Vaimo on nössö
Seksiä pimeässä peiton alla, matkakohteet vaan jotain extraturvallisia ja tuttuja, samoin lentoyhtiöt, hotellit aina etukäteen ja kaikki pitää olla niin suunniteltua ja turvallista. Ja kaikkialla on bakteereja. Mikään uusi vähän rosoisempi ruokamesta ei kelpaa. Ei mitään spontaania ja Extremeä ikinä. Riskit nollissa.
Menin sen kanssa naimisiin ja nyt ketuttaa. Millä herätän sen henkiin?
Kommentit (143)
Vaimo vaikuttaa aikuistuneelta ja vastuuntuntoiselta. Ap itse sen sijaan vaikuttaa vähän vielä keskenkasvuidelta haihattelijalta. Joudut iän ja perheen myötä joka tapauksessa muuttumaan ja kasvamaa aikuiseksi, joten miksi et ottaisi vaimostasi mallia ja koittaisi kehittyä järkeväksi aikuiseksi. Eli vaimon muuttamisen sijaan suosittelen itsekasvatusta kun selvästi kommentissasi on tiettyä naiviutta. Mieti nyt itsekin miltä valituksesi kuulostaa. Ja vielä tuo, että kavereiden kanssakaan ei voi reissata kun sitten ei ole pillua mukana...just. Mietipä asiaa siltä kannalta, että mahdatkohan olla kovinkaan kiinnostavaa matkaseuraa jos vaimosi ei halua katsella niin pitkään naamaasi vaan haluaa nähdä muitakin tuttuja ja sukulaisia. Mahtaakohan vaimosi kokea seurasi turvalliseksi ja arvostavaksi jos käyttäytyy kanssasi seksuaalisesti estyneesti eikä koe lomailua seurassasi turvallisena muutoin kuinopastetulla matkapaketilla. Minkähänlainen hän olisikaan turvallisemmassa ja vastuuntuntoisemmassa seurassa.
Voi sua ihmisparkaa. Itse en kestäisi päivääkään tuollaista kumppania kuin sinä olet valinnut. Aika moni nainen on jollain tavalla neuroottinen, eikä minua esim ymmärrä kuin oma bestis. Siis siinä mielessä, että todellakin pystyn pakkaamaan kahden viikon reissukamat kasaan alle puolessa tunnissa.
t. nainen
Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Olen itse myös elämyshakuinen ja spontaani enkä voisi enää kuvitella seurustelevani turvallisuushakuisen ja rutiineista pitävän miehen kanssa. Se kuitenkin heijastuu niin moneen asiaan ja mun mielestä pariskunnan kuuluu haluta tehdä asioita yhdessä eikä niin, että molemmat tekee eri asioita vapaa-ajalla mielenkiintonsa mukaan.
Toisin kuin moni näyttää kuvittelevan, elämyshakuistenkin ihmisten suhde voi olla vakaa ja turvallinen, kun asioita tehdään yhdessä ja kokemukset jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Olen itse myös elämyshakuinen ja spontaani enkä voisi enää kuvitella seurustelevani turvallisuushakuisen ja rutiineista pitävän miehen kanssa. Se kuitenkin heijastuu niin moneen asiaan ja mun mielestä pariskunnan kuuluu haluta tehdä asioita yhdessä eikä niin, että molemmat tekee eri asioita vapaa-ajalla mielenkiintonsa mukaan.
Toisin kuin moni näyttää kuvittelevan, elämyshakuistenkin ihmisten suhde voi olla vakaa ja turvallinen, kun asioita tehdään yhdessä ja kokemukset jaetaan.
Kyllä minäkin ymmärrän aloittajaa, ja varmaan aika monikin tässä ketjussa. Silti olen sitä mieltä, että kumpikaan ei ole tässä tilanteessa varsinaisesti väärässä haluineen; sen sijaan se, että haluaisi vaimon olevan just sellainen kuin on ja sitten lisäksi vielä joku seikkailijatar, se on vääränlainen odotus toiselle. Ei toista ihmistä vaan voi muuttaa toisenlaiseksi.
Ikävää mutta näin se nyt vaan on. Aloittajan pitää päästää tämä kaunis ja järkevä (liian järkevä?) nainen elämään omaa elämäänsä, itkut loppuvat varmasti aikanaan. Ja kumpikin voi jatkaa elämäänsä miten tykkää. Lisääntymisasioiden kannalta olisi naiselle reilua, jos jättäminen tapahtuisi viimeistään nyt, kun ovat kolmekymppisiä - muuten ehtii naiselta mennä lisääntymisikä ohitse tämän miehen kanssa aikaansa kuluttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta elämyshakuisuushan tarkoittaa ihmisille eri asioita. Kesäillan hämärässä rantalaiturilla istuessa joutsen parin lipuessa majesteetillisesti ohi voi kokea sellaisen elämyksen että alta pois. Tai kun istuu takkatulen loimussa sisällä lämpimässä ja rankkasade piiskaa täydellä voimalla ikkunoihin - siinä on luonto hurjimmillaan. Toiselle punaisena hehkuva puolukkamätäs on yhtä huikea elämys kuin toiselle Kilimanjarolle kiipeäminen. Eikä toinen ole sen parempi tai huonompi. Elämyksiä kokijalleen kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Jännänaista etsimään, mars!
Sen kanssa tulee kaupantekijäisinä varmaan jo pari lasta, ex, ex-ex, ex-ex-ex ja sitten ne exien nyxät.
Kannattaa varautua myös siihen, että jännänainen ajautuu välillä jonkun toisenkin peiton alle. Tulee äkkilähtöjä ja yllätyspalavereja.
Mutta on seikkailua!
Juuri näin! Eipähän ole tylsää, kun koskaan ei tiedä, mitä vaimo on keksinyt ja kenen kanssa luuhaa ja milloin tulee kotiin. Ja mihin se ne rahatkin on saanut tuhlattua - no yllätys, yllätys, selviytymismatka Grönlannin jäätikön halki varattuna koko perheelle ja lähtö huomenna. Ja kun kotona ollaan, niin ruokana milloin mitäkin ihanaa yllätysherkkua, tänään hummus-papu-itu-muurahais-hauduketta ja pääruokana skottien perinneruoka haggis, lampaan mahalaukkua täytettynä maksalla, ihralla ym.
Hyvänen aika, kyllä miehellä menee liian hyvin, kun moisesta valittaa eikä osaa asiaa selvittää vaimon kanssa. Sitten, kun tulee sairauksia ja vaikeuksia tuvan täydeltä, tavallinen nössöarki nousee arvoon arvaamattomaan.
Vaimolle sanon, ota ero, ja päästä ukko jatkamaan keskenjäänyttä teini-ikäänsä ja seikkailua niiden uhkarohkeiden amatsonien kanssa, jotka ei käsiä vessan jälkeen pese eikä bakteereja pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkee. Ap
Ja mitä sitten tapahtuu? Miten sinä reagoit, miten tilanne jatkuu?
Joko a) jatkan valitusta ja sanon kyllästyneeni siihen etten saa sanoa mitään tai hän itkee
B) pyydän anteeksi jotta hän lopettaisi itkemisen
C) lähden pois koska ärsyttää
Mikään vaihtoehto ei toimi, kokeiltu on myös sitä rakentavaa keskustelua, mutta siitä seuraa usein joku yllä mainituista.
Joku kysyi miksi rakastuin häneen. Vastasin jo: ulkonäkö, kiltteys ja rehellisyys, vaikutti myös helpolta iloiselta ihmiseltä jonka kanssa olisi hauska tehdä asioita.
Joku tauko tekee varmaan hyvää joten ostan itselleni liput toukokuulle.
Joku ehdotti lasta. Voin kuvitella kuinka neuroottinen hän silloin olisi, luultavasti lapsi ei saisi poistua pohjoismaista vuosikausiin. Luultavasti olisimme kaikesta lasta koskevasta eri mieltä.
Ap
Jotenkin ihmetyttää missä tynnyrissä ihmiset kasvaa jos vaihtoehdot naisissa on amatsoni-jännänainen ja vaimoni. Edustaako vaimoni muka perusnaista?
- kaupunkihanskat on erikseen koska julkisissa on bakteereita
- kaikki kasvit ja hedelmät pitää hinkata fairyllä
- kylppäri pestä joka päivä ja pyyhkeet yms vaihtaa jos meillä käy yksikin vieras
- tyynyliina saastuu jos se koskettaa hänen laukkuaan.
- maapallo räjähtää jos peiton vie olkkariin ja takaisin koska kaikki sohvabakteerit menee lakanoihin
- jos jonkun vieraan koira tai lapsi käy päiväpeitollamme se pitää pestä koska bakteerit....
Ravintolassa pitää aina pestä kädet vaikka sinne oltaisi menty omalla autolla, hanskat kädessä.
- ravintolassa pitää varmistella tarjoilijalta kaikkea
Muita en jaksa tunnistamisen takia kirjoittaa
Ap
Juu, ero ilman muuta. Mahdollisimman pian. Ei lapsia tähän suhteeseen.
Miksi kysyt eikö naisissa ole muuta kuin ääripäitä? Pelottaako sinua ero ja yksinäisyys? Koska monet miehethän ovat niitä nösseröitä jotka eivät uskalla tehdä päätöstä erosta ennen kuin on uusi nainen katsottuna. Rohkeat ovat poikkeuksia, jotka uskaltavat ottaa vastuun parisuhteen päättämisestä, jos se tuntuu epäonnistuneelta. Ja uskaltavat tehdä sen ihan itse, ilman pettämiskuvioita.
Tutun kuuloista, mutta toisin päin meillä..
Vierailija kirjoitti:
Voi sua ihmisparkaa. Itse en kestäisi päivääkään tuollaista kumppania kuin sinä olet valinnut. Aika moni nainen on jollain tavalla neuroottinen, eikä minua esim ymmärrä kuin oma bestis. Siis siinä mielessä, että todellakin pystyn pakkaamaan kahden viikon reissukamat kasaan alle puolessa tunnissa.
t. nainen
Täh? Kuka nyt EI pysty pakkaamaan kahden viikon kamoja alle puoleen tuntiin? Minä olen järkevä ja suunnitelmallinen nainen. Ei pakkaamisen nopeus kerro rohkeudesta tai extremestä, se kertoo vain siitä, että tietää mitä haluaa ottaa mukaan, ja tietää missä ne kaikki mukaan otettavat tavarat ovat; järjestelmällisyydestä. Moni turvallisuushakuinen nainen on hyvin järjestelmällinen koska se luo turvallisuuden tunteen, asiat ovat hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihmetyttää missä tynnyrissä ihmiset kasvaa jos vaihtoehdot naisissa on amatsoni-jännänainen ja vaimoni. Edustaako vaimoni muka perusnaista?
- kylppäri pestä joka päivä ja pyyhkeet yms vaihtaa jos meillä käy yksikin vieras
- maapallo räjähtää jos peiton vie olkkariin ja takaisin koska kaikki sohvabakteerit menee lakanoihin
- jos jonkun vieraan koira tai lapsi käy päiväpeitollamme se pitää pestä koska bakteerit....
Ravintolassa pitää aina pestä kädet vaikka sinne oltaisi menty omalla autolla, hanskat kädessä.
- ravintolassa pitää varmistella tarjoilijalta kaikkeaMuita en jaksa tunnistamisen takia kirjoittaa
Ap
Okei, eiköhän nämä ole ihan pakkoneurooseja. Ne haittaavat varmasti hänenkin elämäänsä. Niihin voi saada apua. Tämmöiset tuppaa kehittymään pahemmiksi.
Noin muuten sanoisin esim tuosta elämyshakuisuudesta, että joku tuolla sanoi että elämyshakuisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Mä en jaksais enää aina yhä uusia suurkaupunkeja ja niissä samoja "seikkailuja", helvetisti on niitä jo koluttu. Mulle on elämys vaikkapa oppia jotain uutta, ponnistuksineen.
Vierailija kirjoitti:
- ravintolassa pitää varmistella tarjoilijalta kaikkeaMuita en jaksa tunnistamisen takia kirjoittaa
Ap
Mutta tuohan on jännittävää jos mikä! Minä olisin ainakin jännityksestä varpaillani.
No joo, on aikamoinen bakteerikammo. Näytä tutkimuksia joiden mukaan vastustuskyky kasvaa jos on bakteerien kanssa tekemisissä. Että kliininen ympäristö se vasta sairastuttaakin.
Mullekin elämyshakuisuus on pysähtyä ja kuulostella hetkeä, miettiä miltä itsestä juuri nyt tuntuu, ei säntäillä paikasta toiseen ja ottaa riskejä.
Tärkeitä elämänmittaisia seikkailujani ovat myös pitkät ihmissuhteet, viipyily ja arjen haasteet. Jollekin toiselle maittavat toisenlaiset seikkailut - tai sitten jotkut myös pakenevat näitä seikkailuja kaukomaiden reissuihin ja extreme-hyppyihin ja "spontaaniuteen". Minä olen tällainen ja pidän tällaisesta elämästä ja viihdyn vallan hyvin; muut saavat olla toisenlaisia minun puolestani vallan hyvin.
En minäkään halua suurkaupunkeihin, mutta niiden läpi voi kulkea.
Vaimo saa apua, olisi voinut toki mainita noista ennen häitä..
Ap
Tämän takia kannattaa tehdä asioita yhdessä ja reissata yhdessä ennen naimisiin menoa. Jotenkin koko aloituksesta ja vaimon "nössöksi" kutsumisesta paistaa läpi halveksunta kumppania kohtaan. Vaimon itkemisestä päätellen tämä on myös miten hän tulkitsee tilanteen ja ap:n suhtautumisen häntä kohtaan. Ei myöskään ole kovin miehekästä tai rohkeaa mennä toisen selän takana ja puida intiimin suhteen asioita ja toisen ihmisen varmasti mielummin yksityisenä pitämiä neurooseja keskustelupalstalla. Se kun harvemmin ratkaisee mitään suhteen ongelmia. Ap:lle suosittelen miehistymistä, tilanteen kohtaamista, kumppanin kunnioittamista ja joko eroa tai jonkinlaisen kompromissin löytämistä.
Eli täällä on ok että naiset selittävät miehistään ja anopeistaan ummet ja lammet kyrvistä pettämisiin, ja anopin pahansuopuuden ja muut jutut hyvinkin tunnistettavasti kaupunkia myöten, mutta se että valitan vaimoni olevan bakteerikammoinen ja rajoittunut on jotenkin tosi loukkaavaa?
Tuskin meitä täältä kukaan tunnistaa ja vaikka tunnistaisi, niin mitä väliä?
Luultavasti tullaan eroamaan ja kyllä se harmittaa mutta eihän tästä mitään tule. En mitenkään sadistisesti nauti hänen itkemisestään tai itkettämisestään. Enkä usko hänen kaltaistaan ihmistä löytäväni. Mutta ei varmaan pitäisi olla näin vaikeaa alle 5 vuoden suhteessa jossa kukaan ei ole kuollut tms.
Ap
Ero lienee nyt oikea ratkaisu. Vai meinasitko jaksaa tuollaista elämää loppuun saakka?
Tää oli hyvä!
Näytti menevän monen ihon alle. Ehkä te upeat daamit saatatte joskus mahdollisesti löytää jotain pienen pientä kehitettävää. Siis itsessänne myös.
Hyvä huomio. Lisäksi kannattaa pitää mielessä, että kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä. Joku tykkää punkusta, toinen ottaa valkkaria. Useinhan seikkailumieli ja rohkeus mielletään tavoittelemisen arvoisiksi ja hyveiksi. Rauhallisempaa elämäntapaa arvostavaa kuvaillaan sitten sanoilla "nössö" ja "nyhverö", jotka itseasiassa ovat aika loukkaavia ilmaisuja.
Tämän rauhaa ja tasapainoa rakastavan vaimon miehen pitäisi nyt vähän löytää kunnioiotusta.