Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!

Vierailija
21.01.2017 |

Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!

Kommentit (398)

Vierailija
201/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peti "unohtuu" auki... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotioloissa en käytännössä ikinä petaa sänkyäni, ellei minulle ole tulossa vieraita. Eihän aukinainen sänky jossa peitot, tyynyt ja kaikki muut ovat levällään näytä kovin esteettiseltä, mutta en ole oikein koskaan tajunnut, mikä varsinainen funktio sängyn petaamisella oikein on.

Petaamisen funktio on se, ettei sänkyvaatteisiin mene pölyä ja roskaa ja likaa. Vuodevaatteet on melkoset pölynkerääjät, oikeasti! Ja ne pölyiset vuodevaatteet aiheuttavat sitten terveysongelmia, mahdollisesti.

Toisaalta: sängyllä voi sitten istua päivävaatteilla - koska ei kai kukaan istuskele, saati makoile, päivävaatteissa petaamattomalla pedillä, kaikkinen likoineen ja bakteereineen, joita on päivävaatteisiinsa kerännyt?!

*kröhöm...* - En minäkään..! ... *viatonta viheltelyä...*

Jokainen hikoaa yöllä. Siksi jätän tarkoituksella sägyn petaamatta, koska se kuivuu sillä tavalla paremmin. Jos kosteaan sänkyyn vielä vetää tiukasti päiväpeiton päälle, niin bakteerit siellä muhivat.

En istu koskaan esim. työvaatteet päällä sängyllä, koska heti kotiin tullessa vaihdan kotivaatteet.

No tuo nyt on taas ihan eri asia! :D Tottakai sängyn pitää antaa olla tyhjänä auki vähintään sen puoli tuntia, jotta kehosta petivaatteisiin haihtunut kosteus pääsee haihtumaan petivaatteista pois. Sitten vasta saa pedata - jos yleensäkään petaa. ;)

Vierailija
202/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että lapset oirehtii kaiken maailman allergioita kun kodit ovat kuin sikolättejä. Sitten syytetään kouluja/päiväkoteja sisäilmaongelmista. Aina kun joku alkaa kitistä esim. koulun aiheuttavan oireita, ensimmäiseksi pitäisi tutkia lapsen kodin siisteys.

Hah, haloo! :D Sehän on juuri päin vastoin: allergiathan tulevat siitä, kun nykyään ihmisillä koti ja kaikki elämä on liian puhdasta ja desinfioitua! Tutustu aiheeseen, ennen kuin huutelet... ;)

Bakteeritartunnat ym. onkin sitten eri asia, eli kultainen keskitie tässäkin olisi se paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, minäkään en petaa sänkyä koskaan. Tyynyliinat menevät vaihtoon kolmen päivän välein ja muut petivaatteet kerran viikossa tai kahdessa. Moni sängyn kosteuden päiväpeiton alle säilöjä muhii niissä lakanoissaan jopa kuukauden, yäk. Ja kotivaatteissa kyllä voi sängylläkin viettää aikaa siinä missä sohvallakin. Jos housuissa on jotain likoja ja bakteereita, miksi niissä haluaisi istua kotonaan muuallakaan?

Sinä tuskin peset esim. sohvaasi joka viikko, tai vaihdat siihen päällistä, kuten vaihdat lakanat? Sohvalla istuvat yleensä myös muut perheenjäsenet ja vieraat?

Ymmärrät kai siten, että myös muualta kotoasi kulkeutuu päivävaatteissa sänkyyn ylimääräistä pöpöä ja likaa, jos makoilet niillä myös lakanoissasi? Olkoonkin vaikka kuinka "kotivaatteet". ;)

Vierailija
204/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona koiperhosia, mutta en vaan pysty tekemään niille mitään. Pelkään ja inhoan ötököitä aivan sairaasti, enkä jaksa käydä kaikkia vaatteita ja kaappeja läpi koskaan. Suljen silmät tuolta asialta, joskus suihkuttelen hyönteismyrkkyä mutta ei tunnu auttavan. En tiedä mitä tehdä :( Kun näen silmäkulmastakaan ötökän niin iho kihelmöi inhotuksesta monta tuntia.

Äsken olin tekemässä ruokaa ja huomasin, että jauhopussissa oli jauhokuoriaisia. Äkkiä pussi kiinni ja roskiin, nyt en uskalla mennä lähellekään ruokakaappia, yyyyhhh. Miksi pitää olla näin helvetin vajaaälyinen ja lapsellinen :( Tulee vaan joku primitiivinen kauhupaniikkireaktio kun edes ajattelen asiaa.

Vierailija
205/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut tätä lankaa koko päivän, ja käynyt aina välillä siivoamassa täällä mainittuja asioita. Mahtava lanka, vaikka jotkut vievätkin keskustelua sivuraiteille. Menkää jonnekin muualle olemaan täydellisiä (tai edes normaaleja) siivousrutiineinenne!

Vierailija
206/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmyyrä kirjoitti:

Siivoan työkseni ihmisten koteja. Eniten vituttavat nämä läskit, pistävän hajuiset, peseytymättömät, makeaa kiskovat (vaiks ovat usein diabetikkojakin) rouvat ( 50-60 v) hirvein kajalsilmin (meikkejä ei pestä pois yöksi), blondatuin, palanein pehkoin (kuinka ovatkin niin samasta puusta veistettyjä), jotka "eivät vaan jaksa, mitään, kun oli se avioerokin vuonna 1547". Tässä terve ole itsekään, jokaisella on vaikeuksia ja ajanjaksoja, jolloin ei todellakaan huvittaisi eikä pystyisi eikä jaksaisi, mutta on vain jaksettava eikä sitä ite olis edes tässä kunnossa tai työkykyinen, jos ei viitsisi. Vaikka väkisin. Näiden rouvien 2 kk:n tiskejä, hikisiä, rasvaisia vuodevaatteita ja paskanroiskeisia pönttöjä ja ruoantähteisiä lattioita kun putsailee, nousevat kaikki mahdolliset paineet kyllä huippulukemiin. Työn tultua sillä kertaa valmiiksi, loppuun sitten:"Kuules kultaseni, halusitko mulle 2 kiloo irtokarkkia kaupasta". Joo, toki. Asiakasystävällisyyttä todella koetellaan. Vielä ei ole pokka pettänyt, koska suurin osa asiakkaista tekee itsekin, minkä voi, ja on mukavia, siedettäviä ihmisiä.

Miksi arvostelet asiakkaitasi, vaikkakaan et nimillä, sentään? Heidän ansiostaanhan SINULLA on töitä, ja SINÄ voit tuntea itsesi 10 x paremmaksi!

Huh... :/ Tietäisivätpä asiakkaasi, miten heitä arvostelet selän takana, niin näinköhän haluaisivat enää ikinä sinua kotiisi siivoamaan eli kyttäämään ja arvostelemaan heidän elämäntyyliään!

Terv. toinen asiakaspalvelija asiakkaiden kodeissa

Vierailija
207/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Jatkan vielä edelliseen kommenttiini: eikös tässä ketjussa ollut tarkoitus kertoa lähinnä OMIA pohjanoteerauksiaan? Jos sellaisia ei ole, niin eikö malta olla kirjoittamatta edes toisten asioista?

Vierailija
208/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotioloissa en käytännössä ikinä petaa sänkyäni, ellei minulle ole tulossa vieraita. Eihän aukinainen sänky jossa peitot, tyynyt ja kaikki muut ovat levällään näytä kovin esteettiseltä, mutta en ole oikein koskaan tajunnut, mikä varsinainen funktio sängyn petaamisella oikein on.

Petaamisen funktio on se, ettei sänkyvaatteisiin mene pölyä ja roskaa ja likaa. Vuodevaatteet on melkoset pölynkerääjät, oikeasti! Ja ne pölyiset vuodevaatteet aiheuttavat sitten terveysongelmia, mahdollisesti.

Toisaalta: sängyllä voi sitten istua päivävaatteilla - koska ei kai kukaan istuskele, saati makoile, päivävaatteissa petaamattomalla pedillä, kaikkinen likoineen ja bakteereineen, joita on päivävaatteisiinsa kerännyt?!

*kröhöm...* - En minäkään..! ... *viatonta viheltelyä...*

Jokainen hikoaa yöllä. Siksi jätän tarkoituksella sägyn petaamatta, koska se kuivuu sillä tavalla paremmin. Jos kosteaan sänkyyn vielä vetää tiukasti päiväpeiton päälle, niin bakteerit siellä muhivat.

En istu koskaan esim. työvaatteet päällä sängyllä, koska heti kotiin tullessa vaihdan kotivaatteet.

No tuo nyt on taas ihan eri asia! :D Tottakai sängyn pitää antaa olla tyhjänä auki vähintään sen puoli tuntia, jotta kehosta petivaatteisiin haihtunut kosteus pääsee haihtumaan petivaatteista pois. Sitten vasta saa pedata - jos yleensäkään petaa. ;)

Minä olen tosiaan tuo alkuperäinen petaamaton kirjautuneena, ja mun logiikka petaamattomuudelle on mm. siis se, että vietän sängyllä paljon aikaa lukien, katsoen elokuvia, netissä surffaillen jne, koska en ole koskaan oikein tottunut istumaan sohvilla tai nojatuoleilla, tms. Sama siis jättää se sänky petaamatta, koska yhtä "käytetyn" näköinen se kumminkin ennen pitkää olisi. En edes omista päiväpeittoa, hah. Oleilen myös käytännössä aina kotioloissa pyjamassa/oloasussa, päivävaatteet lentää päältä sillä sekunnilla kun pääsen kotiin, eli ulkomaailman pölyt ja roskat ei ainakaan kantaudu meikäläisen sänkyyn. :) Sen lisäksi käytän usein sängyllä oleillessani sukkia tai jotain töppösiä, jotta jalkapohjiin tarttuneet roskat ei varise lakanalle. Hiekanjyvät, murut yms. jotka kuitenkin pääsevät kantautumaan sänkyyn asti pyyhin pois, kun ne alkavat tuntua jaloissa. Runkopatjan imuroin aina siivouksen yhteydessä. Lopuksi, sänky on heti ikkunan vieressä ja tuuletan usein, eli ihan freesinä pysyy meikäläisen peti, vaikken sitä petaamalla suojaakaan. 

Tiivistettynä siis: hyvä sängyn hoito ja hygieeninen tuntu ei ainakaan minusta erityisesti vaadi sitä, että se pitäisi sijata. 

Vierailija
209/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä akat yläpeukuttaa laiskuuttaan. Mulla lentäs pihalle kyllä tuollaiset naiset. Osaan ja viitsin itsekin siivota, joten tuommoisia "matoja" ei kämppä kaipais...

Juu, siivoile sinä vaan.

Niin teen. Asukaa te paskasessa kämpässänne....

Vierailija
210/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on uusi laiskuus. Ja laiskuus on todella masentavaa luettavaa

Vierailija
211/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitin astiota roskiin tiskialtaasta , olivat alkaneet haista ja limainen pinta kertynyt päälle. Saattoi olla tiskit siinä parikin viikkoa.

Toissapäivänä ostimme pahviastioita kun kaikki astiat oli likaisena, ollaan 6 hengen perhe.

Monesti ostan eineksiä vain,siksi ettei tule tiskiä.....

Me käytetään pahvilautasia koko ajan, tiskit ärsyttää, kun ei ole konetta.

Vieraille toki annetaan oikeat astiat , ja ahdistaa aina se tiskin määrä.

Olemme kahdestaan miehen kanssa.

Vierailija
212/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö järki sano ettei kannata altaaseen jättää lautasia jos tietää ettei jaksa tiskata?

Mä jätän pöydälle ja lautanen on tiskattavissa.

Vierailija
213/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä muuten normisiistiä, mutta kuivaruokien ja jääkaapin kanssa vähän lipsuu. Sain juuri kuiva-ainekaapin siivottua ensi kerran sen jälkeen, kun muutettiin tänne kuusi vuotta sitten. Ennätys taisi olla joku paketti jossa luki parasta ennen 2008.

Siitä on jo aikaa kun joku utelias seurustelukumppani avasi jääkaapista rasian ja ihmetteli, mikä homejuusto siellä asuu. Piti kertoa, ettei se ollut homejuusto, se oli (entinen) karjalanpiirakka.

Vierailija
214/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siistihköä, vähän ehkä tavarapinoja mutta siis imuroidaan viikottain ja pyyhitään pöydät jne. Mutta yksi huone...se on ihan kauhea, niin paljon rojua ettei pääse imuroimaan, pöytäkin on niin läjähtänyt ettei voi edes ikkunaa avata. Siellä haisee pölylle ja vaatekaapissa on rättejä ja koita, tuskin sieltä kannattaa mitään hakea. Joskus suihkasen oven suusta raidia rättipinojen päälle. Se on sellainen varastohuone. Kadulle näkee että muut ikkunat on kristallinkirkkaat ja yksi on mattapintainen. ei vaan saa aloitettua raivaamista mistään päästä.

Vierailija
215/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä keskustelu!

Olen tuo pahvilautasten käyttäjä.

Meillä kyllä on muuten aika siistiä.

Mulla on vaan kaikki kaapit täynnä vaatteita ja roinaa ajatuksella "käyn ne joskus läpi " ja myyn kirpparilla.

Sänkyä meilläkään ei pedata koskaan, mutta siellä käydäänkin vain nukkumassa. Päiväpeitto laitetaan kun anoppi tulee käymään, kerran vuodessa.

Muutimme tähän 1,5v sitten ja kellarista kellariin siirrettiin tavaraa. En koskaan tule niitä käymään läpi. Turha edes itselleen uskotella.

Täällä usein sanotaan että vie Uffille. Mä en todellakaan vie sinne mitään. Sehän on tiedossa, että Afrikan lapsille siitä menee vain pieni murto-osa. Ihan hulppea luksushuvila on johtajalla Tanskassa.

Googlettakaa mieluummin oman paikkakuntanne kirpparit, hyväntekeväisyysjärjestöt, seurakunnat jne.

Itse olen vienyt Emmaukseen ( Helsinki ).

Ja vien kun taas joskus jaksan nuo säkilliset tavaraa käydä läpi.

Ihanaa kun kerrotte täällä näitä.

Pahvilautasten käytön lisäksi, meillä siivotaan lattiat ehkä 2x vuodessa. Sohvan alta löytyy ruoanjämiä. Ja sohvatyynyjen väleistä.

Vierailija
216/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimman masennuksen yms. mt ongelmien aikana heitin pari lautasta ja kattilaa pois kun en saanut tiskattua pariin kuukauteen. Älysin lopulta ostaa kertakäyttöastioita ja käytin niitä jotta tiskiä ei kerääntyisi silloin kun en ole siinä kunnossa että kykenisin siivoamaan.

Imuroin yleensä vain kun tulee vieraita.

Puolet vaatekaapistani on makuuhuoneen lattialla, koska en saa aikaiseksi.

Jääkaapissa on viikko sitten vanhentuneita ruokia, joissa osassa on jo hometta.

Pakastimessa on lähes kolme vuotta vanhoja ruokia pakasterasioissa.

Vierailija
217/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuli tarve mennä pesemään vessa!

Vierailija
218/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat ihimiset, nämä tunnustukset ovat mielipuolisen vapauttavia; en olekaan niin huono ja laiska ihminen, kuin anoppi ja mies yrittävät minulle vakuutella. Olenkin ihan normaali...

Vierailija
219/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

monien mielestä add (sama kuin adhd) ei ole mikään syy elä kuin sikolätissä, mutta kun aivoissa jumittaa! lääkitys on auttanut sen verran, että saan tiskit tiskattua ja pyykit koneesta kuivumaan mutta ympäri asuntoa on puolipitoisten vaatteiden kasoja, lavuaari pölyn peitossa ja  sängyn alla villakoiria..

olen lähes 40 vuotta pääni kanssa eläneenä oppinut "valitsemaan taisteluni" , eli keskityn pitämään tiskipöydän siistinä ja imuroimaan asunnon kahdesti viikossa! silloin tällöin saan tarmonpuuskan ja pesen vessan tai jääkaapin... 

Vierailija
220/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panin kerran yhtä akkaa jolla oli aivan saatanan sotkuinen kämppä. Sillä oli joka puolella kaikkea vitun paperinivaskoita, kledjuja ja vaikka mitä. Lattiallakin oli vaan jotain tossujotoksia joita pitkin pääsi kulkemaan. Hyi vittu. Ja sen vessakin, siis sitä ei ollu varmaan koskaan siivottu, ja peilitaso oli täynnä kaiken maailman keskushermostolääkkeitä. Ja se oli sit joku humanistiope. Vittu mää en sille lapsia antais opetettavaks.

Totta se ees värkkinsä oli pitäny puhtaana, suurin osa täällä yläpeukuttaneista varmaan ei sitäkään jaksa pestä, kun muutenkin on siivoaminen vaikeaa? Oisin kääntyny jo ovella, vaikka ois ollu kuin hyvän näköinen misu. Päässä vikaa, ku ei ees perussiistiä jaksa pitää, vissiin av:lla kaiken aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä