Pitäisikö käräyttää toimeentulotukea väärinkäyttävä suurperheen äiti?
Hmm, onko toimeentulotuki tarkoitettu UUDEN auton ostoon? Kyseessä vajaa 40000 euron auto. Tämä suurperheen äiti ei aio töitä koskaan hakea, ostelee vaan koko ajan kaikkea kallista. Mies ei ole kirjoilla hänen luonaan, vaikka ovat naimisissa ja oikeasti mies asuu näiden kanssa...
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aapeetäällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kotona asuvista aikuisista mitään tukia saa?
Kyllä saa. Sossu maksaa kotona asuvasta täysi-ikäisestä tukea 342.42 euroa/kk
Niin, heille itselleen, ei tälle äidille. Ja tuosta toimeentulotuesta miinustetaan työkkärituki pois.
Ei muuten maksa jos aikuinen lapsi on opiskelija! Ymmärtäkää nyt pässit lähes jokainen alle 20 vuotias on ainakin opiskelija j as tällöin ei oo oikeutettu toimeentulotukeen vaikka vanhempi olisi nollatuloinen ja itse tt tuella elävä. Tällöin nuori saa vain 97€ ja muuhun elämiseen on otettava opintolainaa! Edes vanhemmalle ei makseta mitään tukeatuosta aikuisesta lapsesta.
mut nämähän oli vissiin työttömiä, ei opiskelijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aapeetäällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, heille itselleen, ei tälle äidille. Ja tuosta toimeentulotuesta miinustetaan työkkärituki pois.
Ei muuten maksa jos aikuinen lapsi on opiskelija! Ymmärtäkää nyt pässit lähes jokainen alle 20 vuotias on ainakin opiskelija j as tällöin ei oo oikeutettu toimeentulotukeen vaikka vanhempi olisi nollatuloinen ja itse tt tuella elävä. Tällöin nuori saa vain 97€ ja muuhun elämiseen on otettava opintolainaa! Edes vanhemmalle ei makseta mitään tukeatuosta aikuisesta lapsesta.
Nuorillahan on pakko opiskella,työttömänä ei saa korvauksia ennen kuin vanhempana.Alle 25v. laki tuli ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa enemmän asumistukea ja pistää aikuiset lapset maksamaan vuokraa käteisellä työttömyystuesta.
Työttömyystukea saa vain sellainen aikuinen nuori joka on opiskellut jo jonkin ammatin eli ikääkin on jo enemmän kun joku 18-19. Yli parikymppiset toki saavat sitten työttömytskorvausta tai tt tukea kun ovat jo opiskelun suorittaneet. Itse asiassa kotona asuva nuori tulee paljon halvemmaksi valtiolle kun nuori ei saa omaan asuntoon asumistukea tai tt tukea. Periaatteessa hänellä olisi oikeus maksattaa esim. 650€ vuokra valtiolla! Se asumistuen nosto mitä tulee yhdestä henkilöstä lisää on pieni ja tarvitaanhan sitä tuota nuorta varten oma huone joten asuntokin on kalliimpi vanhemmille mitä olisi jos voisi asua pienemmässä.
Käsitinkö oikein ap tuolla yh:lla on siis aikuisia lapsia (useampia?) ja opiskelut jo kaikilla suoritettu joten työttömyyskorvausta pukkaa? Onhan se harmi jos nuori ei ikinä lähde itsenäistymään mutta ajattel et positiivisesti sillä jokainen aikuinen lapsi voisi tosiaan vuokrata itselleen sen 650€ yksiön. Asumalla samassa tuler perhe paljon halvemmaksi yhteiskunnalle.
Kyllä en ihan äkkiä usko että pienituloiset ja samalla suurimenoiset saisi ees Santanderilta mitään 40 000 euron autoon.. Haiskahtaa kyllä. Jos rahoituksella otettu auto, vakuutuksetkin pilvissä täyskaskon vuoksi. Me meinaan itse myytiin 30 000 euron (käytetty) auto koska oli liian kallis pitää kun taloustilanne huononi.
aapeetäällä kirjoitti:
Mies maksaa edellisen liiton aikana syntyneiden lasten elatusmaksuja ja tekee todella pienipalkkaista työtä (käteen jää reilu 1000€). Tiedän asiasta, koska tämä nainen on minulle itse kertonut. Mies saa palkan lisäksi tt-tukea.
On köyhällä muijalla käyny mahtava munkki, kun on kaltaisesi vittumaisen ystävän saanut.
Joka huutelee kamun raha-asiat aavee-palstalla netissä.
Heti aluksi kyselee ja tiedustelee pitäiskö ja olisko perusteita kaveri käräyttää kun mieli näköjään kovasti tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aapeetäällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorillahan on pakko opiskella,työttömänä ei saa korvauksia ennen kuin vanhempana.Alle 25v. laki tuli ajat sitten.
Alle 25v. saa tuet jos on yksikin tutkinto suoritettu. Ei silloin enää ole mitään opiskelupakkoa. Ja johan tuohon ikään on ammattikoulun ehtinyt käydä.
Tosin tää nyt on ihan vaan provo, joten sikäli spekulointi on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä en ihan äkkiä usko että pienituloiset ja samalla suurimenoiset saisi ees Santanderilta mitään 40 000 euron autoon.. Haiskahtaa kyllä. Jos rahoituksella otettu auto, vakuutuksetkin pilvissä täyskaskon vuoksi. Me meinaan itse myytiin 30 000 euron (käytetty) auto koska oli liian kallis pitää kun taloustilanne huononi.
Kyllä autolainaa saa olemattomalla korolla,eri juttu kannattaako ottaa.On se täyskaskokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aapeetäällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 25v. saa tuet jos on yksikin tutkinto suoritettu. Ei silloin enää ole mitään opiskelupakkoa. Ja johan tuohon ikään on ammattikoulun ehtinyt käydä.
Tosin tää nyt on ihan vaan provo, joten sikäli spekulointi on turhaa.
Nojoo,kaksivuotisen tutkinnon ovat voineet saada.
Naapuri siis lainaa välillä poikaystävänsä autoa ja ap aikoo käräyttää se sossuun?
Tienaan alle satasen kuukaudessa ja se vähennetään toimeentulotuesta. Ei toimentulotukiasiakkaalla saa olla säästöjä eikä 40000 euroa tilillä.
Santander mainostaa vakuudetonta lainaa 50 000 euroon asti.Kaikenlaisille viheltäjille autolaina myönnetään - ja sitten voi paikkailla pikavipeillä että hyvin menee...
[/quote]
Tämä EI ole provo. Vaan valitettavasti tosi asia.
Tämä tuen saaja on itse leuhkinut asialla, että saa paljon rahaa sossusta.
Minäpä nyt teen ilmoituksen tuosta naisesta![/quote]
Juu, ilman muuta tee!
Ja sillä aikaa kun se on stressaantuneena selvittämässä tulojansa,niin
nusaset sen komiaa ukkoa.
Loppuu leuhkimiset tuen saajalta.
Lähetä lopuksi Hyvää ystävänpäivää-kortti.
Ei tarvitse itse alkaa selvittämään faktoja, kenen omistuksessa auto on, koska pelkkä epäilys riittää. Viranomaiset sitten selvittävät kyllä asiaa =)
Voi kuule toivon totisesti että tämän yh:n laina bemari pistää jonkun kateuden vihreyden nousemaan niin että jaksaa vielä jonnekin soitella ja ilmiantaa. Pitää vissiin useammin karauttaa tuolla isän bemareilla virastoihin ja pitää omassa parkissa mahd. Paljon jos vaikka se ilmianto vihdoin tulisi joltain. Oikeasti on oikeastaan hauskaa saada ihmiset kateellisiksi turhaan koska he ovat kateudessaan tyhmiä kun saapas.
Ota mallia ja alat tekemään itse samaa. Väärinkäytökset loppuu automaattisesti kun rahat loppuu.
Tai sitten teet saman kuin minä ja muutat maasta niin ainakaan sinä et ole maksamassa näitä älyttömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kateus vie kalatkin vedestä. Vanha viisaus joka pätee, varsinkin Suomessa.
Joo, ja huijaaminen vie minunkin maksamia verorahoja sinne, minne ne eivät kuulu. Tuilla eläjiä en kadehdi kyllä millään tavalla, mutta yhteisiin muroihin kuseminen vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan alle satasen kuukaudessa ja se vähennetään toimeentulotuesta. Ei toimentulotukiasiakkaalla saa olla säästöjä eikä 40000 euroa tilillä.
Tuloraja, mitä hakija saa ansaita ilman että se vaikuttaa myönnettävään perustoimeentulotuen määrään on 50e kuukaudessa.
Siis 50 euroa yhden kuukauden aikana.
Tämän voi jokainen tarkistaa kelan sivuilta.
Sossu EI MAKSA perustoimeentulotukea.
Kela myöntää sitä mikäli toimeentulotuen perusteet täyttyy.
Hgfgfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus vie kalatkin vedestä. Vanha viisaus joka pätee, varsinkin Suomessa.
Joo, ja huijaaminen vie minunkin maksamia verorahoja sinne, minne ne eivät kuulu. Tuilla eläjiä en kadehdi kyllä millään tavalla, mutta yhteisiin muroihin kuseminen vituttaa.
Mutta näähän ei edes huijaa...
Edelleenkin aplla on vain naapurinsa sana ja omat kuvitelmansa, ei siis mitään faktaa...
Ja sitten ostaa niillä saamillaan vuokrarahoilla niille niitä hilavitkuttimia ja ruokaa ym. :) Joten saldo on +/-0