Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystäväni vaatii estämään exäni ja entisen säätöni

Vierailija
23.01.2017 |

Instagramissa ja snapchatissa... En toisaalta edes keksi syytä siihen miksi en estäisi/poistaisi heitä, mutta en vaan jotenkin kehtaa. Miksihän se on miehelleni niin tärkeä asia..? En minäkään vaadi häntä poistamaan ketään entisiään mistään.

Kommentit (310)

Vierailija
201/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Kannattaa tosiaan lähteä jo nyt, sairaalloisen mustasukkainen ihminen ei parane ikinä. Ainakaan ilman terapiaa.

Yllätti kyllä lukea näitä vastauksia, joissa osa ihmisistä on sitä mieltä että toi on ihan ok. Mikä logiikka siinä on? Teleporttaako se eksä kikkelinsä naisen pimppiin sen somekaverilistan kautta vai mitä häh?

Itselläni on eksä kaverina. Ryypätään yhdessä ja onpa hän joskus ollut luonani yötäkin, siis vaikka olin silloin jo uudessa suhteessa. Tämä on poikaystävälleni täysin ok, koska luotamme toisiimme. Kannattaisi muidenkin kokeilla.

Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä luottamuksen kanssa. Kyllä minäkin luotan siihen, että avovaimoni ei tuollaisessakaan tilanteessa pettäisi. Moni kuitenkin pettäisi jossain vaiheessa. Itselleni olisi ongelmana se, että en kaipaa jatkuvaa muistutusta avovaimoni entisestä elämästä. Vääjäämättä heidän välillään on myös flirttailua ja muitakin kuin kaverillisia tunteita. Se on yksinkertaisesti vääjäämätöntä jos ollaan joskus oltu pari, eikä se mihinkään katoa, vaikka kuinka yrittää.

Maailma on täynnä ihmisiä. Miksi sinun pitäisi viettää juuri sen kanssa aikaa, joka haittaa kumppaniasi? Väitän, että selvä valtaosa olisi tuollaisessa tilanteessa mustasukkainen. Suoraan sanottuna uskon, että jos ei ole, niin ei yleensä erityisemmin edes välitä kumppanistaan. 

Ilmeisesti itse haikailet kovasti exäsi perään ja tilaisuuden pettäisit nykyistäsi hänen kanssaan, ja oletat muiden toimivan samoin.

Uskokaa pois: mitä mustasukkaisempi, sitä todennäköisimmin itse touhuaa jotain päivänvaloa kestämätöntä.

Vierailija
202/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Kannattaa tosiaan lähteä jo nyt, sairaalloisen mustasukkainen ihminen ei parane ikinä. Ainakaan ilman terapiaa.

Yllätti kyllä lukea näitä vastauksia, joissa osa ihmisistä on sitä mieltä että toi on ihan ok. Mikä logiikka siinä on? Teleporttaako se eksä kikkelinsä naisen pimppiin sen somekaverilistan kautta vai mitä häh?

Itselläni on eksä kaverina. Ryypätään yhdessä ja onpa hän joskus ollut luonani yötäkin, siis vaikka olin silloin jo uudessa suhteessa. Tämä on poikaystävälleni täysin ok, koska luotamme toisiimme. Kannattaisi muidenkin kokeilla.

Ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä luottamuksen kanssa. Kyllä minäkin luotan siihen, että avovaimoni ei tuollaisessakaan tilanteessa pettäisi. Moni kuitenkin pettäisi jossain vaiheessa. Itselleni olisi ongelmana se, että en kaipaa jatkuvaa muistutusta avovaimoni entisestä elämästä. Vääjäämättä heidän välillään on myös flirttailua ja muitakin kuin kaverillisia tunteita. Se on yksinkertaisesti vääjäämätöntä jos ollaan joskus oltu pari, eikä se mihinkään katoa, vaikka kuinka yrittää.

Maailma on täynnä ihmisiä. Miksi sinun pitäisi viettää juuri sen kanssa aikaa, joka haittaa kumppaniasi? Väitän, että selvä valtaosa olisi tuollaisessa tilanteessa mustasukkainen. Suoraan sanottuna uskon, että jos ei ole, niin ei yleensä erityisemmin edes välitä kumppanistaan. 

