Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat sulla menee sekaisin? Esim. vasen ja oikea

Vierailija
16.01.2017 |

Tosiaan, vaikka tiedän kumpi on vasen ja kumpi oikea, niin nopeutta vaativassa tilanteessa tai paniikissa aivoihini syntyy joku blokki enkä millään saa päähäni että kumpi on oikea ja kumpi vasen :'D
Lisäksi mulla on monia muitakin asioita, jotka menee sekaisin, esim. joidenkin sanojen kirjoitusasut. Esimerkiksi näyttelijä Cary Grant on vaikea, koska en ikinä muista onko se Gary Crant vai toisinpäin.
Mitkä asiat teillä muilla menee sekaisin?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuusta ja Seinäjokea joudun aina miettimään.mut Joensuussa on paras tori ja maanmukavat ihmiset :)

Vierailija
42/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt nimet, esim. E-kirjaimella alkavat muotinimet lapsilla. Joskus töissä tulee ihan totaalinen oikosulku, tai sitten vaan kutsun lapsia iloisesti väärillä nimillä.

Oon niin voimakkaasti oikeakätinen, ettei oikee ja vasen mee juurikaan sekaisin. Jos meinaa joskus mennä, teen kädellä ilmaan kirjoitusliikettä ja heti muistan, kumpi on kirjoituskäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpurauhasarvot: vajaatoiminta on, jos tsh on matala ja t4h korkea. Eiku...toisinpäin? Vai miten se nyt oli.

En vaan hahmota noin yksinkertaista asiaa. Eikä ole mitään hahmotushäiriötä muuten.

Ja klassinen varis ja harakka. Ja vuoksi ja luode.

Vierailija
44/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät ja syksy.

Lisäksi myös oikea ja vasen sekä itä & länsi.

Vierailija
45/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasu ja jarru, mutten onneksi omista ajokorttia.

Onko se Clas Ohlson vai Clash Olson.

Vasta viime vuonna opin muistamaan väli-ilmansuuntien järjestyksestä puolet koira kaluaa-muistisäännön vuoksi, mutten vieläkään ikinä muista lounaaksi luuta vai luuta lounaaksi.

Kalenteri ja laskin menee puhelimessa sekä tietokoneella sekaisin, sekä moni muu sovellus.

Mittayksiköt ja numerot. Juuri tänään mietin että 320m lankaa on hirvittävän vähän, kun eihän se ole kuin kaksi kertaa oma pituuteni. Meni hyvin pitkään, kunnes muistin etten sentään ole 160metriä pitkä.

Vierailija
46/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soccerit ja footballit ja mitä kaikkia sanoja noille eri pallopeleille on englannin kielessä. Ei sinällään paljon kiinnostakaan .

Vierailija
47/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kummin päin haarukka ja veitsi pitikään olla käsissä. Monesti syömään aloittaessani huomaan että ohhoh, taitaapi olla toisin päin. Olen oikeakätinen ja tämän asian kanssa sekoilu on melko uutta.

Toisinaan menee vasen ja oikea ihan suuntina sekaisin. Joskus myös erehdyn ajattelemaan, että eurossa olisi 60 senttiä koska minuutissa on 60 sekuntia :D

Vierailija
48/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen ja oikea menevät itsellänikin sekaisin ja se ilmenee esimerkiksi vaikka jumpassa ja käsitöitä tehdessä. Väsyneenä käsinkirjoittaessa jopa kirjaimet kääntyvät peilikuvikseen.

Autoa en ikinä ole oppinut ajamaankaan enkä nyt viitsi ruveta paljastamaan, miten olen auton ratissa autokouluaikoina törttöillyt. Viimein sanoivat, että unohda koko juttu, kun ei nyt osu kohdalleen edes oikea puoli tietä.

Lounas ja luode pitää aina miettiä erikseen, kaakko ja koillinen asettuvat kohdalleen helpommin.

Jostain syystä sotken myös kellonaikoja, jos kuulen ne puhuttuna. Olen myöhästynyt erinäisistä tapaamisista, kun esimerkiksi kellonaika 14.40 on muuntunut 20 yli kolmeksi.

En myöskään osaa kulkea vieraalla paikkakunnalla pelkästään karttaa katsoen. Tarvitse "maamerkkejä", joista tunnistan reitit (erikoinen rakennus, jokin patsas, mieleenpainuva puu...).

Vierailija
49/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas ja päivällinen..

Vierailija
50/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moniin muistamattomuuksiin on olemassa hyviä muistisääntöjä, esim. tuo varis ja harakka. Ha on va ja va on ha. Kuulostaa typerältä, mutta sen avulla muistaa, että harakka on valkoinen ja varis on harmaa.

Lännen ja idän muistaa, jos yhdistää sen naapuriin. Harva sekoittaa länsi- ja itänaapurimme Ruotsin ja Venäjän päikseen.

Vierailija
51/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me, te ja he. Miten ei koskaan vahingossakaan mene oikein? Joo ja ihan suomalainen olen ja sama ongelma on myös muissa kielissä. Mukaan lukien kielessä jota käytän päivittäin.

Vierailija
52/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exercise, exorcise.

Vierailija
53/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harakka ja varis menee niin monella sekaisin? Minulla menee sekaisin varis ja naakka.

Vierailija
54/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-kirjain ja numero 3. En ikinä meinaa muistaa että kumpaan suuntaan sakarat menee...

Vierailija
55/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee tosi noloja ajatuskatkoja. Menee d ja b sekaisin, en meinaa muistaa kummin päin f tulee yms. Noloa tästä tekee se että opetan ekaluokkalaisia. Joskus kirjoitan ison N-kirjaimen väärinpäin niin että se on kyrillisillä aakkosilla i(?)

Vierailija
56/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mee sekaisin mitkään asiat.

Vierailija
57/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olen lapsuudesta asti muistanut, että kalenterikuukausi tarkoittaa  kolmea viikkoa. :'D

Vierailija
58/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä ja ruskea, sanoina. Eivät siis väteinä. Mutta puhun helposti ristiin, eli tarkoittaessni vihreää puhun ruskeasta ja toisinpäin. Huomaan sen yleensä aina sanottuani, mutta silti en tajua mistä tämä johtuu.

Vierailija
59/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää.

Vierailija
60/130 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kummin päin haarukka ja veitsi pitikään olla käsissä. Monesti syömään aloittaessani huomaan että ohhoh, taitaapi olla toisin päin. Olen oikeakätinen ja tämän asian kanssa sekoilu on melko uutta.

Toisinaan menee vasen ja oikea ihan suuntina sekaisin. Joskus myös erehdyn ajattelemaan, että eurossa olisi 60 senttiä koska minuutissa on 60 sekuntia :D

Euron myötä olen alkanut välillä pyöristää lähimpään vitoseen muitakin numeroita kuin rahaa, esim. kellonaikoja tai jotain muuta kummaa.