Palstan käyttäjät, hoi!
Kiinnostaa tämän palstan käyttäjät¿ Käytättekö useita nimimerkkejä? Vai kyselettekö aina samalla nimimerkillä? Itse ainakin käytän useampaa, nolottaa laittaa aina samalta nimimerkiltä ¿tyhmiä¿ kysymyksiä. En kuitenkaan vastaile omiin kysymyksiin eri nimimerkeilläni vain saadakseni viestiketjuihin pituutta tai keskusteluun vauhtia.
Entä muutatteko totuutta ettei teitä tunnistettaisi: kerrotte tytöstä vaikka teillä onkin poika, muutatte lapsen ikää hieman; käytätte kenties jotain murretta tai kirjakieltä oman puhetyylinne verhoamiseksi? Oletteko koskaan tunnistaneet ihmisiä nimimerkkien takana tai onko teidät tunnistettu? Seuraatteko miten tarkasti mitä nimimerkit milloinkin kirjoittavat? Itse en paljon nimimerkkeihin huomiota kiinnitä.
Käytättekö muita vauva-aiheisia palstoja, kyselettekö siellä samoja juttuja? Tämä palsta vaikuttaa aika sisäänpäin lämpiävältä kun täällä on paljon pitkiä viestiketjuja, jotka on selkeästi tarkoitettu tietylle ryhmälle.
Kommentit (12)
oli hyvä aihe!
Ja susanne82, todensit kommentillasi juuri sen mitä aloituksen kirjoittaja sanoi: sisäänpäin tämä palsta lämpiää.
Siispä, " väärän" nimimerkin takaa vastaan tähän mielenkiintoiseen kysymykseen. Kyllä, käytän useampaa nimimerkkiä. Olen tunnistanut jonkun tutun, mutta jotenkin toivon, ettei kovin moni tunnistaisi minua.
Tämä siksi, että kirjoitetun viestin puheensävy riippuu yleensä lukijasta, ja jollain lailla omatkin jutut tuntuvat joskus hölmöiltä.
Kuitenkin kirjoitan tietyllä nimimerkillä ns. kuukausipinoon jossa olen aikalailla grammalleen pitäytynyt totuudessa.
Ihmisten nettikäyttäytyminen on mielenkiintoista ja siitä sietäisi tehdä tutkimuksia -lienee jokunen tekeilläkin...
Minulla on vaan tämä vanha hyvä kent... En pahemmin muuttele mitään taustatietoja tai murretta, en näe siihen tarvetta. Minut on kuulema pari ihmistä tunnistanut, itse en ole tunnistanut ketään. Itseäni ei haittaa jos joku saa selville että se olen juuri MINÄ jonka lapsi on myöhään lähtenyt liikeelle jne. Ulkosuomalaisissa on varmaan useampi joka tunnistaa, mitäs siitä.
Jos on joku tosi intiimi ongelma niin sen voi sitten ottaa aihe vapaalla ilman nimimerkkiä käsiteltäväksi ja siellä voi muuttaa sukupuolta ja lasten ikiä ja mitä tahansa.
Mulla ei oo käytössä kuin tää yks nimimerkki, jota sitten käytän kun tarve vaatii. Harvemmin täällä kyllä enää palstailen, johtuen ajanpuutteesta ja siitä ettei oikeestaan oo ollu tarvetta saada tietää mitään.
Oon tunnistanu muutaman ihmisen, mutta tietääkseni mua ei oo kukaan täältä bongannut. Eipä siinä silti suurta vahinkoo tulisi, koska asiat mistä täällä oon kirjottanut on ihan totta enkä mistään kovin intiimistä oo koskaan kirjottanut!
En muuttele ikiä tai sukupuolia, mutta lasteni nimiä en oo maininnut.
Joidenkin nimimerkkien kirjoituksia seuraan, mutta en mitenkään fanaattisesti.
en ole muunnellut totuutta lasten sukupuolista tai iästä, tosin joskus jätän mainitsematta ne jos asia ei ole vastauksessa kovin olennainen. mutta olen ne kuitenkin kertonut useampaan kertaan. jos täällä palstailee joku joka tuntee meidät niin minut pystyy kyllä tunnistamaan. itse en ole tunnistanut ketään viime aikoina, joskus aikoinaan tunnistin yhden kaverin jonka tiesin täällä käyvän.
muutama vuosi sitten kun palstailin täällä tiiviimmin niin seurasin tarkemmin tiettyjen nimimerkkien kirjoittelua, sellaisten jotka kirjoitusten perusteella vaikuttivat hengenheimolaisilta. nyt käyn täällä vain vilkuilemassa ja vastailen satunnaisesti niin en edes tunnista ketkä on vakinikkejä ja ketkä ei.
en kauheasti tykkää täällä nykyisin olevasta pinomeiningistä joten allekirjoitan myös tuon ap:n mainitseman sisäänpäinlämpiävyyden. mutta sama meno ellei vielä pahempi on myös vauvakuume- ja odotuspalstalla joten kai se on luontevaa jatkoa kun edetään " äitiyden uralla" .
Minkä ihmeen takia pitäisi muutella omaa nimimerkkiä, vain sen takia ettei kukaan muu tunnista?! Miksi ei saisi tunnistaa? Eihän tyhmiä kysymyksiä lapsen hoitoon liittyen ole olemassakaan!!
Ja varmasti on jokunen mnut tunnistanut ; )
Käytän aina samaa nikkiä. Jos joku haluaa tietoja yhdistellä, varmaan tunnistaakin mut (mä ainakin olen tunnistanut pari tyyppiä). Mutta ei se mua haittaa, kun en kysy tyhmiä ja kirjoitan niin, että voisin sanottavani sanoa naamatustenkin.
Väkisinkin tässä on muutama nikki jäänyt mieleen, mutta kyllä mä enemmän katson sitä viestiä. Muilla vauva-sivuilla en juuri käy, lukuun ottamatta keskosjuttuja (ja taas joku voi tunnistaa mut!).
Välistä oiken harmittaa, kun tuntuu sitä ettei toisinaan edes yritä ajatella, mitä kirjoittaja mahtaa tarkoittaa. Tai luetaan ns riven välitä asioita, jota siellä ei ole... tai anakaan itse kirjoittajana ei ole ajatellut sinne mitään pränttiä laittaa.Tulee sellainen voi itku fiilis, kun omiksi sanoiksi laitetaan, jotakin itselleen ihan vierasta.
mutta jotenkin toivon, ettei kovin moni tunnistaisi minua.
Tämä siksi, että kirjoitetun viestin puheensävy riippuu yleensä lukijasta, ja jollain lailla omatkin jutut tuntuvat joskus hölmöiltä.
Ihmisten nettikäyttäytyminen on mielenkiintoista ja siitä sietäisi tehdä tutkimuksia -lienee jokunen tekeilläkin...
Tietääkseni ihan näistä vauvasivusta on joku tehty.
[/quote]
maaly olen täällä ja aika monessa muussakin paikassa...Ja talouteen kuuluu yksi tytär grammalleen sen painoinen kun olen sanonutkin:) Muutenkin olen kyllä suht vapaasti asioistani puhunut...
Minut kyllä voi tunnistaa jokainen, joka tietää, että käytän tätä nimimerkkiä, mutta eipä ole ainakaan kukaan tullut sanomaan, että tunnistaisi. Enkä ole itsekään ketään tunnistanut, johtuen ehkä siitä ettei tämä keskustelupalsta ole tuttavapiirissäni kovinkaan suosittu tai ajankohtainen :D Lisäksi en kyllä useinkaan mieti, että voisinko tuntea jonkun nimimerkin takaa, koska sen verran epätodennäköistä se on...
Mitä tulee tuosta sisäänpäin kääntyneisyydestä niin sama on kyllä itsellekin tullut mieleen...Etenkin noissa tietyissä pinoissa, joihin toki itsekin kirjoitan, mutta silti....
...tosin en nyt kovin paljoa ole kirjoitellut.
En ole tunnistanut ketään, kun ei nyt niin kauhiastu mamma-kavereita ole.
Sama nimimerkki ollut koko ajan. Yhden kerran pari päivää sitten, kun yritin vaihtaa salasanaa, olikin nimimerkki muuttunut. Muutin äkkiä takas.
En näe järkeä vaihdella nimimerkkiä, sit on parempi olla kirjottamatta lainkaan.
En ole muuttanut lasten ikää, sukupuolta tms. Enkä ole käynyt muilla vauva-aiheisilla palsoilla. Harrastukseen liittyvillä ainoastaaan.
Lisäksi kerron asiat aina niin kuin ne on, ihan oikeilla nimillä ja tarkalleen muutenkin niinkuin asiat on. Jos jotain en halua kertoa, niin en sitten edes mainitse asiaa, mutta jos tänne jotain kirjoitan, en muuttele totuuksia.
Mut varmasti on kaverit ja naapurit tunnistanut, mutta sou? En mä meidän perheen saloja täällä levittele, joten saa kaverit surutta lukea mun juttuja! (kerron niile muutenki saman kuin täällä...)
Itse olen tunnistanut täältä kavereitani ja heille ihan sen sanonutkin, joten tietävät että tiedän..
Täällähän me kaikki kotiäidit aina notkutaan yhdessä.. :o))