Mitkä asiat sulla menee sekaisin? Esim. vasen ja oikea
Tosiaan, vaikka tiedän kumpi on vasen ja kumpi oikea, niin nopeutta vaativassa tilanteessa tai paniikissa aivoihini syntyy joku blokki enkä millään saa päähäni että kumpi on oikea ja kumpi vasen :'D
Lisäksi mulla on monia muitakin asioita, jotka menee sekaisin, esim. joidenkin sanojen kirjoitusasut. Esimerkiksi näyttelijä Cary Grant on vaikea, koska en ikinä muista onko se Gary Crant vai toisinpäin.
Mitkä asiat teillä muilla menee sekaisin?
Kommentit (130)
Vasen ja oikea ja tästä johtuen myös jarru ja kaasu. Tietyt siniset ja vihreät värit. Osa sanoista on vaikeita kirjoittaa. John on aina Jhon.
He ja She puhekielessä täälä Englannissa. Vaikka olen asunut täälä jo kauan niin aina puhuessa pitää tarkkailla että sanon oikean muodon. Tosi rasittavaa!
Joudun töissäni usein kirjoittamaan sanan sprinkleri. Mun pitää joka kerta tavata se, että menee varmasti oikein. Toinen on röngten, mikä on vaikea kirjoittaa. Menikö nyt kumpikaan oikein?
Vierailija kirjoitti:
Oikea ja väärä.
T: Pasilan mies
Omat rahat ja toisten rahat.
Kummat nyt olikaan niitä "hyviä" rasvahappoja... tyydyttyneet vai tyydyttymättömät? Oon tarkastanut monta kertaa ja unohdan aina :)
Vierailija kirjoitti:
Vasen ja oikea ja tästä johtuen myös jarru ja kaasu. Tietyt siniset ja vihreät värit. Osa sanoista on vaikeita kirjoittaa. John on aina Jhon.
Tätä olen aina ihmetellyt. Miten voi sekoittaa kaasun ja jarrun? Turussa aikoinaan yks ammattiautoilija rysäytti kerrostalon seinään, kun kertomansa mukaan oli painanut jarrun sijasta kaasupoljinta! Siis ammattiautoilija! Haloo!!!
Kun kirjoitan with, niin usein tulee vahingossa whit, en tajua mikä tuossa on niin vaikeaa..
Aika jännä että harakka ja varis menee monelta sekaisin! Itse oon aikanaan oppinut harakan siten, että sillä on se kimaltava viher/sininen peräpuolisko ja koska harakat tykkää kaikesta kimaltavasta niin tää oli musta täysin looginen asia :D
Vasemman ja oikean sekoittamiseen saattaa auttaa sana "VolvO" eli V:n puolella on vasen ja O:n puolella on oikea :)
Charlotte, NC ja Charleston, SC
Pirkule siinä on liian samanlaiset nimet kaupungeilla ja lisäks sekoittaa kumpi olikaan etelä- ja kumpi pohjois-Carolinassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä että harakka ja varis menee monelta sekaisin! Itse oon aikanaan oppinut harakan siten, että sillä on se kimaltava viher/sininen peräpuolisko ja koska harakat tykkää kaikesta kimaltavasta niin tää oli musta täysin looginen asia :D
Harakka ei ole harmaa
Varis ei ole vaalee.
Kulta ja hopea. Joka kerta täytyy miettiä, miten se menikään...