Timo T.A. Mikkonen joutunut saattohoitoon
Surullista. Voimia ja jaksamista perheelle.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Timolle hyvää matkaa. Tervetuloa todellisuuteen Nina. Moni meistä ei unohda loukkauksiasi koskaan.
Siis Ninan loukkauksia? Mitä ihmettä? Joku ihan oikeasti loukkaantunut jonkun itselleen tuntemattoman ihmisen mediasanomisista? Sitäpaitsi onko täällä "karmaa" viljelevien tarkoitus jotenkin viestittää Ninalle, että "siitäs sait"? Niin ajatteleva ihminen olisi kyllä jo todella mielisairas.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule ikävä tuota miestä. Sai mitä ansaitsi.
Ihanko hän henkilökohtaisesti loukkasi sinua jotenkin?
Saattohoito on sitä että lääkkeet pois. Ei ruokaa vaan morfiinia. Sitkeimmät kestää alle viikon ja yleensä 2-3 päivää riittää.
Näin lääkäri mulle omin sanoin kertonut.
Saattohoito johtaa aina kuolemaan ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa valju olo. Niin paljon, kun tuon pariskunnan sanomisista oonkin ollut ärsyyntynyt ja eri mieltä, niin syvä yhteys selvästi aina on vallinnut välillään. Surullista joutua luopumaan, vaikka on tuo omaishoitajan osa varmasti ollut todella raskas.
Miten sen nyt ottaa, siis sen omaishoitajan raskauden. Timollahan on henkilökohtainen avustaja vai peräti pari remmissä hoitamassa. Ei Nina miestään ole yksin hoitanut. Sielä on päivisin ollut aina avustaja paikalla, Nina on päässyt asioille ym. Lisäksi on laitetta laitteen perään, millä nostaa ja kuskata.
Enemmän säälin niitä oikeita omaishoitajia, jotka hoitaa omaistaan ihan YKSIN. Ilman henkilökohtaisia avustajia ja yhteiskunnalta saatuja laitteita. Varsinkin niitä vanhuspariskuntia, joita on paljon ja joista lehdet ei kirjoittele.
Timo petti Tuirea useasti, totta, mutta millainen dorka antaa 30v anteeksi lukemattomat suhteet? Parisuhteeseen tarvitaan aina 2 osapuolta. Riittävän läheltä seuranneena, voin sanoa, ettei Tuirekaan suinkaan tarinan viaton reppana ole. Mutta se siitä.
Timo ja Nina olivat ylimielinen pariskunta, totta sekin. Timo myös oli muunnellun totuuden mestari mitä tuli hänen menneisyyteensä. Sai sillä varmasti Ninaltakin emppispisteitä. Toivon silti Timolle kaunista poismenoa jos aika on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää lähinnä, ei jaksa noita enää vihata. Ovat rangaistuksensa jo saaneet. Lapsia käy sääliksi.
Siis ihan aikuisten oiekasti puhkuit aikoinaan VIHAA jotain mediapersoonaa kohtaan ja uskot että "pahoja ihmisiä" rankaistaan elämässä? Ei jumalauta. Hänki elämä. Tunsitko vihasi kohteet henkilökohtaisesti hyvinkin?
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito on sitä että lääkkeet pois. Ei ruokaa vaan morfiinia. Sitkeimmät kestää alle viikon ja yleensä 2-3 päivää riittää.
Ja sun mielestä tämän yhden lääkärin sana on laki? Juurihan joku kertoi isoisänsä (?) olleen jo 8v saattohoidossa. Tuttavani oli juuri 2kk kunnes nukkui pois. Mielestäni tuokaan ei ole nopeasti kuolemista. Älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito tarkoittaa että kuolema lähestyy tunti tunnilta päivä päivältä.
Näin on ja kumma kun aikuiset ihmiset ei tiedä mikä on saattohoito. Ei tippaa, ei ruokaa, ei juomaa, ei lääkkeitä mutta morfiinia nii paljon ettei kipuja.
Korkeintaan viikko niin Timo on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö. Ei saattohoidossa olevilta potilailta ruokaa evätä, jos vain suinkin pystyvät nielemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito johtaa aina kuolemaan ja nopeasti.Ja sun mielestä tämän yhden lääkärin sana on laki? Juurihan joku kertoi isoisänsä (?) olleen jo 8v saattohoidossa. Tuttavani oli juuri 2kk kunnes nukkui pois. Mielestäni tuokaan ei ole nopeasti kuolemista. Älä yleistä.
Tuskin ollut kyse saattohoidossa koska silloin ei saa ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
No outo lääkäri sinulla, jos on noin sanonut. Saattohoidossa saa ihan normaalisti ruokaa ja juomista, runsaasti kipulääkettä. Mutta saattohoidettavaa ei elvytetä, ei lähetetä jatkotutkimuksiin eikä hoideta muuta kuin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito johtaa aina kuolemaan ja nopeasti.Hölmö. Ei saattohoidossa olevilta potilailta ruokaa evätä, jos vain suinkin pystyvät nielemään.
Katsoppa haulla saattohoito. Päiviä tai viikkoja ennen kuolemaa. Saattohoito potilaat ei pysty nielemään,
Katso ihan piruuttasi niin tiedät että olen oikeassa.
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. eipä jää ikävä sitä ihmisten haukkumista ja mollaamista, mitä kaikkea tuo herra eukkoineen on suustansa päästänyt. Hyvää matkaa, minne se määränpää onkaan määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei... Toivotaan, että selviää. <3 😇
MIKSI??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito johtaa aina kuolemaan ja nopeasti.Ja sun mielestä tämän yhden lääkärin sana on laki? Juurihan joku kertoi isoisänsä (?) olleen jo 8v saattohoidossa. Tuttavani oli juuri 2kk kunnes nukkui pois. Mielestäni tuokaan ei ole nopeasti kuolemista. Älä yleistä.
saattohoidossa saa ravintoa (ainakin jos uskomme Valviraa), saa sydänlääkkeet jne. ja lisäksi kipulääkettä. Ravinnotta jättäminen on sama asia kuin aktiivinen eutanasia eikä saattohoidossa ole siitä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule ikävä tuota miestä. Sai mitä ansaitsi.
Ihanko hän henkilökohtaisesti loukkasi sinua jotenkin?
Ei loukannut minua eikä myöskään ketään tuttuani. Monia muita on kyllä loukannut ja muutenkin oli sellainen kus*pää että oksat pois. Aina kun tuollainen ihminen joutuu kärsimään katson että oikeudenmukaisuus on jossain määrin tapahtunut.
En ajattele elämää vain oman elämäni kautta.
Katsokaa Valviran määritelmä saattohoidosta.
Valitettavasti en osaa linkittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito johtaa aina kuolemaan ja nopeasti.Hölmö. Ei saattohoidossa olevilta potilailta ruokaa evätä, jos vain suinkin pystyvät nielemään.
Katsoppa haulla saattohoito. Päiviä tai viikkoja ennen kuolemaa. Saattohoito potilaat ei pysty nielemään,
Katso ihan piruuttasi niin tiedät että olen oikeassa.
"Saattohoidossa olevan potilaan ruokailua ja nesteiden nauttimista voidaan jatkaa niin kauan kuin ihminen siihen itse pystyy ja hän sitä itse haluaa." www.pkssk.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saattohoidossa saa ravintoa (ainakin jos uskomme Valviraa), saa sydänlääkkeet jne. ja lisäksi kipulääkettä. Ravinnotta jättäminen on sama asia kuin aktiivinen eutanasia eikä saattohoidossa ole siitä kyse.
Kas kummaa kun oman äitini olen saattohoitanut ja ennen kun sinne joutui niin lääkärin kanssa keskustellut. Vain morfiinia.
EN ymmärrä tällaista puhetta: "olisi varmaan toivonut poismenoa jo silloin kuin sai halvauksen" ..." toisaalta hyvä kun kärsimykset päättyvät"
Ihanko todella te tuntemattomat ihmiset arvioitte Timon viime vuodet kärsimykseksi? Ja teilläkö on oikeus esittää luuloja siitä että mies olisi toivonut kuolevansa vuosia sitten?
Hän sai halvauksen jälkeen kuitenkin jatkaa arvokasta elämää perheensä kanssa. Erilaista, raskasta elämää se varmasti on ollut, kuten Ninan puheista voi päätellä. Mutta silti - kullanarvoista aikaa lastensa ja vaimonsa kanssa sellaisena kuin se oli.
Nykyään ihmisillä tuntuu olevan ajatusmaailma, että vain terveenä kuin pukki ja suorituskykyisenä voi elää elämisen arvoista elämää. Jos ei pysty, niin samantekevää lähteä saman tien tästä maailmasta. Vastenmielinen ajatusmaailma.