Poikaystäväni vaatii estämään exäni ja entisen säätöni
Instagramissa ja snapchatissa... En toisaalta edes keksi syytä siihen miksi en estäisi/poistaisi heitä, mutta en vaan jotenkin kehtaa. Miksihän se on miehelleni niin tärkeä asia..? En minäkään vaadi häntä poistamaan ketään entisiään mistään.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa tässä keskustelussa se, että miksi Te tahdotte olla exien kanssa ylipäätään ystäviä? :D. Raivostuttavampia ihmisiä saa hakea -siksi NE on exiä. Oman exän kanssa ollaan kontaktissa ehkä 2krt vuodessa, erottiin Jo 8v sitten. Ei lapsia. Oma puolisoni on exänsä kanssa yhteydessä säännöllisesti koska heillä lapsia, mutta ei se tuokaan vaikuta kovin iloiselta tilanteesta kun exä aika vaikea ihminen. Jättäkää ny ne exät ja vanhat panot ja keskittykää olemassaolevaan. Ystävät on ystäviä, ei niitä oo pantu. Ainakin mulla exät tai panot jotka haluaisin pitää suhteen ohella olemassa olis ihan pimeistä motiiveista johtuvia miten varalaastarit Jos homma nyksän kanssa ei onnistukaan. Ei yksikään mies/pano oo mun oikea todellinen "ystävä". :D
Minusta on aika iso ero asiallisina väleillä ja säännöllisellä yhteydenpidolla. Asialliset välit haluan pitää ihan kaikkiin tapaamiini ihmisiin, jos sen kummempaa draamaa ei asiaan liity. Säännöllinen yhteydenpito taas ei monenkaan kohdalla ole välttämätöntä ja mielekästä. Instagram-seuraaminen ja estäminen liittyy mielestäni pikemminkin asiallisiin ja mutkattomiin väleihin kuin säännölliseen yhteydenpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa tässä keskustelussa se, että miksi Te tahdotte olla exien kanssa ylipäätään ystäviä? :D. Raivostuttavampia ihmisiä saa hakea -siksi NE on exiä. Oman exän kanssa ollaan kontaktissa ehkä 2krt vuodessa, erottiin Jo 8v sitten. Ei lapsia. Oma puolisoni on exänsä kanssa yhteydessä säännöllisesti koska heillä lapsia, mutta ei se tuokaan vaikuta kovin iloiselta tilanteesta kun exä aika vaikea ihminen. Jättäkää ny ne exät ja vanhat panot ja keskittykää olemassaolevaan. Ystävät on ystäviä, ei niitä oo pantu. Ainakin mulla exät tai panot jotka haluaisin pitää suhteen ohella olemassa olis ihan pimeistä motiiveista johtuvia miten varalaastarit Jos homma nyksän kanssa ei onnistukaan. Ei yksikään mies/pano oo mun oikea todellinen "ystävä". :D
Eivät minun eksäni ole raivostuttavia ihmisiä, olen valinnut mieheni paremmin. Seurustelu heidän kanssaan on osoittanut, että emme sovi niin hyvin yhteen, että meidän kannattaisi sitoutua loppuiäksemme, mutta ei se heistä raivostuttavia tee.
Miksi sinulla on tarve sanella muille ihmisille kuinka heidän tulisi toimia? Eikö riitä, että sinä elät noin ja toivot samanlaista käytöstä omalta elämänkumppaniltasi? Miksi meidän muiden pitäisi muuttua kaltaiseksesi? Olisikohan siellä sittenkin pohjalla ylikorostunut hallinnan tarve, joka ei purkaudu pelkästään oman kumppanin elämän hallintapyrkimyksenä vaan haluaisit hallita myös sinulle ventovieraiden ihmisten elämää ;-)
Keskustelun loppupäätelmä:
-Aloittajan puoliso on liian mustasukkainen. Eroaminen on ainoa vaihtoehto jos suhtautuminen ei muutu.
-On ihmisiä joista eksiin voi pitää yhteyttä ja jopa ystävystyä heidän kanssaan. Kumppanille sallitaan sama.
-On ihmisiä jotka eivät pidä eksiinsä yhteyttä, ja vaativat samaa kumppaniltaan. Järkevät ottavat asian esille ennen suhteen alkamista tavalla tai toisella.
Pysy yksin, niin ei tartte miettiä. Kylläpä olet tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on, näin miehenä ketuttaa armottomasti kun oma rakas viestittelee entisille panoilleen. Itse en hyväksyisi, suhteen jatkumisen ehtona olisi yhteyksien katkaisu entisiin seksikumppaneihin ja piste.
Itsellä oli usean vuoden aikainen säätö/FWB/kaveri ja suhteen alkamisen edellytys oli, että mies hyväksyy että kaverit pysyvät elämässäni. Toki sekstaaminen kaverin kanssa loppui seurusteluun.
Hm, meistä ei olisi koskaan tullut paria.
Olen varmaan dinosaurus (okei tiedän että olen :D ) mutta minulle olisi kyllä aivan mahdotonta olisi ajatus, että esim. yhteiseen kotiin kutsuttaisiin vieraaksi kaveri, joka on vuosien ajan paukuttanut puolisoani sängyssä. Vieläpä jossain fwb-suhteessa, jossa vain naidaan. Juu kiitos ei.
Sinullako on niin huono itsetunto, ettet kestä kumppanin menneisyyttä vai mistä kiikastaa?
Miehellä on kaverilistallaan exänsä, jonka kanssa välillä vaihtelee kuulumisia. Mitä ihmeen väärääkään siinä on, nämä kuitenkin ovat toisensa tunteneet jo vuosia, niin miksi erossa pitäisi kaikki välit kokonaan?
Miehen yksi naispuolinen kaveri oli myös aikoinaan hetken miehen tyttöystävä, mutta mies itse halusi vetäytyä takaisin kaveriasteelle. Kavereita ovat yhä, vaikkakin nainen olisi pitkään halunnut olla enemmänkin.
Tästä koin vähän epävarmoja fiiliksiä minun ja miehen suhteen alkuaikoina. Mutta sitten otin asenteen, että mies itse on hommasta vetäytynyt, ja jos jotain pettämiseen viittaavaa joskus tapahtuu niin murehditaan sitä sitten silloin.En itse jaksaisi miettiä jotain pettämiskuvioita ja kuka on menneisyydessä pannut ketä. Mielenterveys tuossahan jo menisi.
Kyse ei lainkaan ole pettämiskuvioiden miettimisestä. Se ei ole mikään juttu omassa päässäni, jos kumppani pettää niin sitten pettää ja suhde oli jo valmiiksi heikko. Ero vaan ja morjens.
Kyse on kunnioituksesta toisen tunnemaailmaa kohtaan. Mua loukkaa se, että joudun katselemaan kumppanini entisiä seksikumppaneita ja kuuntelemaan heidän juttujaan ja kuulumisiaan. En voi mitään sille. Minusta ihmisen on pystyttävä kuuntelemaan toisen tunteita, eli tässä tapauksessa katkaisemaan ne yhteydenpidot, jotka toinen kokee loukkaavana.
Jos tätä et ymmärrä, niin sitten et ymmärrä. No problems, meidän ajatusmaailmamme ovat vain hyvin kaukana toisistaan.
Viimeisenä huomiona, silloin toki yhteydenpito eksiin on hyväksyttävää, jos parilla on yhteisiä lapsia. Kyllä asetan lasten edun oman tunnehyvinvointini yläpuolelle, tietenkin.
Siis miksi sinun pitää heitä katsella ja kuunnella heidän kuulumisiaan? Ei kai tässä puhuttu siitä, että heitä pitäisi tavata?
Luulen, että sinä vain et ymmärrä tätä asiaa samalla tavalla kuin minä. Kun alkaa suhteeseen niin täytyy kunnioittaa toisen tunteita, se on minusta ihan minimivaatimus. Jos tähän ei pysty niin ei pidä alkaa suhteeseen.
Minusta tuntuu kamalalta, kun naisystäväni puhuu ja tirskuu puhelimessa entisen panokaverinsa kanssa. En voi sille mitään eikä tunteita tarvitse perustella: tilanne tuntuu alentavalta ja loukkaavalta nimenomaan minua kohtaan - siinä näytetään konkreettisesti naamaan hieromalla, että olen vain yksi mies pitkässä rivissä. Suhde kaatuu tuohon kohdallani, ihan oikeasti.
Missä välissä te nuoret naiset kadotitte hienotunteisuuden, eikö sillä ole enää arvoa ollenkaan?
Olet kyllä lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
"Entisen säätöni" Lopettakaa naikkoset käyttämästä sanaa "säätö". Saa teidät kuulostamaan joltain lortoilta ihan oikeasti
Miehellä tietenkin saa olla säätöjä.
Jätä nykyinen ja pa nes ke le eri exien kanssa. Menkööt niuhottamasta muualle.
KUINKA SAIN EXIN AVIOMEEHENI TAKAISIN LOITSUJEN LAUTAJAN {PAPPI ADU} AVULLA JA HÄNEN JÄLLEENYTTÄMISRAKKAUDEN LOITSUNSA VOIMANA 7 PÄIVÄN SISÄLLÄ. LÄHETÄ HÄNELLE SÄHKÖPOSTIA OSOITTEESEEN (PRIESTADU@GMAIL.COM)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervettä meininkiä, jos noin moni vastaajista kokee kumppanin exän niin isona uhkana 👍
Sanoisin, että juokse. Jos toinen kihisee mustasukkaisuudesta jo vain siitä, että sinulla on ex somessa kaverilistalla, niin seuraavaksi annatkin jo puhelinta tarkistettavaksi (ettei vaan salarakkaat soittele!), ulkona ollessasi kuittaat viiden minuutin välein tarkistuspuheluita, vaaditaan rajaamaan ystäväpiiriä (koska se ja se kaveri voi yllyttää pettämään!) ja lopulta jo pelkkä käynti lähikaupassa ruokaostoksilla saa aikaan vahvat epäilyt salarakkaista.
Nimimerkillä kokemusta on 😐
Kannatta nostaa kytkintä jo nyt.
Liioittelet.
Kyllä kumppaninsa tunteita voi kunnioittaa epäilemättä tätä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta.
Ihan aidosti, moni meistä ajattelee eri lailla tämän asian kuin te yltiösuvaitsevaiset. Monelle on lou
Sanoisin että nämä yltiösuvaitsevaiset yrittävät vain päteä näillä "hienoilla" kommenteillaan. Eivät he omalla kohdallaan varmasti toimisi niin.