Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaatteet eivät mene kaupaksi kirpparilla?

Vierailija
21.01.2017 |

Olen vuokrannut pöydän kirpparilta monta kertaa, aina sama juttu, eli kukaan ei osta vaatteita. En ole koskaan vienyt myyntiin huonokuntoisia / rikkinäisiä vaatteita, enkä todellakaan ole laittanut liikaa hintaa.
Kaikki muu tekee hyvin kauppansa:

- pussilakanat, tyynyliinat, päiväpeitot
- koristeet, tuikkukipot, astiat, kattilat yms.
- laukut
- leffat
- matot, verhot

Olen vienyt myyntiin kaikkea itselleni tarpeetonta ja hyväkuntoista tavaraa. Hinnoittelen aina sen mukaan, mitä olisin itse valmis maksamaan kyseisestä tavarasta / vaatteesta.
Mutta tosiaan, miksi vaatteita ei osteta??
Monella muulla tuntuu olevan sama ongelma...

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-46 kokoiset paidat ym. menevät taatusti.   On iso apu kun voi saada hiukan halvemmalla, olen jokaista vaatetta myös pitänyt.

Vierailija
22/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan melkein kaikki vaatteet kirppiksiltä. Minulle kelpaavat hyväkuntoiset ja puhtaat perusvaatteet t-paidoista farkkuihin ja ulkoiluvaatteisiin. Kengätkin ostan, jos ne ovat ok. Ostan myös miehelle, äidille ja siskolle vaatteita ja kenkiä, kun mieleisiä sattuu kohdalle.

Metsästän kokoja M-XL, jotka saattavat tosiaan mennä parhaiten kaupaksi. Eniten pöydissä näkyy olevan pitkään XS -S -kokoisia vaatteita, mutta moni henkilö on niin hoikka ja löytäisi huippuvaatteita, jos kävisi kirppiksillä. Miehetkin yllättyisivät iloisesti, kun näkisivät, kuinka halvalla miesten vaatteita kirppiksillä myydään. Miesten vaatteiden kunto tosin vaihtelee eniten likaisesta ja rikkinäisestä kaatiskamasta upouusiin vaatteisiin..

Täällä Jyväskylässä on muutama todella hyvä kirppis ja niillä käy nuoriakin ostoksilla. Moni opiskelija tai muuten pienituloinen henkilö saa kirppiksiltä edullisesti koko perheelle vaatteita ja muuta tavaraa. Hyväkuntoiset  arki- ja juhlavaatteet menevät kaupaksi. Täällä käy myös runsaasti turisteja ja moni heistä ostaa kärryllisen vaatteita ja heille näyttävät kelpaavan myös ne vähän erikoisemmat vaatteet, jotka ovat minulle vähän liian muodikkaita.

Itse en osta rikkinäisiä ja tahraisia vaatteita. Jos takista puuttuu huppu ja/tai vyö, en yleensä osta sitä. Liian moni myyjä unohtaa irrottamansa hupun kotiin ja tuskin ilahtuu myöhemmin sen löytäessään. Tänä talvena olen joutunut jättämään ostamatta kaksi hyvää ja melko kallista kirppistakkia hupun puuttumisen takia.

Minusta on hienoa, että ihmiset myyvät vaatteita kirppiksillä ja itse olen hyvä asiakas. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vienyt vaatteet suosiolla Hopelle ja Uffille. Ei mene kaupaksi edes uudenveroiset vaatteet, vaikka hintaa olisi max. kaksi euroa.

Hopella otettiin ilolla vastaan mm. kantoliina, jota oltiin käytetty vain muutaman kerran. Maksoin siitä 45e ja pyysin vitosta. Edes tuolla ei mennyt kaupaksi.

Mulla oli myös lastenvaatekirpparilla myynnissä kantoliina Tricot Sleen, yhdellä lapsella käytetty ja kerran pesty. Ovh 75 €. Edes kympillä ei mennyt. Myyn torissa.

Mulla tuo kantoliina oli myynnissä kahdella face-kirpparilla, huutiksessa ja Torissa.

Tarpeeton tavara ei mene kaupaksi kirpparillakaan. Kantoliinoja näkyy siellä täällä, muttei niitä ehkä osteta. Käyttääkö joku niitä oikeasti vai oliko se jokin muoti, joka meni jo ohitse?

