en raaski itkettää lastani ja käskeä kampaajaa leikkaamaan ihan poikatukkaa, vaikka se olisi paras ratkaisu :/
tyttö 5v, haluaa pitkät hiukset kun äidillä ja siskollakin on. olen muuten tyypillinen suomalainen pottunokka, mutta hiukseni ovat paksut ja hiukan kiharat, tämä periytyi esikostyttärelle. mutta nuorempi tyttö taas.. hiukset ovat hyvin pehmeät, hennot ja silkkiset..ja menevät jatkuvasti takkuun ! tytön päiväkodin lokerossa on selvityssuihku ja harja koska tädit eivät kestä katsella sitä peikkolookkia :D ehkä epäilivät jopa etten hoida tytön hiuksia, no nytpä näkevät itse ! 20 min harjaamisen jälkeen pää on täynnä klimppejä .
eikä anna laittaa pinnejä tai ponnareita. auki pitää olla. tänään on kampaaja ja tiedän että lyhyt tukka olisi paras ratkaisu kaikkien kannalta, mutta en halua itkettää lastani ja kävellä tämän päätösvallan yli ! niin ja sen pitäisi tosiaan olla ihan poikamallia, polkka ei toimi ! vähänkin pituutta latvoissa, niin solmussa on...
Kommentit (73)
Just toi mulla on niin ihana tukka ja toisella tyttärellä kans mut tolla toisella on ihan kamala, kertoo kaiken. Ymmärtäisin jos kyselisit apua tytön hiuksille, mutta täytyy päästä kehumaan itsensä.
Vähän pylkynreijältä vaikutat minusta.
Lähetä tyttö minulle, täällä olisi sille kaveriksi toinenkin ohuthiuksinen tytär ja sen äiti, jotka yhdessä hoitavat ohuita hiuksiaan.
Glissin tuotteet meillä käytössä, niin shampoot kuin hoitotuotteet. Todettu parhaiksi näille haivenille.
5-vuotias tekee päätöksiä? niin sitä pitää.
Jos hiukset on pitkät, niin ne pidetään kiinni. En ymmärrä miksi annat 5v päättää moisesta asiasta. Tottakai pitkät hiukset (hiuslaadusta riippumatta) takkuuntuu, jos ne jättää auki päiväkotiin (eli päiväuniaikaan tyynyä vasten, ulkoiluissa pipon sisään ja haalarin niskaan, jumpassa ja reippaamissa leikeissä hikoilemaan) eli hiukset letille/leteille tai vähintään ponnareille ja peikkoefekti jää vähäisemmäksi.
En tajua tätä tytöillä (naisilla) pitää olla pitkät hiukset -vinkumista. Varsinkaan, jos ne pitkät on lirut ja/tai takkuuntuvat. Mutta pitkät pitää olla, hinnalla millä hyvänsä. Miksi???
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin leikaat! Käytännöllisyys ennenkaikkea! Ei pieni lapsi voi päättää normaaleista hygienia-asioista.
Ja lapsi tulee ikuisesti muistamaan tuon vihaten sinua. Todennäköisesti muut lapset päiväkodissa nauravat /pilkkaavat
Tunnetko ketään kuka myisi Avonin tuotteita? Heiltä löytyy nimenomaan lasten hiuksille tarkoitettu selvityssuihke joka on ihan omaa luokkaansa. Crazy hair tamer magnificient mango, kiva mangon tuoksu ja uskomaton teho. Hintaa ehkä 3€.
Täällä ei pärjättäisi ilman kun perheessä neljä pitkää tukkaa, vanhemmat ja kaksi..................ihanaa poikaa. Arvaa aiheuttaako tämäkin ahdistusta kanssaihmisissä, huokaus.
Jos ei ne suostu käyttään pampuloita ja muita, niin ei ne käytä. Jokainen on kaunis niinkuin on. Antaa tytön pitää tukkansa.
Ja toivottavasti äiti ei arvostele ja kehu omaansa.
Vierailija kirjoitti:
hei vinkatkaapa nyt joku hyvä hoitosuihke ! olen kokeillut Muumi-selvityssuihketta ja jotain toista, muistaakseni Rainbow-merkkistä mutta olivat suoraan sanoen paskoja .(
ap
Muumia ja Rainbowta oikeen, huh huh mikä setti. Jos ei noilla oo toiminut niin ei sitten millään.. :D Mee ny kampaamomyymälään hakemaan OIKEITA hiustenhoitotuotteita ja neuvoja ammattilaisilta. Itse oon ikuisesti katkera siitä, että pikkusiskollani oli pitkät, paksut enkelinkiharat ja mulle leikattiin polkkaa. Itselläni olis ollu luonnostaan suora ja kiiltävä hiuslaatu, joten en ymmärrä miksi sitä lyhennettiin. Siskoni sai koko lapsuuden kehuja tukastaan ja mä katselin kateellisena vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hei vinkatkaapa nyt joku hyvä hoitosuihke ! olen kokeillut Muumi-selvityssuihketta ja jotain toista, muistaakseni Rainbow-merkkistä mutta olivat suoraan sanoen paskoja .(
ap
Muumia ja Rainbowta oikeen, huh huh mikä setti. Jos ei noilla oo toiminut niin ei sitten millään.. :D Mee ny kampaamomyymälään hakemaan OIKEITA hiustenhoitotuotteita ja neuvoja ammattilaisilta. Itse oon ikuisesti katkera siitä, että pikkusiskollani oli pitkät, paksut enkelinkiharat ja mulle leikattiin polkkaa. Itselläni olis ollu luonnostaan suora ja kiiltävä hiuslaatu, joten en ymmärrä miksi sitä lyhennettiin. Siskoni sai koko lapsuuden kehuja tukastaan ja mä katselin kateellisena vieressä.
Näin!
En laittaisi lapselle mitään aikuisten parabeenimyrkkyjä, ihon läpäisevyys on ihan eri luokkaa ja elimistö tuottaa uusia soluja paljon enemmän kuin aikuisella. Korkeintaan jotain lisäaineetonta sensitive-linjaa.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä tytöillä (naisilla) pitää olla pitkät hiukset -vinkumista. Varsinkaan, jos ne pitkät on lirut ja/tai takkuuntuvat. Mutta pitkät pitää olla, hinnalla millä hyvänsä. Miksi???
Koska se on traumatisoivaa tytölle jos vastoin omaa tahtoa on lyhythiuksinen pitkähiuksisten joukossa. Tai jos häntä luullaan pojaksi. Sitä voi verrata lapsen pahoinpitelyyn. Eikä unohdu mielestä vaikka olisi vuosikymmeniä kulunut.
Kyllä ne hiukset siitä paksuuntuu. Huolehdit vain, että hiukset leikataan säännöllisesti, jotta saadaan lirulatvat pois (ne jos mitkä menee takkuun ja on rumat).
Minun tytöllä oli just noin. Kasvoi ohutta hiusta ja oli takussa koko ajan. Pidettiin suosiolla polkkapituisena siihen asti, kunnes saatiin kaikki hiukset saman pituisiksi (4-5v tienoille) ja paksummiksi.
Nyt 8v on pitkät ja upeat hiukset. Yli puolen selän. Paksuuntuu koko ajan 😊
Ja kyllähän parturi mielellään leikkaa. Muistan kun jouduin lapsena käymään parturilla, joka aina klipsoi tukkani lyhyeksi " koska se on niin ohut ja kamala ja ei tässä muu auta" , sitten mua luultiinkin pojaksi.
Trauma edelleen. Nyt tukkani on ohut mutta ihan sellainen, kuin itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin leikaat! Käytännöllisyys ennenkaikkea! Ei pieni lapsi voi päättää normaaleista hygienia-asioista.
Hiusten pörhöisyys ja pituus ei ole hygienia-asia vaan estetiikka-asia, ja juuri sellainen jossa 5v:n omalla mielipiteellä on suuri painoarvo.
Hassua, miten kaikissa näissä keskusteluissa ratkaisu on "laadukkaat tuotteet". Jotka ovat ihan samaa höttöä kuin markettikamatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiusten pörhöisyys ja pituus ei ole hygienia-asia vaan estetiikka-asia, ja juuri sellainen jossa 5v:n omalla mielipiteellä on suuri painoarvo.
Estetiikka-asia todellakin. Hampputukka on ihan jäätävän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
5-vuotias tekee päätöksiä? niin sitä pitää.
Mussunmussun, nyt et kyllä parhaalla tahdollasikaan saa esim. musta vanhempaa, joka antaisi 5-vuotiaan päättää "kaikesta". Jostain tuo pieni ihminen saa kuitenkin jo päättää ja esim. omien hiustensa pituus on yksi asia, kunhan ottaa huomioon tietyt reunaehdot.
Peace.
Terv. Kakkonen
Vierailija kirjoitti:
Hassua, miten kaikissa näissä keskusteluissa ratkaisu on "laadukkaat tuotteet". Jotka ovat ihan samaa höttöä kuin markettikamatkin.
Marketeistakin saa hyviä tuotteita. Mut mielummin joku hyvä tuote, kuin rainbow...
Yleensä se mamma käyttää tukkaansa niitä laadukkaita, ja ostaa lapsilleen jotain kakkaa..
Sim sensitive esim. on laadukas ja hyvät ainesosat ja " vähä myrkkyinen"