Näin Bernerin tieyhtiö rahastaa Italiassa
http://www.talouselama.fi/uutiset/mallia-bernerille-arvopaperi-nain-aut…
Taitaa olla Italian mafioosojen hallussa nuo tieyhtiö? En muuta keksi.
En kaipaa Suomeen rahastavaa mafiaa.
Kommentit (9)
Luitko linkittämääsi juttua? Siinä sanotaan selvästi, että yritys on pörssilistattu. Eli siis sinäkin voit halutessasi ryhtyä omistajaksi vaikka heti.
Pakkosiirto kansalta eliitille. Kiitos paljon, historiamme paskin hallitus!
Samaa voidaan soveltaa soteen ja moneen muuhunkin...
Vierailija kirjoitti:
Luitko linkittämääsi juttua? Siinä sanotaan selvästi, että yritys on pörssilistattu. Eli siis sinäkin voit halutessasi ryhtyä omistajaksi vaikka heti.
Onko se oikein? Pakko-otetaan köyhiltä ja rikastetaan halukkaita ihan lainsäädännöllisesti. Olen itse parempiosainen, mutta koen tämän täysin vääryydeksi, että "yhteisiä" asioita siirretään yksilöiden bisnekseksi. Kohta pitää varmaan maksaa jalankulkumaksu jalkakäytävistä ja ilmavero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikein? Pakko-otetaan köyhiltä ja rikastetaan halukkaita ihan lainsäädännöllisesti. Olen itse parempiosainen, mutta koen tämän täysin vääryydeksi, että "yhteisiä" asioita siirretään yksilöiden bisnekseksi. Kohta pitää varmaan maksaa jalankulkumaksu jalkakäytävistä ja ilmavero.
Joo. Se on sen 'utilitarismin' kääntöpuoli - "kaikki ovat tasa-arvoisia, mutta toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset."
Tähän tämä on menossa. Muutama kansainvälinen yhtiö omistaa lopulta kaiken. Aivan kaiken. Omistajat eli päättäjät sitten pysyvät norsunluutorneissaan kaukana tavallisesta rahvaasta. Sieltä on helppo huudella, eikö ole leipää, syökää leivoksia!
Taas näkyy, että vaahdotaan ilman mitään ymmärrystä mistään :D:D
Tarkoitin siis Bernerin ideaa vastaavaa väyläyhtiötä. Ei se Berneri siellä rahasta, mutta samalla mallilla mennään. Ja kansalaisten rahat on virranneet yksityiseen yhtiöön, jonka kurssi kaikkinen osinkoineen kaikkineen on noussut yli 10 000 prosenttia !