Mikä vaimosi entisessä elämässä on niin uhkaavaa, ettet halua sitä muistaa? Itse pidän ainoastaan positiivisena asiana sitä, että miehellä on hyvät välit eksäänsä. Tiedän, että tulevaisuudessa ei ole automaattisesti odotettavissa suurta draamaa, jos meille vaikka ero tulisikin. :)

Ja tuo, että eksien välillä on vääjäämättä jotain muutakin kuin ystävyyttä, on yksinkertaisesti täyttä potaskaa. Onhan se tietysti mahdollista, mutta esimerkiksi minun ja eksäni välillä ei ole mitään muuta. Tietysti homma riippuu myös siitä, miksi ylipäätään on erottu. Ja milloin.

Viimeiseksi vielä, kumppanista välittäminen ja mustasukkaisuus eivät korreloi mitenkään toistensa kanssa. Osa ihmisistä on mustasukkaisia, osa ei. Yleensä eniten mustasukkaisia ovat ihmiset, jotka kokevat kumppanin olevan niin helmi pakkaus, että hän saisi kenet vain koska vain. Tälle on löydettävissä ihan evolutiivinen selitys. Tasa-arvoisessa, rakastavassa parisuhteessa mustasukkaisuutta ei tarvita mihinkään.

/189

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä tuohon edelliseen, että 10 vuotta sitten suhtauduin todella oudoksuvasti kaverimieheen, joka oli itse polyamorinen. En itse usko, että osaisin rakastaa romanttisesti useampaa kuin yhtä, mutta nykyään itse ikäännyttyäni huomaan suhtautuvani enemmän  perinteistä yksiavioista kuviota kyseenalaistavasti.

Vierailija
204/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairaim…

Moniko mustiksista löytää itsensä tuosta ketjusta :D

Huvittavaa kuinka täällä puhutaan mustasukkaisuudesta jonain kamalana mörkönä. Kyseessä on täysin tavallinen tunne, joka koskee käytännössä jokaista ihmistä jollain tasolla. Liika mustasukkaisuus on ongelma, mutta valtaosan mielestä ei ole liikaa vaadittu, että parisuhteessa oleva ei ole yhteydessä entisiin kumppaneihinsa. Jos teidän suhteessanne ollaan yhteydessä ja se on molempien osapuolten kannalta hyvä juttu, niin sitten toimitte niin. Älkää kuitenkaan tulko syyllistämään heitä, joiden mielestä se ei ole ok, koska tällaisia pareja on todella paljon, joille on täysin selvää, että suhteen alettua entisiin ei olle yhteydessä. 

No se, että aletaan vaatia mustasukkaisuuspäissään kontrolloimaan toista vaatien  tekemään asioita, kuten poistamaan kavereista, ei ole ihan normaalia enää.

Enemmänkin tuossa kohtaa pitäisi miettiä, että jos ei edes tuon vertaa toiseen luota, niin kannattanee lähteä eri teille.

Tuo kavereista poistamiset ja estämiset ovat nimittäin vasta alkusoittoa. Ekana lähtee exät, sitten alkaa kuulustelu kaikista kaverilistan vastakkaista sukupuolta olevista henkilöistä. Ja ne vastakkaista sukupuolta olevat kaverit on myös raivattava pois, koska niidenhän kanssa voisi vaikka pettää.

Sitten tarkistellaankin jo puhelimia ja sivuhistorioita, soitellaan tarkistuspuheluita jne.

Tuo kontrolloinnin ketju pitää katkaista heti alkuunsa, eikä lähteä poistelemaan kaverilistoiltaan yhtään ketään. Jos toinen ei sitä kestä, niin voi varmaan sitten lähteä etsimään uuden uhrin.

Vierailija
205/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle exät on exiä, en pidä yhteyttä suhteen päättymisen jälkeen. En tajua tuollaista roikuttamista.

Hohhoijaa, kun edelleenkään ei ole kyse aktiivisesta yhteyden pitämisestä, vaan väleissä pysymisestä. Sinä et varmaan moikkaakaan niitä exiäsi enää, vai? Tosi kypsää käytöstä.

Mä olen sitä mieltä että saa moikata ja jääköön vaikka juttelemaankin jos itse en ole paikalla, mutta facebookissa toivon että poistaa kavereista. 

Tässä ei ole mitään järkeä. Eiköhän siinä livetapaamisessa ole helpompi pettää kuin Fb: n kautta?

Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.

Ei. Livekohtaaminen jossa moikataan on sattuma, FB:ssä yhteydenotto ja seuraaminen on tarkoituksellista.

Mistä tiedät, että on sattuma? Entä jos näitä "sattumia" tapahtuu useita? Kielletäänkö puolisolta tällöin yksin ulkona liikkuminen?

Koska puhuttiin moikkaamisesta, eikä tapaamisesta, siitä tiedän. Sinä nyt yritit vääntää siitä jotain muuta.

Entä jos he sopivat moikaamisen yhteydessä tapaamisen kun et ole paikalla? Eikö olisi vaan helpompaa luottaa puolisoon, kun yrittää kontrolloida puolison ihmissuihteita?

Tai luottaa puolisoon että näin ei tule tapahtumaan koska hän ei itsekään halua tavata eksäänsä? Siltikö voi leimata sairaalloisen mustasukkaiseksi kontrolloijaksi joita joidenkin mielestä kaikki ovat, kun eivät ole eksien kanssa ystäviä?

Vierailija
206/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, joten sori jos joku on jo vastannut tällaiseen kysymykseen. 

Mitä niillä entisillä säädöillä enää missään yhteystiedoissa tekee, jos se "säätäminen" on kerta jo loppunut? En myöskään ymmärrä mitä kehtaamista siinä poistamisessa on - ei millään entisen panokaverin tunteilla pitäisi nyt niin hirveästi olla väliä? :D Itse poistelen tällaiset turhat yhteystiedot ihan sinkkuna ollessakin, turha niitä on mihinkään hamstrata.

Exä taas on vähän eri juttu mun mielestä. Sen kanssa voi olla takansa pitkäkin yhteinen taival, jonka aikana romanttiset tunteet ovat täysin kuolleet ja muuttuneet ihan aidoksi ystävyydeksi. (Ja tällä tarkoitan platonista normaalia ystävyyttä, enkä mitään epämääräistä pelleilyä.) Mun mielestä tällaisessa tapauksessa ei pidä vaatia toista katkaisemaan välejä exään, koska se on sama asia kuin menettäisi kenet tahansa tärkeän ystävän. 

Vierailija
207/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle exät on exiä, en pidä yhteyttä suhteen päättymisen jälkeen. En tajua tuollaista roikuttamista.

Hohhoijaa, kun edelleenkään ei ole kyse aktiivisesta yhteyden pitämisestä, vaan väleissä pysymisestä. Sinä et varmaan moikkaakaan niitä exiäsi enää, vai? Tosi kypsää käytöstä.

Mä olen sitä mieltä että saa moikata ja jääköön vaikka juttelemaankin jos itse en ole paikalla, mutta facebookissa toivon että poistaa kavereista. 

Tässä ei ole mitään järkeä. Eiköhän siinä livetapaamisessa ole helpompi pettää kuin Fb: n kautta?

Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.

Ei. Livekohtaaminen jossa moikataan on sattuma, FB:ssä yhteydenotto ja seuraaminen on tarkoituksellista.

Mistä tiedät, että on sattuma? Entä jos näitä "sattumia" tapahtuu useita? Kielletäänkö puolisolta tällöin yksin ulkona liikkuminen?

Koska puhuttiin moikkaamisesta, eikä tapaamisesta, siitä tiedän. Sinä nyt yritit vääntää siitä jotain muuta.

Entä jos he sopivat moikaamisen yhteydessä tapaamisen kun et ole paikalla? Eikö olisi vaan helpompaa luottaa puolisoon, kun yrittää kontrolloida puolison ihmissuihteita?

Tai luottaa puolisoon että näin ei tule tapahtumaan koska hän ei itsekään halua tavata eksäänsä? Siltikö voi leimata sairaalloisen mustasukkaiseksi kontrolloijaksi joita joidenkin mielestä kaikki ovat, kun eivät ole eksien kanssa ystäviä?

Se, ettet ole exiesi kanssa väleissä, ei tee sinusta mustasukkaista kontrolloijaa.

Se taas, jos nykyisesi on exänsä kanssa väleissä ja vaadit katkaisemaan nuo välit (ihan vaan koska haluat näin ja "vanha suola kuitenkin janottaa" yms) niin se taas on mustasukkaista kontrollointia.

Vierailija
208/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä exää välttämättä minään uhkana koeta, mutta jos exiä pyörii kaikilla listoilla ja heitä joutuu tapaamaan niiden ollessa esimerkiksi yhteisissä kaveripiireissä, niin se on jatkuvaa muistuttelua siitä, että kumppanilla on ollut entisiä. Minä en ainakaan koe exiä uhkana tai pidä itseäni heitä huonompana, mutta en pidä siitä, että tällaiset asiat pakottavat ajatukseni siihen, että muillakin on ollut vastaavaa avovaimoni kanssa. Tulen kyllä asian kanssa toimeen, mutta paljon parempi on jos nuo ihmiset ovat kokonaan poissa hänen elämästään, jotta niihin ei joudu törmäämään. 

Olen myös itse toiminut sillä tavoin, että kun alan seurustelemaan, niin emme joudu suurella todennäköisyydellä törmäämään exiini. Eli en harrasta seksiä kenenkään kanssa pienellä paikkakunnalla, jossa vanhempani asuvat. Eli vanhemmillani vieraillessa ei tarvitse törmätä exiini. En harrasta seksiä kaveriporukkaani kuuluvien ihmisten kanssa. Sama läheisiin opiskelukavereihin ja työporukkaan. Tuntemattomiakin naisia riittää sen verran paljon, että ei ole mitään tarvetta luoda ongelmia tulevaisuuteen.

Minulle on itsestään selvää, että poistan kaikki kontaktit entisiini kun alan parisuhteeseen. Jos on jotain säätöjä, niin voin laittaa numerot ylös jos olen yhteydessä myöhemmin jos suhteeni päättyy, mutta suhteen aikana en ota mitään kontaktia. Tuo exien kanssa kaverina oleminen on mielestäni naurettavaa. Jos olet joskus ollut seksuaalisesti kiinnostunut toisesta ihmisestä, niin ei se koskaan mihinkään täysin katoa. Flirttailu on aina ilmassa ja mielestäni olisi aivan kohtuutonta, että olisin seurustelevana tekemissä näiden ihmisten kanssa. Samoin on kohtuutonta jos kumppanini olisi.

Mitä vähemmän näkee yhteisessä elämässä viittauksia entisiin, niin sitä ainutlaatuisemmalta ja vahvemmalta suhde tuntuu. Jos tilanne olisi se, että joutuisin lähes päivittäin olla tekemisissä avovaimoni entisten kanssa, niin tuskin tuo suhde kovin pitkään edes kestäisi. Se yksinkertaisesti laimentaisi tunteeni häntä kohtaan. 

Niin. Alussa puhuttiin exitä kaverilistoilla, tässä taas niihin jo törmätäänkin usein ja kaikkialla on jatkuvaa muistuttelua näistä existä.

Se suhteellisuudentaju...

Ja oikeastaan koko viestisi kertoo, ettet voi koskaan hyväksyä kumppanisi historiaa. Se ei ole ihan tervettä menoa sekään. Ei niitä tarvitse naamaan hieroa, mutta on silti hyväksyttävä niiden olemassaolo. Jos ei pysty siihen, niin en suosittele parisuhdetta.

Onhan se muistuttelua, vaikka se onkin vain naama kaverilistalla. 

Tottakai minä sen hyväksyn, mutta en kaipaa siitä muistuttelua jatkuvasti. Valehtelet itsellesi jos väität, että kumppanisi exän näkeminen ei aiheuta sinussa mitään negatiivisia tunteita. On täysin luonnollista, että tuollaista asiaa ei halua ajatella. Sama asia esimerkiksi oman kuolemansa kanssa. Kyllä minä olen hyväksynyt sen, että kuolen, mutta en minä halua minua siitä jatkuvasti muistutettavan, koska se ei ole mukava asia ajatella. Parempi siis olla yleisesti ottaen ajattelematta asiaa. Vaikka jonkun ikävän asian hyväksyy, niin se ei tarkoita sitä, että tuosta ikävästä asiasta muuttuisi yhtäkkiä positiivinen tai edes neutraali asia. 

Olen eri kuin sinulle aikaisemmin vastannut, mutta tästä huomaa että on erilaisia ihmisiä. Minä esimerkiksi koen oman tulevan kuolemani neutraalina asiana, osittain myös lohduttavana koska se jos mikä on varma asia elämässä. Ja minä myös käyn aina välillä kumppanini eksän kanssa bilettämässä, ihan vain sen takia että hän on hyvin mukava ihminen ja aivan älyttömän hyvää yökerho seuraa :D Oli meilläkin ristiriitamme alkuun, mutta koska kun melkein aikuisia olemme (olen 19, hän vissiin 21) pystyimme asioista puhumaan ja niin kävi että saimme ainakin toisistamme juhlimis seuraa. Ei meistä ikinään varmaan parhaita ystävyksiä tule, mutta voin kumminkin hänet kaverikseni lukea ja niin hänkin minut :)

Et edes tiedä exäsi ikää? Tilanne ei ehkä ole ihan vertailukelpoinen minun tilanteeseeni, jossa seurustelin exäni kanssa 11 vuotta. Minä löydän kyllä juhlaseuraa ihan sieltä baarista tai kavereistani, joten minun ei tarvitse lähteä bilettämään entisten kumppaneideni kanssa.

Kuolemassa ei ole yhtään mitään lohduttavaa. Se on kamalin asia maailmassa, koska se estää minua tekemästä kaikkea mitä haluan tehdä. 

Vierailija
209/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisena sanon että jos ei pysty lopettamaan vanhoja säätöjä ja niin ei ole valmis astumaan uuteen. Niin kauan kuin vanhat luurangot ovat kaikki mukana ei uuteen suhteeseen ole valmis. Näen tänän joka päivä, ihmiset roikottavat ex ja exnexä ja exexexe mukana ja uusista suhteista ei tule mitään ja exexexex listaa vaan pitenee ja sitten ihmetellään että miksi tämä on niin vaikeaa.....

Totuus nyt vain on ettei kaikista ole hyvään parisuhteeseen, osa osaa sen luonnostaan, osa ei opi sitä koskaan

Vierailija
210/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettet ole exiesi kanssa väleissä, ei tee sinusta mustasukkaista kontrolloijaa.

Se taas, jos nykyisesi on exänsä kanssa väleissä ja vaadit katkaisemaan nuo välit (ihan vaan koska haluat näin ja "vanha suola kuitenkin janottaa" yms) niin se taas on mustasukkaista kontrollointia.

Jos minun pitäisi sitä vaatia, niin tietäisin jo siitä, että kyseisen ihmisen kanssa ei kannata suhdetta jatkaa. Hyvä kumppani tekisi sen kysymättä. 

Vierailija
211/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se jutun juoni onkin: mies jota jokin exä uhkaa/haittaa/on mustis ei ikinä voisi olla kumppanini. Ja sellaiset ehdokkaat laitetaan kiertoon välittömästi kun asia paljastuu.

Vierailija
212/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se jutun juoni onkin: mies jota jokin exä uhkaa/haittaa/on mustis ei ikinä voisi olla kumppanini. Ja sellaiset ehdokkaat laitetaan kiertoon välittömästi kun asia paljastuu.

Kannattaa mainita tämä hyvissä ajoin, koska valtaosa ihmisistä ajattelee kuten minä. 

Vierailija
213/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista kieltää tuollaista aikuiselta ihmiseltä. Eriasia jos olette jotain 15-25v.

Myöhemmin kun itsevarmuutta tulee lisää niin mustasukkaisuuskin katoaa pois ja luottamus kasvaa entisestään.

Kertoo vain ettei poikaystävälläsi ole ihan vakaa mieli. En luottaisi tuollaiseen kumppaniin yhtään.

Vierailija
214/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista kieltää tuollaista aikuiselta ihmiseltä. Eriasia jos olette jotain 15-25v.

Myöhemmin kun itsevarmuutta tulee lisää niin mustasukkaisuuskin katoaa pois ja luottamus kasvaa entisestään.

Kertoo vain ettei poikaystävälläsi ole ihan vakaa mieli. En luottaisi tuollaiseen kumppaniin yhtään.

Lapsellista on ymmärtämättä, että ihmisillä on erilaisia arvoja. En tunne kuin yhden ihmisen, joka on kaveri exänsä kanssa ja tämä on vielä ihastunut exäänsä, eikä hänen kanssaan kaverina olemisen takia oikein tunnu löytävän tai edes etsivän ketään uutta. 

Vierailija
215/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista on ymmärtämättä, että ihmisillä on erilaisia arvoja. En tunne kuin yhden ihmisen, joka on kaveri exänsä kanssa ja tämä on vielä ihastunut exäänsä, eikä hänen kanssaan kaverina olemisen takia oikein tunnu löytävän tai edes etsivän ketään uutta. 

Arvot on vähän eriasia kuin käskeä toista kieltämään toisen elämään liittyviä asioita.

Sama kuin lähtisi sanomaan että et saa olla sinä koska se on laitonta.

ET saa masturboida koska se häiritsee MINUA.

Arvot on arvoja mutta toisen painostaminen ja toisen elämään puuttuminen ei ole arvo. Se on rikos ihmisyyttä kohtaan!

Vierailija
216/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä exää välttämättä minään uhkana koeta, mutta jos exiä pyörii kaikilla listoilla ja heitä joutuu tapaamaan niiden ollessa esimerkiksi yhteisissä kaveripiireissä, niin se on jatkuvaa muistuttelua siitä, että kumppanilla on ollut entisiä. Minä en ainakaan koe exiä uhkana tai pidä itseäni heitä huonompana, mutta en pidä siitä, että tällaiset asiat pakottavat ajatukseni siihen, että muillakin on ollut vastaavaa avovaimoni kanssa. Tulen kyllä asian kanssa toimeen, mutta paljon parempi on jos nuo ihmiset ovat kokonaan poissa hänen elämästään, jotta niihin ei joudu törmäämään. 

Olen myös itse toiminut sillä tavoin, että kun alan seurustelemaan, niin emme joudu suurella todennäköisyydellä törmäämään exiini. Eli en harrasta seksiä kenenkään kanssa pienellä paikkakunnalla, jossa vanhempani asuvat. Eli vanhemmillani vieraillessa ei tarvitse törmätä exiini. En harrasta seksiä kaveriporukkaani kuuluvien ihmisten kanssa. Sama läheisiin opiskelukavereihin ja työporukkaan. Tuntemattomiakin naisia riittää sen verran paljon, että ei ole mitään tarvetta luoda ongelmia tulevaisuuteen.

Minulle on itsestään selvää, että poistan kaikki kontaktit entisiini kun alan parisuhteeseen. Jos on jotain säätöjä, niin voin laittaa numerot ylös jos olen yhteydessä myöhemmin jos suhteeni päättyy, mutta suhteen aikana en ota mitään kontaktia. Tuo exien kanssa kaverina oleminen on mielestäni naurettavaa. Jos olet joskus ollut seksuaalisesti kiinnostunut toisesta ihmisestä, niin ei se koskaan mihinkään täysin katoa. Flirttailu on aina ilmassa ja mielestäni olisi aivan kohtuutonta, että olisin seurustelevana tekemissä näiden ihmisten kanssa. Samoin on kohtuutonta jos kumppanini olisi.

Mitä vähemmän näkee yhteisessä elämässä viittauksia entisiin, niin sitä ainutlaatuisemmalta ja vahvemmalta suhde tuntuu. Jos tilanne olisi se, että joutuisin lähes päivittäin olla tekemisissä avovaimoni entisten kanssa, niin tuskin tuo suhde kovin pitkään edes kestäisi. Se yksinkertaisesti laimentaisi tunteeni häntä kohtaan. 

Niin. Alussa puhuttiin exitä kaverilistoilla, tässä taas niihin jo törmätäänkin usein ja kaikkialla on jatkuvaa muistuttelua näistä existä.

Ja oikeastaan koko viestisi kertoo, ettet voi koskaan hyväksyä kumppanisi historiaa. Se ei ole ihan tervettä menoa sekään. Ei niitä tarvitse naamaan hieroa, mutta on silti hyväksyttävä niiden olemassaolo. Jos ei pysty siihen, niin en suosittele parisuhdetta.

Tottakai minä sen hyväksyn, mutta en kaipaa siitä muistuttelua jatkuvasti. Valehtelet itsellesi jos väität, että kumppanisi exän näkeminen ei aiheuta sinussa mitään negatiivisia tunteita. On täysin luonnollista, että tuollaista asiaa ei halua ajatella. Sama asia esimerkiksi oman kuolemansa kanssa. Kyllä minä olen hyväksynyt sen, että kuolen, mutta en minä halua minua siitä jatkuvasti muistutettavan, koska se ei ole mukava asia ajatella. Parempi siis olla yleisesti ottaen ajattelematta asiaa. Vaikka jonkun ikävän asian hyväksyy, niin se ei tarkoita sitä, että tuosta ikävästä asiasta muuttuisi yhtäkkiä positiivinen tai edes neutraali asia. 

Olen eri kuin sinulle aikaisemmin vastannut, mutta tästä huomaa että on erilaisia ihmisiä. Minä esimerkiksi koen oman tulevan kuolemani neutraalina asiana, osittain myös lohduttavana koska se jos mikä on varma asia elämässä. Ja minä myös käyn aina välillä kumppanini eksän kanssa bilettämässä, ihan vain sen takia että hän on hyvin mukava ihminen ja aivan älyttömän hyvää yökerho seuraa :D Oli meilläkin ristiriitamme alkuun, mutta koska kun melkein aikuisia olemme (olen 19, hän vissiin 21) pystyimme asioista puhumaan ja niin kävi että saimme ainakin toisistamme juhlimis seuraa. Ei meistä ikinään varmaan parhaita ystävyksiä tule, mutta voin kumminkin hänet kaverikseni lukea ja niin hänkin minut :)

Et edes tiedä exäsi ikää? Tilanne ei ehkä ole ihan vertailukelpoinen minun tilanteeseeni, jossa seurustelin exäni kanssa 11 vuotta. Minä löydän kyllä juhlaseuraa ihan sieltä baarista tai kavereistani, joten minun ei tarvitse lähteä bilettämään entisten kumppaneideni kanssa.

Kuolemassa ei ole yhtään mitään lohduttavaa. Se on kamalin asia maailmassa, koska se estää minua tekemästä kaikkea mitä haluan tehdä. 

Luetun ymmärtäminen? Kumppanin exän kanssa. Omasta mielestäni asian selvästi kirjoitin. Ja asioita kannattaa tehdä kun kerkee. Tietenkään kuolemaansa ei voi ennustaa joten itse ainakin teen niitä asioita nyt enkä huomenna. Tietenkin järjen puitteissa. Mutta olemme erilaisia ihmisiä ja se on tämän maailman rikkaus :)

Vierailija
217/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen? Kumppanin exän kanssa. Omasta mielestäni asian selvästi kirjoitin. Ja asioita kannattaa tehdä kun kerkee. Tietenkään kuolemaansa ei voi ennustaa joten itse ainakin teen niitä asioita nyt enkä huomenna. Tietenkin järjen puitteissa. Mutta olemme erilaisia ihmisiä ja se on tämän maailman rikkaus :)

Ja lisään vielä, mitä pahaa on siinä että että käyn juhlimassa kumppanini exän kanssa, kuten jo sanoin meistä on kavereita tullut. Mahtava ihminen ja yksi ihmissuhde elämään lisää. Lisäksi kun on yhteisiä ystäviä niin väkisinkin tapahtuvat kontaktit ovat mukavia.

Vierailija
218/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on, näin miehenä ketuttaa armottomasti kun oma rakas viestittelee entisille panoilleen. Itse en hyväksyisi, suhteen jatkumisen ehtona olisi yhteyksien katkaisu entisiin seksikumppaneihin ja piste.

Itsellä oli usean vuoden aikainen säätö/FWB/kaveri ja suhteen alkamisen edellytys oli, että mies hyväksyy että kaverit pysyvät elämässäni. Toki sekstaaminen kaverin kanssa loppui seurusteluun.

Hm, meistä ei olisi koskaan tullut paria.

Olen varmaan dinosaurus (okei tiedän että olen :D ) mutta minulle olisi kyllä aivan mahdotonta olisi ajatus, että esim. yhteiseen kotiin kutsuttaisiin vieraaksi kaveri, joka on vuosien ajan paukuttanut puolisoani sängyssä. Vieläpä jossain fwb-suhteessa, jossa vain naidaan. Juu kiitos ei.

Sinullako on niin huono itsetunto, ettet kestä kumppanin menneisyyttä vai mistä kiikastaa?

Miehellä on kaverilistallaan exänsä, jonka kanssa välillä vaihtelee kuulumisia. Mitä ihmeen väärääkään siinä on, nämä kuitenkin ovat toisensa tunteneet jo vuosia, niin miksi erossa pitäisi kaikki välit kokonaan?

Miehen yksi naispuolinen kaveri oli myös aikoinaan hetken miehen tyttöystävä, mutta mies itse halusi vetäytyä takaisin kaveriasteelle. Kavereita ovat yhä, vaikkakin nainen olisi pitkään halunnut olla enemmänkin.

Tästä koin vähän epävarmoja fiiliksiä minun ja miehen suhteen alkuaikoina. Mutta sitten otin asenteen, että mies itse on hommasta vetäytynyt, ja jos jotain pettämiseen viittaavaa joskus tapahtuu niin murehditaan sitä sitten silloin.

En itse jaksaisi miettiä jotain pettämiskuvioita ja kuka on menneisyydessä pannut ketä. Mielenterveys tuossahan jo menisi.

Kyse ei lainkaan ole pettämiskuvioiden miettimisestä. Se ei ole mikään juttu omassa päässäni, jos kumppani pettää niin sitten pettää ja suhde oli jo valmiiksi heikko. Ero vaan ja morjens.

Kyse on kunnioituksesta toisen tunnemaailmaa kohtaan. Mua loukkaa se, että joudun katselemaan kumppanini entisiä seksikumppaneita ja kuuntelemaan heidän juttujaan ja kuulumisiaan. En voi mitään sille. Minusta ihmisen on pystyttävä kuuntelemaan toisen tunteita, eli tässä tapauksessa katkaisemaan ne yhteydenpidot, jotka toinen kokee loukkaavana.

Jos tätä et ymmärrä, niin sitten et ymmärrä. No problems, meidän ajatusmaailmamme ovat vain hyvin kaukana toisistaan.

Viimeisenä huomiona, silloin toki yhteydenpito eksiin on hyväksyttävää, jos parilla on yhteisiä lapsia. Kyllä asetan lasten edun oman tunnehyvinvointini yläpuolelle, tietenkin.

Siis miksi sinun pitää heitä katsella ja kuunnella heidän kuulumisiaan? Ei kai tässä puhuttu siitä, että heitä pitäisi tavata?

Luulen, että sinä vain et ymmärrä tätä asiaa samalla tavalla kuin minä. Kun alkaa suhteeseen niin täytyy kunnioittaa toisen tunteita, se on minusta ihan minimivaatimus. Jos tähän ei pysty niin ei pidä alkaa suhteeseen.

Minusta tuntuu kamalalta, kun naisystäväni puhuu ja tirskuu puhelimessa entisen panokaverinsa kanssa. En voi sille mitään eikä tunteita tarvitse perustella: tilanne tuntuu alentavalta ja loukkaavalta nimenomaan minua kohtaan - siinä näytetään konkreettisesti naamaan hieromalla, että olen vain yksi mies pitkässä rivissä. Suhde kaatuu tuohon kohdallani, ihan oikeasti.

Missä välissä te nuoret naiset kadotitte hienotunteisuuden, eikö sillä ole enää arvoa ollenkaan?

Olen ihan samaa mieltä.

Nykyään ihmisiä ei vaan kiinnosta. Ihan sama kestääkö suhde. Ihan sama vaikka toinen pettää.

Millään ei ole mitään merkitystä. Omat asiat ei kuulu toiselle eikä toisen asiat edes kiinnosta itseä.

En edes tajua miksi suurin osa nykyihmisistä seurustelee kun ei niitä oikeasti asia edes kiinnosta.

Näin se näyttäisi olevan. Ja useita ihmiset ovat niin kuluneita sisältä että välinpitämättömyys on ainoa tapa suojata sydäntä muutenkin näissä.

Vierailija
219/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla tavoin pääse taivaaseen jos elää moniavioisesti.

Siitä joutuu helvettiin ja sielä krillaillaan ikuisesti tuskien liekeissä.

Parantakaa tapanne syntiset.

Jos pitää exiä facebookissa tekee aviorikoksen se on syntiä.

Vierailija
220/310 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, siksihän se juuri on EX, kun ei niitä muita kuin kaverillisia tunteita enää ole! Jos olisin mustasukkainen luonne niin olisin mustasukkainen niistä naisista, joiden kanssa mieheni ei ole kaveri, koska silloin voisin kuvitella, että hän olisi halunnut jatkaa suhdetta mutta nainen jätti ja mies edelleen haluaisi häntä. Mutta eipä ole aavistustakaan, onko miehen FB-listalla eksiä tai säätöjä tai jotain muuta, kun ei ole tapana nuuskia hänen profiiliaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi