Mitkä asiat sulla menee sekaisin? Esim. vasen ja oikea
Tosiaan, vaikka tiedän kumpi on vasen ja kumpi oikea, niin nopeutta vaativassa tilanteessa tai paniikissa aivoihini syntyy joku blokki enkä millään saa päähäni että kumpi on oikea ja kumpi vasen :'D
Lisäksi mulla on monia muitakin asioita, jotka menee sekaisin, esim. joidenkin sanojen kirjoitusasut. Esimerkiksi näyttelijä Cary Grant on vaikea, koska en ikinä muista onko se Gary Crant vai toisinpäin.
Mitkä asiat teillä muilla menee sekaisin?
Kommentit (130)
Harmaa harakka ja valkoinen varis, paitsi että toisinpäin, näin mä sen muistan ;)
Mulla menee aina sekaisin sanat Ruohonjuuri ja Juurikasvu (molemmat nettisivuja, joilla käyn).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kummin päin haarukka ja veitsi pitikään olla käsissä. Monesti syömään aloittaessani huomaan että ohhoh, taitaapi olla toisin päin. Olen oikeakätinen ja tämän asian kanssa sekoilu on melko uutta.
Toisinaan menee vasen ja oikea ihan suuntina sekaisin. Joskus myös erehdyn ajattelemaan, että eurossa olisi 60 senttiä koska minuutissa on 60 sekuntia :DEuron myötä olen alkanut välillä pyöristää lähimpään vitoseen muitakin numeroita kuin rahaa, esim. kellonaikoja tai jotain muuta kummaa.
Yhteen aikaan olin kaupassa töissä niin paljon että rupesin vapaa-ajallakin sanomaan kaikkea euroiksi.. eli jos joku kysyi multa että miten kylmä ulkona on, niin sanoin että 15 euroa ja 80 senttiä vaikka tarkoitin tietysti 15,8 astetta :D
Minä en ymmärrä, miten joku voi sekoittaa harakan ja variksen. Nehän on ihan eri näköisiä. Minun silmissäni se on sama, kuin sekottaisi virtahevon ja sarvikuonon. Ettehän te kotkia ja kurkiakaan sekoita?
Varttitunti (onko se vartti, 45 min, tunti, tunti ja vartti vai mitä).
No nimet!!! Lapsia kun pitää pihalta kutsua (siis jotakuta tiettyä niistä), vaikkapa "Aadaa", niin tuleehan siinä se rimpsu Atte-Matti-Mikko-Emma-Johanna-serkunnimi-puolisonnimi-lemmikinnimi-entisen pääministerin nimi- ja lopuks EIKU AADA!!! Pitäisi kai opetella keskittymään, että "nyt menet kutsumaan AADAN sisään. Sano AA-DA." Äiti kyllä teki ihan samaa.
Katetrointi ja kanylointi. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja tämä on tuottanut monta kiusallista tilannetta minulle
Itse hahmotan erittäin hyvin vasemman ja oikean niin liikenteessä tai muutenkin.
Paitsi kun olen ratsastamassa... Älkää kysykö.
Olen jopa ajattelut laittaa hevosen korviin merkit " V ja O "
T: Keskiviivan Mies.
Ei sitten yhtään mikään. Aivot kannattaa pitää terävinä esim. treenaamisen avulla ja keskittyä siihen asiaan mitä sanoo tai tekee.
Minulta menee veneessä sekaisin styyrpuuri ja paapuuri. Sitten kuulin, että P.Dunckerin purjeveneessä oli laipioon kirjoitettu takaa katsoen oikealle: styyrpuuri ja vasemmalle paapuuri. Näin kerran venemessuilla saman veneen ja sen jälkeen olen jotenkin muistanut oikein. Koitan nyt muistaa meidänkin veneessä taas kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Varttitunti (onko se vartti, 45 min, tunti, tunti ja vartti vai mitä).
Vartti tarkoittaa neljännestä. (Kvart, quater) Eli varttitunti on tunnin neljäsosa eli 15min, lyhennettynä pelkkä vartti. Voidaan puhua myös vaikka varttimailista tms.
Forum ja Kluuvi (kauppakeskuksia Helsingin keskustassa) menevät multa aina melkein järjestään sekaisin.
Harakka ja varis (aina vaikeaa vaikka luulen joka kerta oppineeni sen pysyvästi)
Objektiivinen ja subjektiivinen (en enää uskalla käyttää näitä sanoja puheessa kun alan takeltelemaan joka kerta 😄)
Väri keltainen ja numero 2. Pientä synestesiaa varmaan.