Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en raaski itkettää lastani ja käskeä kampaajaa leikkaamaan ihan poikatukkaa, vaikka se olisi paras ratkaisu :/

Vierailija
18.01.2017 |

tyttö 5v, haluaa pitkät hiukset kun äidillä ja siskollakin on. olen muuten tyypillinen suomalainen pottunokka, mutta hiukseni ovat paksut ja hiukan kiharat, tämä periytyi esikostyttärelle. mutta nuorempi tyttö taas.. hiukset ovat hyvin pehmeät, hennot ja silkkiset..ja menevät jatkuvasti takkuun ! tytön päiväkodin lokerossa on selvityssuihku ja harja koska tädit eivät kestä katsella sitä peikkolookkia :D ehkä epäilivät jopa etten hoida tytön hiuksia, no nytpä näkevät itse ! 20 min harjaamisen jälkeen pää on täynnä klimppejä .

eikä anna laittaa pinnejä tai ponnareita. auki pitää olla. tänään on kampaaja ja tiedän että lyhyt tukka olisi paras ratkaisu kaikkien kannalta, mutta en halua itkettää lastani ja kävellä tämän päätösvallan yli ! niin ja sen pitäisi tosiaan olla ihan poikamallia, polkka ei toimi ! vähänkin pituutta latvoissa, niin solmussa on...

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettua auktoriteettia lapselta?

Ei lapselta tarvi ottaa mitään pois. Eiköhän kyseinen äitikin ole ihan tarpeeksi nöyryttänyt lastaan.

Tietyistä asioista pidetään kiinni, mutta ketään ei saa nujertaa.. Ei edes lasta.

Vierailija
62/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli päinvastoin. Tuollainen tukka ja jopa tämä miesten malli menee takkuun. Mutta lapsena oli pitkä tukka aina takussa, koska isän mielestä piti olla tytöllä pitkä tukka. Kerran sitten kaverin kampaajaksi opiskeleva sisko sanoi, että sulle sopisi lyhyt tukka. Olin 10-vuotias. Annoin luvan leikata ja ilman vanhempien lupaa leikattiin, tai saattoi olla, että äiti lupasi. Kaikki kaverit sanoivat heti, että tuo sopii sulle. No isä suuttui, äiti oli kanssani salaa samaa mieltä, hänhän sitä tukkaani aina selvitteli.

No sitten taas tukka kasvoi ja oli takussa. Kunnes 12-vuotiaana ilmiotin isälleni, että kaikkien muiden mielestä mulle sopii lyhyt tukka paitsi sinun ja minä en enää takkutukkaa kampaa. Sen jälkeen olen pari kertaa aikuisenakin kokeillut kasvattaa pitemmän tukan, samoin tuloksin. Kun tukka on vielä ohutkin, ei se ole nätti. Nyt olen tyytyväisenä pitänyt lyhyttä tukkaa vuosia ja pitkää ei enää tule. Luultavasti lapsi siinä vaiheessa havahtuu, kun alkaa itse hoitaa hiuksiaan. Vaikka kuinka naisilla pitäisi olla joidenkin mielestä pitkä tukka ja kaikki syyt ovat tekosyitä, niin mulla syy ainakin on mukavuudenhalu, en halua hoitaa rumaa hiiren häntää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mychoice.fi/index.php?route=product/product&path=62&product_…

Tässä on esimerkki tuotteesta, jossa on mahdollisimman lyhyt ainesosalista. Toki tästäkin voisi jättää vielä hajusteen pois. 

Etenkin jätettävän hoitoaineen ainesosien kanssa olisin erityisen tarkkana, koska sitä ei pestä pois. 

Vierailija
64/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Paul Mitchellillä on kids sarjassa parabeeniton takkusuihke. 

Vierailija
65/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse ohuille ja hennoille hiuksilleni Schwarzkopfin hiuksiin jäetttävää "Got2be smooth'n chick" smoothing lotionia. Hiukset tuntuvat paksummilta, pysyvät irti päänahasta ja näyttävät hyvältä. Tuoksukin on hyvä. En edes laita föönivaahtoa tätä ainetta käyttäessäni ja siis minulla on todellakin ohuet ja hennot hiukset.

Vierailija
66/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse ohuille ja hennoille hiuksilleni Schwarzkopfin hiuksiin jäetttävää "Got2be smooth'n chick" smoothing lotionia. Hiukset tuntuvat paksummilta, pysyvät irti päänahasta ja näyttävät hyvältä. Tuoksukin on hyvä. En edes laita föönivaahtoa tätä ainetta käyttäessäni ja siis minulla on todellakin ohuet ja hennot hiukset.

Got2be Smooth 'n Chic Smoothing Lotion

Aqua, Cyclomethicone, C13-14 Isoparaffin, Glycerin, PEG/PPG-18/18 Dimethicone, Sodium Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Dimethiconelsohexadecane, Phenyl Trimethicone, Dimethiconol, Stearalkonium Chloride, Parfum, Polyquaternium-46, PVP, Methylparaben, DMDM Hydantoin, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Polysorbate 80, Alcohol, Disodium EDTA, Linalool, Phenyl Trimethicone, Phenoxyethanol, Limonene, Citronellol

Aika pläjäys silikonia, parabeenia, alkoholia jne., jos ajatellaan lapsen herkkää elimistöä.

Vierailija
67/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaanpa että ap:n tytöllä on jonkinlaista piilevää luonnonkiharaa ja se vetää solmuun entisestään!

suosittelen marssimaan kampaamoon, vaikka tyttö mukana ja sanomaan, että nyt tuohon päähän kunnon aineet tänne kiitos.

