Poikaystäväni vaatii estämään exäni ja entisen säätöni
Instagramissa ja snapchatissa... En toisaalta edes keksi syytä siihen miksi en estäisi/poistaisi heitä, mutta en vaan jotenkin kehtaa. Miksihän se on miehelleni niin tärkeä asia..? En minäkään vaadi häntä poistamaan ketään entisiään mistään.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Naisia joilla on reservi matkassa, ei kannata tapailla.
Tapailla voi. Ei kannata seurustella tai ei ainakaan antaa tunteille tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä exää välttämättä minään uhkana koeta, mutta jos exiä pyörii kaikilla listoilla ja heitä joutuu tapaamaan niiden ollessa esimerkiksi yhteisissä kaveripiireissä, niin se on jatkuvaa muistuttelua siitä, että kumppanilla on ollut entisiä. Minä en ainakaan koe exiä uhkana tai pidä itseäni heitä huonompana, mutta en pidä siitä, että tällaiset asiat pakottavat ajatukseni siihen, että muillakin on ollut vastaavaa avovaimoni kanssa. Tulen kyllä asian kanssa toimeen, mutta paljon parempi on jos nuo ihmiset ovat kokonaan poissa hänen elämästään, jotta niihin ei joudu törmäämään.
Olen myös itse toiminut sillä tavoin, että kun alan seurustelemaan, niin emme joudu suurella todennäköisyydellä törmäämään exiini. Eli en harrasta seksiä kenenkään kanssa pienellä paikkakunnalla, jossa vanhempani asuvat. Eli vanhemmillani vieraillessa ei tarvitse törmätä exiini. En harrasta seksiä kaveriporukkaani kuuluvien ihmisten kanssa. Sama läheisiin opiskelukavereihin ja työporukkaan. Tuntemattomiakin naisia riittää sen verran paljon, että ei ole mitään tarvetta luoda ongelmia tulevaisuuteen.
Minulle on itsestään selvää, että poistan kaikki kontaktit entisiini kun alan parisuhteeseen. Jos on jotain säätöjä, niin voin laittaa numerot ylös jos olen yhteydessä myöhemmin jos suhteeni päättyy, mutta suhteen aikana en ota mitään kontaktia. Tuo exien kanssa kaverina oleminen on mielestäni naurettavaa. Jos olet joskus ollut seksuaalisesti kiinnostunut toisesta ihmisestä, niin ei se koskaan mihinkään täysin katoa. Flirttailu on aina ilmassa ja mielestäni olisi aivan kohtuutonta, että olisin seurustelevana tekemissä näiden ihmisten kanssa. Samoin on kohtuutonta jos kumppanini olisi.
Mitä vähemmän näkee yhteisessä elämässä viittauksia entisiin, niin sitä ainutlaatuisemmalta ja vahvemmalta suhde tuntuu. Jos tilanne olisi se, että joutuisin lähes päivittäin olla tekemisissä avovaimoni entisten kanssa, niin tuskin tuo suhde kovin pitkään edes kestäisi. Se yksinkertaisesti laimentaisi tunteeni häntä kohtaan.
Niin. Alussa puhuttiin exitä kaverilistoilla, tässä taas niihin jo törmätäänkin usein ja kaikkialla on jatkuvaa muistuttelua näistä existä.
Se suhteellisuudentaju...
Ja oikeastaan koko viestisi kertoo, ettet voi koskaan hyväksyä kumppanisi historiaa. Se ei ole ihan tervettä menoa sekään. Ei niitä tarvitse naamaan hieroa, mutta on silti hyväksyttävä niiden olemassaolo. Jos ei pysty siihen, niin en suosittele parisuhdetta.
Onhan se muistuttelua, vaikka se onkin vain naama kaverilistalla.
Tottakai minä sen hyväksyn, mutta en kaipaa siitä muistuttelua jatkuvasti. Valehtelet itsellesi jos väität, että kumppanisi exän näkeminen ei aiheuta sinussa mitään negatiivisia tunteita. On täysin luonnollista, että tuollaista asiaa ei halua ajatella. Sama asia esimerkiksi oman kuolemansa kanssa. Kyllä minä olen hyväksynyt sen, että kuolen, mutta en minä halua minua siitä jatkuvasti muistutettavan, koska se ei ole mukava asia ajatella. Parempi siis olla yleisesti ottaen ajattelematta asiaa. Vaikka jonkun ikävän asian hyväksyy, niin se ei tarkoita sitä, että tuosta ikävästä asiasta muuttuisi yhtäkkiä positiivinen tai edes neutraali asia.
Pakko sanoa, että en pahemmin edes ajattele miehen exiä. Ne on miehen historiaa ja sillä selvä, kannattaa olla katselematta sitä kaverilistaa jos se aiheuttaa kestämättömiä tunteita.
Mieheni ex vaati häntä katkaisemaan yhteydet ja hävittämään jopa nuoruuden valokuvat vanhasta tyttöystävästään, jonka kanssa hän oli pysynyt ystävänä. Raskain sydämin mies suostui vaimonsa vaatimukseen, sillä halusi pitää perhesovun. Myöhemmin heille toki tuli ero. Valokuvia ei saa enää takaisin, mutta menetetty yhteys oli mahdollista rakentaa uudestaan. Tietysti miestä kaduttaa, että hän suostui omistushaluisen vaimonsa pyyntöihin ensinkään. Minusta tuo tapaus oli hyvin surullinen.
Jos kumppani edellyttäisi minun katkovan suhteita ihmisiin, jotka ovat joskus jakaneet tärkeitä jaksoja elämässäni, en voisi jatkaa hänen kanssaan.
Mistä se kumppani ees tietää ketä siellä snapissa tai instagramissa seuraa/ei ole estänyt? Noh, kai kainesta saa ongelman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset rakastavat huomiota ja mitä enemmän draamaa sen parempi. Tuntuu oikein kivalta kun koirat tappelee luusta. Onpa ihanaa pelata pelejä ihmisnappuloilla, sätkynukkeja ovat suorastaan. Mitäs siitä jos jonkun sieluun sattuu (juu, monilla sellainen on...), jos ei hyväksy MUN sää(n)töjä, aina on tulijoita tilalle.
Kumman kaa?
Minä en ole Riinis, potku tulisi persauksiin just säätäjälle.
Kumman sääntöjä sitten noudatetaan?
Tää on jo ihan sama keskustelu kuin se että naisten pitää laskea rimaa jotta peräkammarinpojat saa parisuhteen. En kyllä leiki teidän kanssanne....
Sinä noudatat hänen sääntöjä. Hän noudattaa sinun sääntöjä. Pientä keskustelua ja sopimista vaan vaatii, ei vaikeeta.
Aivan ja mun säännöissä sanotaan että kavereita ei hylätä parisuhteen vuoksi.
Eli silloin miehesi ei hylkää kavereitaan (exiä) parisuhteen vuoksi. Sinuun pätee miehesi säännöt, ei omat sääntösi. Vai etkö ymmärtänyt ollenkaan lukemaasi?
Kaksinaismoralistiko sä olitkin?
Minuun pätee minun säännöt, seurustelusuhde sitten päättää seurusteleeko minun kanssa vai jatkaako matkaa.
21v mulla on ollut kaveri ja 17v tuli täyteen parisuhteessa edellispäivänä. 2 vko sitten olin kaverin kanssa viimeksi baarireissulla kaksin. Kyllä mulla on parisuhteelle kovemmat kriteerit kuin muille kavereille, mutta onnekseni sellainenkin löytyi.
Ei tässä ole moraalin kanssa mitään tekemistä, senkin pahvi. Vaan kumppanin toiveiden huomioimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle exät on exiä, en pidä yhteyttä suhteen päättymisen jälkeen. En tajua tuollaista roikuttamista.
Hohhoijaa, kun edelleenkään ei ole kyse aktiivisesta yhteyden pitämisestä, vaan väleissä pysymisestä. Sinä et varmaan moikkaakaan niitä exiäsi enää, vai? Tosi kypsää käytöstä.
Mä olen sitä mieltä että saa moikata ja jääköön vaikka juttelemaankin jos itse en ole paikalla, mutta facebookissa toivon että poistaa kavereista.
Tässä ei ole mitään järkeä. Eiköhän siinä livetapaamisessa ole helpompi pettää kuin Fb: n kautta?
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.
Ne jotka ovat niin "kevytmielisiä" että haluavat säilyttää ystävyyden exien kanssa suhteen jälkeen niin pariutukoot keskenään. Kai se on muutenkin tarkoitus valita kumppani jonka kanssa arvot kohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle exät on exiä, en pidä yhteyttä suhteen päättymisen jälkeen. En tajua tuollaista roikuttamista.
Hohhoijaa, kun edelleenkään ei ole kyse aktiivisesta yhteyden pitämisestä, vaan väleissä pysymisestä. Sinä et varmaan moikkaakaan niitä exiäsi enää, vai? Tosi kypsää käytöstä.
Mä olen sitä mieltä että saa moikata ja jääköön vaikka juttelemaankin jos itse en ole paikalla, mutta facebookissa toivon että poistaa kavereista.
Tässä ei ole mitään järkeä. Eiköhän siinä livetapaamisessa ole helpompi pettää kuin Fb: n kautta?
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.
Kuka puhui mitään pettämisestä? Vai onko sulle pettäminen muutenkin ihan normia eksien kanssa..
Mä olin exän kanssa hyvä ystävä 6 vuotta ennen kuin aloimme seurustelemaan. Eron jälkeen emme olleet muutamaan vuoteen yhteydessä, nykyään olemme "hyvän päivän tuutu" -tasolla. Emme ole nähneet vuosiin, mutta juttelemme silloin tällöin Facebookissa yhteisestä harrastuksesta. Olen myös kysellyt häneltä neuvoja asiasta josta hänellä on tietoa, muilla tutuillani ei. Hän seurustelee, minä olen sinkku. Yhteydenpitomme ei ole ongelma hänen tyttöystävälleen, enkä itsekään alkaisi seurustelemaan ihmisen kanssa, joka ei hyväksy yhteydenpitoani exään. Minulla ei ole muita tuttuja, jotka harrastavat samaa kuin minä ja exä, joten kaipaan sitä, että voin keskustella harrastuksesta. En myöskään ymmärrä miksi jo yli kymmenen vuotta kestänyt kaverisuhde pitäisi lopettaa. Parisuhteemme päättyi syystä, emme sovi yhteen, eikä kumpikaan halua palata yhteen. Emme myöskään asu tällä hetkellä samassa maassa, joten pettäminen ei olisi edes fyysisesti mahdollista. Jos poikaystävä ei voisi hyväksyä yhteydenpitoamme, olisi meidän arvomaailma niin kaukana toisistaan, että emme sopisi muutenkaan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Livekohtaaminen jossa moikataan on sattuma, FB:ssä yhteydenotto ja seuraaminen on tarkoituksellista.
Vierailija kirjoitti:
Puolessa parisuhteista toinen osapuoli ainakin pettää. Joten ainoastaan idiootti antaa toisen olla vielä yhteyksissä exäänsä. Ihmiseen jonka kanssa toinen todennäköisimmin pettää.
Kuvittelisin itse, että exä nyt on se viimeinen ihminen, jonka kanssa kukaan ryhtyisi pettämään. Heidän välilläänhän on jokin mennyt todella pahasti pieleen, kun kerran koko suhde on aikoinaan loppunut. Hyvä vain, jos ovat edes jonkinlaisissa väleissä vielä, tai ehkä jopa pystyvät olemaan ystäviä.
Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista seksuaalista kiinnostusta exääni kohtaan. En siis pysty itsekään näkemään kenenkään exiä uhkana itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taas yllättänyt yhtään, että AV-palsta täynnä oksettavia lumppuja.
En keksi mitään järkevää syytä miksi exien kanssa pitäisi olla tekemisissä. Tottakai heidän kanssaan saa olla tekemisissä, mutta valtaosa on sitä mieltä, että ilman mitään järkevää syytä (esim. yhteisiä lapsia) ei ole mitään syytä olla tekemisissä exän kanssa. Jos törmää, niin voi tietenkin ystävällisyyttään moikata, mutta ei todellakaan mitään syytä tarkoituksella olla yhteydessä.
On harrastettu seksiä ja oltu rakastuneita. Aika tekopyhää ajattelua jos kuvittelee noiden tunteiden johonkin yhtäkkiä katoavan, kun parisuhde päättyy.
Niin vieläkö joku kaipaa perusteluita, miksi mustasukkaisista kannattaa pysyä kaukana?
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa ja snapchatissa... En toisaalta edes keksi syytä siihen miksi en estäisi/poistaisi heitä, mutta en vaan jotenkin kehtaa. Miksihän se on miehelleni niin tärkeä asia..? En minäkään vaadi häntä poistamaan ketään entisiään mistään.
Eräs (nykyisin jo ex) tyttöystäväni vaati minua tekemään myös samoin, ei siihenkään mitään järkevää syytä ollut. Niin piti vain tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.Kuka puhui mitään pettämisestä? Vai onko sulle pettäminen muutenkin ihan normia eksien kanssa..
no mikäs sinulle on se ongelma kerta et pettämistä pelkää?
Mutta juuri tämän takia pysyn sinunlaisista kaukana. Ollaan kieltämässä ja hallitsemassa, selvästi pettämistä pelätään ja kun se otetaan esiin, niin voitonriemuisena julistat "Minä en puhunut mitään pettämisestä! Sinä siis tosiaan ajattelet pettäväsi exäsi kanssa!".
Ei kannata pitkää suhdetta odotella, kukaan ei jaksa tuollaista pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ovat niin "kevytmielisiä" että haluavat säilyttää ystävyyden exien kanssa suhteen jälkeen niin pariutukoot keskenään. Kai se on muutenkin tarkoitus valita kumppani jonka kanssa arvot kohtaa?
Jaetut arvot ennen kaikkea, ehdottomasti.
Siitä en ole samaa mieltä, että exän kanssa ystävyyden ylläpitäminen olisi kevytmielistä. Siinähän nimenomaan panostetaan ystävyyssuhteen katkeamattomuuteen, vaikka romanttinen ja seksuaalinen sitoutuminen olisi purettu. Se on kaikkea muuta kuin "kevyttä". Ymmärrän, että exän kanssa yhteydenpitoa voi pitää paheksuttavana, jos suhde ei koskaan ollut muuta kuin pinnallista seksiä ja tyttö/poikaystävän roolin täyttämistä, mutta jos ihmisen kanssa on kuitenkin jaettu aidosti välittävä, syvä ihmissuhde, ei ero ole minusta mikään syy hylätä toista tai tulla hylätyksi.
Sitä paitsi ihmissuhdetta ei voi noin vain purkaa. Jos päättääkin olla pitämättä toiseen yhteyttä, on silti tietynlaisessa suhteessa häneen - tietoisen välttelevässä suhteessa. Silloin vain vaikeuttaa kaikkien elämiä, jos pitää yrittää olla törmäämättä toiseen, ja jos vahingossa törmääkin, valheellisesti kuvitella ettei muka tuntisi toista. Kytkös toiseen ihmiseen ei katoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.Ei. Livekohtaaminen jossa moikataan on sattuma, FB:ssä yhteydenotto ja seuraaminen on tarkoituksellista.
Mistä tiedät, että on sattuma? Entä jos näitä "sattumia" tapahtuu useita? Kielletäänkö puolisolta tällöin yksin ulkona liikkuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.Kuka puhui mitään pettämisestä? Vai onko sulle pettäminen muutenkin ihan normia eksien kanssa..
no mikäs sinulle on se ongelma kerta et pettämistä pelkää?
Mutta juuri tämän takia pysyn sinunlaisista kaukana. Ollaan kieltämässä ja hallitsemassa, selvästi pettämistä pelätään ja kun se otetaan esiin, niin voitonriemuisena julistat "Minä en puhunut mitään pettämisestä! Sinä siis tosiaan ajattelet pettäväsi exäsi kanssa!".
Ei kannata pitkää suhdetta odotella, kukaan ei jaksa tuollaista pitkään.
Toiset (itseasiassa aika monikin) ajattelee että eksien kanssa ei olla tekemisissä tietoisesti kun suhde on loppunut. Mutta älä sinä huoli suhteeni kestävyydestä, mieheni ajattelee kanssani samoin. Muuten emme rajoita toistemme elämää, mutta tämä oli molemmille itsestäänselvä asia. Ennemmin uskon että sinulle ei tule sitä pitkää suhdetta löytymään, et vain vaikuta mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettää voi ilman mitään sometilejäkään. Omassa suhteessani mitkään uhkavaatimukset eivät tulisi kuuloonkaan, olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja kykeneviä tekemään omat päätöksemme ilman mitään lupien kyselyitä.Ei. Livekohtaaminen jossa moikataan on sattuma, FB:ssä yhteydenotto ja seuraaminen on tarkoituksellista.
Mistä tiedät, että on sattuma? Entä jos näitä "sattumia" tapahtuu useita? Kielletäänkö puolisolta tällöin yksin ulkona liikkuminen?
... se on se seuraava askel.
Ex tosissaan hiippaili perässäni ulkona, yritti varjostaa kuin mikäkin agentti, että olenko menossa ruokakauppaan vai ehkä sittenkin pettämään.
Sehän ON pompannut silmille, muuten ei olisi tätä ketjua.