Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!

Vierailija
21.01.2017 |

Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!

Kommentit (398)

Vierailija
161/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto oli puolitoista vuotta sitten. Verhot laittamatta, muuttolaatikoita parvekkeella ja kämpässä.

Vierailija
162/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sijannut vuodetta koskaan. Korkeintaan jossain opiskelija-asuntolassa vuonna yksi ja kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa lukea näitä juttuja, kun olen bakteerikammoinen. Ja täit ja kihomadot koululaisissa, niistä varoitellaan jatkuvasti...

Jep jep, kihomadot ja täit. Tämähän on kuin tunnustuksien ketju että ei meillä piitata. Mutku meistä moni muu piittaa. Ei ole kiva 4 kuukautta pitää kotia kuin karanteenissa kun eräät siellä päiväkotiryhmässä paskat piittaa siivoamisesta tai edes lastensa loishäädöstä.

Kuten olet jo huomannutkin, kihomadot ja täit eivät sikiä siivoamatta jättämisestä.

Väärin!

164/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä siisti kirjoitti:

Hyi helvetti millaisen sotkun keskellä ihmiset elää! Eletään kuin pellossa. Hauskinta näitä juttuja lukiessa on se, että luulin itse olevani laista/epäsiisti kodinsiivooja, mutta teihin verrattuna olenkin vähän nipo. Asun yksin, ja kyllä itse imuroin viikottain, petivaatteet vaihdan muutaman viikon välein, pyykit pesen kun kori täyttyy, roskat vien kun pussit on täynnä (ja lajittelenkin oikein), keittiön tasot pyyhitään sen jälkeen kun niillä on tehty jotain, ikkunat ja matot pesen kesäisin + matot vien n. kerran kuussa tampattavaksi ulos. Ainiin, ja olen nainen, jos sillä nyt on jotain merkitystä asian suhteen. 

Olen aina elänyt siinä käsityksessä, että siivoaminen ja kodistaan huolehtiminen on osa elämänhallintaa. Jos ei edes omasta kodistaan jaksa huolehtia, niin kuinkahan kaaoksen vallassa se elämä muuten on? 

Petivaatteiden vaihto "muutaman viikon välein" ei ole nipottamista :0 :D

165/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä meidän kissoista on jostain syystä tapana käydä oksentamassa sohvan alle, jos sitä oksettaa. Muistan että joku ilta varmaan pari viikkoa sitten kuulin sen oksentavan taas sohvan alle. Koska katsoin just silloin telkkaria, päätin siivota oksut pois hetken päästä. Ja tietenkin unohdin koko asian. Muistin ne oksennukset sohvan alla juuri äsken tätä ketjua lukiessani... Ups. 😨

Vierailija
166/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä akat yläpeukuttaa laiskuuttaan. Mulla lentäs pihalle kyllä tuollaiset naiset. Osaan ja viitsin itsekin siivota, joten tuommoisia "matoja" ei kämppä kaipais...

Vierailija
167/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että torakat ym. loiset ovat tulleet takaisin kun ei siivota.

Minä en voisi elää likaisessa ja pölyisessä kodissa.

Vierailija
168/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peti "unohtuu" auki... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotioloissa en käytännössä ikinä petaa sänkyäni, ellei minulle ole tulossa vieraita. Eihän aukinainen sänky jossa peitot, tyynyt ja kaikki muut ovat levällään näytä kovin esteettiseltä, mutta en ole oikein koskaan tajunnut, mikä varsinainen funktio sängyn petaamisella oikein on.

Petaamisen funktio on se, ettei sänkyvaatteisiin mene pölyä ja roskaa ja likaa. Vuodevaatteet on melkoset pölynkerääjät, oikeasti! Ja ne pölyiset vuodevaatteet aiheuttavat sitten terveysongelmia, mahdollisesti.

Toisaalta: sängyllä voi sitten istua päivävaatteilla - koska ei kai kukaan istuskele, saati makoile, päivävaatteissa petaamattomalla pedillä, kaikkinen likoineen ja bakteereineen, joita on päivävaatteisiinsa kerännyt?!

*kröhöm...* - En minäkään..! ... *viatonta viheltelyä...*

Jokainen hikoaa yöllä. Siksi jätän tarkoituksella sägyn petaamatta, koska se kuivuu sillä tavalla paremmin. Jos kosteaan sänkyyn vielä vetää tiukasti päiväpeiton päälle, niin bakteerit siellä muhivat.

En istu koskaan esim. työvaatteet päällä sängyllä, koska heti kotiin tullessa vaihdan kotivaatteet.

Vierailija
169/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kesähelteellä jätesäkillisen roskia (sisältäen mm. biojätettä) auton takakonttiin pariksi viikoksi. Koko auto haisi ihan ruumiilta, ja ihmettelin vain, mistä tuo hirvittävä löyhkä tulee :D

Vierailija
170/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että lapset oirehtii kaiken maailman allergioita kun kodit ovat kuin sikolättejä. Sitten syytetään kouluja/päiväkoteja sisäilmaongelmista. Aina kun joku alkaa kitistä esim. koulun aiheuttavan oireita, ensimmäiseksi pitäisi tutkia lapsen kodin siisteys.

Vierailija
171/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että torakat ym. loiset ovat tulleet takaisin kun ei siivota.

Minä en voisi elää likaisessa ja pölyisessä kodissa.

Juurikin sama tuli mieleeni! Ahistaa edes lukea tämmöistä ketjua. Turkiskuoriaiset ovat lisääntynyt esim. Kuopion keskustassa räjähdysmäisesti (tämän kuulin ihan itse myrkyttäjältä).

Kyllä itketti itse siistinä ihmisenä muuttaa ekan kerran Kuopioon kun edellinen järjettömän huonosti asunnostaan huolta pitänyt oli jättänyt ötökkäongelman. Sama toistunut neljässä muussakin keskustan asunnossa, kunnes pääsin muuttamaan 2000-luvulla rakennettuun kerrostaloon,jota ei vielä ole keritty pilata.

Vierailija
172/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, minäkään en petaa sänkyä koskaan. Tyynyliinat menevät vaihtoon kolmen päivän välein ja muut petivaatteet kerran viikossa tai kahdessa. Moni sängyn kosteuden päiväpeiton alle säilöjä muhii niissä lakanoissaan jopa kuukauden, yäk. Ja kotivaatteissa kyllä voi sängylläkin viettää aikaa siinä missä sohvallakin. Jos housuissa on jotain likoja ja bakteereita, miksi niissä haluaisi istua kotonaan muuallakaan?

Vierailija
173/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pessyt kerran elämässäni ikkunat, tämä,tapahtui 2004. Nykyisessä asunnossa ollaan asuttu 2,5v. Sitä edellisessä 5v. jne... :D

Etkö saa apua ikkunanpesuun?

Vierailija
174/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että lapset oirehtii kaiken maailman allergioita kun kodit ovat kuin sikolättejä. Sitten syytetään kouluja/päiväkoteja sisäilmaongelmista. Aina kun joku alkaa kitistä esim. koulun aiheuttavan oireita, ensimmäiseksi pitäisi tutkia lapsen kodin siisteys.

Ohi ketjun aiheen, mutta useissa tutkimuksissa on todettu allergioiden olevan seurausta nimenomaan liiallisesta HYGIEENISYYDESTÄ. Kun kaikki on steriiliä ja ylipuhdasta ei synny riittävää vastustuskykyä ja tulee yliherkäksi. Toinen syy ovat kaikenmaailman kemikaalit mitä mm. siivouksessa käytetään. Näillä selittyy se, että allergiat ovat ennen kaikkea nykyajan ongelma. Ennen käytiin saunassa kerran viikossa ja se oli viikon ainut peseytymiskerta. Kotiakaan ei todellakaan kerran viikossa kuurattu katosta lattiaan. Ainuita pesuaineita olivat mäntysuopa ja lipeäsaippua. Ei ollut sitruunantuoksuista wc-ankkaa tms. Eikä ollut allergioita läheskään nykymittakaavassa. En tarkoita, että pitäisi jättää koti siivoamatta ja monet tämän ketjun jutut saivat minutkin kauhistumaan. Allergiat kuitenkin aniharvoin ovat seurausta siivottomuudesta. Mitä tulee sisäilmaongelmiin, ne ovat ihan todellisia ja niihin täytyy suhtautua vakavasti. Niillä ei ole mitään tekemistä kodin siisteyden kanssa.

Pahoittelut pitkällisestä aiheen ohittamisesta.

Vierailija
175/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järin pyyhkimättä jääkaapin ovenkahvan viikkosiivouksen yhteydessä. On painanut mieltä nyt pari päivää joten on pakko mennä pesemään se kahva.

Vierailija
176/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peti "unohtuu" auki... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotioloissa en käytännössä ikinä petaa sänkyäni, ellei minulle ole tulossa vieraita. Eihän aukinainen sänky jossa peitot, tyynyt ja kaikki muut ovat levällään näytä kovin esteettiseltä, mutta en ole oikein koskaan tajunnut, mikä varsinainen funktio sängyn petaamisella oikein on.

Petaamisen funktio on se, ettei sänkyvaatteisiin mene pölyä ja roskaa ja likaa. Vuodevaatteet on melkoset pölynkerääjät, oikeasti! Ja ne pölyiset vuodevaatteet aiheuttavat sitten terveysongelmia, mahdollisesti.

Toisaalta: sängyllä voi sitten istua päivävaatteilla - koska ei kai kukaan istuskele, saati makoile, päivävaatteissa petaamattomalla pedillä, kaikkinen likoineen ja bakteereineen, joita on päivävaatteisiinsa kerännyt?!

*kröhöm...* - En minäkään..! ... *viatonta viheltelyä...*

Jokainen hikoaa yöllä. Siksi jätän tarkoituksella sägyn petaamatta, koska se kuivuu sillä tavalla paremmin. Jos kosteaan sänkyyn vielä vetää tiukasti päiväpeiton päälle, niin bakteerit siellä muhivat.

En istu koskaan esim. työvaatteet päällä sängyllä, koska heti kotiin tullessa vaihdan kotivaatteet.

Onko päivällä tyynyt, peitot myös sängyllä.

Petaaminen on minulle tärkeää, aamulla vien petivaatteet parvekkeelle, tuuletusikkuna auki ja n 30 min päästä, ennen kun lähden töihin, petaan sängyn,

Vierailija
177/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä akat yläpeukuttaa laiskuuttaan. Mulla lentäs pihalle kyllä tuollaiset naiset. Osaan ja viitsin itsekin siivota, joten tuommoisia "matoja" ei kämppä kaipais...

Juu, siivoile sinä vaan.

Vierailija
178/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua että wc-pöntön voi pestä ilman mitään wc-pesuaineita?

Riittää että on jotain yleispesuainetta.

Vierailija
179/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausien mainoslehdet on lattialla.

Nyssykät nurkissa.

Vierailija
180/398 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo sama poisvientiongelma kuin muutamalla muulla. Muutin tänne puoli vuotta sitten ja edelleen pari laatikkoa odottaa varastoon viemistä. Varasto sijaitsee yhden kerroksen alempana kuin asuntoni, joten ei pitäisi olla vaikeaa. Vaatteita en edes yritä käydä läpi, sillä kierrätykseen menevät jäisivät kuitenkin ikuisuudeksi odottamaan sitä kierrätykseen vientiä. Roskat sentään saan vietyä ulos omasta mielestäni riittävän usein.

Teille masennuksen tai muun sairauden takia siivoamisen "laiminlyöneille" suuret sympatiat täältä. Kokemuksesta tiedän, että pelkkä itsensä sängystä ylös saaminen voi olla niin suuri ponnistus, ettei muuhun riitä voimia. Siivous on sellaisessa tilanteessa täysin ylivoimaista edes ajatuksen tasolla. Sitten tulee näitä laiskaksi haukkujia, jotka eivät tiedä todellisesta masennuksesta/uupumisesta mitään. "Otat vain itseä niskasta kiinni" on h*vetin helppo sanoa. Mutta entä jos ei edes jaksa nostaa sitä kättä sinne niskaan asti? Oikeasti sairaat ihmiset tarvitsevat apua ja hoitoa, eivät tuomitsemista ja moitteita. Valitettavasti suurin osa ymmärtää tämän vasta sitten kun sairaus osuu omalle kohdalle.

Voimia teille masennuksen tai muun kanssa kamppailevat! Toivottavasti elämässänne on edes yksi ihminen, joka ymmärtää olla tuomitsematta ja voi olla avuksi tavalla tai toisella. Tuo naapuria siivouksessa auttanut oli aivan ihana esimerkki siitä, että aitoa välittämistä ja auttamisenhalua vielä löytyy. Tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin sitä <3 Iso kiitos siitä kirjoittaneelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan