Poikaystäväni vaatii estämään exäni ja entisen säätöni
Instagramissa ja snapchatissa... En toisaalta edes keksi syytä siihen miksi en estäisi/poistaisi heitä, mutta en vaan jotenkin kehtaa. Miksihän se on miehelleni niin tärkeä asia..? En minäkään vaadi häntä poistamaan ketään entisiään mistään.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle exät on exiä, en pidä yhteyttä suhteen päättymisen jälkeen. En tajua tuollaista roikuttamista.
Hohhoijaa, kun edelleenkään ei ole kyse aktiivisesta yhteyden pitämisestä, vaan väleissä pysymisestä. Sinä et varmaan moikkaakaan niitä exiäsi enää, vai? Tosi kypsää käytöstä.
Mä olen sitä mieltä että saa moikata ja jääköön vaikka juttelemaankin jos itse en ole paikalla, mutta facebookissa toivon että poistaa kavereista.
Tässä ei ole mitään järkeä. Eiköhän siinä livetapaamisessa ole helpompi pettää kuin Fb: n kautta?
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.Kuka puhui mitään pettämisestä? Vai onko sulle pettäminen muutenkin ihan normia eksien kanssa..
no mikäs sinulle on se ongelma kerta et pettämistä pelkää?
Mutta juuri tämän takia pysyn sinunlaisista kaukana. Ollaan kieltämässä ja hallitsemassa, selvästi pettämistä pelätään ja kun se otetaan esiin, niin voitonriemuisena julistat "Minä en puhunut mitään pettämisestä! Sinä siis tosiaan ajattelet pettäväsi exäsi kanssa!".
Ei kannata pitkää suhdetta odotella, kukaan ei jaksa tuollaista pitkään.
Toiset (itseasiassa aika monikin) ajattelee että eksien kanssa ei olla tekemisissä tietoisesti kun suhde on loppunut. Mutta älä sinä huoli suhteeni kestävyydestä, mieheni ajattelee kanssani samoin. Muuten emme rajoita toistemme elämää, mutta tämä oli molemmille itsestäänselvä asia. Ennemmin uskon että sinulle ei tule sitä pitkää suhdetta löytymään, et vain vaikuta mukavalta.
No en varmaan sinulle vaikuttaisi, kun en suostuisi tuollaisiin hölmöilyihin, joissa exää aletaan kipittää karkuun jos nurkan takaa ilmestyy ihan vaan ettet sinä suuttuisi.
Kumppani taas on seitsemän vuotta jo kestänyt ;)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ex vaati häntä katkaisemaan yhteydet ja hävittämään jopa nuoruuden valokuvat vanhasta tyttöystävästään, jonka kanssa hän oli pysynyt ystävänä. Raskain sydämin mies suostui vaimonsa vaatimukseen, sillä halusi pitää perhesovun. Myöhemmin heille toki tuli ero. Valokuvia ei saa enää takaisin, mutta menetetty yhteys oli mahdollista rakentaa uudestaan. Tietysti miestä kaduttaa, että hän suostui omistushaluisen vaimonsa pyyntöihin ensinkään. Minusta tuo tapaus oli hyvin surullinen.
Jos kumppani edellyttäisi minun katkovan suhteita ihmisiin, jotka ovat joskus jakaneet tärkeitä jaksoja elämässäni, en voisi jatkaa hänen kanssaan.
Kannattaa mainita tällaisesta lumppumaisuudesta jo heti suhteen alussa, jotta kunnon miehet osaavat pysyä kaukana.
En mä ainakaan ole vaatinut nykyistä poistamaan somesta tai oikeasta elämästään exiään, yksi niistä sen existä on mun mielestä huippu tyyppi. Eikä mua ole vaadittu poistamaan exiä, hassuahan se olisi jos exän poistaisin, kun nyksä kumminkin on senkin kaveri. Ei kaikki olenkin mustavalkoista.
Kaverilla oli toiseen kaveriin suhde, edelleen ovat hyvissä väleissä säädöstä huolimatta, ja heidän nyksänsäkin ovat kavereita keskenään.
Mä en ikinä rupeis suhteeseen ihmisen kanssa, joka on niin epävarma itsestään, ettei kestä, että mulla on elettyä elämää ja myös exiä kavereissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle exät on exiä, en pidä yhteyttä suhteen päättymisen jälkeen. En tajua tuollaista roikuttamista.
Hohhoijaa, kun edelleenkään ei ole kyse aktiivisesta yhteyden pitämisestä, vaan väleissä pysymisestä. Sinä et varmaan moikkaakaan niitä exiäsi enää, vai? Tosi kypsää käytöstä.
Mä olen sitä mieltä että saa moikata ja jääköön vaikka juttelemaankin jos itse en ole paikalla, mutta facebookissa toivon että poistaa kavereista.
Tässä ei ole mitään järkeä. Eiköhän siinä livetapaamisessa ole helpompi pettää kuin Fb: n kautta?
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.Ei. Livekohtaaminen jossa moikataan on sattuma, FB:ssä yhteydenotto ja seuraaminen on tarkoituksellista.
Mistä tiedät, että on sattuma? Entä jos näitä "sattumia" tapahtuu useita? Kielletäänkö puolisolta tällöin yksin ulkona liikkuminen?
... se on se seuraava askel.
Ex tosissaan hiippaili perässäni ulkona, yritti varjostaa kuin mikäkin agentti, että olenko menossa ruokakauppaan vai ehkä sittenkin pettämään.
Jep, on kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka ovat ystäviä exiensä kanssa ja loput ovat agentteja!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mainita tällaisesta lumppumaisuudesta jo heti suhteen alussa, jotta kunnon miehet osaavat pysyä kaukana.
Komppaan. Tosin hyvät lumppuindikaattorit tuottavat tulosta, jos et tee lapsia lumpun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.Ei. Livekohtaaminen jossa moikataan on sattuma, FB:ssä yhteydenotto ja seuraaminen on tarkoituksellista.
Kukaan ei ole puhunut yhteydenpidosta. Fb:ssa seuraaminen ei ole sitten enää tarkoituksellista, kun se kaveripyyntö on jo kerran kauan sitten hyväksytty. Minä en monia fb-kavereitani kyllä mitenkään tarkoituksella seuraa. Siellä ne nyt vain sattuvat roikkumaan. Poistaminen on tarkoituksellista ja minusta sillä olisi suurempi merkitys kuin listalle jättämisellä.
Sairasta. Kannattaa tosiaan lähteä jo nyt, sairaalloisen mustasukkainen ihminen ei parane ikinä. Ainakaan ilman terapiaa.
Yllätti kyllä lukea näitä vastauksia, joissa osa ihmisistä on sitä mieltä että toi on ihan ok. Mikä logiikka siinä on? Teleporttaako se eksä kikkelinsä naisen pimppiin sen somekaverilistan kautta vai mitä häh?
Itselläni on eksä kaverina. Ryypätään yhdessä ja onpa hän joskus ollut luonani yötäkin, siis vaikka olin silloin jo uudessa suhteessa. Tämä on poikaystävälleni täysin ok, koska luotamme toisiimme. Kannattaisi muidenkin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi ihmissuhdetta ei voi noin vain purkaa. Jos päättääkin olla pitämättä toiseen yhteyttä, on silti tietynlaisessa suhteessa häneen - tietoisen välttelevässä suhteessa. Silloin vain vaikeuttaa kaikkien elämiä, jos pitää yrittää olla törmäämättä toiseen, ja jos vahingossa törmääkin, valheellisesti kuvitella ettei muka tuntisi toista. Kytkös toiseen ihmiseen ei katoa.
No juuri tämä. Estäminen nimenomaan tekee siitä exästä jotenkin erityisen. Se on paljon isompi signaali kuin kaverilistalla roikuttaminen.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairaim…
Moniko mustiksista löytää itsensä tuosta ketjusta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että on sattuma? Entä jos näitä "sattumia" tapahtuu useita? Kielletäänkö puolisolta tällöin yksin ulkona liikkuminen?
... se on se seuraava askel.
Ex tosissaan hiippaili perässäni ulkona, yritti varjostaa kuin mikäkin agentti, että olenko menossa ruokakauppaan vai ehkä sittenkin pettämään.
Niinhän se on.. Oma exäni sai vuosisadan raivarin kun erehdyin kertomaan, että olin sattumalta kaupassa törmännyt miespuoliseen ex- työkaveriin. Oli aivan varma että olin sopinut tapaamisen koska eihän miespuolisiin tuttuihin VOI tuosta vaan törmätä :D
Luultavasti sama kohtalo odottaa näiden mustasukkaisten hysteerikköjen puolisoja.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Kannattaa tosiaan lähteä jo nyt, sairaalloisen mustasukkainen ihminen ei parane ikinä. Ainakaan ilman terapiaa.
Yllätti kyllä lukea näitä vastauksia, joissa osa ihmisistä on sitä mieltä että toi on ihan ok. Mikä logiikka siinä on? Teleporttaako se eksä kikkelinsä naisen pimppiin sen somekaverilistan kautta vai mitä häh?
Itselläni on eksä kaverina. Ryypätään yhdessä ja onpa hän joskus ollut luonani yötäkin, siis vaikka olin silloin jo uudessa suhteessa. Tämä on poikaystävälleni täysin ok, koska luotamme toisiimme. Kannattaisi muidenkin kokeilla.
Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä luottamuksen kanssa. Kyllä minäkin luotan siihen, että avovaimoni ei tuollaisessakaan tilanteessa pettäisi. Moni kuitenkin pettäisi jossain vaiheessa. Itselleni olisi ongelmana se, että en kaipaa jatkuvaa muistutusta avovaimoni entisestä elämästä. Vääjäämättä heidän välillään on myös flirttailua ja muitakin kuin kaverillisia tunteita. Se on yksinkertaisesti vääjäämätöntä jos ollaan joskus oltu pari, eikä se mihinkään katoa, vaikka kuinka yrittää.
Maailma on täynnä ihmisiä. Miksi sinun pitäisi viettää juuri sen kanssa aikaa, joka haittaa kumppaniasi? Väitän, että selvä valtaosa olisi tuollaisessa tilanteessa mustasukkainen. Suoraan sanottuna uskon, että jos ei ole, niin ei yleensä erityisemmin edes välitä kumppanistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska puhuttiin moikkaamisesta, eikä tapaamisesta, siitä tiedän. Sinä nyt yritit vääntää siitä jotain muuta.
Entä jos he sopivat moikaamisen yhteydessä tapaamisen kun et ole paikalla? Eikö olisi vaan helpompaa luottaa puolisoon, kun yrittää kontrolloida puolison ihmissuihteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä luottamuksen kanssa. Kyllä minäkin luotan siihen, että avovaimoni ei tuollaisessakaan tilanteessa pettäisi. Moni kuitenkin pettäisi jossain vaiheessa. Itselleni olisi ongelmana se, että en kaipaa jatkuvaa muistutusta avovaimoni entisestä elämästä. Vääjäämättä heidän välillään on myös flirttailua ja muitakin kuin kaverillisia tunteita. Se on yksinkertaisesti vääjäämätöntä jos ollaan joskus oltu pari, eikä se mihinkään katoa, vaikka kuinka yrittää.
Maailma on täynnä ihmisiä. Miksi sinun pitäisi viettää juuri sen kanssa aikaa, joka haittaa kumppaniasi? Väitän, että selvä valtaosa olisi tuollaisessa tilanteessa mustasukkainen. Suoraan sanottuna uskon, että jos ei ole, niin ei yleensä erityisemmin edes välitä kumppanistaan.
