Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö käräyttää toimeentulotukea väärinkäyttävä suurperheen äiti?

outoa
27.01.2017 |

Hmm, onko toimeentulotuki tarkoitettu UUDEN auton ostoon? Kyseessä vajaa 40000 euron auto. Tämä suurperheen äiti ei aio töitä koskaan hakea, ostelee vaan koko ajan kaikkea kallista. Mies ei ole kirjoilla hänen luonaan, vaikka ovat naimisissa ja oikeasti mies asuu näiden kanssa...

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen oma asia mihin sossutukensa käyttää. Ei niillä tuilla kuitenkaan mitään kalliita autoja ostella, paitsi kuin ehkä osamaksulla, mutta se ei edelleenkään kuulu muille.

Yhdessäkään ei ole kenenkään pakko asua, eikä saada vähemmän tukea sen perusteella että seurustelee.

Tukien väärin käyttö on sitä että käyttää esim. vaaterahan johonkin muuhun ja vaatteet jää saamatta, tai se että nostaa tukea, johon ei ole oikeutta. 

Vierailija
42/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo tai sitten ap ei tiedä kyseisen perheen asioista yhtään mitään. Jos naapurisi ovat naimisissa, niin miehen tulot lasketaan koko talouden tuloihin mukaan, vaikka asuisi esim. Töiden takia muualla. Auto voi olla sukulaiselta käyttöön saatu. Mistä edes tiedät, että naapurit nostavat sossutukia? Kun eivät välttämättä nosta! Se, että äiti ei käy töissä, ei tarkoita sitä, että perhe eläisi tuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap katso auton rekisteri ja laita tekstiviestillä kysely Trafiin kenen nimissä auto on.

Eli omistaako sen rahoitusyhtiö vai...

Tämä nainen on ottanut autolainan Santanderilta ja lyhentää sitä kuukausittain. Pitäisikö yhteiskunnan ostaa kaikille suomalaisille upouusi auto? Yhteiskuntahan tuon auton maksaa eikä tuo kotona oleva nainen.

Vierailija
44/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapeetäällä kirjoitti:

Mies maksaa edellisen liiton aikana syntyneiden lasten elatusmaksuja ja tekee todella pienipalkkaista työtä (käteen jää reilu 1000€). Tiedän asiasta, koska tämä nainen on minulle itse kertonut. Mies saa palkan lisäksi tt-tukea.

Ja se väärinkäyttö on siis missä?

Jos ovat EDELLEEN naimisissa, eikä ole harkinta-aikaa, niin sossu ottaa kyllä sen ukonkin tulot huomioon vaikka se ukko olis kirjoilla missä tahansa.

Harkinta-aika on asia erikseen, on naimisissa vaikka ero olisi vireillä, ja silloin äiti katsotaan yhksi.

Ja siltiKIN se mies voi olla kirjoilla missä vaan eikä siihen valitettavasti ole Kelalla tai sossulla MITÄÄN sanomista vaiika oleskelisikin exän luona.

Vai oletko kyttäämällä kytännyt että kuinka monta yötä/viikkoa se ukko siellä on?

Ja jos he saa toimeentulotukea niin sen rahan he saavat käyttää IHAN mihin itse haluavat, vaikka sitten siihen autoon .....

Vierailija
45/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo tai sitten ap ei tiedä kyseisen perheen asioista yhtään mitään. Jos naapurisi ovat naimisissa, niin miehen tulot lasketaan koko talouden tuloihin mukaan, vaikka asuisi esim. Töiden takia muualla. Auto voi olla sukulaiselta käyttöön saatu. Mistä edes tiedät, että naapurit nostavat sossutukia? Kun eivät välttämättä nosta! Se, että äiti ei käy töissä, ei tarkoita sitä, että perhe eläisi tuilla.

Tämä EI ole provo. Vaan valitettavasti tosi asia. Tämä tuen saaja on itse leuhkinut asialla, että saa paljon rahaa sossusta. Minäpä nyt teen ilmoituksen tuosta naisesta!

Vierailija
46/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kotona asuvista aikuisista mitään tukia saa?

Ei. Mutta jonkun kotona asuvien, työttömien aikuisten lasten kulut on maksettavat. Ruuat, vaatteet, hilavitkuttimet ja liikkumiset, sähkön ja veden kulutus lisääntyy. Vai riittääkö työttömyystuki?

Eli siis tää nainen elättää itsensä, alaikäiset lapsensa ja ostaa 40 000€ auton. Lisäksi maksaa vielä täysi-ikäisille lapsilleen ruuat, vaatteet ja hilavitkuttimet. Ja kaiken tämän se maksaa toimeentulotuellaan.

Uskoo ken tahtoo :)

Vierailija
47/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sit joskus AP. miten homma eteni. Maksoin vaivaa tehdä ilmoitus. Toivottavasti.

Vierailija
48/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tämä nainen ei ole tehnyt päivääkään töitä. Elänyt 25 vuotta sossun tuilla ja tehtaillut lapsia usean miehen kanssa, joista nyt viimeisimmän kanssa on naimisissa ja asuvat nimellisesti eri osoitteissa.

Vierailija
49/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sit joskus AP. miten homma eteni. Maksoin vaivaa tehdä ilmoitus. Toivottavasti.

Kyllä, tulen kertomaan, kun asia selviää!

Vierailija
50/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapeetäällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä EI ole provo. Vaan valitettavasti tosi asia. Tämä tuen saaja on itse leuhkinut asialla, että saa paljon rahaa sossusta. Minäpä nyt teen ilmoituksen tuosta naisesta!

Mutta millä perusteella teet sen ilmoituksen? Perheen isä ja äiti ovat naimisissa, joten vaikka he asuvat eriosoitteissa, niin he eivät saa tukea sen enempää... eli eivät voi tukikinkailla erillisillä osoitteilla. Mun on pikkuisen vaikea uskoa, että Santanderilta saa autorahoituksen tuosta noin vain tuon hintaiseen autoon! Kun kyllä ne yleensä tarkistavat tulot.

Vierailija
51/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta jonkun kotona asuvien, työttömien aikuisten lasten kulut on maksettavat. Ruuat, vaatteet, hilavitkuttimet ja liikkumiset, sähkön ja veden kulutus lisääntyy. Vai riittääkö työttömyystuki?

Ap olet tietämätön moukka. Ensinnäkin yleensä aikuisen lapsen asuminen vanhempien kanssa huonontaa vanhempien taloudellista tilannetta nimittäin jos on opiskelija niin mitään muuta tukea ei tipu kuin opintotuki. Vanhempien on kuitenkin kustannettava tuolle kotona asuvalle ainakin ruoka ja monesti paljon muutakin. Ei oo väliä vaikka vanhempi on yh tai saa itse toimeentulotukea. Tuota aikuista lasta ei oteta mukaan tt laskelmissa huomioon ollenkaan eli asia on päinvastoin, tuon aikuisen lapsen lukuihin ei saa mitään tulia vaikka hän kuluttaa myös talouden ruokia, sähköä jne... Sen sijaan tuon opiskelijan on otettava Lainaa elääkseen jos vanhemmilla ei ole varaa elättää häntä ja jos tuo opintotuki (97€) ei riitä hänen elinkustannuksiin Niinkuin ei riitäkään.

Vierailija
52/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapeetäällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Sossu maksaa kotona asuvasta täysi-ikäisestä tukea 342.42 euroa/kk

Niin, heille itselleen, ei tälle äidille. Ja tuosta toimeentulotuesta miinustetaan työkkärituki pois.

Vierailija
53/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietää VAIN sen mitä äiti on HALUNNUT kertoa.

Aphan ei voi tietää puhuuko äiti totta ja mitä jättää kertomatta.

Kyllä mäkin tuollaiselle kyylääjällä kuin ap kertoisin suut ja silmät täyteen paskaa, ihan vaan huvikseni

Onnee vaan valitsemallasi tiellä ap....

Vierailija
54/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Isäni oli ulkomaankomennuksella 3kk. Antoi 75 000€ arvoisen autonsa minulle lainaksi sillä aikaa. Mitähän mahtoi naapurit ajatella sillä olin silloin tukien varassa...

Vierailija
55/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa enemmän asumistukea ja pistää aikuiset lapset maksamaan vuokraa käteisellä työttömyystuesta.

Vierailija
56/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aapeetäällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta millä perusteella teet sen ilmoituksen? Perheen isä ja äiti ovat naimisissa, joten vaikka he asuvat eriosoitteissa, niin he eivät saa tukea sen enempää... eli eivät voi tukikinkailla erillisillä osoitteilla. Mun on pikkuisen vaikea uskoa, että Santanderilta saa autorahoituksen tuosta noin vain tuon hintaiseen autoon! Kun kyllä ne yleensä tarkistavat tulot.

Autolainoja tyrkytetään lähes nollakorolla vai saakohan ihan korottomana,jos vain joku haluaa tehdä noin hullun kaupan.

Vierailija
57/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap katso auton rekisteri ja laita tekstiviestillä kysely Trafiin kenen nimissä auto on.

Nämä tiedot tarkistetaan jo Kelalla perustoimeentulotukea haettaessa hakijalta. Auto on siis omaisuutta. Jos on vanha ja rämä auto, sitä ei lasketa omaisuudeksi, mutta se tutkitaan ja huomioidaan sen arvo laskelmissa.

Vierailija
58/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Isäni oli ulkomaankomennuksella 3kk. Antoi 75 000€ arvoisen autonsa minulle lainaksi sillä aikaa. Mitähän mahtoi naapurit ajatella sillä olin silloin tukien varassa...

Sinulla oli todennäköisesti järkevät naapurit jotka eivät juosseet käräyttämään sinua selkäsi takana Kelalle.

Vierailija
59/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aapeetäällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, heille itselleen, ei tälle äidille. Ja tuosta toimeentulotuesta miinustetaan työkkärituki pois.

Ei muuten maksa jos aikuinen lapsi on opiskelija! Ymmärtäkää nyt pässit lähes jokainen alle 20 vuotias on ainakin opiskelija j as tällöin ei oo oikeutettu toimeentulotukeen vaikka vanhempi olisi nollatuloinen ja itse tt tuella elävä. Tällöin nuori saa vain 97€ ja muuhun elämiseen on otettava opintolainaa! Edes vanhemmalle ei makseta mitään tukeatuosta aikuisesta lapsesta.

Vierailija
60/89 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aapeetäällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten maksa jos aikuinen lapsi on opiskelija! Ymmärtäkää nyt pässit lähes jokainen alle 20 vuotias on ainakin opiskelija j as tällöin ei oo oikeutettu toimeentulotukeen vaikka vanhempi olisi nollatuloinen ja itse tt tuella elävä. Tällöin nuori saa vain 97€ ja muuhun elämiseen on otettava opintolainaa! Edes vanhemmalle ei makseta mitään tukeatuosta aikuisesta lapsesta.

Nuorillahan on opiskelupakko,työttömyyskorvausta ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi