Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaatteet eivät mene kaupaksi kirpparilla?

Vierailija
21.01.2017 |

Olen vuokrannut pöydän kirpparilta monta kertaa, aina sama juttu, eli kukaan ei osta vaatteita. En ole koskaan vienyt myyntiin huonokuntoisia / rikkinäisiä vaatteita, enkä todellakaan ole laittanut liikaa hintaa.
Kaikki muu tekee hyvin kauppansa:

- pussilakanat, tyynyliinat, päiväpeitot
- koristeet, tuikkukipot, astiat, kattilat yms.
- laukut
- leffat
- matot, verhot

Olen vienyt myyntiin kaikkea itselleni tarpeetonta ja hyväkuntoista tavaraa. Hinnoittelen aina sen mukaan, mitä olisin itse valmis maksamaan kyseisestä tavarasta / vaatteesta.
Mutta tosiaan, miksi vaatteita ei osteta??
Monella muulla tuntuu olevan sama ongelma...

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet menee todella hyvin kun hinnoittelee oikein. Mulla oli kuukauden pöytä ja voittoa tuli 1200€. Toki joukossa oli uusi ticketin toppahaalari ja merkkivaatetta.

Aikuisten vaatteet eivät mene, pari me&i tunikaa meni (uusia) ja uudet sorelin kengät myin 50€:lla. Muuten vein uffiin kun en jaksanut kotiin enää raahata.

Vierailija
42/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn vaatteen oikea hinta kirpparilla on noin 10-20% siitä, mitä se on maksanut uutena. Moni hinnoittelee ihan yli. Lisäksi moni kauppaa nukkaisia ja virttyneitä, tahraisia riepuja. Joo ei tule kauppoja edes sentillä.

Ongelma on myös myyntipöydän tukkoisuus. Hyviä vaatteita on niin vähän tarjolla, ettei asiakas aina jaksa jäädä penkomaan ylitäyttä pöytää, jolla on sekalainen kasa vaatteita. Hyvät vaatteet kannattaa asettaa esille niin, että ne huomataan ja pöytää pitää käydä siivoamassa ja täydentämässä.

Useimmilla on kotona liikaa vaatteita, niin minullakin. Siksi olen ronkeli. Katson aina materiaalin, enkä yleensä osta akryyliä tai polyesteriä. Ostan villaa, silkkiä, pellavaa ja/tai merkkivaatteita. En osta mitään, missä on käytön jälkiä. Aika harvoin tulee löytö vastaan, mutta sen verran usein, etten ole vuosiin ostanut uusia vaatteita kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta jatkan kun aihe on taas ajankohtainen. Viimeksi kesällä ja nyt uudelleen sama juttu. Vaatteet ei mene kaupaksi. Tavara menee. Yksittäisiä vaatekappaleita mennyt aivan kuntoon katsomatta, osa ollut yllättäen sieltä huonokuntoisemmasta päästä. Suurin osa vaatteista on kuitenkin todella vähän pidettyjä, osa ei kertaakaan. Ovat alle 5 v. vanhoja, monet vuoden sisään ostettuja. En osta juurikaan lyhyiden trendien vaatteita vaan ajattomia kappaleita. Myyn suuren osan vaatteista siksi, etten enää käytä juurikaan värejä. Luulisin, että niistä pitäviä kuitenkin edelleen löytyy? Ymmärtäisin asiakaskadon, jos yrittäisin nyt myydä vaikka viime kesän hittituotteita. Hinnat sisävaatteilla 1-4 e.  Mistähän tää johtuu... Eikö ihmiset jaksa sovittaa, onko minimalismi/konmari vaikuttanut näin paljon vai mikä on?

Vierailija
44/68 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista että täällä sanotaan että XS- koon vaatteet eivät mene kaupaksi kun itselläni on juuri ongelma siinä että en löydä kirppareilta tarpeeksi pieniä kokoja. Tosin vaatteiden laatu on nykyään todella huono joten en käy enää kirppareilla. Kulahtaneet neuleet, entisen omistajan muotoihin venyneet farkut ja kengät jne. ei vaan näytä hyvältä kenenkään päällä. Ulkovaatteetkin ovat yleensä jotain jo aikaa sitten muodista menneitä ja klassisia aikaa kestäviä vaatteita on vaikea löytää.

Vierailija
45/68 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu lastenvaatteetkaan menevän. Onko joku myynyt esim. Vekarakirppiksellä hyvin?

Vierailija
46/68 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla ollaan myyty lastenvaatteita, noin kymmenesosa saadaan myytyä, loppua ei sitten millään. Hyväkuntoisia (usein kuin uusia) halvalla, mutta ei tunnu kelpaavan, ja ihan hyvännäköistä ja laadukastakin tavaraa. Ilmoittamiseen menee aina oma aikansa, valokuvaus, listaus... jne. Joten melko työlästä, kun näitä settejä ja vaatteita on hirveät kasat. Sitten kun niistä myy pari, ja saa koko illan duunista säkällä 10 euroa takaisin, ja suurin osa ei mene minnekään - niin on siinä melko pettynyt olo.

Hopelle ja UFF:lle ollaan kanssa näitä sitten annettu. Asutaan Turussa, voi olla että vaikuttaa sekin, että tarjontaa on vaan liikaa.

Sitten on näitä "ostajia" jotka varaa ja sanoo tulevansa seuraavana päivänä hakemaan, mutta eivät tulekaan, eivätkä vastaa enää viesteihin. Näitä on yllättävän paljon... Miksi ihmeessä varataan jotain jos ei olla tosissaan ostamassa? Vai tarkoituksellako trollaavat toiset.

Sitten jos laitetaan "annetaan" osastolle jotain, kuten vaikka nyt eilisiltana lipasto, niin heti tuli viestejä ja hakijoita. Eli ilmaiseksi pitäisi antaa vaan kaikki. Mutta jos ilmaiseksi pitää laittaa, niin mieluummin sitten vaikkapa Hopen kautta.

Vierailija
47/68 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarjontaa on paljon. Kun käy eräänä suht. Suurella kirpparilla, niin useinkin kassalla tyyppejä jotka ostas vaatetta paljonkin. Mutta sitä tarjontaa on valtavasti.

Oman kokemuksen mukaan siistit edulliset pienet ja isot tekee kauppansa, mutta keskikokoiset huonommin, syynä se, että niitä on eniten tarjolla.

Vierailija
48/68 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä myytte?Kyllä esim Femmatorilla vaate menee ja vähänkäytetty.fi menee myös.

Vierailija
49/68 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muuten Spr ei ota tällä hetkellä lainkaan vaatetta vastaan ylitarjonnan vuoksi.

Vierailija
50/68 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä muuten Spr ei ota tällä hetkellä lainkaan vaatetta vastaan ylitarjonnan vuoksi.

Niin missä?

Vierailija
51/68 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök kirpparit. En ikinä ostaisi mitään kirppikseltä, sieltä saa luteet kaupan päälle.

Vierailija
52/68 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa tuhlata aikaa kirppiksissä kiertelyyn, koska sieltä ei löydy juuri koskaan makuuni sopivia vaatteita. Hyväkuntoisia, yksinkertaisia ja luonnon materiaaleista tehtyjä. Senkin edestä löytyy henkkamaukan riemunkirjavia keinokuituvaatteita.

Vierailija
53/68 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kirpparilta vaatteita, jos ei ole mahdollisuutta sovittaa. Olisiko tämä syynä?

Vierailija
54/68 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Mulla on tällä hetkellä pöytä todella suositulla kirpparilla. Ihmisiä on joka päivä pilvin pimein, vaikka on heinäkuu, ja kuulemma silloin ei kauppa käy.

Tavaraa olen saanut myytyä, jopa cd-levyjä, vaikka pistin ne melkein vitsillä, kun olin ihan varma, etteivät kellekään kelpaa.

Mutta vaatteet, ihan uskomattoman vaikea saada yhtään vaatetta kaupaksi, vaikka hinta on 0,5 e - 4 euroa, suurin osa 1-2 euroa. Ja ihan siistikuntoista lasten vaatetta, ei mitään merkkikamaa kuitenkaan. Jos ois hienoja merkkivaatteita, haluaisin niistä toki hieman isomman hinnan.

Vierailija
55/68 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimistot tukee liikaa suomalaisia kun on varaa ostaa vain uutta.

Vierailija
56/68 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni puhuu voitosta, kulut laskematta.

Ostohinta ja käyttöaika pitäisi myöskin huomioida.

Vierailija
57/68 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni puhuu voitosta, kulut laskematta.

Ostohinta ja käyttöaika pitäisi myöskin huomioida.

Pöytävuokra pitää toki vähentää. Mutta eipä niitä ole myytäväksi ostettu, vaan omaan käyttöön. Lähtötilanne on siis se, että voit viedä ne Uffille ja saada nolla euroa tai sitten myydä ja saada satoja euroja. Voitosta voi ihan hyvin puhua.

Vierailija
58/68 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viestini ei oikeestaan liity kirppiksiin vaan vaatteiden nettimyyntiin. Olen muutamalla eurolla saanut hyviä vaatteita myytyä torissa eteenpäin, mutta nostettuani hintoja puhtaasti siitä syystä, ettei mun ole kannattavaa ajaa autolla Postiin postittamaan jotain 2 euron voittoja päivittäin niin siihen loppuivat ostajat. Itse näen hyvänä diilinä ostaa 70 euron käyttämättömät toppahousut, vaikka 10 eurolla, jos niitä tarvitsen ja samalla antaisin hyvän mielen sille myyjälle, joka on näistä housuista isomman hinnan maksanut. Jostain syystä riski mielletään monesti liian korkeaksi.

Vierailija
59/68 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein juuri Xs-S kokoisia uudenveroisia vaatteita myyntiin, hinta max 2 euroa kappale. Raskauden jälkeen tuskin laihdun enää entisiin mittoihin, niin päätin laittaa myyntiin. Ovat todella siistejä, pidän hyvää huolta vaatteistani. Viikossa mennyt 2 toppia, muut ovat pöydässä.

Pöydässä oli 8 juhlamekkoa, aiemmin sellaiset menneet heti, mutta liekö tämä tilanne nyt sellainen, että ei paljon juhlavaatteille ole kysyntää. Tai sitten Länsikeskuksen kirpparille ei osu kohderyhmää ostoksille.

Vierailija
60/68 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaimarketissa ja Dirty Hippiesissä kävi mulla hyvin kauppa. Melkein kaikki meni ekana viikonloppuna. Hinta toki matala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä