimettömän ilmiannon minusta työkkäriin. Virkailijan mielestä ilmianto oli epäilyttävä eikä edes uskonut sitä, mutta virkansa puolesta joutui tutkimaan. Lisäksi mainitsi, että jos hän itse olisi uskonut ilmiantajaa, joutuisin selvittelemään asiaa myös Kelan ja mahdollisesti sossun kans.

Tämä korppikotka oli jo ilmiantopuhelussa kertonut asiat niin, että tiesin heti, kuka oli kyseessä. Työkkärissä oli kirjattu puhelu sanasta sanaan ja sain sen luettavaksi. Lisäksi oli tehnyt aivan alkeellisia mokia, joiden takia pääsin aika vähällä selvittelyllä, onneksi. Näitä en nyt ap:n ja muiden kyttääjien suureksi harmiksi ala kertomaan.

Mitään väärää en ollut tehnyt, mutta otti päähän kun tiesi ns. ystävän tehneen kateuksissaan tuollaisen teon.

Vierailija
87/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa mua ärsyttää kaikki korppikotkat jotka pistävät nenänsä muiden asioihin, mutta minua ärsyttää se että kouluttautuneet, töissäkäyneet yksinhuoltajat pärjäävät pienemmällä ja joutuvat tiukemmille kuin viiden lapsen kotiäiti jonka mies tienaa hyvin mutta asuvat muka "erossa."

Vierailija
88/89 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toikin ettei mikään laki kiellä ostamasta autoa jonka rahoitusyhtiö omistaa seuraavat 6 vuotta.

Kun sen omistus siirtyy vasta sitten kun on maksanut kaikki erät, rahoitus yhtiö voi myös viedä auton pois jos ei maksa kk eriä.

Eiköhän toi osamaksu juttu kateutta herätä kun osa porukasta luottotiedottomia ja joutuvat 1000e autoilla pärjäämään

Vierailija
89/89 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerätä saatat saada itsekin syytteet jos viranomaisille paljastuu toista kautta ja samalla paljastuu että sinä et tehnyt mitään vaikka tiesit rikoksesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme