Miksi vaatteet eivät mene kaupaksi kirpparilla?
Olen vuokrannut pöydän kirpparilta monta kertaa, aina sama juttu, eli kukaan ei osta vaatteita. En ole koskaan vienyt myyntiin huonokuntoisia / rikkinäisiä vaatteita, enkä todellakaan ole laittanut liikaa hintaa.
Kaikki muu tekee hyvin kauppansa:
- pussilakanat, tyynyliinat, päiväpeitot
- koristeet, tuikkukipot, astiat, kattilat yms.
- laukut
- leffat
- matot, verhot
Olen vienyt myyntiin kaikkea itselleni tarpeetonta ja hyväkuntoista tavaraa. Hinnoittelen aina sen mukaan, mitä olisin itse valmis maksamaan kyseisestä tavarasta / vaatteesta.
Mutta tosiaan, miksi vaatteita ei osteta??
Monella muulla tuntuu olevan sama ongelma...
Kommentit (68)
samaa ihmettelen minä. ranskalaisia tosiupeita housuja 1 pari , 5 euroa. uusia toppeja, 1700 kruunu kaupaasa,Loppiksella 10 euroa . Tosi vaikeaa myydä upeita vaatteita.Moni uusi hintalappu päällä . Ei käy.
Kengät ja laukut on yhtä vaikea myydä.
Minusta kirppishylly täynnä käytettyjä vaatteita on vastenmielinen. Jostain syystä en pysty sellaisiin edes koskemaan.
Tukholmassa myytiin 2 viikkoa sitten uusia miesten paitoja 1 -3 euroon. Paketissa, hinnat päällä. Ostin ralf Polo Laurenin , Tommy Hillfigerin ja muita merkkipaitoja perheen miehille ei mihinkään hintaan. Joka kauppa oli tehnyt konkan joten oli pakko tyhjentää varastot.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä menee kaupaksi. Itsellä on ollut myynnissä merkkivaatteita, joista pyydän 5-100 euroa. Juhlavaatteet menee myös. Lauluista pyydän 50-200 euroa.
Mustat esim trikoovaatteet ei mene kaupaksi, sen olen huomannut muiden myyntipaikkoja katsellessa.
Tammikuu ja heinä- ja elokuu ovat huonoja kuukausia kirppiksellä.
Olisko kellään vinkkejä kun Kaivarin kanuuna on mennyt hieman alaspäin, mikä olisi paras myyntipaikat nykyisin.
Nimenomaan :Riippuu myytävästä tavarasta. Vaikka itselläkin merkkivaatteita myynnissä en aina onnistu myymään. Katson kuka myy ja ostan hieman sen mukaan.
Joskus jos merkkivaate on tosi tosi halpa, mulle tulee mieleen ekana, et mitä vikaa siinä on, haiseeko yms. Jos vaatepöytä on siisti, ei haise, edullinen (ei liian) voi vikana olla kirpparin sijainti tai sit oli vaan huonoa tuuria. Ainakin mä ostaisin mielelläni vaatteita, jos vaan koko olis oikea ja olis mahd. sovittaa.
Käyn kirppareilla usein ja se on rakas harrastus. Vaatepuoli on vaan tyyliltään sellaista, ettei se ole yhtään minua. Napitukset, kaulukset, röyhelöt, tekokuidut, lirut, oudot printit, kummalliset värit, oudot kankaat, leikkaukset... Olen aina iloinen, jos löydän vaikka mustan hyvän tunikan tai mekon ilman turhia kikkailuja ja tekokuitumateriaalia.
Täällä tuppukylän parilla kirpparilta ei joko myydä tarpeeksi isoja vaatteita, tai sitten ne ovat jotain sota-ajan tyylisiä, anteeksi vain.
Täällä tuppukylän kirpparien ongelma on myös se, että tavara ei vaihdu tarpeeksi usein, koska ihmiset eivät omista syistään osta.
Sen lisäksi omaan ostamiseen vaikuttaa myös hinta.
En todellakaan osta kirpparilta käytettyä 8e paitaa kun tarjouksesta saa uuden ja kestää todennäköisesti kauemmin, kuin jo valmiiksi käytetty.
Toki jos puolella putoaa hinta niin voin harkita ostamista.
Monessa muussa kaupungissa kirppareilla esim. T-paitoja myydään vain 50 sentillä, mikä on hyvä. Tavara varmasti vaihtuu, ja ei voida vaatia käytetystä tavarasta montaa euroa.
En tiedä ymmärtääkö ketään pointtiani, mutta jos ei ymmärrä niin antaa olla.