Minä voin kyllä ihan käsi sydämellä sanoa, ettei tulisi mieleenikään flirttailla exien kanssa ja että heitä kohtaan minulla ei kyllä ole mitään muuta kuin kaverillisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairaim…
Moniko mustiksista löytää itsensä tuosta ketjusta :D
Huvittavaa kuinka täällä puhutaan mustasukkaisuudesta jonain kamalana mörkönä. Kyseessä on täysin tavallinen tunne, joka koskee käytännössä jokaista ihmistä jollain tasolla. Liika mustasukkaisuus on ongelma, mutta valtaosan mielestä ei ole liikaa vaadittu, että parisuhteessa oleva ei ole yhteydessä entisiin kumppaneihinsa. Jos teidän suhteessanne ollaan yhteydessä ja se on molempien osapuolten kannalta hyvä juttu, niin sitten toimitte niin. Älkää kuitenkaan tulko syyllistämään heitä, joiden mielestä se ei ole ok, koska tällaisia pareja on todella paljon, joille on täysin selvää, että suhteen alettua entisiin ei olle yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on eksä kaverina. Ryypätään yhdessä ja onpa hän joskus ollut luonani yötäkin, siis vaikka olin silloin jo uudessa suhteessa. Tämä on poikaystävälleni täysin ok, koska luotamme toisiimme. Kannattaisi muidenkin kokeilla.Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä luottamuksen kanssa. Kyllä minäkin luotan siihen, että avovaimoni ei tuollaisessakaan tilanteessa pettäisi. Moni kuitenkin pettäisi jossain vaiheessa. Itselleni olisi ongelmana se, että en kaipaa jatkuvaa muistutusta avovaimoni entisestä elämästä. Vääjäämättä heidän välillään on myös flirttailua ja muitakin kuin kaverillisia tunteita. Se on yksinkertaisesti vääjäämätöntä jos ollaan joskus oltu pari, eikä se mihinkään katoa, vaikka kuinka yrittää.
Maailma on täynnä ihmisiä. Miksi sinun pitäisi viettää juuri sen kanssa aikaa, joka haittaa kumppaniasi? Väitän, että selvä valtaosa olisi tuollaisessa tilanteessa mustasukkainen. Suoraan sanottuna uskon, että jos ei ole, niin ei yleensä erityisemmin edes välitä kumppanistaan.Minä voin kyllä ihan käsi sydämellä sanoa, ettei tulisi mieleenikään flirttailla exien kanssa ja että heitä kohtaan minulla ei kyllä ole mitään muuta kuin kaverillisia tunteita.
Kamalaa katsottavaa kun aikuinen ihminen valehtelee itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä exää välttämättä minään uhkana koeta, mutta jos exiä pyörii kaikilla listoilla ja heitä joutuu tapaamaan niiden ollessa esimerkiksi yhteisissä kaveripiireissä, niin se on jatkuvaa muistuttelua siitä, että kumppanilla on ollut entisiä. Minä en ainakaan koe exiä uhkana tai pidä itseäni heitä huonompana, mutta en pidä siitä, että tällaiset asiat pakottavat ajatukseni siihen, että muillakin on ollut vastaavaa avovaimoni kanssa. Tulen kyllä asian kanssa toimeen, mutta paljon parempi on jos nuo ihmiset ovat kokonaan poissa hänen elämästään, jotta niihin ei joudu törmäämään.
Olen myös itse toiminut sillä tavoin, että kun alan seurustelemaan, niin emme joudu suurella todennäköisyydellä törmäämään exiini. Eli en harrasta seksiä kenenkään kanssa pienellä paikkakunnalla, jossa vanhempani asuvat. Eli vanhemmillani vieraillessa ei tarvitse törmätä exiini. En harrasta seksiä kaveriporukkaani kuuluvien ihmisten kanssa. Sama läheisiin opiskelukavereihin ja työporukkaan. Tuntemattomiakin naisia riittää sen verran paljon, että ei ole mitään tarvetta luoda ongelmia tulevaisuuteen.
Minulle on itsestään selvää, että poistan kaikki kontaktit entisiini kun alan parisuhteeseen. Jos on jotain säätöjä, niin voin laittaa numerot ylös jos olen yhteydessä myöhemmin jos suhteeni päättyy, mutta suhteen aikana en ota mitään kontaktia. Tuo exien kanssa kaverina oleminen on mielestäni naurettavaa. Jos olet joskus ollut seksuaalisesti kiinnostunut toisesta ihmisestä, niin ei se koskaan mihinkään täysin katoa. Flirttailu on aina ilmassa ja mielestäni olisi aivan kohtuutonta, että olisin seurustelevana tekemissä näiden ihmisten kanssa. Samoin on kohtuutonta jos kumppanini olisi.
Mitä vähemmän näkee yhteisessä elämässä viittauksia entisiin, niin sitä ainutlaatuisemmalta ja vahvemmalta suhde tuntuu. Jos tilanne olisi se, että joutuisin lähes päivittäin olla tekemisissä avovaimoni entisten kanssa, niin tuskin tuo suhde kovin pitkään edes kestäisi. Se yksinkertaisesti laimentaisi tunteeni häntä kohtaan.
Niin. Alussa puhuttiin exitä kaverilistoilla, tässä taas niihin jo törmätäänkin usein ja kaikkialla on jatkuvaa muistuttelua näistä existä.
Se suhteellisuudentaju...
Ja oikeastaan koko viestisi kertoo, ettet voi koskaan hyväksyä kumppanisi historiaa. Se ei ole ihan tervettä menoa sekään. Ei niitä tarvitse naamaan hieroa, mutta on silti hyväksyttävä niiden olemassaolo. Jos ei pysty siihen, niin en suosittele parisuhdetta.
Onhan se muistuttelua, vaikka se onkin vain naama kaverilistalla.
Tottakai minä sen hyväksyn, mutta en kaipaa siitä muistuttelua jatkuvasti. Valehtelet itsellesi jos väität, että kumppanisi exän näkeminen ei aiheuta sinussa mitään negatiivisia tunteita. On täysin luonnollista, että tuollaista asiaa ei halua ajatella. Sama asia esimerkiksi oman kuolemansa kanssa. Kyllä minä olen hyväksynyt sen, että kuolen, mutta en minä halua minua siitä jatkuvasti muistutettavan, koska se ei ole mukava asia ajatella. Parempi siis olla yleisesti ottaen ajattelematta asiaa. Vaikka jonkun ikävän asian hyväksyy, niin se ei tarkoita sitä, että tuosta ikävästä asiasta muuttuisi yhtäkkiä positiivinen tai edes neutraali asia.
Olen eri kuin sinulle aikaisemmin vastannut, mutta tästä huomaa että on erilaisia ihmisiä. Minä esimerkiksi koen oman tulevan kuolemani neutraalina asiana, osittain myös lohduttavana koska se jos mikä on varma asia elämässä. Ja minä myös käyn aina välillä kumppanini eksän kanssa bilettämässä, ihan vain sen takia että hän on hyvin mukava ihminen ja aivan älyttömän hyvää yökerho seuraa :D Oli meilläkin ristiriitamme alkuun, mutta koska kun melkein aikuisia olemme (olen 19, hän vissiin 21) pystyimme asioista puhumaan ja niin kävi että saimme ainakin toisistamme juhlimis seuraa. Ei meistä ikinään varmaan parhaita ystävyksiä tule, mutta voin kumminkin hänet kaverikseni lukea ja niin hänkin minut :)
Mä pyysin poikaystäväni joskus poistamaan eksän kavereista kun se yritti ruinata miehelle jäänyttä (heidän silloin yhteistä) koiraa hoidettavaksi. En ala kyllä tollasia kotileikkejä leikkimään eläimen kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Itse edelleen ihmettelen, että onko ajattelu muuttunut näin paljon näin lyhyessä ajassa? Kymmenen vuotta sitten parikymppisten ajatusmaailma oli minusta kyllä aika selvästi se, että kavereiden kanssa ei naida eikä olla aikaisemminkaan naitu.
Ihan kummalliselta tuntuu osan teistä mielipiteet, omaan korvaani.
No mitäs se kenellekään kuuluu, millaisia suhdekuvioita ihmisillä on, jos suhteen osapuolet haluaa samoja asioita ja on tyytyväisiä. Kerran sitä täällä eletään. Toki eri asia on, miten seurustelukumppani suhtautuu entisiin säätöihin, mutta sekin on kai yksilöllistä.
Minusta tuollainen "kaverin kanssa ei naida" -ajattelu on läheistä sukua sille ajattelulle, että nainen ei saisi harrastaa seksiä kuin rakastuneena.
Vielä joitain vuosikymmeniähän sitten ajateltiin, että avioliiton ulkopuolella ei naida.
Koska puhuttiin moikkaamisesta, eikä tapaamisesta, siitä tiedän. Sinä nyt yritit vääntää siitä jotain muuta.