Vierailija
68/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös sanottu, että pitää kestää se tukan laittaminen kiinni, jos haluaa pitää pitkän tukan. Tuommoinen kiharapilvi olisi muuten aina silmillä. Auki jos haluaa pitää, silloin on panta päässä. Itse haluaisin hänelle leikata tuohon korvien alaosaan asti tukan, hän ei halua, joten en pakota. Voisi olla nätti kun menisi kiharalle kauniisti.

Suosittelen silti kyllä tasaisin väliajoin leikkaamaan niitä latvoja edes. Paksuntaa tukkaa ja on paremmassa kunnossa, kasvaakin huomattavasti kauniimpana.

Vierailija
69/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei vinkatkaapa nyt joku hyvä hoitosuihke ! olen kokeillut Muumi-selvityssuihketta ja jotain toista, muistaakseni Rainbow-merkkistä mutta olivat suoraan sanoen paskoja .( 

ap

Dermosilillä on ainut mikä meillä toimii,maksaa n. 5€

Kokeiltu on markettimerkit,niin ladten kuin aikuisten ja myös 30 € kampaamotuotteet.

Vierailija
70/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
71/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi, joka on ikuisesti katkera siitä että lapsena leikattiin aina väkisin hirveä pottakampaus. Halusin niin kovasti kasvattaa pitkät hiukset ja tunsin itseni aina tosi rumaksi ja huonommaksi kuin muut tytöt. Lapsuudenkuvissakin näytän ihan pojalta ja pojaksi minua myös usein luultiin. Kyllähän tuo jättää jälkensä. En ole aikuisiällä pystynyt käymään ollenkaan kampaajalla, traumat jäi. Nipsin itse kaksihaaraiset pois ja hoidan hiukset huolellisesti. Hiukset ovat alaselkään asti, eivät kasva sen pidemmiksi.

Minulla taas oli lapsena todella ohuet ja kuivat hiukset, jotka piti pitää pitkinä, koska olin perheen ainoa tyttö ja tytöllä "kuuluu olla pitkät hiukset". Kyllähän se edelleen vähän kirpaisee, kun muistan mitä toinen vanhemmistani lohkaisi leikkautettuani pitkän harkinnan päätteksi polkan.

Mutta joo. Sekä sulla että mulla on tainnut olla pääosin aika onnellinen lapsuus, jos tuossa on se merkittävin trauma.

Vierailija
72/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, miten kaikissa näissä keskusteluissa ratkaisu on "laadukkaat tuotteet". Jotka ovat ihan samaa höttöä kuin markettikamatkin.

Marketeistakin saa hyviä tuotteita. Mut mielummin joku hyvä tuote, kuin rainbow...

Yleensä se mamma käyttää tukkaansa niitä laadukkaita, ja ostaa lapsilleen jotain kakkaa..

Sim sensitive esim. on laadukas ja hyvät ainesosat ja " vähä myrkkyinen"

Kiva että on "vähä myrkkyinen", mutta eikö myrkytön olisi parempi. Itse jättäisin ainakin pois parabeenit, kun lapsesta kysymys. Itsestä ei niin väliä, jos lapsiluku täynnä.

No noi parabeenit taitaa olla poistettu kaikista muista, paitsi halvimmista tuotteista.

Tarkoitin, että kaikissa kemikaaleissa on jonkin verran ylimääräisiä aineita, mut ei voi mitään. Valitaan huonoista paras.

Siis tarkoitatko, että parabeenit ovat shampoiden kaikkein halvimpia ainesosia? Vai millä logiikalla ne ovat jäljellä kaikkein halvimmissa tuotteissa?

Mulla on tässä edessäni sattuneesta syystä Erittäin hienoa suomalaista shampoota (ei parabeeneja) ja Paul Mitchellin hoitoainetta (kolmenlaisia parabeeneja). Paul Mitchellin täytyy siis olla sikaräkähalpaa.

Erikoista että istut niiden kanssa.

Ikävää että olet valinnut tuollaisen tuotteen, jossa parabeeneja. Mut en kyllä pesisi hiuksiani hienolla suomalaisella.. Ei aukeisi enää ikinä.

Eli valkkaa laadukas, parabeeniton tuote.

Kuka sanoi, että olen valinnut nuo tuotteet tai että käytän niitä?

Ja palataanpas alkuperäiseen asetelmaan. Miksi sanoit, että parabeeneja on vain halvimmissa tuotteissa? Selvästikään se e pidä paikkaansa.

No ei, valkkaa sieltä hyllystä se rainbow ihan vapaasti.

Saatan vaikka valkatakin, jos inci-lista näyttää järjelliseltä. Miksi sinulle on niin tärkeää vakuuttaa, että hinta on tae tuotteen turvallisuudesta, vaikka asia on selvästi päinvastoin, ja selvästikään et ole perehtynyt koko aiheeseen.

Vierailija
73/73 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun on päinvastoin? Mun tytöllä on paksu, luonnonkihara ja todella pitkä tukka, joka on mun  mielestä harvinainen ja kaunis. Pienenä se letitettiin joka aamu eli auki ei koskaan kouluun eikä muuallekaan.

Mutta. Kun alkoi itse päättää tukastaan, leikkautti joka kampaamoreissulla liitä lisää ja lisää, ei tosin koskaan ihan lyhyeksi. Pitkä raskas  ja varmaan ohutkin tukka on vaikeahoitoinen, kestää kauan kuivua yms. ja myös menee littanaan kun lyhyt vetää luonnonkiharaan.  

Aika järkyttävän näköisiä ovat kyllä vaikkapa tvn joissakin päiväkoti- tai alakoulukuvissa nuo tytöt. Jokaisella aivan samanlainen pitkä liuru  päässä,  yleensä sekaisin ja takussa, sähkö lentää.