Lauantaina viiniä
Kommentit (13)
Saispa niitä täältä jo marketeista, kuten muissa EU-maissa, tai siis kaikissa maailman muissa maissa paitsi arabivaltioissa ja Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyykkyä vai laatua?
Enpä ole vielä käynyt ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Saispa niitä täältä jo marketeista, kuten muissa EU-maissa, tai siis kaikissa maailman muissa maissa paitsi arabivaltioissa ja Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.
Nykymalli toimii ihan hyvin, eikä markettiviinit laskisi juurikaan viinin hintaa johtuen verotuksesta. Jos viiniverkostoa haluttaisiin parantaa niin silloin Alkot auki sunnuntaisin esim. 12 - 18, edullisia arkiviinejä tarjolle, sekä Posti toimittamaan syrjäseudun asukkaille tilatut juomat kotiovelle.
Viiniä ja yrttiä, herran suosituksesta, armoitettu pyhien viettäminen alkaa.
Chill out hanapakkaus valkoviiniä napsahtaa kouraani, reilun tunnin päästä. Pikkasenhan siitä joutuu maksamaan, että se on kannossa mulla.
Kohta se palstaa 24h kyttäävä alkoholihuumesolumyrkkyhermomyrkky-viinivastustajahuutaja eksyy tännekin paasaamaan ja trollaamaan linkit itse kehittelemiinsä tutkimuksiin, kun sillä ei ole itsellä varaa viineihin niin muillakaan ei saisi olla, ja koska sen perheessä ja suvussa on ollut alkoholisteja.
.
Jotkut eivät vaan tajua että viinittely on jo osa meidän suomalaisten arkipäivää, uskovaiset ja boomerit eivät halua käsittää miten hienoa ja arvokasta se on ja siksi viinit pitäisi olla tarjolla ruokakaupoissa koska se on classyä ja koska ihmiset harrastaa tänä päivänä kulinarismia ja kokkaavat paljon itse!
Kyseisen viinittelyn voi tehdä tyylikkäästi kuten ihana ex-Miss Suomi ja suuri somevaikuttaja Sara Sieppi joka istuu luksusmerkki Pradan kuteet päällä hangessa sampanjalasi kädessä, omistamallaan Tornion loma-asunnolla.
https://www.picuki.com/media/3086606222241508300
Viinittelyn voi hoitaa omassa Helsingin keskustan ylellisessä arvoasunnossa kristallikruunujen, marmoriseinien ja takan edessä
https://www.picuki.com/media/3062025259128867349
Kauniit viinitelineet ovat tärkeä osa sisustusta tänä päivänä, kuten muutkin designer-huonekalut!
https://www.picuki.com/media/3031607473111197281
Joten tottahan toki kaikki tyypillisen suomalaiset kateelliset viinivastustelijat haukkuu viiniä nauttivat, monta sataa tuhatta euroa vuodessa tienaavat ja merkkivaatteita käyttävät kauniimmat ihmiset alkoholisteiksi! :D
Kun eivät parempaan pysty niin keksimällä keksitään pelkkää negatiivista ja otetaan viini tekosyyksi vihaamiselle.
Harmittaa, jos viinit siirtyy kauppoihin. Kyykkyviinejä sitten vain tarjolla, eikä palvelua. Alkon suurten tilausmäärien vuoksi saadaan suht edullisesti hyviäkin viinejä Suomessa. Puhun siis hintaluokasta 50-100€/pullo.
Viiniä saa nykyäänkin riittävän hyvin, kun lähes joka ostarilla on Alko.
Jos viinit päätyvät ruokakauppaan, saadaan tarjontaan makeaa Prkka-punaviiniä ja sietämättömän makeaa xtrctl-valkkaria, kun "Näitä on paljon ostettu".
Alkon paras puoli on, että henkilökunnalta voi kysyä esim. ruoalle hyvän viinivinkin. Ja tarjonta on joka paikassa monopuolista. Itse en kyllä halua tuosta valistuneesta monopolista eroon, siitä ei hyvää seuraa.
Jos kyykkäriä haluaa humaltumistarkoituksessa, niin sitä saa helposti Alkostakin. Toki siellä valvotaan ostajan kuntoa enemmän kuin maitokaupassa.
Mutta: Mene Alkoon, kerro mihin tarpeeseen viini tulee, millaisesta itse tykkäät ja saat hyvät neuvot. Ja tuotteenkin ihan sopuhintaan, hyvä viini ei ole missään halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Viiniä saa nykyäänkin riittävän hyvin, kun lähes joka ostarilla on Alko.
Jos viinit päätyvät ruokakauppaan, saadaan tarjontaan makeaa Prkka-punaviiniä ja sietämättömän makeaa xtrctl-valkkaria, kun "Näitä on paljon ostettu".
Alkon paras puoli on, että henkilökunnalta voi kysyä esim. ruoalle hyvän viinivinkin. Ja tarjonta on joka paikassa monopuolista. Itse en kyllä halua tuosta valistuneesta monopolista eroon, siitä ei hyvää seuraa.
Jos kyykkäriä haluaa humaltumistarkoituksessa, niin sitä saa helposti Alkostakin. Toki siellä valvotaan ostajan kuntoa enemmän kuin maitokaupassa.
Mutta: Mene Alkoon, kerro mihin tarpeeseen viini tulee, millaisesta itse tykkäät ja saat hyvät neuvot. Ja tuotteenkin ihan sopuhintaan, hyvä viini ei ole missään halpaa.
Pirkka punaviinit ovat varsin laadukkaita, etenkin Barolo.
https://www.alko.fi/tuotteet/926982/Pirkka-Barolo-Riserva-2016/
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, jos viinit siirtyy kauppoihin. Kyykkyviinejä sitten vain tarjolla, eikä palvelua. Alkon suurten tilausmäärien vuoksi saadaan suht edullisesti hyviäkin viinejä Suomessa. Puhun siis hintaluokasta 50-100€/pullo.
Alkosta laatuviinin saa lähes poikkeuksetta edullisemmin kuin ns. viinivapaista maista. Virossa hinnat ovat jo Suomea kalliimmat. Ehkä georgialaista ja unkarilaista laatuviiniä saa Virosta edullisemmin, mutta ranskalainen ja italialainen on poikkeuksetta kalliimpaa.
Olen kyllästynyt italialaisiin, espanjalaisiin ja amerikkalaisiin punaviineihin, mitä suosittelette kokeilemaan niiden tilalle?
Kyllähän se viini on myrkkyä siinä missä muukin alkoholi.
Onko kyykkyä vai laatua?