Miksi ihmisiä arvotetaan autojen perusteella?
Ihan naurettavaa että parkkipaikoilla ja teillä joitakin pidetään vähempiarvoisina. Katso peiliin, tunnusta ja häpeä.
Kommentit (39)
En tiedä, mutta ei se minua haittaa. Olen ajanut lähes 10 vuotta Focuksella. Siis Fordilla, joka ei ole edes auto ollenkaan. Nykyinen on reilun vuoden ikäinen, mutta paskahan se on asiantuntijoiden mielessä. Kyllä yli 20 vuotta vanha ja loppuunajettu Skoda/Toyota/Volvo/Audi/Mersu on sentään auto!!!!!!!!1111
No onneks mulla ei ole autoa laisinkaan.
Toyota, Nissan, Opel, Honda, Nissan, Citroen, Renault...
Pidin eniten citikasta ja hondasta, nyt rellu.
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Vitut siitä millä menee! Mulla on ollu sama fillari 15 vuotta kesät talvet.
Joskus pitää osia uusia kun sisä ja ulkokumit kuluu puhki.
Kenkien kanssa sama juttu.
On kyllä aika hölmöä ostaa uutta...VIINAAAAA
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Kyllä minä ainakin arvosta että joku on ensin hankkinut sen verran massia että pystyy sadan tonnin auton ostamaan, ja että sitten vielä maksaa siitä normituloisen kahden vuoden palkan verran veroa valtion pohjattomaan kirstuun sitä ostaessa.
Autothan ovat ihmisen yksi tunnetuimmista statussymboleista, eli niitä käytetään yleisesti korostamaan eri tavoin yksilön omia ihanteita, persoonallisuutta ja varallisuutta.
Läheskään kaikki ihmiset eivät tätä kuitenkaan tietoisesti tee ja jotkut eivät edes tiedostamattaan, toiset taas tuovat esille edellä mainittuja asioita muiden esineiden tai asioiden välityksellä.
Stereotyyppisesti nimenomaan Audi ja BMW-merkkiset autot korostavat mm. varakkuutta, kunnianhimoa ja voimaa, siitä syystä vetäen puoleensa niitä puolia mielellään itsestään esilletuovia ihmisiä. Siihen on siis syynsä että Audi/BMW-ihmiset eivät ole liikenteessä yhtä huomaavaisia ja varovaisia kuin taas Järkevyydestään, taloudellisuudestaan ja ympäristöystävällisyydestään tunnettu sähköautomies.
Siinä mun ajatelmia aiheesta. ^^
Katkera kateellinen köyhä uikuttaa!
Itse arvostan hienossa autossa sen suunnittelijaa. Kuskejahan saa rahalla.
Autokateus on suomalaisen kateuden kulmakivi. Voi hyvä luoja, miten voi yksi peltikasa herättää yhteisössä tunteita, jos se on keskivertoa kalliimpi.
Poikaanikinjopa kiusattiin sen takia!
Koska autoista on todella helppoa arvioida varallisuutta. Jos menee jonku firman parkkipaikalle, niin autojen hintatasosta näkee heti että minkälainen palkkataso työntekijöillä on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa että parkkipaikoilla ja teillä joitakin pidetään vähempiarvoisina. Katso peiliin, tunnusta ja häpeä.
Ap kokee itse arvonsa riippuvan autosta ja kokee siksi vähempiarvoisuutta. Se kertoo sinusta itsestäsi ja arvoistasi eikä muista.
Vierailija kirjoitti:
Koska autoista on todella helppoa arvioida varallisuutta. Jos menee jonku firman parkkipaikalle, niin autojen hintatasosta näkee heti että minkälainen palkkataso työntekijöillä on.
Velkarahalla ja leasingillä niitä autoja saa. Autosta lähinnä näkee millä tyylillä ihminen rahaa käyttää ja se taas ei kerro vielä varallisuutta vaan velkaantumisasteen.
Vierailija kirjoitti:
Tesla P100D vastaan 600cc kyykkypyörä:
Minulla on Ford P100D
Mun yksi miesystävä hankki itselleen uuden auton sen vuoksi, että se oli ottanut selvää kuka mun eksmies oli ja stalkannut sitä ja saanut selville millainen auto sillä oli. Ilmeisesti oli miehinen itsetunto saanut kolauksen.
Miesystävä jäi sen mun eksän stalkkaamisesta kiinni ja samalla selvis, että se vakoili muakin työmatkoilla ja harrastuksissa ja silloin kun olin yksin kotona.
Mä lopetin sen suhteen, niin se luuli että kaikki johtui siitä kun hänellä ei ollut varaa yhtä hienoon autoon kun mun eksällä. Olin siinä kohtaa vähän, että mitä vit**a?!? Tää mun miesystävä oli mun puheista poiminut tietoja eksästä, etsinyt facesta sopivaa henkilöä, löytänyt mielestään sopivan, mutta kyseessä oli siis aivan väärään mies.
Todellisuudessa se mun eksä ajoi paskemmalla autolla mitä sillä mun miesystävällä oli alunperin.
Kyllä se auto on monelle niitä ensimmäisiä asioita, joita päivitetään seuraavalle tasolle kun on sopivasti ylimääräistä rahaa. Mäkin ajaisin mielummin hyvällä kuin huonolla autolla. Mutta ei mulla nyt kuitenkaan ihmisen arvo autosta riipu. Tutustuu johonkin mukavaan ihmiseen ja sitten kun näkee millä romulla se ajaa, niin ei halua olla enää missään tekemisessä.
Up