Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaisi opiskella, jos on melko älykäs? Mikä mulle sopisi?

Vierailija
14.01.2017 |

Haluaisin jonkun muun kuin pelkän ns. suorittavan työn, ja fyysisiä rajoitteita on siten, ettei fyysinen työ oikein sovi. Matemaattisesti en ole kovin lahjakas, mutta olen aika hyvä syy-seuraussuhteiden ja kokonaisuuksien hahmottamisessa, olen nopea hoksaamaan ja lukemaan ja minulla on hyvä muisti. Työn pitäisi olla itsenäinen, ihmiskohtaamisia saa olla, mutta mieluummin asiapitoinen kuin erityisesti empatiaa vaativa. Tuleeko jollekin jotakin mieleen?
Olen miettinyt oikeustiedettä, mutta tuntuu vähän epämielekkäältä opetella järjestelmää, joka on tavallaan niin keksitty. Fysioterapeutti saisi ratkoa ihmisten ongelmia, mutta mietin onko se liian ihmisläheistä ja ruumiillisesti raskasta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-ala? Itse olen tietojenkäsittelytieteen maisteri ja  koodaan ammatikseni. Tosi mukava työ, jossa saa pääosin tehdä itsekseen ja nykyään paljon etänäkin. Vastoin yleisiä luuloja sillä matematiikalla ei tee näissä töissä käytännössä mitään. Itselläkin oli lukiossa lyhyt matematiikka ja sekin oli vaikean tuntuista. Silti selvisin opinnoista, joissa kieltämättä matematiikan appro tuotti työtä ja ahdistusta, ja työelämässä matemaattisten lahjojen puutteista ei ole ollut koskaan mitään haittaa.

Matikan approhan on lastenleikkiä, jos vertaa esim. naisen saamiseen

Vierailija
22/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö arkkitehdin osata piirtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele sitä mikä kiinnostaa! Ei sitä mikä on järkevintä! Luulisi että fiksu ihminen tuon tajuaisi. Työn täytyy olla mieluista, että sitä jaksaa ja ala kuin ala, aina voi itseään kehittää ja opiskella lisää.

Vierailija
24/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmisten luomat järjestelmät ovat "keksittyjä". Oikeustieteessä mielekkyys tulee varmaan enemmän lain soveltamisesta erilaisiin tapauksiin kuin järjestelmän opettelemisesta sinänsä. Pohjimmiltaan siinä kyse isoista ihmisyyden peruskysymyksistä, oikeasta ja väärästä jne. Hakeudu vaan oikikseen, jos yhtään kiinnostaa!

Ei pahalla, mutta oikeasti se on juuri pykäliin itsepintaisesti nojautuvaa normaalin oikeustajun vastaista hommaa eikä keskiössä ole onko joku asia oikein vain väärin. Muutamankin tapauksen läheltä nähneenä voin sanoa näin. Yhdessä tapauksessakin itse tuomari sanoi, että vastaaja on oikeassa mutta syyttäväpuoli oli löytänyt jostain jonkun järjettömän pykälän jota ei sitten muka voinut jättää huomioimatta koska "se on lakiin kirjoitettu". Järjetöntä, naurettavaa ja EPÄOIKEUDENMUKAISTA. Ei voi kuin ihmetellä, että eikö lakien tarkoitus ole toimia ohjeena päätettäessä oikeasta ja väärästä eikä niin että sitä luetaan kuin piru raamattua. Ei ole kaikki palikat paikoillaan jotka tuon näytelmän hyväksyy ja sitä ylpeänä ja kiskurihintaan pyörittää. Pölvästien touhua pikemminkin sanon minä. Haloo, ei ihme että ihmiset kritisoi ja luottamus on koetuksella.

Vierailija
25/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kaksi tuottoisinta teollisuuden alaa on ase-ja lääketeollisuus, joten siitä valitsemaan vaan.

Vierailija
26/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jo lukiossa valita pitkä matematiikka ja kaikki kurssit fykebi. 

Vierailija
27/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele sitä mikä kiinnostaa! Ei sitä mikä on järkevintä! Luulisi että fiksu ihminen tuon tajuaisi. Työn täytyy olla mieluista, että sitä jaksaa ja ala kuin ala, aina voi itseään kehittää ja opiskella lisää.

Minusta työtä ja ammattia ei tulisi valita pelkästään kiinnostuksen perusteella, vaan myös kykyjen/taipumusten ja alojen työllisyystilanteiden.

Vierailija
28/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kemian ala, vaikkapa farmaseutti tai laborantti? Mielenkiintoistaa puuhaa, ja työtehtäviä on hyvin laajalla skaalalla. Pitää olla tarkka ja hoksaavainen, ja hallita paitsi kemia, myös fysiikka ja matikka hyvin, mutta ei vaadi erityisen syviä taitoja matikasta. 

Jos aloitat tuolla, niin voit myös myöhemmin jatkaa kemistiksi jos kiinnostut, tosin siihen tarvitaan enemmän matikkaa. 

Jos lyhyt matikka on tuottanut lukiossa ongelmia, en suosittele kemian opintoja. Kaiken päätteeksi kemisteillä on huono työllisyystilanne. 

Vierailija
29/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika te-toimiston ammatinvalinnanohjaukseen!

Vierailija
30/30 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehdin pitää osata piirtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä