Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Ruokatrendit, kuten sushi, veganismi ja pienoluet, ovat esittämistä, jolla hyväosaiset tekevät eroa muihin, sanoo tutkija – ja hänellä on lukuja todisteeksi"

Vierailija
18.01.2017 |

http://www.hs.fi/nyt/art-2000005049852.html Nuo ruokasnobbailijat ja imagosyöjät ovat olleet kyllä esim. itselleni ja monelle muulle yleinen naurun/hämmästelyn aihe jo pitkään. Hyvä että asiasta nyt ihan tutkittuakin tietoa ja asiasta on ruvettu puhumaan ääneen. Mitä on palstalaiset mieltä? Tuleeko käytyä lounasajalla työkavereita miellyttääkseen sushibuffetissa syömässä norjalais-chileläis-norjalais-kotimaista lohta haalean riisin kera? Tai hyvän pihvin kera hakemassa Alkosta toisiksi halvin myyjän mukaan lihan kanssa hyvin sopiva viini, vaikka oikeasti se vesi, tai jopa lasten valinta maitokin saattaisi miellyttää enemmän? Halvintakaan ei kehtaa ottaa, koska sehän olisi noloa.

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuomitset jonkun ihmisen syömiset ja juomiset feikkaamiseksi. Eivätköhän ihmiset nauti niistä antimista, joista pitävät.

Vierailija
22/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.hs.fi/nyt/art-2000005049852.html Nuo ruokasnobbailijat ja imagosyöjät ovat olleet kyllä esim. itselleni ja monelle muulle yleinen naurun/hämmästelyn aihe jo pitkään. Hyvä että asiasta nyt ihan tutkittuakin tietoa ja asiasta on ruvettu puhumaan ääneen. Mitä on palstalaiset mieltä? Tuleeko käytyä lounasajalla työkavereita miellyttääkseen sushibuffetissa syömässä norjalais-chileläis-norjalais-kotimaista lohta haalean riisin kera? Tai hyvän pihvin kera hakemassa Alkosta toisiksi halvin myyjän mukaan lihan kanssa hyvin sopiva viini, vaikka oikeasti se vesi, tai jopa lasten valinta maitokin saattaisi miellyttää enemmän? Halvintakaan ei kehtaa ottaa, koska sehän olisi noloa.

En syö susia mutta kyllä kunnon raa'an sisäfilepihvin kanssa aina kunnon punkku ennemmin kuin vesi. Mutta punkut ei ole koskaan minulla niitä kyykkyviinejä.

Mikseivät ole? Oletko käynyt ne kaikki läpi ja omalla makuaistillasi omaan makuusi epämiellyttäväksi todennut? Vai onko reteämpää ostaa kalliimpaa litkua erottuaksesi kyykkyviiniporukasta?

Kyllä ne kyykkyviinit ovat keskimäärin huonompia kuin esimerkiksi 20 euron hintaluokan viinit. Aina välillä sattumalta  tullut muutamia ihan hyviä viinejä 10 hintaluokassakin, lähinnä cavoista. Ja ihan puhtaasti oman maun mukaan ostan viinit, tunnen minun makuuni sopivat marjat ja minkä luonteiset viinit minun makuuni sopivat.  Normaali haitari viineilleni on noin 20-60 euron luokkaa, joten mistään arvoviineistä ei puhuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin hoopo tutkimus, mutta on hoopoja ihmisiäkin jos syövät ruokaa mistä eivät pidä statuksen takia.

En ymmärrä...

mä pidän sushista mutta harvoin mikään sushibuffet on hyvää, siis se on vain huonosti tehty. Pienpanimo-oluita juon, koska koffin lirut ym ei oikein maistu miltään, sekä ihan vaan vaihtelun vuoksi.

Näillä ei o mitään tekemistä statukseni kanssa.

Ja ap, pihvin kanssa maito?? Hei haloo. Vesikin on vähän niin ja näin. Valkkaan itte viinini mutta joskus sen myyjän keskitieviinin saatan valita. Edelleen, oman mieltymyksen asia, ei statuksen.

Ai vesi ruokajuomana niin ja näin? Viinimaissa joissa marjajuomat on jouduttu säilömään muinaisista ajoista lähtien käyttämällä asian ymmärrän Huom. KÄYTTÄMÄLLÄ, joka laitetaan käyntiin jalkahiivalla ja tuottaa hermomyrkky etyylialkoholia on mielestäsi vettä parempi ruokajuomana? Anna mun kaikki kestää. Kai teet itse viinisi vai pitääkö ne lennättää maailman ääristä pöytääsi? Ohis

Pölvästi

Vierailija
24/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä Hesarissa sanotaan? En pääse lukemaan linkkiä. Voisiko joku pasteta tekstin?

Vierailija
25/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteistönä voisi käyttää vaikka palstavegaanien kommentteja tyyliin: "En voi istua sellakalla käsitellyllä tuolilla, mutta vietnamilaisten heroinistien työleireillä keräämät veripähkinät ovat päivittäinen osa ruokavaliotani!"

Vierailija
26/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita oman veganismin osalta. Jo lapsena joulukinkun syönti oli painajainen kuten kaiken lihan syönti. Aikuisena olen opetellut syömään lihaa lasten takia mutta kun lapset lähtevät kotoa aion ryhtyä taas pääosin vegaaniksi. En koskaan mainosta tätä puolta itsestäni vaan syön mukisematta lihaa jos se on tarpeen.

Vierailija
27/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kymmenenvuotiaat on hulluna sushiin. Onkohan nekin vaan ruokasnobeja,jotka väkisin ahtaa kolme lautasellisen naamaansa buffetissa? Oma tyttärenikin rakastaa sushia, mutta kieltäytyy syömästä McDonald's hampurilaisia.

Tyttö myös shoppailee mieluiten korttelikaupoissa, kun niisaä on hyvä palvelu ja ihania tuotteita, mutta taloustilanteen takia äiti joutuu menemään Alepaan ja Lidliin.

Vierailija
28/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabet yrittää erottua ruokavalinnoilla.

Really lifestyleporvarius NÄKYY ihmisestä alle sekunnissa, ei tarvitse kuulutella ruoka- ja kaljavalintoja, söi ja joi sitten mitä vain.

Vierailija
29/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin hoopo tutkimus, mutta on hoopoja ihmisiäkin jos syövät ruokaa mistä eivät pidä statuksen takia.

En ymmärrä...

mä pidän sushista mutta harvoin mikään sushibuffet on hyvää, siis se on vain huonosti tehty. Pienpanimo-oluita juon, koska koffin lirut ym ei oikein maistu miltään, sekä ihan vaan vaihtelun vuoksi.

Ja ap, pihvin kanssa maito?? Hei haloo. Vesikin on vähän niin ja näin. Valkkaan itte viinini mutta joskus sen myyjän keskitieviinin saatan valita. Edelleen, oman mieltymyksen asia, ei statuksen.

Ai vesi ruokajuomana niin ja näin? Viinimaissa joissa marjajuomat on jouduttu säilömään muinaisista ajoista lähtien käyttämällä asian ymmärrän Huom. KÄYTTÄMÄLLÄ, joka laitetaan käyntiin jalkahiivalla ja tuottaa hermomyrkky etyylialkoholia on mielestäsi vettä parempi ruokajuomana? Anna mun kaikki kestää. Kai teet itse viinisi vai pitääkö ne lennättää maailman ääristä pöytääsi? Ohis

Kyllä viini on parempaa pihvin kanssa kuin vesi. Ja pihvi on parempaa viinin kanssa kuin veden kanssa.

Jos  viinistä poistettaisiin alkoholi, mutta maku ja hinta säilyisivät, niin sinä suosisit sitä ruokajuomana? Oletko vahingoittanut makuhermosi peruuttamattomasti? Itse en joisi viiniä ikinä, jos se ei kävisi päähän. Toki voin olla ainoa maailmassa. 

Vierailija
30/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten suhtautuisin köyhään (?) opiskelijaan, joka kitkuttelee tarjousruoalla, mutta saunaolut on aina joku erikoistuote, koti- tai ulkomainen. Pikkupullon hinta kaupassa 4-5€.

Vierailija
31/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä...

Kyllä viini on parempaa pihvin kanssa kuin vesi. Ja pihvi on parempaa viinin kanssa kuin veden kanssa.

Ei pihvien makua kuulu pilata viineillä. No mistäpä sitä juntti tietäisi. T: Steakhousen kokki

Vierailija
32/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lähes kaikki syö sushia, tykkää pienoluista ja harrastaa brunsseja? Ei se ole enää mitään elitismiä kun sitä tekee suurin osa.

Vierailija
33/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö susia mutta kyllä kunnon raa'an sisäfilepihvin kanssa aina kunnon punkku ennemmin kuin vesi. Mutta punkut ei ole koskaan minulla niitä kyykkyviinejä.

Mikseivät ole? Oletko käynyt ne kaikki läpi ja omalla makuaistillasi omaan makuusi epämiellyttäväksi todennut? Vai onko reteämpää ostaa kalliimpaa litkua erottuaksesi kyykkyviiniporukasta?

Kyllä ne kyykkyviinit ovat keskimäärin huonompia kuin esimerkiksi 20 euron hintaluokan viinit. Aina välillä sattumalta  tullut muutamia ihan hyviä viinejä 10 hintaluokassakin, lähinnä cavoista. Ja ihan puhtaasti oman maun mukaan ostan viinit, tunnen minun makuuni sopivat marjat ja minkä luonteiset viinit minun makuuni sopivat.  Normaali haitari viineilleni on noin 20-60 euron luokkaa, joten mistään arvoviineistä ei puhuta.

Suloisesti suoraan sydämestä.

Vierailija
34/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten suhtautuisin köyhään (?) opiskelijaan, joka kitkuttelee tarjousruoalla, mutta saunaolut on aina joku erikoistuote, koti- tai ulkomainen. Pikkupullon hinta kaupassa 4-5€.

Arvostaa kaljaa enemmän kuin ruokaa. Naapurin ukolla samanlainen maailmankatsomus. Hänellä tosin määrä korvaa laadun.

Vierailija
35/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun lähes kaikki syö sushia, tykkää pienoluista ja harrastaa brunsseja? Ei se ole enää mitään elitismiä kun sitä tekee suurin osa.

Se on juuri osa ongelmaa. Siksi täytyy olla kokoajan liikkeessä, ettei rahvas saa kiinni. Todelliselle ruokaelitistille joku nyhtökaura on passee ja uudet tuulet puhaltavat. Noi sushit on muutenkin niin 2006.

Vierailija
36/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainatkaa nyt joku se artikkeli tähän ketjuun.

Vierailija
37/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sanoisin että enemmän on trendi kuin elitismiä!

Vierailija
38/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee liian hyvin, niin siksi tällaisia ilmiöitä syntyy. Jos olisi vaihtoehtoina pettuleipä, tai kuolema, niin eivät ne pikkurillit nousisi yhtä tiheään.

Vierailija
39/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sinievätonnikala ole jo sukupuutossa tämän sushimuodin vuoksi?

Vierailija
40/184 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota erikoisolut dissausta. Sama kuin sanoisi siiderinjuojalle, että elä juo noita raparperi siidereitä yms, tässä on tätä lonkkua jolla tyydytät kaikki makuhermosi koko loppu elämän ajan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan