Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työkkäristä 15 yhteystietoa, kukaan ei halua töihin???

Vierailija
15.03.2006 |

Laitoin työvoimatoimistoon ilmoituksen vapaasta työpaikasta. Kun tein soittokierroksen noille 15 ihmiselle sopiakseni tapaamisajan, kukaan ei halunnut tulla vaan sanoivat puhelimessa, että parempi varmaan olisi, jos et kutsuisi ja toivoivat, etten ilmoittaisi työkkäriin. Mikä ihme tätä yhteiskuntaa vaivaa. Työpaikka olisi ollut iltapäiväohjaajan työtä 25 h viikko ja palkaa ja työkokemusta saisi ihan kohtuullisesti.

Taidan käräyttää kaikki työkkäriin...............

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huono jos sitä tulee vain 5 tuntia/päivä. Olen ollut ite leikkipuistossa ohjaaja ja palkkani oli sentään 1558 kuussa! Ja töitä 7h/päivä.

Vierailija
42/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itselläni on vielä kolme lasta, eli jos oisin ollut vast. tilanteessa en olisi ottanut työtä vastaan, monesta syystä. Enkä ottanut kerran kun olin raskaana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut kotona hoitamassa lapsiani ja aloin etsiä nyt töitä. Mulle tarjottiin paikkaa ihan samalla palkalla ja tuntimäärillä. Ei mitään järkeä lähteä! Tulot ei ainakaan nousis ja sit kuskaat lapset hoitoon, hoitomaksut, ostat toisen auton et pääsee edes kulkemaan yms.. ja kiva kuulla kommenttia et olishan se parempi ku olla TYÖTTÖMÄNÄ kotona... just, kotihoidontuella kuitenkin olen...

Vierailija
44/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei silti en olisi ottanut kokopäivätyötäkään!

Sillä olen päättänyt olla taas välillä kotiäitinä rankan työrupeaman jälkeen ja lapseni on jo yli 3vuotiaita...

eli jos haluan pysyä kotiäitinä olisi pakko kieltäytyä töistä!!!

Vierailija
45/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. vajaan 11 euron tuntipalkalla töitä tekevä ja kaksi tuntia päivässä työmatkoihin käyttävä

Vierailija
46/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon loppuun laittamassani lainatussa viestissä tiivistyy kyllä varsin hyvin tämä lusmuilun ydin: jos kaikki ei ole helppoa ja valmiiksi tarjottimella niin onpa hankalaa. Ja voi voi. Onhan se tietysti ihan kamalaa ja hirveää jos pikku jennajannica ei pääse viereiseen päiväkotiin ja jos työmatkoihin menee aikaa. Ja onhan se suorastaan kohtuutonta, että työntekijä joutuisi vielä ostamaan itselleen vaatteita tai jopa meikkejä. Tätäkö tämä pullomössösukupolvi on?

Tekisi mieli ravistella ja sanoa, että tervetuloa oikeaan elämään. Oikeassa elämässä kaikki ei tule tarjottimella, oikeassa elämässä työmatkoihin menee aikaa ja tarhakin voi olla pitkän matkan päässä. Onhan se tietysti todella kurjaa yhteiskunnan taholta, ettei päiväkotia rakenneta pihapiiriin, jotta vanhemmat jaksaisivat raahautua töihin :)

Voin vain ihmetellä, miten työ tulee yllättäen????? Jos paikkaa hakee niin täytyy myös valmistautua siihen, että paikan saa :) Ja jos kortistossa on niin nimityshän " työtön _työnhakija_" eli ei se paikka ala yllättäen - ellei sitten tarkoitus olekin ollut vain nostella korvauksia ja makoilla kotona :)

" Toivon

todella, että jokainen joka tässäkin keskustelussa nyt valittaa näist' " lusmuista" joutuu itse sellaiseen tilanteeseen, että ymmärtää joskus elämän tilanteen olevan sellainen, ettei työtä KANNATA ottaa vastaan...

Jos esim. on lapsia, niin he eivät välttämättä pääse lähimpään päiväkotiin, varsinkin jos työt alkaisivat " yllättäen" . Jos ei ole autoa, ja joutuu raahaamaan esim. 3 ja 5 vuotiata lapsia joka aamu ja iltapäivä bussilla/kävelle puolituntia, ja sen jälkeen jatkaa bussilla matkaa töihin, johon vaihdon kanssa menee helposti tunti yhteen suuntaan, tarkoittaa tämä sitä, että " työmatkoihin" menee päivässä 3 tuntia, mikä on minusta kohtuutonta... Se siitä " lyhyemmästä työajasta" ja pidemmästä vapaa ajasta osa-aikatöissä...

Samoin kulut kasvavat, juuri vaate-meikki ymv JOS asiakaspalvelu alasta kyse. 1000e/kk -verot, ei ole paljon rahaa... Moni haluaa töitä, minäkin. Mutta totuus on se, ettei kaikkia töitä kannata vastaan ottaa!!!

Itse olen nyt kotini lähellä työharjoittelussa työkkärin kautta. Minulla ei mene matkakuluja, lapset saan helposti vietyä hoitoon, koska aloitin harjoittelun niin, että lasten hoitopaikka järjestyi läheltä. Vaate ja meikkikulukaan eivät ole pätä huimaavat, koska ei varsinaisesti tarvitse olla " edustava" . Saan käteen 560e+lapsikorotukset, sekä asumistuen ymv. Käytännössä olisin tehnyt taloudellista tappiota, jos olisin vastaanottanut ap. tarjoaman työn, puhumattakaan stressin ymv, kasvusta kun aamuisin kiskoo lapsia tarhaan pakksessa ja matkustaa läpi kaupungin linja-autolla...

Minusta työkkärin tehtävä on välittää töitä sillä periaatteella, että ihminen ITSE katsoo ilmoituksia, ja hakee työpaikkaa, joka on työajaltaan, palkkaukseltaan ja sijainniltaan ok. Jollekkin tuo 25h/vko on hyvä määrä, mutta monille se 40h/vko olisi parempi, koska silloin jäisi käteenkin jotakin... Työkokemuksen lisäksi, joka toki on tärkeää, mutta totuus on se, että ennemmin esim. itse menin alaani vastaavaan työharjoitteluun, kun johonkin " hanttihommaan" töihin, sillä TULEVAISUUDESSA kun haen alani töitä, tästä työharjoittelupätkästä on minulle paljon enemmän hyötyä, kun jostakin palkkatyöstä, joka ei ole lähelläkään alaani...

Joten ymmärtämystä ihmiset!!! Turha keimata kaikkia luusereiksi, jos teidän tarjoammanne työ ei kelpaa... Joillakin on oikeasti siihen pätevät syynsä...!!! "

Vierailija
47/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi kelvannut tuo työ. Mutta onneksi minulla on jo nyt tämä oma työni, osa-aikatyö ja palkkaa 8.50e/h

Inhoan ajatusta siitä, että eläisin yhteiskunnan siivellä, siksi otin vastaan nykyisen työni, vaikka olen aivan liian ylikoulutettu tähän hommaan, työkokemustakin on pilvin pimein. Silti otin työnvastaan, koska parempaa ei tällä paikkakunnalla sillä hetkellä ollut tarjolla.

Kyllä cv:ssäni näyttää paremmalle, että olen tehnyt työtä kuin työtä ennemmin kuin kortistossa roikkunut ja odottanut sitä " unelma duunia suurella liksalla" .

Kummako sinä itse työnantajana palkkaisit: laiskan pitkäaikaistyöttömän vai sellaisen joka on tehnyt töitä koko ajan ahkerasti " karvoihin katsomatta" ?

Vierailija
48/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisittekö itse töihin tuolla työajalla/palkalla?

Miksi töitä täytyy tehdä tekemisen " ilosta" . Rahallista hyötyä tuollaisesta ei ole. Itse olen aina kuvitettut että töitä tehdään siksi että siitä on rahallista hyötyä..

Jos työ ei kaikenlisäksi ole pitkäaikainen joutuu työn loputtua hakemaan uudestaan asumistuet ym. Elätä siinä sitten lapsia kun rahaa ei tule mistään..

Vierailija
49/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömänä, oikea kotiäitiys on asia erikseen.

Vierailija
50/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin niin nopeasti edes työttömyyspäivät loppuun, joten ihan järkevää on ottaa osa-aikatyö vastaan.

En tule ikinä äänestämään demareita, tämä työtttömyysjärjestelmä on pitkälti heidän visioitaan. Voi kun Sauli olis voittanut vaalit!

Vierailija
51/67 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun tätä palstaa lukee, tiedän ainakin yhden syyn.

PULLAMÖSSÖT TÖIHIN !!!

Vierailija
52/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sitä ei saa tehdä kuin 36kk. Sitten loppuu lisänä tuleva soviteltu työttömyyskorvaus. 36kk jakson jälkeen voi irtisanoutua osa-aikatyöstä ilman mitään seuraamuksia.

Vierailija
53/67 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti just tuollaisiakin tilanteita on, mutta uskoisin, että suurinosa työnantajista arvostaa sitä, että hakija on yritteliäs, ahkera ja tehnyt töitä " karvoihin katsomatta" , eikä ole vain työkkärin jonoissa notkunut ja ollut yhteiskunnan elätettävänä.

Minäkin olen " aikaisemmassa elämässäni" palkannut ihmisiä töihin, joten tiedän jotain aiheesta minäkin.

Vaikka nyt teenkin niitä " luuseri hommia" , kun ei tältä paikkakunnalta mulle koulutusta ja työkokemusta vastaavaa työtä näytä löytyvän.

