Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin juuri koulusta kotiin ja miehellä vapaapäivä

Vierailija
24.01.2017 |

Jos minulla on vapaapäivä, teen sen päiväiset askareet, tiskit, lemmikkieläinten ylläpidon yms hommat.

Mutta mitä tekee mies? Imuroinut ilmeisesti ja viettänyt loppuajan katsellen youtube videoita. Tiskit altaassa ja kauppareissu vielä edessä näemmä. Mainitsin asiasta (en tiuskin ym nalkuttaen), että olisinhan nämä voinut tehdä sen sijaan, että koulunpäivän jälkeen rupean hommiin tai tekisin tuplamäärät töitä huomenna (minun vapaapäivä) ja mies kysyi tiuskaisten "Mikä sinun on?". :D

Ja ei, en olisi kuollut noihin hommiin vaikka itse olisinkin ne tehnyt tänään tai huomenna, vaan olisihann se ollut kiva, että edes sen vertaa omatoimisuutta ilman, että aina pitää itse tehdä tai muistuttaa.

Olinpa sitten aloittamassa sitä tiskaamista niin mies tuli keittiöön ja " minä tiskaan" ja sanoin sitten että minä voin mennä kauppaan "minä menen sinne kauppaan".

Argh. Pyysi vielä koulusta lähtiessäni että josko toisin kokista :D

Anteeksi pieni kännykkäavautuminen

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressaat? Kellohan on vasta 13! En minäkään ole vapaapäivänäni siihen mennessä välttämättä saanut tehtyä edes sitä imurointia... Siivoan kyllä, mutta päivän mittaan. Miksi vapaapäivänä pitäisi olla heti aamusta luuttu kädessä? Jos on miehen vuoro siivota, kyllä hänen täytyy saada itse päättää mihin kellonaikaan tekee sen.

Ei tässä muuten mitään, mutta nousi jo ennen kahdeksaa ja kokonaisuudessan noi hommat olisi vetänyt alle kahteen tuntiin. P@lus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.

Kotia kun ylläpitää siistinä joka päivä ei tarvitse siivota ja saa tulla joka päivä siistiin kotiin.

Siihenhän minä tässä pyrinkin

Jos parisuhteessa meinaa olla pitää niissä omissakin pyrkimyksissä vähän joustaa ja löytää molempi tyydyttävät ratkaisut ihan keskustelemalla sen kumppanin kanssa. Aihe vapaalla miehen haukkuminen harvemmin korjaa kotona asioita.

Vierailija
42/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olempa onnekas kun mulla on miesystävä joka hoitaa pyytämättä kotityöt ja laittaa ruuankin valmiiksi aina, kun tulen töistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä miehen puolella tässä. Miksi vapaapäivä pitäis käyttää kaikenmaailman askareiden parissa? En millään jaksa uskoa, että kahdestaan elävällä pariskunnalla niin hirveästi kotitöitä olis, ellette ole kovin sottaisia.

Ite tykkään siivoilla illemmalla, joskus neljän jälkeen. Ehkä miehesikin on virkeimmillään vasta illalla.

Vierailija
44/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olit aloittamassa tiskaamista? Hyvin ehtii vielä tiskaamisen lisäksi kauppaankin. En yhtään ihmettele, ettei miestä napannut tehdä noita.

Ap meni tiskaamaan jotta voisi loppupäivän valittaa "pitääkö täällä kaikki aina tehdä itse".

Vierailija
45/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen diktaattorimainen saneleminen miten ja milloin asiat pitää tehdä on omiaan tappamaan kiinnostuksen tehdä yhtään mitään, varsinkaan oma-alotteisesti. Jossain vaiheessa vähän hitaampikin alkaa miettiä, että imuroinko minä nyt ensisijaisesti siksi, että täällä tarvitsi imuroida vai siksi ettei kumppani ota pulttia kun tulee kotiin. Jos vastaus tuohon kysymykseen on voittopuolisesti jälkimmäinen, niin imuroinnista tulee melko nopeasti huomattavasti aiempaa vastenmielisempää puuhaa.

Vierailija
46/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri sitä yhdessäasumisen riemua. Miehenä ei saa edes yhtä vapaapäivää viettää rentoutuen, koska tietää että nainen kotiin tullessaan aloittaa valtavan syyllistämisen, kun kotona ei olekaan tehty töitä.

Olen sopeutunut tuohon vuosikausien ajan, mutta kohta erilleen muuttavana maltan tuskin odottaa sitä vapautta, kun kukaan ei ole enää valittamassa mistään. Saan tehdä ihan omaan tahtiini kotitöitä silloin kun huvittaa. Aah!

Vierailija
47/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nalkutuksesi meni perille ja tulet siitäkin vielä avautumaan, että miten ärsyttävää, kun mies tottelee sinua?

M35

Vierailija
48/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri sitä yhdessäasumisen riemua. Miehenä ei saa edes yhtä vapaapäivää viettää rentoutuen, koska tietää että nainen kotiin tullessaan aloittaa valtavan syyllistämisen, kun kotona ei olekaan tehty töitä.

Olen sopeutunut tuohon vuosikausien ajan, mutta kohta erilleen muuttavana maltan tuskin odottaa sitä vapautta, kun kukaan ei ole enää valittamassa mistään. Saan tehdä ihan omaan tahtiini kotitöitä silloin kun huvittaa. Aah!

Jos olisit minun mieheni, niin taatusti en syyllistäisi. Vietän nimittäin omatkin vapaapäiväni just niin kuin sattuu huvittamaan. Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä enemmän osaa arvostaa vapaata ja sitä omaa aikaa. Mieluummin olen töissä kuin vietän vapaapäivän kotitöitä tehden.

Vierailija
49/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit minun mieheni, niin taatusti en syyllistäisi. Vietän nimittäin omatkin vapaapäiväni just niin kuin sattuu huvittamaan. Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä enemmän osaa arvostaa vapaata ja sitä omaa aikaa. Mieluummin olen töissä kuin vietän vapaapäivän kotitöitä tehden.

Hyvä kuulla että teitäkin on!

Vierailija
50/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressaat? Kellohan on vasta 13! En minäkään ole vapaapäivänäni siihen mennessä välttämättä saanut tehtyä edes sitä imurointia... Siivoan kyllä, mutta päivän mittaan. Miksi vapaapäivänä pitäisi olla heti aamusta luuttu kädessä? Jos on miehen vuoro siivota, kyllä hänen täytyy saada itse päättää mihin kellonaikaan tekee sen.

Ei tässä muuten mitään, mutta nousi jo ennen kahdeksaa ja kokonaisuudessan noi hommat olisi vetänyt alle kahteen tuntiin. Plus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.

Tuossa on aika suuri ajatusvirhe. Oletteko sopineet, että miehen tehtävä on ylläpitää ja avustaa sulle ihanteellista elämänrytmiä, tehtäviä, aikatuluja, olla ikäänkuin sulle ihanteellisen elämän toteuttaja? Mieshän elää omaa elämäänsä siellä kodissa myös, omalla rytmillään, omien tarpeidensa mukaan. Ei ole olemassa mitään oikeaa tapaa elää tai pyörittää kotia. Itsekin saatan unohtua koko päiväksi johonkin fiiliksiin ja ajatustöihin, imuroida ja käydä kaupassa illalla. En eläis päivääkään ihmisen kanssa joka on luonut elämälle aikataulut joita mun sitten pitäisi hänen toiveidensa mukaan noudattaa. Lasten tähden on jotain rytmiä ollut pakko ylläpitää, mutta aika suurpiirteistä sekin. Eikä oo kukaan kärsinyt, lapsistakin asvanut kelpo ihmisiä. Eiköhän aikuinen ihminen saa ihan itse päättää miten päivänsä käyttää. Jatkuva siivoaminen on ehkä typerimpiä elämänsisältöjä mitä on. No, youtubevudeot kyllä hyvänä kakkosena :)

Tämä!

Lue ap. tämä kommentti kahteen kertaan, jos haluat parisuhteen kestävän ja itse elää onnellisena.

Vierailija
51/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen pitää vapaapäivänsä. Mutta älä ryhdy piikomaan. Tiskit on altaassa, jaha, antaa olla. Jos ne haisevat ja mies siitä huomauttaa, voi aina sanoa, että enpä ole huomannut. Kaupassa ei ole käyty, no ei se mitään. Tänään ei sitten syödä. Mies on pelannut/katsonut videoita koko päivän, sepä kiva. Nyt sinulla on mahdollisuus tehdä läksyjä tms. ennen kuin käyt lenkillä.

Huomenna on vapaapäiväsi, silloin ei tarvitse tehdä kotitöitä. Jos on sotkua, voit todeta miehelle, että meitä asuu täällä kaksi. Minä siivosin viimeksi.

Vierailija
52/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis seriously? Sä taidat olla aika nuori ja kokematon. ois ihan helvetin stressaavaa mulle että joku hengittelis niskaan "mitäs oot saanut nyt SUORITETTUA, sulla vapaapäivä"! Oma rytmi menee juurikin sillain, että nukun pitkään vapaapäivänä ja alan olemaan aktiviinen vasta siinä kolmen jälkeen. Jos heräänki aamulla aikaisin, niin makaan yleensä sängyssä useamman tunnin, se on mulle sitä vapaa-ajan luksusta. Ethän voi sitäpaitsi tietää onko miehesi siltikään ollut hereillä, jos meni nukkumaan kun sinä lähdit pois kotoa. 

Sääliksi käy miestä. 

Koululainenhan ap kertoi olevansakin.

Vierailija
53/53 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iih, apua. Ilmeisesti lapseton pariskunta? Kaksi aikuista ihmistä? Silti sotkua tulee joka päivä, että pitää siivota? Kannattaa lähinnä opetella laittamaan tavarat paikoilleen käytön jälkeen. Sitten riittää siivous kerran viikossa ja hyvin pysyy siistinä. :) Kaupassakaan ei kannata joka päivä käydä. Tiskata toki pitää, mutta ei niitä astioita voi kovin paljoa olla.