Tulin juuri koulusta kotiin ja miehellä vapaapäivä
Jos minulla on vapaapäivä, teen sen päiväiset askareet, tiskit, lemmikkieläinten ylläpidon yms hommat.
Mutta mitä tekee mies? Imuroinut ilmeisesti ja viettänyt loppuajan katsellen youtube videoita. Tiskit altaassa ja kauppareissu vielä edessä näemmä. Mainitsin asiasta (en tiuskin ym nalkuttaen), että olisinhan nämä voinut tehdä sen sijaan, että koulunpäivän jälkeen rupean hommiin tai tekisin tuplamäärät töitä huomenna (minun vapaapäivä) ja mies kysyi tiuskaisten "Mikä sinun on?". :D
Ja ei, en olisi kuollut noihin hommiin vaikka itse olisinkin ne tehnyt tänään tai huomenna, vaan olisihann se ollut kiva, että edes sen vertaa omatoimisuutta ilman, että aina pitää itse tehdä tai muistuttaa.
Olinpa sitten aloittamassa sitä tiskaamista niin mies tuli keittiöön ja " minä tiskaan" ja sanoin sitten että minä voin mennä kauppaan "minä menen sinne kauppaan".
Argh. Pyysi vielä koulusta lähtiessäni että josko toisin kokista :D
Anteeksi pieni kännykkäavautuminen
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä stressaat? Kellohan on vasta 13! En minäkään ole vapaapäivänäni siihen mennessä välttämättä saanut tehtyä edes sitä imurointia... Siivoan kyllä, mutta päivän mittaan. Miksi vapaapäivänä pitäisi olla heti aamusta luuttu kädessä? Jos on miehen vuoro siivota, kyllä hänen täytyy saada itse päättää mihin kellonaikaan tekee sen.
Ei tässä muuten mitään, mutta nousi jo ennen kahdeksaa ja kokonaisuudessan noi hommat olisi vetänyt alle kahteen tuntiin. P@lus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.
Kotia kun ylläpitää siistinä joka päivä ei tarvitse siivota ja saa tulla joka päivä siistiin kotiin.
Siihenhän minä tässä pyrinkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä stressaat? Kellohan on vasta 13! En minäkään ole vapaapäivänäni siihen mennessä välttämättä saanut tehtyä edes sitä imurointia... Siivoan kyllä, mutta päivän mittaan. Miksi vapaapäivänä pitäisi olla heti aamusta luuttu kädessä? Jos on miehen vuoro siivota, kyllä hänen täytyy saada itse päättää mihin kellonaikaan tekee sen.
Ei tässä muuten mitään, mutta nousi jo ennen kahdeksaa ja kokonaisuudessan noi hommat olisi vetänyt alle kahteen tuntiin. Plus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.
No olitko miehen kanssa sopinyt, että a) hän tekee nuo hommat ja b) tekee ne ennen kuin sinä tulet kotiin? Minkä ihmeen vuoksi sinun nyt ne pitää tehdä marttyyrinä, miksi mies ei voisi niitä myöhemmin tänään tehdä jos on kerran aikonut?
Jotenkin vielä täysin sivuutat sen, että mies on ihan oma-alotteisesti imuroinut. Entä jos olisit kotiin tullessasi sanonut miehelle: "hei kulta, onpa ihana että olet imuroinut".
Aika paha. Siis aloittaja. Kello on yksi ja kotona ollut on jo imuroinut.
Onko teillä pakko imuroida joka päivä?
Teatraalinen kiukuttelu ja kolistelu riskejä aloittaessa on kyllä ilkeetä.
Entä kaupassa, käykää harvemmin. Ei sun tarvi mennä joka päivä
Onneksi olen jo itse päästänyt tosta mun tapa, minä päätän moodista.
Mies saa ihan itse päättää mitä tekee ja miten.
Muista olen eri mieltä, mutta kyllä sen äijän olisi pitänyt ne lemmikit hoitaa!
Muutoin saa perseillä, mutta eläimet hoidetaan kunnolla oli sitten vapaapv tai työpv tai mikä lorvikatarri.
Okei, no en mä sit kerrokaan että mullakin on vapaapäivä ja vielä pyjamahousut jalassa. Joo, en oo imuroinu.
Onhan sinulla turvakodin ja naistenlinjan numerot? Kuulostaa narsistipsykopaattisovinistivaimonhakkaajalta!
Voimia!
Kyllä tuollaiset aikatauluttajat ovat perseestä. Olet pirttihirmu ap, vaikka itse et sitä huomaakaan.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä muuten mitään, mutta nousi jo ennen kahdeksaa ja kokonaisuudessan noi hommat olisi vetänyt alle kahteen tuntiin. Plus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.
Olihan se imuroinut.
Ja oli lähdössä sinne kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Muutoin saa perseillä, mutta eläimet hoidetaan kunnolla oli sitten vapaapv tai työpv tai mikä lorvikatarri.
Mitähän tämä lemmikkieläinten ylläpito on?
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Eläimet hoidetaan ja lenkitetään vaikka pää kainalossa.
Mutta en minäkään vapaapäivänä nyt heti aamusta aloita siivousta! Näin työssäkäyvänä ihmisenä vapaapäivät on aika harvinaista herkkua ja silloin minä lötköilen ja katson youtube videoita vaikka koko päivän. Hullu pitää olla, jos vapaapäivän käyttää kotihommiin. Ja sama vapaus on minun puolisollani eli en todellakaan odota, että koti on siivottu, kun hän on vapaalla. Itse asiassa joka kerran erikseen oikein kiellän, ettei siivota saa ja pitää tehdä jotain oikeasti kivaa.
Enpä yhtään ihmettele, että ihmiset väsyy ja parisuhteet päättyy, jos oikeasti jos ei anna oman puolisin tehdä vapaapäivänä omia juttujaan...
Muista pyhittää lepopäivä! :D Tästä syystä en tee vapaapäivinä hittojakaan. Ap, kun tulee tähän ikää hän oppii arvostamaan joutoaikaakin.
Ja meinaatko ap, että jalkojen levittäminen miehelle antaa jotain diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä miten mies vapaapäiväänsä viettää? Ja sitten kiukutellaan kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit, kun kaikki ei mene niin kuin itse haluaa?
Elämällä on sen verran kiero huumorin taju, että jatkossakaan asiat ei tule menemään tismalleen oikein niin kuin sinä tule haluamaan ja sinun pitää oppia elämään näiden pettymysten kanssa.
Jaxuhaleja<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on aika suuri ajatusvirhe. Oletteko sopineet, että miehen tehtävä on ylläpitää ja avustaa sulle ihanteellista elämänrytmiä, tehtäviä, aikatuluja, olla ikäänkuin sulle ihanteellisen elämän toteuttaja? Mieshän elää omaa elämäänsä siellä kodissa myös, omalla rytmillään, omien tarpeidensa mukaan. Ei ole olemassa mitään oikeaa tapaa elää tai pyörittää kotia. Itsekin saatan unohtua koko päiväksi johonkin fiiliksiin ja ajatustöihin, imuroida ja käydä kaupassa illalla. En eläis päivääkään ihmisen kanssa joka on luonut elämälle aikataulut joita mun sitten pitäisi hänen toiveidensa mukaan noudattaa. Lasten tähden on jotain rytmiä ollut pakko ylläpitää, mutta aika suurpiirteistä sekin. Eikä oo kukaan kärsinyt, lapsistakin asvanut kelpo ihmisiä. Eiköhän aikuinen ihminen saa ihan itse päättää miten päivänsä käyttää. Jatkuva siivoaminen on ehkä typerimpiä elämänsisältöjä mitä on. No, youtubevudeot kyllä hyvänä kakkosena :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä muuten mitään, mutta nousi jo ennen kahdeksaa ja kokonaisuudessan noi hommat olisi vetänyt alle kahteen tuntiin. P@lus mukava tulla kotiin kun olisi jo siistiä.
Kotia kun ylläpitää siistinä joka päivä ei tarvitse siivota ja saa tulla joka päivä siistiin kotiin.
Siihenhän minä tässä pyrinkin
Niin, mutta miehesi agenda ei ehkä ole sama kuin sinulla.
Mä en lotkauta korviani kotitöille arkivapailla. Teen mahdollisimman paljon edellisenä päivänä, ettei häiritse silmää, eikä oloa pienet sotkut.
Arkivapaat on jotenkin luxusta mulle, koska silloin saan nauttia omasta rauhasta pitkälle kahteen saakka. Siksi usein heräänkin ajoissa, että kerkeen naattimaan. :D Viikonloppuvapaat käy arkisesta aherruksesta, kun perhe on paikalla. Silloin mä sitten makuutan itteäni.
Hani, meillä oli juuri lattiat pesemättä 1,5 vuotta kun miehellä on raskas työ ja itse olin pitkään sairaana.
Sulla on hyvä mies kun se ylipäänsä siivoaa, älä vedä narua liian kireälle.
Onneksi asun yksin. Saa vapaapäivänä tehdä tai olla kotitöitä just omaan tahtiin ilman mikromanageeraavaa naista.