Pitäisikö käräyttää toimeentulotukea väärinkäyttävä suurperheen äiti?
Hmm, onko toimeentulotuki tarkoitettu UUDEN auton ostoon? Kyseessä vajaa 40000 euron auto. Tämä suurperheen äiti ei aio töitä koskaan hakea, ostelee vaan koko ajan kaikkea kallista. Mies ei ole kirjoilla hänen luonaan, vaikka ovat naimisissa ja oikeasti mies asuu näiden kanssa...
Kommentit (89)
Sossutuilla ei mitään 40 000 autoja ostella.
Perustoimeentulotukilaskuri on kaikilla kansalaisilla vapaasti nähtävissä/käytettävissä Kelan sivuilla.
Samaan aikaan. kun täällä köyhät usutetaan kyttäämään toisiaan ja joidenkin köyhien sossutukien väärinkäyttöä,
niin poliitikot saattaa mällätä surutta verorahoja konsulttien ymv taskuun?
Samat poliitikot joita pahimmat kyttääjät on itse äänestäneet...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi asua eri osoitteessa vaikka olisi naimisissa.Mistähän ne autorahat ovat tulleet,jos on ostanut velaksi ja talo panttina niin oma moka.
Toki voi asua eri osotteissa mutta sossutukia EI saa ilman että miehenkin tulot otetaan huomioon. Ja siitähän ap valittaa, että osti sossutuilla 40000 arvoisen auton....
Ja väittää että olisi niiden tukien väärinkäyttöä, se auton osto siis...Pitää muistaa että autoja myydään osamaksulla olemattomalla käsirahalla.Voi olla että se on vain tehnyt kaupan johon ei ole varaa.Jotkut vaihtavat autoa vaikka on entinenkin maksamatta.
Tottahan toki noin voi tehdä.
Mutta ap nimenomaan valitti siitä että on sossutukien väärinkäyttämistä kun ostaa 40000 arvoisen auton :-D
Ihan sama siis miten sen auton ostaa ja rahoittaa, kun SE on väärin....
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kotona asuvista aikuisista mitään tukia saa?
Ei. Mutta jonkun kotona asuvien, työttömien aikuisten lasten kulut on maksettavat. Ruuat, vaatteet, hilavitkuttimet ja liikkumiset, sähkön ja veden kulutus lisääntyy. Vai riittääkö työttömyystuki?
Jos perheenäiti haluaa käyttää toimeentulotukensa auton ostoon niin siitä vaan. Perusosalla voi tehdä mitä haluaa, kunhan vaatettaa ja ruokkii elätettävät lapsensa. Tuen määrä on kuitenkin standardi, ei kukaan saa uuteen autoon mitään ylimääräistä. Jos äiti ei halua syödä kuukauteen ja maksaa sillä rahalla autoaan niin se on äidin asia. En nyt ihan ymmärrä tätä koko hommaa. Jos auto on jonkun muun nimissä mutta äiti sitä käyttää niin hankala ruveta asiaa todistelemaan, saatika sitä että mies asuu heidän kanssaan oikeasti. Onnea yritykseen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sossutuilla ei mitään 40 000 autoja ostella.
Perustoimeentulotukilaskuri on kaikilla kansalaisilla vapaasti nähtävissä/käytettävissä Kelan sivuilla.
Samaan aikaan. kun täällä köyhät usutetaan kyttäämään toisiaan ja joidenkin köyhien sossutukien väärinkäyttöä,
niin poliitikot saattaa mällätä surutta verorahoja konsulttien ymv taskuun?
Samat poliitikot joita pahimmat kyttääjät on itse äänestäneet...?
Muista että nyt puhutaan auton arvosta, ei siitä mitä se oikeasti on maksanut.
Ap tuskin edes tietää mikä ero niillä on :-D
- Onks kelal moi.
- No hei.
- mun mielestä naapuril on liian siisti auto.
Mä haluun käräyttää sen ku mun mielest se saa teilt etuisuuksii.
Vierailija kirjoitti:
Jos perheenäiti haluaa käyttää toimeentulotukensa auton ostoon niin siitä vaan. Perusosalla voi tehdä mitä haluaa, kunhan vaatettaa ja ruokkii elätettävät lapsensa. Tuen määrä on kuitenkin standardi, ei kukaan saa uuteen autoon mitään ylimääräistä. Jos äiti ei halua syödä kuukauteen ja maksaa sillä rahalla autoaan niin se on äidin asia. En nyt ihan ymmärrä tätä koko hommaa. Jos auto on jonkun muun nimissä mutta äiti sitä käyttää niin hankala ruveta asiaa todistelemaan, saatika sitä että mies asuu heidän kanssaan oikeasti. Onnea yritykseen kuitenkin.
Suomessa olisi vissiin hyvä pienentää reilusti perusosaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä tiedät kaiken perheestä koska?
