en raaski itkettää lastani ja käskeä kampaajaa leikkaamaan ihan poikatukkaa, vaikka se olisi paras ratkaisu :/
tyttö 5v, haluaa pitkät hiukset kun äidillä ja siskollakin on. olen muuten tyypillinen suomalainen pottunokka, mutta hiukseni ovat paksut ja hiukan kiharat, tämä periytyi esikostyttärelle. mutta nuorempi tyttö taas.. hiukset ovat hyvin pehmeät, hennot ja silkkiset..ja menevät jatkuvasti takkuun ! tytön päiväkodin lokerossa on selvityssuihku ja harja koska tädit eivät kestä katsella sitä peikkolookkia :D ehkä epäilivät jopa etten hoida tytön hiuksia, no nytpä näkevät itse ! 20 min harjaamisen jälkeen pää on täynnä klimppejä .
eikä anna laittaa pinnejä tai ponnareita. auki pitää olla. tänään on kampaaja ja tiedän että lyhyt tukka olisi paras ratkaisu kaikkien kannalta, mutta en halua itkettää lastani ja kävellä tämän päätösvallan yli ! niin ja sen pitäisi tosiaan olla ihan poikamallia, polkka ei toimi ! vähänkin pituutta latvoissa, niin solmussa on...
Kommentit (73)
Mä olen sanonut meidän melkein 5- vuotiaalle, että jos haluaa pitää pitkät hiuksensa, hänen pitää kestää jokailtainen harjaus takkuineen, hoitoaineen laitto, ajoittainen latvojen siistiminen ja sekä päiväkodissa että nukkuessa hiukset ovat pääsääntöisesti leteillä. Muuten ei tuu elämästä mitään :) Ja aina kun takkujen harjaus harmittaa erityisesti, kerron rauhallisesti, että tämä pitää vaan kestää, jos haluaa pitkät hiukset ja muussa tapauksessa täytyy leikata lyhyempi malli.
Minusta 5-vuotias voi jo päättää omista hiuksistaan, kunhan ymmärtää, että esim. pitkien hiusten pitäminen saattaa omalla kohdalla tarkoittaa päivittäisiä lettejä, pinnejä tai ponnareita. Jos niitä ei suostu pitämään, on pakko leikata lyhyemmät hiukset.
Kakkonen jatkaa: Eikö mikään hoitoaine siis auta asiaa? Esim. ihan aikuisten hiusteenjätettävä?
Anna neidon pitää hiuksensa. Ja osta joku nätti hiuspanta hänelle.
Ai että kun Frozenkin taitaa olla k7. Elsaa fanittava tyttö olisi varmaan helppo saada innostumaan leteistä.
Ikuisesti katkera siitä, että isosiskolla oli aina kaunis pitkä tukka ja mulle leikattiin pottaa ja polkkaa vaikka olisin halunnut pitkät hiukset.
Mun tyttärellä on sääntö, että tukka harjataan ja laitetaan nätisti kiinni, muuten leikataan samanlaine tukka kuin veljelle. Kunhan latvoja siistii säännöllisesti ja käyttää hiuksiin jätettävä hoitoainetta, pysyy tukka siistinä.
Hyvä ettet pakota lyhyisiin hiuksiin. Minulle äiti pakotti lyhyen poikatukan ja monta kertaa itkin. Väitti hiuksiani ohuiksi.
hei vinkatkaapa nyt joku hyvä hoitosuihke ! olen kokeillut Muumi-selvityssuihketta ja jotain toista, muistaakseni Rainbow-merkkistä mutta olivat suoraan sanoen paskoja .(
ap
Kyllä se huonompi tytär saa tyytyä poikatukkaan. Olethan kertonut hänelle monesti, kuinka huono tukka hänellä on? Olethan toki.
Anna tytön pitää tukkansa. Siistikää latvoja usein.
T. Maailman kauneimman peikkotytön peikkoäiti.
Pese tukka laadukkaalla shampoolla ja laita hoitoaine jo suihkussa. Vähän muotoiluainetta ja harjaus. Laadukkaita, mahd. vähän myrkkyjä sisältäviä tuotteita. Näin meillä hoidetaan tytön ohkainen tukka.
Nykyään lyhyt poikatukka on äärimmäisen harvinaista tytöillä joten olisi todella julmaa pakottaa joku tyttö sellaiseen. Toivottavasti kukaan kampaaja ei leikkaa jos näkee tytön vastustavan sitä. Voisi melkein olla lasun paikka.
Kunnon annos hiuksiin jätettävää hoitoainetta vähintään joka toisen pesun yhteydessä auttaa meillä kohtuullisen hyvin. Ei keinokuitupipoja!!
Myös kevyet emulsiovoiteet tukkaan latvoihin suihkun jälkeen auttavat suorimaan tukan ja pitämään sen suorana ja sähköttömänä.
Vierailija kirjoitti:
hei vinkatkaapa nyt joku hyvä hoitosuihke ! olen kokeillut Muumi-selvityssuihketta ja jotain toista, muistaakseni Rainbow-merkkistä mutta olivat suoraan sanoen paskoja .(
ap
Meillä on käytetty l'Oreal Elvital Anti-breakage -hoitoainetta. Keltainen pullo, punainen korkki. On siis hiuksiinjätettävä hoitoaine, ei suihke.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se huonompi tytär saa tyytyä poikatukkaan. Olethan kertonut hänelle monesti, kuinka huono tukka hänellä on? Olethan toki.
Anna tytön pitää tukkansa. Siistikää latvoja usein.
T. Maailman kauneimman peikkotytön peikkoäiti.
mitä ihmettä..? :D en tietenkään sanoisi mitään tuollaista!
ap
Ottakaa nyt kuitenkin kunnolla sieltä latvoista vaikka long bobiin asti. Tulee vahvemman oloiset heti ja siitä se sitten kasvaa vai onko latvat nyt yhtä vahva kuin tyvi? Tuon voisi perustella ihan järjellä ja olisi edelleen pitkä.
Meillä on käytössä Schwarzkopfin Bonacure hairtherapy suihke. Hetken aikaa antaa vaikuttaa, niin helpommin aukeaa takut. Tangle teaserin avulla selvittelen.
Yöllä tosiaan tukka kiinni ja pitkillä automatkoilla myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Meillä on käytetty l'Oreal Elvital Anti-breakage -hoitoainetta. Keltainen pullo, punainen korkki. On siis hiuksiinjätettävä hoitoaine, ei suihke.
kiitos, pitääpä katsoa kaupasta!
ap
eli hiuksiin jätettävä hoitoaine ja tänään tasataan latvoja pari senttiä, eiköhän se siitä .)
ap
Oot hyvä äiti. Mulle leikattiin ja jäi oikeasti ikuiset traumat. Eikä ollut edes tuollaista syytä. Sisaruksella enkelikiharat ja mulla pottakampaus. Tunsin lapsena itseni niin rumaksi ja jollain tasolla se tunne ei ikinä lähde.