Timo T.A. Mikkonen joutunut saattohoitoon
Surullista. Voimia ja jaksamista perheelle.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä Nina alkaa tekemään työkseen? Tuskin kampaajan työhön palaa.
Sitä hänkin varmaan miettii tällä hetkellä...
Voi vittu! Omaishoitajana toimiminen jos mikä on työtä 24/7. Mussuta sinä toimistohiiri pullaas ja tukehdu siihen!
Ja kun muistaa heidän avioliittonsa alun historian, ehkä olisi kannattanut olla ihan hiljaa
"Suuri rysäys
Yksi Tuiren elämän pahimmista hetkistä, ”suuri rysäys”, tapahtui tarkalleen ottaen 16.8.2000, kun puolison uskottomuus paljastui jälleen kerran. Sitä edeltävät petokset oli painettu villaisella, mutta nyt mitta täyttyi.
– Olin taistellut 32 vuotta avioliiton ja perheen puolesta. Ero satutti kovasti, mutta selvisin siitä Taivaan Isän, lasteni, tuttujen ja tuntemattomien avulla, Tuire kiittää.
Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu, on Tuiren lempilause. Nyt hän voi jo muistella rauhallisin mielin eroaan ja sitä edeltänyttä pitkää avioliittoa.
– Olimme yhdessä 32 vuotta, 5 kuukautta ja 16 päivää. Vaikka ero oli valtava järkytys, oli se jälkeenpäin ajateltuna siunaus. Tunnen, että Luoja vapautti minut, ja pääsin vihdoin aloittamaan uudelta lehdeltä.
Hänen puolisonsa jaksoi ylistää vaimoaan niin kotipiirissä kuin julkisuudessa. Tuire tunsi olevansa rakastettu.
– Nyt ymmärrän olleeni ylistämällä alistettu. Annoimme rakkaushaastattelun iltapäivälehdelle vain päivää ennen eroa ja hänen muuttoaan uuden kumppanin luokse. Eron jälkeinen julkisuus meni siinä omalla painollaan, osasinhan odottaa sitä, Tuire hymähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä lohduttaa suuresti tieto siitä, että hänellä on loppuun asti hyvä olla, Nina sanoo Seiskalle.
Ja tämän he tietävät mistä? Julkkikset saavat niin vahvaa kipulääkitystä, että kaikki hyvin, muut meinaan eivät saa... Tiedän kyllä, että oma isoäitini sai morfiinipumpun käyttöön, vaan ei jaksanut sitä aina käyttää, eli kärsi kivuista kyllä kovasti... Ja sekin oli rajoitettua kuitenkin.
Saattohoidossa kipua pyritään aina hoitamaan hyvin riippumatta ollenkaan siitä, onko kyseessä julkisuuden henkilö vai ei. On kuitenkin omaisia, jotka etäispesäkkeitä lähettäneeseen syöpään sairastuneelta vanhemmaltaan kieltävät kaiken, siis kaiken kivunhoidon - jopa parasetamolin. Eräät perustelivat sillä, ettei sairas mene päästään sekaisin.
Omaiset ei päätä lääkityksestä.
Eikä normaali keuhkokuumetta sairastava vanhus ole missään saattohoidossa!
Mutta kun tässä ei ollutkaan puhe normaalista keuhkokuumetta sairastavasta ihmisestä, vaan erittäin vakavasti sairaasta Timo T.A. Mikkosesta. Voimia hänelle ja kaikille läheisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito tarkoittaa että kuolema lähestyy tunti tunnilta päivä päivältä.
Näinhän se on koko ajan meillä kaikilla ilman saattohoitoakin, tässä kohtaa ollaan samanarvoisia kaikki.
Saattohoito voi kestää vuosia ja joku joka on ollut jo saattohoidossa saattaa virkistyä niin että saattohoito lopetetaan. Timollakin voi olla vielä vuosia edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä Nina alkaa tekemään työkseen? Tuskin kampaajan työhön palaa.