Vierailija
24/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia vaatteita, ja minkä hintaisia?

Vierailija
25/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pyydät? Uusia vaatteita saa nykyään niin halvalla, että ei niitä hyödytä lähteä kirpparilta etsimään. Usein myös kirpparivaatteista huomaa vasta kotona, että ne esim. haisee pesu/huuhteluaineelle. Edellisen kirppisostoksen jouduin pesemään viidesti ja liottamaan etikassa, että sitä pystyy käyttämään... Eli miksi nähdä kirpparitonkimisen vaiva ja mahdollisesti ostaa lähes käyttökelvoton (=haiseva) vaate, kun nettikaupoista voi muutamalla klikkauksella etsiä oikean kokoiset, väriset ja malliset vaatteet melkein samaan hintaan? Esim. just tilasin Zalandolta alesta paketin, paidat 8-15e, topit 5-10e ja housut 10-20e. Ei noilla hinnoilla jaksa nähdä vaivaa lähteä kirpparille, kun säästö olisi enimmilläänkin jokusen kympin!

Vierailija
26/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myyntipöytä hensinkiläisellä lastenvaatekirpparilla. Neljässä viikossa sain voittoa melkein 500€, maksoin siis lisäksi pöydästä 36 €/vko ja myynnistä kirpparille proviikkaa. Oli vuodenvaihde ja huonoin myyntiaika. Eniten jälkeenpäin vituttaa että myin liian halvalla niitä joista olisin saanut netissä tuplasti enemmän. Joillakin pöydillä myytiin samoja paitoja kalliimmalla hinnalla ja kuluneempina. En ole koskaan ostanut Mini Rodinin vaatteita. Jossakin pöydässä oli aivan järkyn kulunut villieläinpaita 20 €. Siis sellaisessa kunnossa että edes spurgu ei pukisi sitä lapselleen.

Joo. Joku taso sentään.

Vierailija
27/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että kun sinäkään et pidä niistä enää, todennäköisesti moni muukaan ei pidä enää sellaisista vaatteista. 

Vierailija
28/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät mene kaupaksi, koska 90 % niistä on sellaisia, joita ei kukaan huolisi edes ilmaiseksi.

Vierailija
29/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vienyt vaatteet suosiolla Hopelle ja Uffille. Ei mene kaupaksi edes uudenveroiset vaatteet, vaikka hintaa olisi max. kaksi euroa.

Hopella otettiin ilolla vastaan mm. kantoliina, jota oltiin käytetty vain muutaman kerran. Maksoin siitä 45e ja pyysin vitosta. Edes tuolla ei mennyt kaupaksi.

Mulla oli myös lastenvaatekirpparilla myynnissä kantoliina Tricot Sleen, yhdellä lapsella käytetty ja kerran pesty. Ovh 75 €. Edes kympillä ei mennyt. Myyn torissa.

Mulla tuo kantoliina oli myynnissä kahdella face-kirpparilla, huutiksessa ja Torissa.

Tarpeeton tavara ei mene kaupaksi kirpparillakaan. Kantoliinoja näkyy siellä täällä, muttei niitä ehkä osteta. Käyttääkö joku niitä oikeasti vai oliko se jokin muoti, joka meni jo ohitse?

Mä käytin kantoliinaa. Oli kesävauva. Pelkkä body päälle ja ulos. Kädet olivat vapaat. Vauva nukahti heti koska tunsi äidin lämmön. Pystyin lenkkeilemään koiran kanssa ja käymään kahvilla. Vaihtelua vaunulenkkeihin. Kantoliina oli paras saamani lahja jota toivoin. Kun opin vaikka silmät sidottuna parhaimman tavan kiinnittää vauva syliini, niin se oli aivan huippua. Joku babybjörn olisi ollut siihen verrattuna niin outo.

Vierailija
30/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuten, mutta sanoisin että 100% villa ja pellava menee aina, jos vaan hinta tarpeeksi alhainen.

Vierailija
31/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muuten, mutta sanoisin että 100% villa ja pellava menee aina, jos vaan hinta tarpeeksi alhainen.

Tai siis ei puhkikuluneet tai juuri kulumassa puhki tietenkään.

Vierailija
32/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaate fb.ssä menee kantoliinat n 50% hinnalla . Väärä paikka.

Vierailija
33/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hyvä lastenvaatekirppari helsingissä? Missä liikkuu niin paljon ostajia, että tavara menee kaupaksi? Kiitos vinkeistä!

Mitä tulee naistenvaatteisiin niin niistä on niin valtava ylitarjonta, että siksi ne eivät mene kirpparilla kaupaksi.

Kirpparilla menee kaupaksi paremmin vanha tavara kuin vanha vaate. Niin outoa tavaraa en ole vienyt myyntiin, ettei sitä joku olisi ostanut. Miesten vaatteita etsitään kuulemma myös.

Mutta hyväkuntoisetkaan naisten vaatteet eivät kelpaa edes halvalla kun uutenakin saa vaatteita tosi halvalla. Lisäksi olen itse pienikokoinen, joten ne kokoa 36 tai S ei myy kovin hyvin.

Vierailija
34/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että kun sinäkään et pidä niistä enää, todennäköisesti moni muukaan ei pidä enää sellaisista vaatteista. 

Puhutko Mini Rodineista? Onneksi missasin nuo. Siis mageita kuoseja uusina, mutta eihän niitä voi myydä eteenpäin kun laatu on niin huono.

Pop, Me & I jne ovat vieläkin ok kunnossa kirppareilla. Viereisessä myyntipöydässä oli Mini Rodinin joku villieläinpaita. Toisen myyjän kanssa ihmeteltiin, että kuka hullu maksaa tuosta nukkaantuneesta virttyneestä nähjäkkeestä 20€.

Vierailija
35/68 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon mainitun koon 34-36 käyttäjä ja täytyy sanoa, että löydän kyllä superhyvin kivoja mekkoja kun vain menen hyvälle kirppikselle :) Yritänkin käydä niillä mieluummin kuin ostaa uusia vaatteita, kun vaatekaapin uudistaminen on niin helppoa. Varsinkin pikkumustista on suorastaan ylitarjontaa. Silloin tällöin käyn vaatekaapin läpi ja laitan joitakin vaatteita uffille, myyn kirppiksellä tai vaihdan vaatteidenvaihtoilloissa.

Helsingissä suosikkikirppikseni on Kampin kirpputori, myös myyjälle hyvä paikka kun siellä käy niin paljon ihmisiä. Lisäksi hinnat ovat helsinkiläisittäin maltillisia, monesti hyväkuntoiset vaatteet 2-7 €.

N29

Vierailija
36/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFFilla on muuten nettimyymäläkin... Aikamoiset hinnat on siellä vaan vaatteilla...

Vierailija
37/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä kirpputori?

Kannattaa ottaa selvää, missä menee vaatteet kaupaksi. Ne kirpputorit kun eivät yleensä ole samoja kuin ne, missä menee tavarat ja astiat ym. roina kaupaksi. Joissain kirpputoreilla myös menee esim. miesten vaatteet paremmin kaupaksi kuin naisten, joissain vain lasten vaatteet...

Vierailija
38/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mulla on mennyt aina tosi hyvin kaupaksi. Korkeasta pöytävuokrasta ja provikoista huolimatta, kahden viikon tuotto on ollut reilu 600 euroa. Tosin sitä myytävääkin on todella paljon, eli ihan joka vuosi en kirppispöytää varaa.

Hinnat ovat olleet maltilliset, esim.

T-paidat 0,50 €

Pitkähihaiset 1 €

Housut/farkut 2 €

Shortsit 1 €

Ulkovaatteet merkin ja kunnon mukaan erikseen hinnoiteltu ja lisäksi myynnissä on mm. leluja, pleikka- ja wii-pelejä, lastentarvikkeita, urheiluvälineitä...

En usko että noin paljon tullut tuottoa parissa viikossa. Pöydän pitäisi olla silloin iso ja sun olis roudattava isot kasat tavaroita myyntiin joka päivä että rahaa tulisi n 50 verran joka päivä.

Isot kasat roudaankin ja tosi vähän pitää takaisin kotiin kantaa yhtään mitään myyntijakson päätyttyä. Pelkästään noilla esimerkkihinnoilla ei tietenkään tuollaista tuottoa tule ja myynnissä paljon muutakin, kuten jo kirjoitin. Ihan kaikkea en siis myy noin halvalla mutta noi laittamani hintaesimerkin perusvaatteet kylläkin. Ja tuo tuotto on sellaista keskivertotuottoa mulla. Joskus olen tienannut yli 1000 euroakin, mutta silloin on ollut myynnissä mm. polkupyöriä, lastenrattaat ja turvaistuimia.

Juujuu ja lehmät taas lentää.

Kummallinen kommentti. Jos sinä et saa vaatteita ja tavaroita myytyä, ei se tarkoita, ettei kukaan muukaan saa. Meilläkin kahden viikon myynti aina 600-1000€. Vaikka perusvaatteet ovat 0,50-3,00€, myytävänä on tuon toisen kommentin kirjoittajan tavoin myös muuta. Rahaa saa takeista, kengistä, laskettelukamppeista, Legoista, ym.

Vierailija
39/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mulla on mennyt aina tosi hyvin kaupaksi. Korkeasta pöytävuokrasta ja provikoista huolimatta, kahden viikon tuotto on ollut reilu 600 euroa. Tosin sitä myytävääkin on todella paljon, eli ihan joka vuosi en kirppispöytää varaa.

Hinnat ovat olleet maltilliset, esim.

T-paidat 0,50 €

Pitkähihaiset 1 €

Housut/farkut 2 €

Shortsit 1 €

Ulkovaatteet merkin ja kunnon mukaan erikseen hinnoiteltu ja lisäksi myynnissä on mm. leluja, pleikka- ja wii-pelejä, lastentarvikkeita, urheiluvälineitä...

En usko että noin paljon tullut tuottoa parissa viikossa. Pöydän pitäisi olla silloin iso ja sun olis roudattava isot kasat tavaroita myyntiin joka päivä että rahaa tulisi n 50 verran joka päivä.

Isot kasat roudaankin ja tosi vähän pitää takaisin kotiin kantaa yhtään mitään myyntijakson päätyttyä. Pelkästään noilla esimerkkihinnoilla ei tietenkään tuollaista tuottoa tule ja myynnissä paljon muutakin, kuten jo kirjoitin. Ihan kaikkea en siis myy noin halvalla mutta noi laittamani hintaesimerkin perusvaatteet kylläkin. Ja tuo tuotto on sellaista keskivertotuottoa mulla. Joskus olen tienannut yli 1000 euroakin, mutta silloin on ollut myynnissä mm. polkupyöriä, lastenrattaat ja turvaistuimia.

Juujuu ja lehmät taas lentää.

Kummallinen kommentti. Jos sinä et saa vaatteita ja tavaroita myytyä, ei se tarkoita, ettei kukaan muukaan saa. Meilläkin kahden viikon myynti aina 600-1000€. Vaikka perusvaatteet ovat 0,50-3,00€, myytävänä on tuon toisen kommentin kirjoittajan tavoin myös muuta. Rahaa saa takeista, kengistä, laskettelukamppeista, Legoista, ym.

No se ehkä vähän vääristää mielikuvia, kun puhutaan vaatteiden myynnistä kirpparilla ja kaikki mainostaa euron hintojansa niissä räteissä ja hehkuttaa tonnin voittojaan. Ja sivulauseessa mainitaan, että oikeasti se voitto tuli niistä lasketteluvehkeistä ja legoista. Osaatko sanoa, mitä sait niistä vaatteista? 50 €?

Vierailija
40/68 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kyllä aina hyvin kaupaksi. 

Sellasen 100-200€ välillä tulee voittoa, vaikka ei ihan järkkyjä kasoja viekään.

Tämä toki Helsingissä ja täällä kirppareilla käydään paljon. 

Kyseessä lähinnä pelkät vaatteet, joskus vähän sisustustavaraa ohessa. 

Koot s-m ja hyväkuntoisia, mutta käytettyjä. Hinnat 2-10€.

Välillä voi olla mukana jotain arvokkaampaa, joka sitten joko menee kaupaksi tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi