Veerasta, 33, tuli mummo: ”Olin jankuttanut tytölle, että syö niitä pillereitä, älä tee niin kuin minä tein!”
Tuli tästä jutusta mieleen, että kuinka monella on suvussa viisi sukupolvea elossa? Meillä oli korkeimmillaan neljä, mutta vanhin mummu kuoli hänkin jo vuosii sitten...
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/veerasta-33-…
Kommentit (8)
Meillä on. Mummu on 91v ja hänen vanhimman tyttären nuorimman pojan vanhimman tyttären poika on 2v.
Meillä on useampi sukupolvi.
- Mummi (äitini)
- - 5 lasta
- - - 12 lastenlasta
- - - - 10 lastenlastenlasta
- - - - - 2 lastenlastenlastenlasta
Mummi ainakin vielä suht hybäkuntoinen. Asuj yksin ok-talossa, ajaa autoa ja auttelee vanhuksia (kuten hän asian ilmaisee 😊😊)
Meillä on ollut viisi sukupolvea noin 10v ajan. Silloin kuoli minun isän isän äidin äiti. Nykyään vaan neljä, olen 30v, lapsi 3v ja sekä ädin vanhemmat että isän vanhemmat ovat elossa. Eivätkä ainakaan vielä kovin raihnaisia.
Meitä oli 5 polvea ennen kuin viimeinen isoisoisäni menehtyi. Nyt on neljännessä polvessa jo teini-ikäisiä ja vanhin polvi eli isovanhempani ovat yhä kaikki elossa ja pärjäävät hyvin vielä itsenäisesti. Uskoisin että heistä osa ehtii nähdä uuden viidennen sukupolven syntyvän :) itse olen ja vanhempani ovat työikäisiä. Meidän suvussa ensimmäiset lapset on saatu 17-20 vuotiaana.
Ohis, mutta kylläpä on hyvähenkinen perhe. Meillä on koko suku kireitä ja ahdistuneita ämmiä, yhden lapsen ankaria perheitä.
Tuollaiseen turvaverkkoon on hyvä synnyttää lapsia nuorellakin iällä.
Meitä on ollut melkein koko ajan 4 sukupolvea, nyt itsellä lapsi ja omia isovanhempia vielä 3 elossa. Eikä mitenkään erityisen niorena edes saatu lapsia.
Meitä on 5 sukupolvea, omat sisarukseni olleet aktiivisia. Itse olen 3. sukupolvea ja lapseni 4. Lapsillani ei vielä ole lapsia, mutta serkuillaan siis on.
Meilläkin oli neljä, ei toki siitä vanhimmasta polvesta kaikkia hengissä ja ensimmäisten lastenlastenlasten jälkeen ei kestänyt kauan kun vanhin polvi oli mennyttä.