Tiedät että osti auton sossutuilla, varmaan sit käteisellä kun säästöjä ei saa olla, ja tiedät auton hintalapunkin?
Tiedät AUKOTTOMASTI että sossutuilla EI saa ostaa autoa?
Mitä niillä sitten saa ostaa?
Sossutuet eivät todellakaan ole auton ostoa varten vaan viimesijainen tuki elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mutta usko vaan, ei ole auto nimissään. Kyllä nuo osaavat.
Miksi ei olisi? Halpa auto. Olen itsekin saanut toimeentulotukea, vaikka mulla on ollut auto.
Pohjoisemmassa Suomessa nämä sossunelätit osaa sumplia viinansakin sossun maksettaviksi. Pummin kaverit kun nääs ovat yksityisyrittäjiä, jotka tarjoaa palveluitaan näille pitkäaikaistyöttömille. Sossun vaatimaan kuittiin on helppo lisätä parin viinapullon verran euroja tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Sossu maksaa kotona asuvasta täysi-ikäisestä tukea 342.42 euroa/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta jonkun kotona asuvien, työttömien aikuisten lasten kulut on maksettavat. Ruuat, vaatteet, hilavitkuttimet ja liikkumiset, sähkön ja veden kulutus lisääntyy. Vai riittääkö työttömyystuki?
No ei taatusti riitä, tietenkään. Ja nuo aikuiset lapsetkin saavat varmaan jotain tukea ITSE. Eli tuskin apn kyttäämä äiti maksaa noiden elatuksen KOKONAAN.
Kyttääjä ap tuskin tietää TÄYSIN mikä perheen rahatilanne on.
Onhan tuon auton voinut ostaa se mieskin kun kerta töissä käy. Ja koska ovat NAIMISISSA niin eipä noita sossutukia saa ILMAN miehenkin tulotietoja vaikka kuinka "asuisi" eri osoitteessa
Kyttäjä ap vois kyllä hankkia oman elämän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi asua eri osoitteessa vaikka olisi naimisissa.Mistähän ne autorahat ovat tulleet,jos on ostanut velaksi ja talo panttina niin oma moka.
Toki voi asua eri osotteissa mutta sossutukia EI saa ilman että miehenkin tulot otetaan huomioon. Ja siitähän ap valittaa, että osti sossutuilla 40000 arvoisen auton....
Ja väittää että olisi niiden tukien väärinkäyttöä, se auton osto siis...Pitää muistaa että autoja myydään osamaksulla olemattomalla käsirahalla.Voi olla että se on vain tehnyt kaupan johon ei ole varaa.Jotkut vaihtavat autoa vaikka on entinenkin maksamatta.
Jos on varaa auton osamaksuihin, ei tarvitse sossun tukia.
Ap katso auton rekisteri ja laita tekstiviestillä kysely Trafiin kenen nimissä auto on.
aapeetäällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se EI tule sille äidille vaan sille täysi-ikäiselle....
Ja sen täysi-ikäisen pitää se ihan itse hakea....
Vierailija kirjoitti:
Ap katso auton rekisteri ja laita tekstiviestillä kysely Trafiin kenen nimissä auto on.
Eli omistaako sen rahoitusyhtiö vai...
aapeetäällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei noissa säästetään vaan viedään se raha opiskelijoilta!
Mies maksaa edellisen liiton aikana syntyneiden lasten elatusmaksuja ja tekee todella pienipalkkaista työtä (käteen jää reilu 1000€). Tiedän asiasta, koska tämä nainen on minulle itse kertonut. Mies saa palkan lisäksi tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä tiedät kaiken perheestä koska?
Tiedät että osti auton sossutuilla, varmaan sit käteisellä kun säästöjä ei saa olla, ja tiedät auton hintalapunkin?
Tiedät AUKOTTOMASTI että sossutuilla EI saa ostaa autoa?
Mitä niillä sitten saa ostaa?Sossutuet eivät todellakaan ole auton ostoa varten vaan viimesijainen tuki elämiseen.
Koita nyt hyvä ihminen tajuta ertä se raha mitä sossusta saa, sen voi käyttää ihan mihin itse haluaa!
Ei ole MISSÄÄN kielletty auton ostamista niillä rahoilla.
Katsos kun on olemassa sellainen asia kuin itsemääräämisoikeus.
Tuo äiti tuskin on holhouksen alla...
Kelan mukaan he saavat tietoa tukien väärinkäyttäjistä myös muiden ihmisten ilmiantamana.
Tottakai tukien väärinkäytöstä tulee tehdä ilmoitus. Kyse on meiltää kerättyjen verovarojen väärinkäytöstä.
Kela kyllä tutkii, onko ilmianto aiheellinen, ei tukia katkaista pelkän ilmiannon perusteella.