Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alhainen syntyvyys herättää huolta: "Vanhemmat, kysykää lapsiltanne, missä jälkikasvu viipyy"

Vierailija
19.01.2017 |

"Puhukaa heidän kanssaan kerrankin vakavasta asiasta. Ilman lapsenlapsia suku sammuu ja suomalaiset tulevat häviämään tästä maasta.

Jos ette pian ala hankkia lapsia, tulette kauhuksenne huomaamaan, että aikanne on mennyt ohi ja olette liian vanhoja niitä saamaan. Edessä on lapseton vanhuus, jonka täyttää yksinäinen, lähestyvän kuoleman odottelu, jota yritätte ehkä täyttää harrastuksilla ja muulla mielekkäällä peittääksenne järkyttävän totuuden ajattelun." http://www.imatralainen.fi/artikkeli/476253-alhainen-syntyvyys-herattaa…

Hirveä syyllistävä kirjoitus ja voi apua kun mua nyt odottaa yksinäinen vanhuus kun en halua lapsia hankkia :D

Kommentit (171)

Vierailija
21/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se totta, suomalaiset lakkaa olemasta jos lapsia ei synny. Kyllä mä soisin, että synnytysikäiset lisääntyis enemmän. En niin mielelläni ja innoissani antaisi tätä maata somaleille ja muslimeille.

No sulla on sitten varmaan kahdeksisen lasta tehtynä että pääset muita ylenkatsomaan :D

Vierailija
22/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se totta, suomalaiset lakkaa olemasta jos lapsia ei synny. Kyllä mä soisin, että synnytysikäiset lisääntyis enemmän. En niin mielelläni ja innoissani antaisi tätä maata somaleille ja muslimeille.

No sulla on sitten varmaan kahdeksisen lasta tehtynä että pääset muita ylenkatsomaan :D

Silloin kun mä olin synnytysikäinen, ei vielä ollut  mitään puhetta syntyvyyden laskusta. Tein oman osuuteni väkimäärän lisäämiseksi ja ylläpitämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ihan tarkoituksella lapseton, se on tietoista ja valittua. En kaipaa yhtään ketään "herättelemään" mua lastentekoon, ikään kuin olisin niin hölmö etten itse tajuaisi siihen ryhtyä niin tahtoessani. Että hups, unohdin tehdä lapsia, miksei kukaan muistuttanut?

Vierailija
24/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"-- Ilman lapsenlapsia suku sammuu ja suomalaiset tulevat häviämään tästä maasta.

Jos lapsia ja lapsenlapsia ei ala tulemaan, voidaan satavuotiaan itsenäisen Suomen kansan historian kirjaa alkaa lopettamaan. --"

Entä sitten? Maailma muuttuu kaiken aikaa. Ehkä suomalaiset hiljalleen häviävät maapallolta. Niin käy jos on käydäkseen. Ei kenelläkään ole velvollisuutta yrittää estää sitä tekemällä lapsia, joita ei halua. Ei kenelläkään ole velvollisuutta ilahduttaa vanhempiaan lapsenlapsilla. Lapset ovat sen verran suuri elämänmuutos, että jokainen tehköön oman valintansa, ja wannabe-isovanhemmat ja muut ulkopuoliset voisivat pitää toiveensa omina tietoinaan.

Vierailija
25/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuudet saada lapsenlapsia voi itse moninkertaistaa hankkimalla mahdollisimman paljon lapsia ja kohtelemalla heitä hyvin.

Näin on. Antamalla terveen ja hyvän kasvatuksen ja arvot saadaan ihminen joka kykenee perhesuhteeseen.

Vierailija
26/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan syyllistävää tekstiä... En ikinä voisi lapsiani noin painostaa, edes kysellä mitään.

Silti sisimmässäni toivon, että saisivat lapsia ajallaan.

Vierailija
27/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta tein 80-luvulla mutta jos olisin nyt lastenteko iässä niin jäisi tekemättä tai yhteen koska yhteiskunta ja maailma menee koko ajan huonompaan suuntaan. Lapsenlapsiakin on jo kolme ja kaikki yhdeltä lapselta, muut jäänee lapsettomiksi enkä ihmettele ollenkaan

Vierailija
28/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin aletaan nuora syyllistämään lapsettomuudesta olisi hyvä katsoa onko muut asiat kunnossa kute koulutus ja työpaikka. Monilla ei nykyään ole töitä niin ei se perheen perustaminen oikein houkuta

Vierailija
29/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puhukaa heidän kanssaan kerrankin vakavasta asiasta. Ilman lapsenlapsia suku sammuu ja suomalaiset tulevat häviämään tästä maasta.

Jos ette pian ala hankkia lapsia, tulette kauhuksenne huomaamaan, että aikanne on mennyt ohi ja olette liian vanhoja niitä saamaan. Edessä on lapseton vanhuus, jonka täyttää yksinäinen, lähestyvän kuoleman odottelu, jota yritätte ehkä täyttää harrastuksilla ja muulla mielekkäällä peittääksenne järkyttävän totuuden ajattelun." http://www.imatralainen.fi/artikkeli/476253-alhainen-syntyvyys-herattaa…

Hirveä syyllistävä kirjoitus ja voi apua kun mua nyt odottaa yksinäinen vanhuus kun en halua lapsia hankkia :D

Toivottavasti yhteiskunta lopettaa tulevaisuudessa tämän sosiaalipolitiikka roskan ja laittaa ihmiset elättämään itsensä. Eläkettä pitäisi maksaa vain 10 vuotaa jonka jälkeen jokainen olkoot omillaan.

Vierailija
30/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat saa odottaa vielä kymmenen vuotta, olen vasta 15.

Vierailija
31/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi syyllisti minua lapsettomuudestamme 10 vuotta ja oli sitä mieltä että minulla on klamydia. Menimme tutkimuksiin joissa selvisi ettei mieheni siittiöillä lapsia hankita.

En tosiaan tiedä, missä viipyvät...

Kai nyt heitit miehen mäkeen ja otiti miehen joka voi tehdä edes perustehtävät mitkä kuuluvat miehen harteille. Jos mies ei edes pysty siittämään lasta niin mitä hemmettiä sillä tekee?

Vierailija
32/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi isosiskoni ovat jo lapsia tehneet, nii ei tule painostusta mistään suunnasta.

Nainen 23v

Vierailija
33/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä innostuuko oma äitini asiasta joskus kun olen lähempänä kolmeakymppiä. Hän puhui jo silloin kun olin lapsi "että silloin kun saat sitten omia lapsia jne jne". Sanoin myös joskus esiteininä että en ehkä koskaan halua naimisiin ja hirveä paasaus sitten siitäkin tuli. Onneksi on rauhoittunut vähän iän myötä. Toisaalta meidän isänpuolen suku saattaa sammua jos veljeni vielä päättää myös jäädä lapsettomaksi ja kyllähän sitä on tullut mietittyä. Mutta minusta on parempi että lapsia tulee isoihin ja läheisiin sukuihin kuin sukupuuton partaalla oleviin.

Vierailija
34/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti yhteiskunta lopettaa tulevaisuudessa tämän sosiaalipolitiikka roskan ja laittaa ihmiset elättämään itsensä. Eläkettä pitäisi maksaa vain 10 vuotaa jonka jälkeen jokainen olkoot omillaan.[/quote]

Eläkettä vain 10 vuotaa :-D

Vierailija
35/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta meidän isänpuolen suku saattaa sammua jos veljeni vielä päättää myös jäädä lapsettomaksi ja kyllähän sitä on tullut mietittyä. Mutta minusta on parempi että lapsia tulee isoihin ja läheisiin sukuihin kuin sukupuuton partaalla oleviin.

Mä tulen sukupuuton partaalla olevasta pienestä ja läheisestä suvusta, miehelläni on taas valtavasti lähisukua (viisi sisarusta, kahdeksan setää, serkkuja varmaan 50 jne) eikä hän tunne sieltä oikein ketään. :D Onneksi hänellä ei ole mitään sitä vastaan, että meidän mahdolliset tulevat lapset tulisivat mun sukunimelle.

Vierailija
36/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti yhteiskunta lopettaa tulevaisuudessa tämän sosiaalipolitiikka roskan ja laittaa ihmiset elättämään itsensä. Eläkettä pitäisi maksaa vain 10 vuotaa jonka jälkeen jokainen olkoot omillaan.

Eläkettä vain 10 vuotaa :-D

Niin. Suomella ei ole varaa elättää eläkeläisiä muutaman vuoden päästä. Oikeastaan edes sitä 10 vuotta.

Vierailija
37/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista udella kenenkään lisääntymisaikeista. Lapsettomuuteen on monia syitä, mutta yhtenä merkittävänä tekijänä pidän sitä, että pätkätyökierteessä ja työttömyysjaksojen välissä sinnittelevät lapsenteko ikäiset näkevät tulevaisuuden niin epävarmana, että lapsia ei uskalleta hankkia. Yhteiskuntamme tilanne on muutenkin surkea, kun koulutuksesta ja sote-palveluista on leikattu, eläminen kallistunut eikä lapsiperheitä tueta kunnolla. 

Vierailija
38/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, anoppi kyllä syyllistää mua ja kahta muuta miniäänsä aika tavalla. Aluksi se häiritsi mua mutta enää ei kiinnosta, siinäpähän syyllistää. Ei vaikuta enää muhun. Lapsia tulee joskus jos on tullakseen, mutta mitään varsinaista hinkua ei ole.

Toki ymmärrän lastenlasten surun ja kaipuun, ja mun mielestä pettynytkin saa olla. Se ei kuitenkaan muuta sitä asiaa, että suhteen ulkopuolisen vuoksi ei lapsia kukaan ala tekemään. Rakastan anoppiani muuten todella paljon, hän on lämmin ja välittävä ihminen, mutta tässä lapsenlapsiasiassa tökerö. 

Vähän ihmettelen kyllä yleisesti syyllistäjiä. Kun he pysähtyvät hetkeksi punnitsemaan sanojaan, niin uskovatko todella että syyllistäminen auttaa? Että joku oikeasti sen vuoksi myöntyy? Itse pahoin pelkään että tuollaisella saattaa olla päinvastaisia vaikutuksia, jos mitään. 

Ehkä se syyllistäminen on silti enemmänkin pettymyksen ja tunteiden purkamista, kuin tavoitteellista toimintaa.

Vierailija
39/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa etä naiset valittavat raiskauksista. Samaan aikaa ne eivät suostu tekemään lapsia ja sitten ptiää ottaa lähi-idästä miehiä tänne paikkaamaan väestövajetta.

Naisten logiikka ei oikein toimi

No nyt on semmoista miehen logiikkaa, että ei minulle auennut.

Palstan miehillehän isäksi tuleminen on elämän suurin pelko. Oletko sinäkin niitä miehiä, joiden mielestä naisten pitää hankkia lapsia, mutta ei missään nimessä sinkkuna, ulkomaalaisten kanssa, sinun tai muiden miesten kanssa?

Vierailija
40/171 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuden seuran varalle ei ehkä kaikken varmin vaihtoehto ole hankkia jälkikasvua. Varmemmin sitä seuraa ja vanhuuden turvaa saa kun sitä antaa itse mahdollisimman erilaisten ihmisten kanssa niin mahdollisesti omien lasten kuin eri-ikäisten sukulaisten ja ystävien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme