Timo T.A. Mikkonen joutunut saattohoitoon
Surullista. Voimia ja jaksamista perheelle.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Mikkoset ovat niin vihattuja? Tai ainakin paljon vihaa häntä kohtaan on jokaisessa heihin liittyvässä keskustelussa. Olen itse melko nuori (19, syntynyt siis 1997), niin en oikein tiedä. Kyseinen henkilö kun ei ole ikinä ollut minulle mikään ajankohtainen asia.
Siinä yksi esimerkki miten eritoten siitä eukosta ei pidetä.
Varmaan jo helpotuskin tässä vaiheessa, niin karulta kuin se kuulostaakin. Onneksi saivat sen talonsa myytyä ja nyt asuvat Helsingissä. Täällä pärjää vaikka ilman autoa ja kaikki palvelut on lähellä. Toivottavasti pojatkin saavat tarvitsemaansa apua omiin ongelmiinsa, joita käsittääkseni myös on.
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito tarkoittaa että kuolema lähestyy tunti tunnilta päivä päivältä.
Ei siis poikkea siltä osin mitenkään meidän kaikkien normaalista elämästä. Kuolemaa kohtihan tässä kaikki menemme, päivä päivältä ja tunti tunnilta
Nina Mikkonen on taistelija ja hyvä nainen. Sitä eivät kaikki kestä..
Huhu kertoo, että syynä muuttoon pääkaupunkiseudulle saattaa olla myös ihmissuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina jotenkin tykännyt Timo T A Mikkosesta.
Minä en. Hän on oman elmäntaipaleeni (yli 50 vuotta) kenties ylivoimaisesti vastenmielisin julkimo, mutta en silti minäkään hänelle tällaista loppua toivonut.
Surullinen loppu hänellä kaikinpuolin ja varmasti raskasta perheelle, mutta en ala siltikään valehtelemaan hänestä jotain hyviä asioita, koska sellaisia en hänestä muista ainuttakaan.
Tunnet hänet?
En, kuten en väittänytkään, vaan kerroin että vastenmielisin julkimo.
Hänen edesottamuksiaan olen siis seurannut/joutunut seuraamaan ainoastaan median kautta, mutta siis ikää minulla jo sen verran, että ole hänen tuotoksiaan nähnyt jo 70-luvun alusta asti M-shown ajoista lähtien. Mikkonenhan aloitti suoraan huipulta 70-luvun alussa omalla talkshowlla maikkarilla parhaaseen katseluaikaan ja yli 2 miljoonan katsojalukujahan se saavuttikin. Tosin silloin oli ohjelmia niin vähän, että kaikki ohjelmat sai valtavia katsojalukuja, kun televisiolla ei juuri kilpailijaa ollut.
Sen jälkeen se olikin pelkkää alamäkeä. Ohjelma hyllytettiin parin vuoden jälkeen ja sen jälkeen ei sitten maikkarilta enää omia ohjelmia herunutkaan. Seuraavaksi oli vuorossa uusi kolmoskanava 80-luvun lopulla, joka ei näkynyt koko Suomessa, mutta oli kuitenkin valtakunnallinen kanava.
Sitten kun sekin ohjelma lopetettiin, niin 90-luvulla oli vuorossa ohjelma paikallisteeveessä, jota kesti muutama vuosi ja siinä se olikin sitten hänen tv-uransa. Toki sitten vielä muutama jakso surullisen kuuluisaa Mikkosten maailmaa pari vuotta ennen sairastumista.
Ihan täsmälleen samaa mieltä sun kanssa.
Oma naama oli tärkein ja muistaakseni oli vielä naimisissakin, kun aloitti vehtaamisen tuon kampaajan kanssa.
Timpan jo aikuinen poikakin on sanonut isästään aika suorat.
Aiheesta.
Ei taida olla paljoa siellä"saattohoidossa" ole käynyt katsomassa..
Nina vissiin vinkuu viikonloppulomaa tai hoitoja, kun on taas niiiiiiin "raskasta" henkilökohtainen avustajahan timpalla on ollut lehtijuttujen, niin niiden niinan kertomien, mukaan ollut koko ajan.
Mikä ihmeen "omaishoitaja" tää nainen sitten muka on?
Olis mielenkiintoista kuulla, että mihin päin hesaa ne sitten pääs asumaan, kun viimevuoden lopulla puhuttiin itä-helsingistä. Mikkonenhan ei sellaiselle slummialueelle muuta.....onko saatu kiristettyä paremmat hoodit asunnolle.....?
Vierailija kirjoitti:
Huhu kertoo, että syynä muuttoon pääkaupunkiseudulle saattaa olla myös ihmissuhde.
Onks Ninalla jo uutta matoa koukussa?
Ei tarvitse sitten edelleenkään mennä töihin :)
Lokkeilu voi jatkua.
Ja niin ollaan juu "omaishoitajana". Eiköhän se henkilökohtainen avustaja ole timpan hoitanut kun rouva viilettää omilla asioillaan....
Voimia perheelle ja etenkin pojille, ei ole helppoa tuossa iässä ymmärtää tilannetta ja katsella pois hiipuvaa isää.
Nuoren äitini (40+v)saattohoidin omien lasteni ollessa pieniä ja se on sanoinkuvaamattoman raskasta aikaa.
Hyvin paljon voimia Timon perheelle ja muille läheisille, omat poikani saman ikäisiä kuin Timon pojat (2001 ja 2003) ja heidän tuskansa on varmasti lähes sietämätön, kun joutuvat jo noin nuorena isästänsä luopumaan. Ei siinä paljoa auta vuosienkaan "esivalmistelut" vanhemman sairastaessa.
Siispä voimia ja halauksia pojille, toki Niinallekin, ja rohkeutta jaksaa ja selvitä eteenpäin, isänne ja hänen elämänsä ja viisautensa jatkaa eloaan teissä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Mikkoset ovat niin vihattuja? Tai ainakin paljon vihaa häntä kohtaan on jokaisessa heihin liittyvässä keskustelussa. Olen itse melko nuori (19, syntynyt siis 1997), niin en oikein tiedä. Kyseinen henkilö kun ei ole ikinä ollut minulle mikään ajankohtainen asia.
Ovat kohdelleet elämänsä aikana muita ihmisiä todella ilkeästi ja ylimielisesti. Tuo Timo T.A jätti todella julmasti edellisen vaimonsa ja hylkäsi lapset edeltävästä liitosta. Nina taas on haukkunut esimerkiksi työssäkäyvät äidit natseiksi yms aivopieruja, niitä on youtubessakin
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito voi kestää vuosia ja joku joka on ollut jo saattohoidossa saattaa virkistyä niin että saattohoito lopetetaan. Timollakin voi olla vielä vuosia edessä.
hänen tapauksessaan voi olla kyse päivästä/päivistä. Saattohoito on se viimeinen jolloin kuoleman portti on lähellä.
Säälittää lähinnä, ei jaksa noita enää vihata. Ovat rangaistuksensa jo saaneet. Lapsia käy sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kohdelleet elämänsä aikana muita ihmisiä todella ilkeästi ja ylimielisesti. Tuo Timo T.A jätti todella julmasti edellisen vaimonsa ja hylkäsi lapset edeltävästä liitosta. Nina taas on haukkunut esimerkiksi työssäkäyvät äidit natseiksi yms aivopieruja, niitä on youtubessakin
Hm? Itseäni ei haittaa Mikkosten sanomiset lainkaan enkä todellakaan ala kytätä kenenkään eroja ja salarakkaita. Muuten ei muuta ehtisi tehdäkään koska vastaavaa, ja paljon pahempaakin, tapahtuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten oikein, mutta edellisen avioliiton lapset taisivat hylätä Timon.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavan paljon tulee ampujia kouluun yhdestä perheestä, sen vain sanon. Toivottavasti turvatoimet kunnossa
HÄ?
Nina on niin vahva. Saattohoidossa ei saa kun morfiinia joka aterialla ja lääkkeet vedetty alas.
Vahvoja ihmisiä, ovat rakkaansa rinnalla loppuun asti.
Itselläni tuo edessä äitini kanssa, vaatii voimia on vierellä.
Kuolema on vääjäämätön ja käsin kosketeltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timo T.A.n lapset edellisestä liitosta olivat yli 20-vuotiaita, kun Timo T.A erosi edellisestä vaimostaan.
Surullista varsinkin lapsille. Vaikka tuosta perheestä ja heidän jutuistaan vuosien varrella voi olla montaa mieltä niin kunnioitukseni Ninalle siitä miten on hoitanut miehensä omaishoitajana. Harva olisi jaksanut. Kaikkea hyvää heille.