Sitä hänkin varmaan miettii tällä hetkellä...
Voi vittu! Omaishoitajana toimiminen jos mikä on työtä 24/7. Mussuta sinä toimistohiiri pullaas ja tukehdu siihen!
Etenkin kun mies on ollut viimeiset 8 kk laitoshoidossa ja kotona vain satunnaisesti. On siinä miettimistä, miten saa päivänsä kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa, että itse Timo olisi toivonut menneensä jo silloin 2011
No tuskinpa sen jälkeen on mistään mitään tajunnutkaan
Seiska on varmaan jo ostanut nämä valtiolliset hautajaiset. Hietaniemessäkö on paikka valmiina vai täytyykö tyytyä Mäntsälään.
Vierailija kirjoitti:
Saattohoito voi kestää vuosia ja joku joka on ollut jo saattohoidossa saattaa virkistyä niin että saattohoito lopetetaan. Timollakin voi olla vielä vuosia edessä.
Kyllä ne on takana.
VIRKISTY Timppa! Virkisty.
Jos saattohoidossa ei virkisty, voidaan todeta, että potilaalla ei ollut tahtoa virkistyä.
Miksi Mikkoset ovat niin vihattuja? Tai ainakin paljon vihaa häntä kohtaan on jokaisessa heihin liittyvässä keskustelussa. Olen itse melko nuori (19, syntynyt siis 1997), niin en oikein tiedä. Kyseinen henkilö kun ei ole ikinä ollut minulle mikään ajankohtainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä lohduttaa suuresti tieto siitä, että hänellä on loppuun asti hyvä olla, Nina sanoo Seiskalle.
Ja tämän he tietävät mistä? Julkkikset saavat niin vahvaa kipulääkitystä, että kaikki hyvin, muut meinaan eivät saa... Tiedän kyllä, että oma isoäitini sai morfiinipumpun käyttöön, vaan ei jaksanut sitä aina käyttää, eli kärsi kivuista kyllä kovasti... Ja sekin oli rajoitettua kuitenkin.
Saattohoidossa kipua pyritään aina hoitamaan hyvin riippumatta ollenkaan siitä, onko kyseessä julkisuuden henkilö vai ei. On kuitenkin omaisia, jotka etäispesäkkeitä lähettäneeseen syöpään sairastuneelta vanhemmaltaan kieltävät kaiken, siis kaiken kivunhoidon - jopa parasetamolin. Eräät perustelivat sillä, ettei sairas mene päästään sekaisin.
Todellakaam emme kieltneet... Ei voi verrata , jotka haluaa auttaa, jotla ei. Ei voi verrata sitäkään, mitä julkkis saa vs tavis. Nähty...
Ooksä kännissä?
Mun läheinen "saattohoidettiin" kahdessa kuukaudessa, loppuaika oli hirveää, ei nesteytystä, ei lääkitystä keuhkokuumeeseen. Vain kipupiikki silloin tällöin. Se ei ollut hyvää perushoitoa vaan kuoleman edesauttamista. Järkyttävää nykyisten vanhusten hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina jotenkin tykännyt Timo T A Mikkosesta.
Minä en. Hän on oman elmäntaipaleeni (yli 50 vuotta) kenties ylivoimaisesti vastenmielisin julkimo, mutta en silti minäkään hänelle tällaista loppua toivonut.
Surullinen loppu hänellä kaikinpuolin ja varmasti raskasta perheelle, mutta en ala siltikään valehtelemaan hänestä jotain hyviä asioita, koska sellaisia en hänestä muista ainuttakaan.
Tunnet hänet?
En, kuten en väittänytkään, vaan kerroin että vastenmielisin julkimo.
Hänen edesottamuksiaan olen siis seurannut/joutunut seuraamaan ainoastaan median kautta, mutta siis ikää minulla jo sen verran, että ole hänen tuotoksiaan nähnyt jo 70-luvun alusta asti M-shown ajoista lähtien. Mikkonenhan aloitti suoraan huipulta 70-luvun alussa omalla talkshowlla maikkarilla parhaaseen katseluaikaan ja yli 2 miljoonan katsojalukujahan se saavuttikin. Tosin silloin oli ohjelmia niin vähän, että kaikki ohjelmat sai valtavia katsojalukuja, kun televisiolla ei juuri kilpailijaa ollut.
Sen jälkeen se olikin pelkkää alamäkeä. Ohjelma hyllytettiin parin vuoden jälkeen ja sen jälkeen ei sitten maikkarilta enää omia ohjelmia herunutkaan. Seuraavaksi oli vuorossa uusi kolmoskanava 80-luvun lopulla, joka ei näkynyt koko Suomessa, mutta oli kuitenkin valtakunnallinen kanava.
Sitten kun sekin ohjelma lopetettiin, niin 90-luvulla oli vuorossa ohjelma paikallisteeveessä, jota kesti muutama vuosi ja siinä se olikin sitten hänen tv-uransa. Toki sitten vielä muutama jakso surullisen kuuluisaa Mikkosten maailmaa pari vuotta ennen sairastumista.
Ryhdistäydy! Ota iseäsi niskasta kiinni.
En jaksa ajatella koko mikkosta. Nina taas huomiohuoraa, että sais ilmaisen loman seiskan laskuun...sitähän noi lööpit on olleet jatkuvasti. Ja "omaishoitaja" just. Timpalla ollut HENKILÖKOHTAINEN AVUSTAJA kokoajan, jep. Just sellainen josta yksikin ketju kertoi, kuinka vastemielistä duunia se on. Niin mikä vitun omaishoitaja nina silloin on?
Jatkuvasti ollut sairaalahoidossakin, riippuen mistä naistenlehdestä lukee nyyhkyhaastatteluja.
Huomiohuora koko nina ja nyt on suru puserossa kun ei voikaan enää lorvia pitkään kotona. Milläköhän verukkeella se lokkeilee loppuelämänsä sitten yhteiskunnan piikkiin.
Niin helvetin ilkeitä olivat kotiäideille, kun niistä oli juttua. Sitten tapahtuikin tuo.
Ihan telkkaria myöten haukuttiin ja oltiin ylimielisiä.
Nyt ollaan sitten niin murheen murtamia ja silleen, että.
Mä en usko tuohon saattohoitojuttuun ollenkaan.
Ihan varta vasten piti päästä hesaan, että saa hoidon timpalle. Ei orimattilan hoidot kelvanneet.
Kuka muistaa senkin, kun molemmat haukkuivat lyttyyn koulutaksin kuljettajan? Ei kelvannut kummallekaan, kun motiivina oli saada rahat kuljetuksesta, niinku in cash.
Onneks kunta sanoi, että kuskatkaa sitten itse, jos ei kunnan kuski kelpaa....
Sellainen pariskunta se. Ja nyt ollaan saattohoidossa, just.
Se oikea omaishoitaja oli se äiti, joka hoiti parikymppistä monivammaista poikaansa KOTONA 24/7.
Siinä on mikkosen rouva kaukana "omaishoitajan" roolista. Tuo äiti ei saanut mistään apua. Yksin hoiti lapsensa, kun ei halunnut laitokseen laittaa makaamaan...
Surullista, varsinkin pojille :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa, että itse Timo olisi toivonut menneensä jo silloin 2011
No tuskinpa sen jälkeen on mistään mitään tajunnutkaan
Saattaa hyvinkin tajuta, vaikkei pysty sitä sanoiksi tuomaan.
sitä vaan että hän on nyt saattohoidossa, toki kuolemia tulee just tänäänkin jos kuinka paljon ilman saattohoitoa maailmassa