Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko kummiksi tässä tapauksessa?

Vierailija
16.03.2006 |

Jos itse olisit vaikka kristitty ja sinua pyydettäisi jonkun toisen uskonnon omaavan lapsen kummiksi?

Siis että oma ajatusmaailmasi sotisi täysin sitä uskoa vastaan?

Olenko lapsellinen jos en suostu toisuskoisen kummiksi?

Ja vielä pyytäjä on minulle lähes tuntematon miehen sukulainen, tulisin mieheni " kaupanpäällisenä" , mikä loukkaa minua ihan kamalasti.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en ottaisikaan kummiksi omalle lapselleni kwtään kenellä on tuollaiset ajatukset.

Asia kuitenkin ratkesi, koska kummiksi et pääse.

t. juuri ristiäiset pitänyt ja kirkkoon kuulumatonta kummiksi yrittänyt taistella ilman tulosta.

Vierailija
22/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ala teeskentelmään eikä sinun myöskään tarvitse edellä mainituin tavoi perustella henkilöille valintaasi, yksinkertaisesti et osallistu ja sillä siisti..

En minäkään ala kummiksi tapauskovaisille materialistisille sukulaisilleni, jotka kuitenkin samalla kehtaavat arvotella minun kirkkoon kuulumattomuuttani ja myös samalla paljastavat, että minun ptiäöisi kuulua kirkkoon vain tavan vuoksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan sellainen kummi joka viettää aikaa ja antaa lahjoja.

Mutta en halua käydä toisuskoisten tilaisuuksissa, en saa niistä mitään muuta kuin pahaa mieltä irti, he kun eivät pääse taivaaseen.

Ja mitään taivasta ei välttämättä edes ole.

Itse en käy tällä hetkellä missään, ja vaikka kävisinkin en missään nimessä kutsuisi sinne mukaan niitä, joita homma ei kiinnosta.

Minulla ei ole kummilapsia ja olisi kiva saada yksi, varsinkin kun kyseessä on tyttö ja itsellä vain poikia.

-ap-

Vierailija
24/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ei sitten mitään! Sorry tämä kaikki vaiva!

-ap-

Vierailija
25/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Anteeksi, ei sitten mitään! Sorry tämä kaikki vaiva!

-ap-

www. uskonnonvapaus. fi/lapset/kummius. html

eli poistakaa välilyönnit pisteiden jälkeen!

Vierailija
26/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olisin sinä ja et edes tunne kummiksi pyytäjiä kovin hyvin...se kertoo jo paljon että sinun tulisi kieltäytyä.

Koska kummin tehtävä kuitenkin on olla ns " henkinen kasvattaja" lapselle...ja paha olla sellainen jos ei ole edes läheinen hänen vanhempiensa kanssa.

Mä en suostuis.

Mutta jokainen päättäköön tuollaiset asiat viimekädessä itse.

Sulla on kuitenkin kummina sitten vastuu hoitaa kummin osasi kuten kummin kuuluu.'

Ite olen ikuisesti katkera vanhemmilleni, jotka valitsivat rentun kummikseni, jota en ole kastetilaisuuden jälkeen tavannut kuin muutaman kerran elämäni aikana. Ei se ukko enää edes tunne minua jos kävelisin kadulla vastaan.

Kyllä lapselle ainakin on kummilla merkitystä, että ajattele lasta kun teet päätöstä puoleen tai toiseen.

Oletko sinä kummilapsellesi läsnä vielä 20 vuoden päästä...?

Vierailija
27/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis tosiaankaan kelpaa! -ap-

Vierailija
28/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kyllä ollut mielellään läsnä, minusta olisi mahtavaa olla kummi ja olenkin aina kummityttöä toivonut. Ostelisin varmaan hurjana lahjoja ja käytäisi me kylässäkin nykyistä useammin. Ajattelin että lapsi voisi tulla joskus meillekin viikonlopuiksi yms. Kuten aiemmin totesin, meillä on vaan poikia ja barbeja olisi kivaostella.

Harmi vaan että perhe on kristittyjä! Se oli ainoa mikä tässä mätti ja pahasti.

-ap

Vierailija
29/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokemuks oli itse asiassa siskon, eli kun sisko ei ole saanut kummiltaan ikänä lahjan lahjaa, hän on tästä niin syvästi katkeroitunut, ettei meidän lapsille voi sellaista uhkaa edes ajatella. Niinpä sitten kummeina on näitä teennäisuskovia (ei hajuakaan mitä raamattu opettaa 10 käskyn lisäksi, ei edes avioliittokaavaa olla kuunneltu sen vertaa, että tiedettäisiin mitä siinä sanotaan pariskunnasta ja lapsuudenperheestä) jotka lähinnä pätevät rahalla ja materialla. Mitään henkistä annettavaa näillä ole lapselleni, mutta rojua tulee ovista ja ikkunoista

Vierailija
30/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitään henkistä annettavaa näillä ole lapselleni, mutta rojua tulee ovista ja ikkunoista

Vierailija
31/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kuuinka moni kummi erityisesti toimii uskonnollisessa mielessä esikuvana ja " hengellisenä oppi-isänä/äitinä" - tai kuiunka moni kokee että lasten kummit näin toimivat. MInusta kummit ovat lähinnä aikuisystäviä, vaikka kirkkoon kuuluisivatkin ja mielellään hyviä roolimalleja yleenäskin - pääasia että pysyisivät jollakin tavalla lasten elämässä.

osoittaa kirkon vieraantumista arjesta se, että hierotaan kummiasiaa ja esim. jokin aika sitten tullut uudistus, että voi myöhemmin ottaa uuden kummin jos vanha kummius ei onnistu tms. joku varmaan tietää paremmin..

Vierailija
32/32 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita uskontokuntaa edustat?

*oma nimesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi