Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, poikaystävä otti minun nimissäni pikavipin, nyt ollut kadoksissa 2 vuorokautta

Vierailija
26.01.2017 |

Myönnän heti alkuun että olin typerä, koska säilytin avainlukukorttia, pankkitunnuksia ja salasanaa samassa laatikossa.

No, oma moka mutta miten nyt? Poikaystävä on kadonnut ja kerännyt luotani tavaransa (hygieniatuotteita ja muutama vaatekerrasto) Ei vastaa puheluihin eikä viesteihini.

Kun avasin sähköpostini niin huomasin "pienen" järkytyksen, siellä on laskun tiedot ja kuukauden päästä minun olisi maksettava hieman alle 110€. Olen opiskelija eikä minulla todellakaan ole tuollaisia rahoja. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vika, valitettavasti, jos todella olet ollut niin ajattelematon, että oket säilyttänyt kaikki samassa paikassa. Et tule saamaan korvauksia. Tuskin poikaystäväsikään sitä maksaa, jos ja kutän kiinni jää. Ainoa, mitä vpit yrittää, on saada maksuaikaa pikavippifirmalta, mutta voi olla, ettei onnistu sekään.

Rikosilmoitustakin voi yrittää, mutta voi olla, ettei sekään onniatu, koska olet ite ollut vastuuton ja sinisilmäinen.

Jos pystyt todistamaan, että sinä et ole ollut millään tavalla osallinen lainan hakemiseen, niin ehkä sitten voit onnistua.

Miten se siis teki sen? Sun pankkitunnuksilla ja rahat sun tilille? Ja mies nosti ne rahat automaatilta? Ootko pankkikortinkin säilyttänyt tunnuslukuineen samaasa paikassa. Typerä.

Toivottavasti on provo, eikä kukaan ole oikeasti nöin hölmö.

Pankkikortti oli rahapussissa repun sivutaskussa, kai se on sen sieltä kaivanut mutta on palauttanut paikoilleen. Hänellä oli tunnuslukuni kun haki kerran minulle yhden isomman ostoksen omalla autollaan.

Menen päivällä tekemään sen rikosilmoituksen.

Ap

Vierailija
22/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on paljon jännäpetejä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös juuri ollut tällainen esimerkkitapaus oikeudessa, missä oikeus totesi naisen olevan vastuussa koska säilytti kaikkia tunnuksia samassa laatikossa.

Ap, tästä opit vaikka kalliiksi tulee elämän oppirahat.

Vierailija
24/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että ne on HENKILÖKOHTAISET. Ei tarvitse omassa kodissa piilotella jos ottaa sen riskin, että joku samassa taloudessa asuva tai vieraileva käyttää niitä tietämättäsi. Kaikista niillä tehdyistä sopimuksista vastaa tunnusten omistaja, aina.

25/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vika, valitettavasti, jos todella olet ollut niin ajattelematon, että oket säilyttänyt kaikki samassa paikassa. Et tule saamaan korvauksia. Tuskin poikaystäväsikään sitä maksaa, jos ja kutän kiinni jää. Ainoa, mitä vpit yrittää, on saada maksuaikaa pikavippifirmalta, mutta voi olla, ettei onnistu sekään.

Rikosilmoitustakin voi yrittää, mutta voi olla, ettei sekään onniatu, koska olet ite ollut vastuuton ja sinisilmäinen.

Jos pystyt todistamaan, että sinä et ole ollut millään tavalla osallinen lainan hakemiseen, niin ehkä sitten voit onnistua.

Miten se siis teki sen? Sun pankkitunnuksilla ja rahat sun tilille? Ja mies nosti ne rahat automaatilta? Ootko pankkikortinkin säilyttänyt tunnuslukuineen samaasa paikassa. Typerä.

Toivottavasti on provo, eikä kukaan ole oikeasti nöin hölmö.

Pankkikortti oli rahapussissa repun sivutaskussa, kai se on sen sieltä kaivanut mutta on palauttanut paikoilleen. Hänellä oli tunnuslukuni kun haki kerran minulle yhden isomman ostoksen omalla autollaan.

Menen päivällä tekemään sen rikosilmoituksen.

Ap

Eipä ole tuokaan sallittua, käyttää toisen pankkikorttia.

Vierailija
26/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala tilanne sinulle. Mutta valitettavasti joudut varmaankin maksamaan lainan, koska olet säilyttänyt tunnuksia huolimattomasti. Sinua tää ei enää auta, mutta muille muistutuksena. Tunnuksia ei IKINÄ saa säilyttää missään muualla kuin omassa päässä tai erittäin hyvässä piilossa, eri paikassa avainlukulistan kanssa.

Ei ole pakko maksaa kun tekee rikosilmoituksen ja kiistää ottaneensa vippiä sekä ilmoittaa asiasta myös vippifirmalle. Poliisi sitten etsii ex:n käsiinsä ja selvittää kumpi vipin on ottanut.

Tottakai tunnukset säilytetään kotona, mikä on riittävän turvallinen säilytyspaikka.

Vierailija
27/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla summalla pääse edes taksilla Tampereelle ryyppäämään. Kaikennäköisistä pikkusummista sinäkin pultit vedät.

Vierailija
28/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se nyt huvittavaa jos kotonakin joutuisi miettimään monta piilopaikkaa lapuilleen. Ei meillä ainakaan niin montaa huonetta, laatikkoa ja kaappia ole, ettei niitä pystyisi nopeasti käymään läpi. Enkä kyllä ala tehdä reikiä seiniin tai kattolistoja/lattiapaneeleita irroittelemaan piilotellakseni kyseisiä papereita. Mieheni siis löytää ne varmasti jos vaan haluaa, vaikka avainlukulista onkin lompakossani ja tunnukset kotona (ja päässäni).  

29/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni rikosoikeudellinen vastuu siirtyy täysin kortin omistajalle siinä vaiheessa, jos on mennyt itse antamaan kortin ja tunnusluvun toiselle.

Jotta mahtaako rikosilmoitus auttaa samaan menetetyt rahat takaisin ja vapauttamaan takaisinmaksuvelvollisuudesta?

Vierailija
30/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on kaks kotia toisessa säilytän tunnusluvut ja toisessa tunnistusvälineet ja pankkikortin säilytän pankin tallelokerossa =D

Ei kulu edes rahaa näin, kaikki jää säästöön.

Mutta tuolla aiemmin joku sanoi että pitää tunnusluvut tuhota ja hävittää ja opetella nuo kaikki numerosarjat ulkoa, että se vasta hyvä systeemi onki.

Vierailija
31/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala tilanne sinulle. Mutta valitettavasti joudut varmaankin maksamaan lainan, koska olet säilyttänyt tunnuksia huolimattomasti. Sinua tää ei enää auta, mutta muille muistutuksena. Tunnuksia ei IKINÄ saa säilyttää missään muualla kuin omassa päässä tai erittäin hyvässä piilossa, eri paikassa avainlukulistan kanssa.

Ei ole pakko maksaa kun tekee rikosilmoituksen ja kiistää ottaneensa vippiä sekä ilmoittaa asiasta myös vippifirmalle. Poliisi sitten etsii ex:n käsiinsä ja selvittää kumpi vipin on ottanut.

Tottakai tunnukset säilytetään kotona, mikä on riittävän turvallinen säilytyspaikka.

Pikavippifirma perii velan siltä, jonka nimiin velka on otettu. Sen jälkeen nainen perii mieheltä summaa takaisin poliisin avulla. Ja edelleen, tunnukset tulee muistaa ulkoa,ei niitä saa missään laatikoissa säilytellä. Varsinkaan samassa paikassa avainlukulistan kanssa.

Vierailija
32/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kun hän rakastaa minua ja on oikeasti hyvä mies." Tästä puuttuu vielä se, että ukkosi pahoinpitelee sinut kun olet mennyt tekemään rikosilmoituksen, ja sinä menet perumaan sen peloissasi. Kuulostaa ihan perusonnelliselta Suomalaiselta parisuhteelta.

33/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olishan se nyt huvittavaa jos kotonakin joutuisi miettimään monta piilopaikkaa lapuilleen. Ei meillä ainakaan niin montaa huonetta, laatikkoa ja kaappia ole, ettei niitä pystyisi nopeasti käymään läpi. Enkä kyllä ala tehdä reikiä seiniin tai kattolistoja/lattiapaneeleita irroittelemaan piilotellakseni kyseisiä papereita. Mieheni siis löytää ne varmasti jos vaan haluaa, vaikka avainlukulista onkin lompakossani ja tunnukset kotona (ja päässäni).  

Siis oleellista on säilyttää tunnuslukulista ja verkkopankin käyttäjätunnus erillään, sekä painaa mielellään päähän maksukortin tunnusluku, eikä säilyttää sitä.

Se piirongin laatikko on ok säilytyspaikka sille käyttäjätunnukselle, keittiön tai olohuoneen pöytä taas ei.

Miksi pitää mennä äärimmäisyyksiin noiden kanssa?

Vierailija
34/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus kannattaa tehdä jokatapauksessa.Ei koskaan kannata ajatella niin ettei siitä kuitenkaan mitään tuu. Saattaa jopa olla että poikkis on poliisin tuttu ennestään.

Vierailija
35/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pääsit noin epärehellisestä äijästä eroon.

Vierailija
36/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla summalla pääse edes taksilla Tampereelle ryyppäämään. Kaikennäköisistä pikkusummista sinäkin pultit vedät.

Pikavipit ovat nykyisin tilityyppisiä. Eli tässäkin jätkä on varmasti nostanut kaiken mitä sai, muutaman tonnin, ja tuo 110 euroa on ensimmäinen takaisinmaksuerä. Lisäksi on syytä pelätä että laskuja tulee lisää muista pikavippifirmoista, tuskin tuo on jäänyt ainutkertaiseksi kun pankkitunnukset on ollut käsissä ja katoamistemppu suunnitteilla.

Vierailija
37/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet nyt heti vaihtanut pin koodit ja käynyt pankissa kuolettamassa avainnumerolistan

Vierailija
38/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Mun käsittääkseni rikosoikeudellinen vastuu siirtyy täysin kortin omistajalle siinä vaiheessa, jos on mennyt itse antamaan kortin ja tunnusluvun toiselle.

Jotta mahtaako rikosilmoitus auttaa samaan menetetyt rahat takaisin ja vapauttamaan takaisinmaksuvelvollisuudesta?

Näin se menee. Ap on antanut kortin tunnusluvun poikkikselle ja samalla rikkonut pankin kanssa tekemäänsä sopimusta. Siinä korttisopimuksessa nimittäin ihan selkeästi kielletään antamasta korttia tai tunnuslukua muille. Miksi pankin siis enää tarvis noudattaa sopimusta, jos ap:nkaan ei tarvi. Vastuu on ap:n. Kortti, tunnusluvut, avainlukulistat, käyttäjätunnukset pitää säilyttää niin että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. Myös kotona.

Vierailija
39/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taas tämä sama tylsä tarina? XD

Vierailija
40/117 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. Tehtävä heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan