Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alhainen syntyvyys herättää huolta: "Vanhemmat, kysykää lapsiltanne, missä jälkikasvu viipyy"

Vierailija
19.01.2017 |

"Puhukaa heidän kanssaan kerrankin vakavasta asiasta. Ilman lapsenlapsia suku sammuu ja suomalaiset tulevat häviämään tästä maasta.

Jos ette pian ala hankkia lapsia, tulette kauhuksenne huomaamaan, että aikanne on mennyt ohi ja olette liian vanhoja niitä saamaan. Edessä on lapseton vanhuus, jonka täyttää yksinäinen, lähestyvän kuoleman odottelu, jota yritätte ehkä täyttää harrastuksilla ja muulla mielekkäällä peittääksenne järkyttävän totuuden ajattelun." http://www.imatralainen.fi/artikkeli/476253-alhainen-syntyvyys-herattaa…

Hirveä syyllistävä kirjoitus ja voi apua kun mua nyt odottaa yksinäinen vanhuus kun en halua lapsia hankkia :D

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi lapsi (12-v.) vähän hämmentyä...

Vierailija
2/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tätä ongelmaa. Sukuni leviää ympäri maapalloa.

Miten kohtelitte lapsianne, kun nämä olivat lapsia? Oliko lapsuus kivaa aikaa? Olivatko lapset tärkeintä teille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eläkkeellä ei saisi harrastaa mitään koska se on "tyhjiön " täyttämistä. Kaikki aikako pitäisi viettää lasten ja lastenlasten kanssa ettei ole yksinäinen ja koe tarvetta harrastaa mitään? Entä jos lapset muuttaa ulkomaille tai muuten vaan on välit mennyt poikki? Tuo ukko joka kirjoitti tuon elää 1800-lukua

Vierailija
4/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tosi kiva kommentti heitettäväksi jollekin sellaiselle parille, joka haluaisi lapsia yli kaiken, mutta ei vain onnistu saamaan. Mitään muuta siihen päälle ei kaivatakaan kuin sitä, että omat vanhemmat kertovat, kuinka edessä on nyt paska ja yksinäinen vanhuus. 

Vierailija
5/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, naurettava kirjoitus :D Onneksi ainakin omat vanhempani tuntevat minut ja tietävät, että heidän mielipiteillään ei ole noin isojen asioiden suhteen minulle mitään merkitystä. Eivätkä todellakaan oleta että teen lapsia tai "panttaan" lasten tekemistä siihen asti että joku puhuu minut ympäri. Anoppi on meille vihjaillut jotain lastenhankinnasta, lähinnä sivulauseessa todella hienovaraisesti joten siihen en ole vielä jaksanut tarttua. Hänellekin tullaan kyllä tekemään selväksi, että lapsenlapsia on turha odottaa ja kenelläkään muulla kuin meillä mieheni kanssa ei ole siihen sananvaltaa :)

Myötätuntoni teille, joilla on alkuperäisen kirjoituksen kirjoittajan kaltaisia juntteja vanhempinaan.

6/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä teksti! Itse olen miettinyt lasten hankkimista (tyyliin ehkä 10vuoden päästä) ja aina kun äiti on alkanut utelemaan lapsenlapsista tai muuten  tenttaamaan niin koko lapsiajatuksesta on mennyt maku. Eli minulle tuo toimii täysin päinvastoin.

Vierailija
7/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikuiset lapset enkä taatusti tule tuollaista syyllistämistä tekemään. Viimeksi joulun aikaan sanoimme lapsille jutellessamme, että koettakaa saada niin mieleinen elämä kuin vain kykenette. Jos se tarkoittaa muuttamista toiselle puolelle maapalloa, niin sitten muutatte. Heidän tehtävänsä ei ole meidän onnellisuuden varmistaminen, se on meidän tehtävä itse.

Vierailija
8/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuudet saada lapsenlapsia voi itse moninkertaistaa hankkimalla mahdollisimman paljon lapsia ja kohtelemalla heitä hyvin.

Vierailija
9/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tuollaisia painostavia ihmisiä. Itse en ikinä voisi kysyä "miks teillä ei ole lapsia vielä?" kyseessä saattaa olla lapsettomuutta.

Vierailija
10/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kirjoittaja on varmaan niitä jotka paheksuu yksilapsisia perheitä ja voivottelevat kun lapsi on yksinäinen ilman sisaruksia. Itse en ainakaan ota stressiä yksinäisestä vanhuudesta koska uskon etten tule ikinä pääsemään eläkkeelle niin ainakin mulla on työ jossa tapaa ihmisiä :D Ja sit vanhana 2070-2080 luvuilla vanhuus tuskin on samanlaista kuin nyt

Vierailija
11/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini äiti kysyi, missä lapset viipyvät. Ja kysyi. Ja kysyi.

Nykyään kaverillani on lapsi ivf:llä hankittuna, mutta välit mummoon edelleen mennyttä.

Vierailija
12/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuudet saada lapsenlapsia voi itse moninkertaistaa hankkimalla mahdollisimman paljon lapsia ja kohtelemalla heitä hyvin.

Nämä nykyisen mummoikäluokan naiset "tekivät" 1-2 lasta, koska "se nyt kuuluu asiaan". Nyt he odottavat lapsenlapsia sillä perusteella, että sekin kuuluu asiaan. 

Vierailija
13/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi syyllisti minua lapsettomuudestamme 10 vuotta ja oli sitä mieltä että minulla on klamydia. Menimme tutkimuksiin joissa selvisi ettei mieheni siittiöillä lapsia hankita.

En tosiaan tiedä, missä viipyvät...

Vierailija
14/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti syntyy kun suunniteltu sektio on tässä maassa vapaaehtoinen eikä ole pakko synnyttää alakautta. Kyllä, riskit tiedetään ja kyllä, mielestäni jokainen joka siihen haluaa voisi maksaa enemmän kuin normisynnytyksestä.

16/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bingokorttini tuli juuri täyteen.

Vierailija
17/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti syntyy kun suunniteltu sektio on tässä maassa vapaaehtoinen eikä ole pakko synnyttää alakautta. Kyllä, riskit tiedetään ja kyllä, mielestäni jokainen joka siihen haluaa voisi maksaa enemmän kuin normisynnytyksestä.

Maastamme ei ilmeisesti löydy tarpeeksi lääketieteellistä osaamista ja sen takia suunniteltu sektio on meillä vaarallisempi kuin muissa maissa.

Vierailija
18/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maastamme ei ilmeisesti löydy tarpeeksi lääketieteellistä osaamista ja sen takia suunniteltu sektio on meillä vaarallisempi kuin muissa maissa.

Muita selityksiä vaikea löytää.

Vierailija
19/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjoo. Pitäskö tässä nyt hankkia lapsia jonkun satunnaisen ohikulkijan kanssa, ruveta pitämään sitä orjana. Ei saa kitistä vaan pitää tehdä kaikki mitä käsken mukisematta. Ei saa valittaa olevansa kipeä, jos ei ole yhtä kipeä kun minä. Minulla on oikeus valittaa ja haukkua ketä haluan. Lapsen pitää tottakai pyykätä, imuroida ja tiskata aina kun olen vähänkinaikaa poissa. Jos on kiltisti saatan ostaa aikanani jotain kivaa hänelle palkaksi, mutta ilmaisena meillä ei saa asua ja kaikki lapseen menevistä menoista pitää valittaa tälle, koska näin käyttäydyttiin meillä kotonakin joten perinteitä on noudatettava.

Kuulostaako kivalta lapsen elämältä? Tämäntakiakko minun nyt on pukattava lapsi maailmaan, jotta saan elää helpommalla ja purkaa katkeruuttani vanhempiani kohtaan?

Vierailija
20/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän