Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tultiin kotiin vauvakinosta. Kivaa oli, minä tykkäsin!:) Amirakin oli kiltisti, leikki leluilla osan aikaa ja nukasti loppuleffasta ja vielä vetelee parvekkeellakin niitä unia..:)

Sainpas ostettua myös sen uuden Potterin!:) Voi niitä jotka yöllä ovat jonotelleet kirjaa.. Anttilassa oli niitä vielä varmaan pari sataa ja ilman jonottamista kirjan sain..;)

Huomenna onkin Amiran puoli vuotis synttärit!:D voi äitin pientä kun on jo niin iso!:D

Mutta nyt huilimaan kun vielä voi! Jaksamista kaikille väsyneille!

Aurinkoista päivää!

Iida-Ilona ja Amira

Vierailija
2/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin näin synttäreideni kunniaksi pinoutua - keski-ikä alkoi nyt kun 35 vuotta tuli täyteen. Kriisiä aletaan odotella :)

Äitini aamulla soitti ja onnitteli. Oli kuulemma yöllä alkanut vatsatauti klo 3.20, samaan aikaan kuin minä synnyin 35 vuotta sitten. Oli kuulemma tullut takautuvasti synnytys mieleen kun pönttöä oli halinut.

Sääli äitiä, hänen piti illalla lähteä minun ja lasten kanssa ostoksille keskustan Stockkalle, mutta nyt jätetään mamma toipumaan.

Meillä lapset odottaa innolla, että käydään ostamassa Harry Potter ja kivasti tänään saankin Stockkalta ja Akateemisesta -10% alennusta.

Isukki meillä on ollut tämän viikon reissussa. No onneksi tulee huomenna kotiin. Nikke on herännyt joka aamu kuin tikka klo 6 ja sen jälkeen ei sitten ole enää nukuttukaan. Arvatkaas vaan väsyttikö aamulla kun ensin piti illalla katsoa toi Conanin Suomi speciaali ja nukkumaan menin klo 00:30. Nikke söi klo 3 ja heräsi sitten kello 6. Aamupäivällä onneksi otettiin yhdessä puolen tunnin unet ja nyt ukkeli nukkuu tyytyväisenä vaunuissa terassilla. Ehkä mammankin pitäs mennä torkkumaan hetkeksi ja lopettaa netissä roikkuminen.

Mä oon vaan niin onnellinen, kun just äsken luin paikallislehdestä että meidän kunnassa aletaan maksaa elokuusta lähtien kuntalisää 200 ¿/kk. Eli vaan heinäkuun oon pienemmällä kodinhoidontuella ja sitten saadaankin jo toi 200 ¿ siihen päälle elokuusta alkaen. Nyt pitääkin alkaa miettimään uudelleen tota töihin paluuta, ajattelin ensin mennä lokakuusta mutta nyt voisinkin olla ainakin vuodenvaihteeseen asti.

Kävin lukasemassa edellisen pinon ja Amira on vallan ihastuttava neiti. Samoin Papun poitsu - ihana tuo pettynyt Suomi-fani kuva :)

Laurukalle ja muille väsyneille jaksamista, itse kävin just ostamassa uuden satsin Multitabseja.

Rokotetutkimuksen 6 kk verikokeet meni meillä maanantaina hyvin, vaikka ei heti ekalla yrittämällä verta saatukaan otettua. Huomenna meillä on neuvola, saas nähdä miten eroaa mitat & painot. Rokotetutkimuksessa lääkäri halusi punnita ja mitata, pituutta on tullut 68.5 cm ja painoa 7.7 kg. Katsotaan mitä neuvolan vaaka näyttää huomenna :)

Mutta nyt tulee vaan omaa napaa (mitäs muutakaan) ja taidanpa mennä päiväunille ennenkuin isommat lapset tulee koulusta.

Vointeja kaikille syysmammoille ja nauttikaa ihanasta kevätauringosta! Niin minäkin teen, vaikka aurinko kuulemma vanhentaa jo muutenkin vanhaa ihoa:)

t. Kaisastiina & Nikke 6 kk 5 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poika temppuilee...Ennen se saatto nukkua ihan ongelmitta 3 tuntia tai enemmän, no eilen ja tänään on nukuttu vajaa tunti, tänään ½ tuntia ja sitten ihan pirteena pöpötetään vaunuissa. No sain se nukahtamaan (ensin yritin omaan sänkyyn) mun viereen meijän sänkyyn ja siellä nyt koisaa toivottavasti ainakin tunnin :)

Alkaa tuo luonnekkin tulemaan esiin...Äkkipikainen, velmuileva, seurankipeä ja muiden naurattaja...Samoja piirteitä löytyy meistä molemmista, mä kylläkin olen ollut teini-ikään asti tosi tosikko, sitä taas poika ei todellakaan ole, jos nyt edes noin pienestä voi luonnetta etsiä, mutta kyllä se on jotenkin muuttunut tässä kuukauden sisään...

Ruokahalu on valtaisa, nyt syö saman kerralla mitä viikko sitten molemmilla ruokailuilla yhteensä :o

Niiden lisäksi menee puurot, vellit, hedelmäsoseet ja maidot...Tuolla tavalla siitä pitäisi tulla iso poika :) Ennusteet kyllä kallistuvat isänsä puoleen ;)

Mutta nyt pihalle " happihypylle" ja ihastelemaan aurinkoa.

Huomenna pitäisi mennä katsomaan pojalle aurinkolaseja ettei silmät mene, se miten ne pysyy päässä onkin jo sitten eri asia :))))

-saara ja Matias pari päivää vajaa 6kk-

Vierailija
4/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jo hieman paremmalla mielin. Väsyttää tietenkin edelleen, mutta mieli on valoisampi ja se on tärkeintä!

Viimeyön nukuin vierashuoneessa ja kolmen maissa heräsin vauvan itkuun ja kävin imettämässä. Kummasti oli uni kevyttä ja katkonaista, vaikka minkään ei olisi pitänyt unta häiritä. No, jospa ensiyönä uni olisi levollisempaa. Meinaan nukkua ensiyönkin evakossa.

Voin Nasu uskoa, että kyllä väsymys tuttua sinullekin. Niin monta pientä lasta. Mutta niinkuin sanoit, ei me mitään koneita olla!

Nyt käy kutsu, palailen myöhemmin!

Minsku

Vierailija
5/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä toinen joka vanhenee tänään...onnea kaisastiinalle!ihana ilma ulkona ollaan jo toistamiseen käyty ulkoilemassa annin kanssa.huomenna on sitten kauan odotettu kylpyläloma...turvekylpy,hieronta yms odottaa!mä olen kanssa huomannu hirveen väsymyksen tulleen,ehkä nyt tuo univelka alkaa näkyä äärimmäisenä väsymyksenä,onneksi anni on alkanut nukkumaan yöt hyvin!meillä ei vielä ole hampaita tullut eikä ryömitä vaik yritys on kova...Mutta muutoin tänne kuuluu ihan hyvää ja aurinkoisia ajatuksia kaikille

Marsa

Vierailija
6/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin on kyllä päiväunetkin...No tämmöstähän tämä kaiketi on. Epäilen kyllä vahvasti, että hampaita sieltä lisää pukkaa...On meinaan meno öisin samanlaista kuin n. kuukausi sitten, jolloin ne ensimmäiset tuli..Meillä ei kyllä supot auta tähän vaivaan ollenkaan, mutta kakka tulee aina niiden annon jälkeen, joten jotain hyötyä sentään =)

Nyt tyttö sammu sitteriin kitinän saatelemana...Hyvä nukkukoon vaan, jospa sitten ilta olisi hieman rauhallisempi.

Jeps..Että semmosta...Ja nyt mua harmittaa, unohdin siis kaks kertaa kyseisen conanin jakson...voi *¤#" %^*%¤.....

Poistun takavasemmalle....

maaly ja neiti I, joka juuri heräsi huudon saattelemana....

Vierailija
7/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa keski-ikäisten joukkoon. Paljonkos toinen sankarimme täyttää?

Ps. takana on sumuinen viikko ja edessä ei sen selkeämpää. Sekä taapero että vauva kipeänä ja mies matkoilla. Eli en jaksa sen enempää kirjoitella.

Vierailija
8/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pääsi tänään tosi toimiin...Soitti mulle töihin kun tytössä on jotain vialla kun kitisee koko ajan eikä oikein syö. Lisäksi kuulemma heräs aamulla jo kuuen seiskan aikaan eikä silti oikein uni maistu. Oli ihan hiilenä! Minä siinä vaan yritin sanoa että ihan normaalia, sellasta se on aina välillä ja joskus koko ajan:):) :)Ja kun tulin kotiin oli yhtä kireä kun mäkin aina oon sellaisina päivinä kun tyttö on vaativa.. Mies oli kypsyny tytön aikaiseen " hillumiseen" sängyssä ja oli siirtänyt pinniksen omaan huoneeseen. Kuulemma ei tuu parisuhteen hoitamisestakaan muuten mitään.Että tästä lähtien meiän vauva on jo niin iso, että nukkuu omassa huoneessaan...

Onneksi pystyn tekemään koko kevään lyhennettyä viikkoa, niin mieskin pääsee välillä stressilomalle:)

Me ei mennä puolvuotiskuvaan ja tuskin 1 vuotiskaan. Tulee noita kuvia räpsittyä ihan omasta takaa. Minäkin kävin suloista Amiraa katsomassa ja mikäs sen söpön poitsun nimi nyt olikaan.

Pidin eilen vapaapäivän ja käytiin poliisi huutokaupassa. Ja ostin aivan ihanan pyörän tytölle!! Sellasen vaaleanpunasen, jossa edessä kori ja takana sellanen nuken istuin. Kyllä oli helmi!

Laurukalle piti sanomani jaksuja! Minäkin luulen tietäväni miltä tuntuu, on nuo minunkin vanhempani sen verran yllättäneet tekemisillään.

Marsa1234(?): Me asutaan hädin tuskin pääkaupunkiseudulla pääradan varressa. Helppo meidän on kuitenkin keskustaan junalla tulla ja käynkin aika usein.

Vierailija
9/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin piti sanoa, että kyllä oli Amira suloinen ja mukava saada nimelle kasvot =))

Lisäksi vielä, että meillä ei myöskään mennä mihinkään kuvauksiin...Tulee tosiaan räpsittyä ihan itekin ja meiltä puuttuu semmonen perinteinen piironki, jonka päälle niitä kuvia laitella ;) Kesällä muutettiin ja yks taulu on seinälle saatu, joten ei tuu sinnekään ripusteltua...

Jännityksellä odotan yötä, että millanen on...Laitoin ekaa kertaa kääntymisen jälkeen nukkuun ilman makuupussia...Katsotaan ja seurataan, vielä on hiljasta..Varmana tulee p**ka yö (sanoo pessimisti...)

Jep illan jatkoja...

maaly

Vierailija
10/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko perhe nukkuu ehdottomasti paremmin! Ekana yönnä mä jännitin niin kovasti, et heräilin välillä kuuntelemaan että nukkuuko se vielä, mut nyt kaks viimeistä yötä oon nukkunu kuin tukki!!! Siis oikeesti en muista koska oon viimeksi nukkunu niin sikeesti!!! Ehkä joskus puoli votta sitten... Iltaisin syödään puuroa (ei mitään herkkua kyllä meidän neidille ole, mut jotenkin sitä koitetaan aina alas saada!=) Mites muiden vaavit ovat puuroa syöneet? En oo vähään aikaan kerenny sillain oikeen kunnolla lukemaan muiden kuulumisia, joten vähän oon pihalla kaikesta.

Mites joko muut on ostaneet potan? Ja jos niin millasen? Me miehen kanssa katottiin sitä Baby Björnin pottaa ja se meinattiinki jo ostaa, mut on tosi kallis..Onko rahan arvoinen? Näyttää ainakin aika kätevältä...

Mut nyt sohvalle löhöömään, mies laitti jo neidin nukkumaan..

-Alpukka ja " Pinsku"

Vierailija
11/21 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän lähti äkkiä :)

ihan ensiks täytyy sanoa että tosi kiva nähdä naamat nimien takaa. Suloinen Amira ja söpö Papun poika (nimeä en muista). Laittakaa ihmeessä muutkin linkkiä jos kuvianne on jossain esillä, tosi kiva katsoa niitä :) Mihinkähän saisi helpoiten kerättyä meidän kaikkien kuvat (ainakin vauvojen jos ei muuta..)??

Meillä on myös ensi viikolla se verikoe osuus tuosta rokotetutkimuksesta, viimeksi meni onneksi aika hyvin vaikka tyttö itkikin kyllä runsaasti.. mutta aika nopeesti lääkäri sai sen veren otettua. toivottavasti myös nyt.

Huh meillä on pieni ongelma... Tytsy syö siis vielä tissiä runsaasti ja on ennen juonut tarvittaessa pullosta ihan hyvin mutta nyt ei olla moneen viikkoon edes koitettu ja tänään sitten testailtiin taas, kun mulla on lauantaina koko päivän menoa (polttarit morsiamelle jonka kaaso olen), no eihän tyttö suostunut juomaan siitä ollenkaan!!! Aaaargh, täytyy koittaa vielä huomenna ja varmaan soitan neuvolaankin että paljon pitää päivässä maitoa saada.. Koitetaan sitten vaikka taikamukista tai ihan hörpyttämällä tavallisesta mukista. Pitäähän tytön maitoa saada vaikka en läsnä olekaan!! Huh vaikealta tuntuu muutenkin olla koko päivä erossa tytöstä saatika sitten jos täytyy murehtia saako hän maitoa vai ei :(

Meillä heräillää nykyään 3 kertaa yössä ja se tuntuu vähältä entisen -kahden tunnin välein- jälkeen. Nukun kyllä tosi sikeästi tytsy kainalossa vaikka aamulla kyllä väsyttää runsaasti kun herätys on aika tarkkaan klo 6 joka aamu.. huh huh. Sitten neiti meneekin jo ekoille päiväunilleen klo 8. Ja se täytyy kyllä sanoa että ihanan hyvin meillä nukutaan päiväunia!! yleensä 2 tuntia jaksaa olla hereillä ja sitten unia ainakin se 2 tuntia ja koko päivä tällä rytmillä jos ollaan kotona. Reissussa sitten tietenkin vähän miten sattuu.

Ah, pari juttua vielä..

Ostettiin aurinkolasit :) Mahtavan söpöt Baby batzit!! Ja hyvin antaa neitokainen niiden olla päässä, katselee sieltä vain rehvakkaasti ympäriinsä (voisinpa laittaa kuvan).

Ja haettiin myös isompi istuin mutta ei olla vielä asennettu sitä. On Grocon Cosmic.

enempää en kirjoita ettei tule ihan romaania...

äiti ja tyttärensä (kohta 6kk!!)

Vierailija
12/21 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin synttäreitä on vähän kaikilla, myös mulla oli pari päivää sitten ja tuo samainen 35v! Onnea Marsalle ja Kaisastiinalle!!! Meillä myös pikku-ukko täytti tuon maagisen ½ vuotta mun synttäripäivänä.

Joku tuolla keskusteluissa ihmetteli ummetusta ja meillä sitä on myös ollut. Aloitin pari viikko sitten kiinteät imetyksen lisäksi ja vatsa meni ihan tukkoon. Eilen ähkäsi ihan koko päivän ja illan itki. Aamulla mietin, että mitäs kun en muista olenko yöllä imettänyt ja monta kertaa... Vauva nukkui vieressä ja HAISI!!! Voi jösses - tuli niin sanotusti lapiollinen sitä itseään. Mutta ilmeisesti oli helpottanut ja ainakin ollaan molemmat nukuttu (mies työmatkalla)! Täytynee kokeilla kehuttua vyöhyketerapiaa, jos uusii. Luumua olen antanut vähän joka päivä, mutta vatsa ilmeisen " järkyttynyt" noista soosseista.

Tässä taloudessa on aamurumbat helpottunut, kun ekaluokkalainen on alkanut kulkea koulumatkat yksin! Jee. Täällä Hgin keskustassa se on nääs vähän hankalampaa ja siksi vasta nyt.

Jos olette syyskuiset järkkäämässä jotain treffejä, niin tulkaa tänne keskustaan - vaikka sanomataloon kaffelle. Olis hauska nähdä naamoja! Amiran näinkin - suloinen on! Toista kuvaa en... mä oon vissiin niin ikäloppu, etten noista irc-jutuista mitään tajuu... :-)

Jaksamisia yöheräilyihin, soseiden syöttämiseen yms. Ihana päivä tulossa!!!!

Vierailija
13/21 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä minäkin vietin tiistaina! ikää tuli 22 vuotta täyteen! =)

Vierailija
14/21 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äskeiseen piti kirjoittaa, että meillä on ainoa herkku pojasta sellainen valmis tetra, onkos se nyt Muksu luomu marjapuuro - se on maidoton. Se menee. Jauheita, kaurapuuroja, vellejä, kaikkea oon pikkasen kokeillut. Sylkee pois. Mutta toi maistuu.

Kateellisena luen, että vauvanne nukkuu omissa huoneissa... meillä vieläkin tiiviisti tossa meidän välissä. Huoh! Pitäis varmaan aloittaa joku " nukun omassa sängyssä" -koulu.

Vierailija
15/21 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, oli pino tippunut pitkälle!

Tänään on meirän Amira 6kk! Oi voi kun se on jo iso!!:D Käytiin sitten miehen tädin luona kakkukahveilla!:D ite pitää huomen kakkua tehä niin voi tarjota noille miun vanhemmille kun varmaan tulevat käymään!:)

Kävin minäkin katsomassa Viljamia (toivottavasti meni oikein?) ja oli kyllä hirmu söpö poju, erityisesti se pettynyt leijonafani kuva!:D Voisi olla ihan kiva idea kerätä noita kuvia yhteen kellä niitä on..:) (tavalliset valokuvathan on helppo kehittää CD:lle..) Joko tänne tehään pino jonne linkitetään tai muualle sivu jonne niitä kerätään (esim. tuonne vuodatus.net on helppo tehdä ja ilmaista)...

Nyt on kyllä pakko mennä! hauskaa iltaa!:)

Iida-Ilona ja Amira 6kk!!

Vierailija
16/21 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan kirjoittelen kuulumisia, kun ukkelit on ilta unilla. Meillä kun nukutaan vikat päikyt klo 20 asti ja yö unille 21-22.00.

Niin käteni on jo ihan parantunut, joten normaalit päivä rutiinit minullakin nykyään. Toisaalta olisi ollut vielä kiva lepäillä, mutta sainhan jo yli kuukauden vain olla.(Mikään ei riitä ihmisiä) Tuli kyllä hyvään saumaan tuo pikku breikki!! Aloin olemaan jo aika väsy. Mutta nyt voin hurjan mainiosti :)

Meillekkin kohta tulee 6kk täyteen, isoja vauvojahan nuo jo on!!

Puuroista joku kyseli. Meilläkään ei uppoa normaali puuro, mutta sekoita joukkoon marjasosetta ja tuttelia, ja jopa maistuu. Ihan uskomattomia määriä menee, kuin isoilla muksuilla. Mutta eipä tuo ole liian täynnä kun jaksaa silti leikkiä ja muutenkin heilua :)

Meillä käännyttiin selältä mahalleen alku viikosta, voi sitä äidin riemua, tuulettelin yksin täälä olohuoneessa, heh heh.. Poika ei tajunnut edes että oli kääntynyt, jatkoi vaan normaalisti leikkejään :)

Liha soseet pitäisi pikkuhiljaa aloittaa, mutta ei jaksaisi tehdä niitä soseita itse. Aijon kyllä, koska tulee halvemmaksi, ja meidän taloudessa on aika tiukkaa kun työttömiä ollaan. Ensi viikolla sopivasti neuvola, joten odottelen sinne ja kyselen niistä sitten neuvolatädiltä. Kuitenkin unohdan, niin käy aina.

Kateellisena lueskelen kun jotkut pääsee jo töihin. Itsellänikin mieli tekisi töihin ja meille sopisi myös mainiosti jos mieheni jäisi kotiin pojan kanssa. Mutta pitäisi löytää ensin se työpaikkakin, aika tiukassa nykyään ja siivoushommat ei ole minua varten. Kotikin on aina kuin räjäytyksen jälkeen, olen todella laiska siivoamaan, muuten olen kyllä ahkera, mutta siivous ei maistu.

Pimennysverhot laitetaan huomenna vauvan makuuhuoneeseen, saa nähdä nukkuuko edes pitempään, toivotaan!!!

Nyt alkaa tulemaan jo ei vauvajuttuja joten lopetan ettei tule romaania :)

Jaksamisia väsyneille äideille!! Ja lämpimät onnittelut synttärisankareille!!!

Niin ja kiitos kuvista, mukavia katsella :)

Lume ja poika kohta 6kk :o)

Vierailija
17/21 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun alkaa viikonloppu!!!Mieskin on kotona kaksi kokonaista päivää. Mä inhoan näitä sen iltavuoroviikkoja kun on käytännössä koko päivän pois.Lähtee n.klo 13 ja tulee illalla yhdeltätoista.Onhan se aamuisin pari tuntia kotosalla mutta ennenkuin se jaksaa herätä ja on syönyt aamupalan niin me ollaan jo lasten kanssa ulkona tms.Eli ei oikeastaan nähdä lainkaan.

Emppu oli tänää aivan ihanalla tuulella muutaman kiukkuisen päivän jälkeen. Aamupäiväunien jälkeen jaksoi leikkiä lattialla melkein tunnin! Kovasti tutkiskeli omia leluja ja jutteli niille.Ja välillä kauheat ryömimisharjoitukset mutta se ei vielä tuottanut tulosta.Kova on yrittämään.

Iltakin meni kivasti.Esikoinen jaksoi hauskuuttaa Emppua kun Emppu loikki hyppykiikussa,naurua riitti talon täydeltä.

Molemmat lapset nukahtivat samaan aikaan 20.30 eikä sen jälkeen ole yläkerrasta kuulunut yhtään mitään.

Joku kun haaveili siitä että vauva siirtyisi omaan sänkyyn/huoneeseen nukkumaan niin täytyy sanoa että kuulostaa tutulta.

Emppu ei suostunut ensimmäiseen 3kuukauteen nukkumaan öitä muualla kuin meidän välissä mikä oli minusta tosi outoa kun esikoinen nukkui syntymästä asti omassa sängyssä omassa huoneessa.

Ja Emppu oli vielä sellainen tapaus että iltaisin nukahtamiseen meni 1-3tuntia ja suurin osa siitä huutaessa kunnes uni sai vallan.

Sitten uuden vuoden jälkeen päätin että meidän välissä nukkuminen riittää kun itse en oikein osannut nukkua vauva vieressä.Koko ajan vahtasin ettei mies käänny vauvan päälle.Eräänä iltana vaan päätin kun kannoin poikaa yläkertaan että laitan sen omaan sänkyyn.

Vähän Emppu mua tuijotteli että " mitäs sie akka meinaat?!" mutta otti tutin suuhun,unirätin kainaloon ja kävi nukkumaan.Ja NUKAHTI ilman minkäänlaisia kitinöitä. Aluksi ajattelin että tää on liian hyvää ollakseen totta mutta näin on nyt menty joka ilta sieltä vuoden vaihteesta asti.Tosin sen verran tuli muutosta että Emppu muutti omaan huoneeseen tuossa kuukausi sitten koska sen nukkuminen oli aika levotonta meidän huoneessa.Omassa huoneessa nukkuu nykyään paljon paremmin.

Mun piti vain naputella muutama sana mutta tulikin vähä enemmän =)

Mut mie olen vähä sellainen että kun vauhtiin pääsen niin loppua ei meinaa tulla.

Nyt voi tämä äiti lähteä hyvillä mielin nukkumaan kun oli kerrankin mukava päivä.Mulla on viime aikoina ollu pinna vähä kireällä että on tullut tuolle esikoisellekin räjähdettyä vähä liian usein.Sitten on itsellä ollu illalla paha mieli kun tuntuu että vaan on huutanut koko päivän. Kai teillä muillakin on tälläisiä päiviä välillä?!?

Hyvää yötä kaikille!

Tintti+tutimassa olevat Emppu 5kk3vko ja Millis(vkoa vaille 4v.)

Vierailija
18/21 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan pitänyt alottaa uus pino.. no jos alottaa sit alkuviikosta taas, kun tuntuu taas olevan hieman hiljasta ja viikonloppukin kun on. Itsellänikin hieman on jäänyt tämä kirjottelu, kun oon yrittäny nukkua aina kun poikakin.. huonolla menestyksellä..

Poika nukkuu ekoja päiväunia.. mies sai sen nukahtaan kädestä kiinni pitämällä ym. kun mä en oo saanu sitä muutamaan päivään aamusin nukkuun. Se on niin taitava. Ja keitti meille vie puurookin :) Joten täytyy mennä syömään, kun on vie lämmintä.. ehkä..

Oli ihania pikkusia Amira ja Viljami! Olin Viljamin kuvan kyllä jossain joskus nähnytkin, sen missä slipoveri päällä.. oisko ollu kastekuva aamulehdessä!?!?

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA!!!

Toivotteleepi

Emmuli ja poitsu 5,5 kk

Vierailija
19/21 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi PALJON ONNEA kaikille synttärisankareille!!!

Me saatiin jo perjantaina koevedokset niistä puolivuotis kuvista vaikka torstaina oltiin kuvauksessa =) Kuvat oli kyllä niin ihania että vaikee oli päättää mistä otetaan suurennos joka sit laitetaan olkkarin seinälle. Mun mielestä se oli aika edullinen kuvaus kun sisältää suurennoksen ja 6 sellasta kuvaa jotka on niissä pahvikehyksissä (joita sit jaellaan mummuille) niin se makson 50e.

Juu minäkin sain nyt katsottua ne Amiran kuvat ja oli kyllä nätti tyttö. En minäkään saanut ircistä katsottua sitä kuvaa, kun siellä sanottiin että se nimimerkki ei ole käytössä. No yritän vielä uudestaan.

Puuroista sen verran että meillä syödään kaikkia muksu puuroja hyvin, vähän nyrpistellään tavalliselle itse kaitetylle kaurapuurolle mutta hedelmäsosetta joukkoon niin maistuu.

Yks ihana juttu: Rasmus on nukkunut viimeset 2 yötä ilman yösyöttöjä!! (kopkopkop) Heräillyt kyllä on pariin kertaan mutta nukahatanut tutin ja silittelyn avulla uudestaan. Nyt ollaan myös yritetty että Rasmus nukahtaisi itsekseen ettei tarvis aina nukuttaa. Laitetaan Rasmus siis omaan sänkyyn ja sit meen siihen viereen silleen ettei se näe mua, ja jos alkaa tuhtaamaan tms, laitan vaan tutin ja unirätin silittelen hetken ja niin on hienosti nukahtanut parina yönä. Ehkä myös me siirretään poitsu kohta omaan huoneeseen. (mun pitää kyllä varmaan nukkua pari ekaa yötä siinä lattialla vieressä, tai ravaan koko yön siellä...) Mulle on jotenkin yösyöttöjäkin " vaikeempaa" ollut se nukuttaminen. En tiedä miks mut kun kello rupes lähenemään ysiä olin jo valmiiks ärtynyt että TAAS pitää mennä nukuttamaan. (vaikka on kyllä mieskin nukuttanut usein) Noh, tulipa taas löpinää...

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille =)

Vierailija
20/21 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos onnitteluista. Täältä myös onnitteluja muille tämän viikon synttärisankareille.

Puuroista oli puhetta: meillä menee hyvin muksun valmispuurot, varsinkin Marjaisa Luomupuuro ja Hedelmäinen puuro ovat herkkua. Jauheista tehdyt ei maistu, vaikka kuinka olen sekaan laittanut hedelmää.

Neuvolassa käytiin perjantaina ja hienosti on Nikke kasvanut. Nyt aletaan syödä toinen liha-ateria päivässä kun ruokahalu on valtaisa. Aamuyöllä Nikke juo pullon velliä, aamulla lautasellisen puuroa, aamupäivällä pari desia maitoa, lounaaksi lihaa & kasviksia, iltapäivällä välipalaksi purkillinen hedelmäsosetta ja maitoa, iltaruokana nyt sitten liha-kasvismössöä, iltapalaksi lautasellinen puuroa ja sitten vielä pullo velliä. Niin ja joka ruokailun yhteydessä maitoa. Suositus saatiin, kun paino on ollut koko ajan miinuskäyrällä pituuteen nähden.

Nyt poitsu köllii sohvalla ja isi katsoo vieressä formuloita. Ja meillä käännyttiin. Saatiin neuvolasta jumppaohjeita ja eilen kääntyi niin että piti minun peukusta kiinni (varmaan henkinen tuki) ja tänään sitten on jo muutaman kerran pyörähtänyt ilman tukipeukkua.

Neuvolassa kyllä epäili, että kun kääntyy niin lähtee myös tosi nopeasti liikkeelle.

Torstaina lähdetään miehen kanssa Leville ja mun äiti tulee tänne hoitamaan lapsia. Saas nähdä kuinka paljon poika vierastaa & ikävöi äitiä. Kunhan nyt saisin itseni terveeksi tästä flunssasta niin pääsemme lähtemään.

Ei täällä ihmeempää, vaatekaappeja pitäs siivota kun tuo poika kasvaa ja tytärkin tuossa valitteli, että kaapissa on pieniä vaatteita. Ja mun pitäs siivota oma kenkäkaappini. Sanoinkin käyväni ensin omalla kenkäkaapillani " ostoksilla" ennenkuin ostan uusia menomonoja itselleni. Nyt ryhdistäydyn ja siirryn siivoamaan kaappeja.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille,

t. Kaisastiina