Yksi mielenkiintoinen paikka oli täällä ja haastattelussakin olin akahden parhaan joukossa, mutta en saanut paikkaa perusteluna " kun et ole aikaisemmin tällä paikkakunnalla missään ollut töissä, niin ei me sua uskalleta ottaa, kun et ole " oman kylän tyttöjä" ja asutko sä täällä sitten enää vuoden päästä" .

No, asun edelleen ja sain onneksi tämän " luuseri duunin" . Mutta minkäs teet, kun on perusluonteeltaan yrittäjä ja ahkera, niin ei oikein osaa vain peruspäivärahalla odotellan niitä " parempia töitä" .

Tavoitteeni onkin, että cv:ssäni ei olisi kovin montaa " pimeää" eli " työtön" kohtaa ja näin onkin käynyt. Kotona jo opin, että on jotenkin hävettävää olla työtön.

T. 52

Vierailija
54/67 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan sitä, että tekee työtä vaikka sitten niitä " hanttihommia" muuta odotellessa. Monella hakijalla on ollut CV muutoin hyvä, mutta viikkojen ja kuukausien välejä CV:ssä ja se kertoo passiivisuudesta.

Äitiys- ja vanhempainlomathan näkyvät siellä muutoin.

Vierailija
55/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että soviteltua päivärahaa maksetaan vain rajoitettu aika. Pian joudun lopettamaan osa-aikatyöni, jos haluan saada työttömyyskorvausta!

Systeemi kusee ja pahasti. Eikä todellakaan kannusta työntekoon!!

Vierailija
56/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä tehdään siksi, että siitä olisi rahallista hyötyä? Töitähän tehdään siksi, että pystyisi itse elättämään itsensä.

Töitä ei oteta vastaan siksi kun ei saa tarpeeksi palkkaa? Tai joutuisi viemään lapset kauemmaksi tarhaan ja jopa kulkemaan pitkää työmatkaa? Valitetaan että lasten hoito vaikea järjestää koska työpaikka tulee yllättäen? (miten ihmeessä se voi tulla yllättäen jos on työnhakija???)

Mistä näitä idiootteja oikein sikiää?

Vierailija
57/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaanhoitaja, opiskellut 3 vuotta lukiossa ja 3,5 vuotta amk:ssa, eikä palkka ole paljon tuota 10¿ parempi.

Huonohan se on, mutta elääkseen on tehtävä töitä.

Täältä saan sitten sivistää itseäni, että 10¿ tuntipalkalla ei elä ja työnteko ei kannata?!?! Mitä helvettiä? Työnteko kannattaa aina!

Jos ei rahallisesti, niin se kantaa hedelmää joskus tulevaisuudessa. Itse olisin mielummin töissä kun kotona, vaikka saisin samat rahat kummallakin tapaa. Kyse on itsekunnioituksesta ja siitä, että haluaa elättää itsensä ja perheensä.

Vierailija
58/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljasti tymyytensä siinä, että kuulluu näihin ihmisiin jotka kuvittelevat presidentin päättävän tämän maan asioista... Eduskunta on se, jossa päätökset tehdään, presidentin virka on nykyään pelkkää edustamista Suomessa ja maailmalla, presidentillä ei ole nää valtaa kuin nimeksi...

Sitten varsinaiseen asiaan;

Jos on koulutettu, ja Tietää saavansa oman alan hommia, niin miksi ihmeessä mennä johonkin " paska-duuniin" , jonka vuoksi saatan joutua kieltäytymään koulutustani vastaavasta työstä? Varsinkin jos se duuni sijaitsee toisella puolella kaupunkia tmv. mikä " hankaloittaa elämääni" . Minä tiedän, että jopa kävelymatkan päässä kodistani, ja muutenkin " tällä puolen kaupunkia" on töitä tarjolla! On vain ajan kysymys, milloin joku tuttu soittaa vapaasta työpaikasta/joku firma vastaa hakemukseeni. Ja se syy, miksi olen nyt työtön, on että olin ulkomailla töissä puolitoista vuotta...

Jos nyt ottaisin vastaan minulle tarjotun " porrassiivojan" tmv. työn, niin jokainen tääläkin varmaan tietää, että määräaikainen sopimus sitoo loppuun asti. Jos työsopimus on esim. kesäkuun loppuu, en voi vastaanottaa muuta työtä. Siinä sitten luuttuan rappuja kitupalkalla, vaikka parempaakin olisi tarjolla! Ja vaikka sopimus vakituinenkin, niin kuukauden irtisanomis aikaa ei pidä unohtaa... Ja veromarkkojenne hupenemista surevat, olen ansiosidonnaisella, eli itse liittomaksuja maksellut jo useana vuotena. Ja takaan teille, että porrassiivoojana en verokassaa kartuttaisi kun pienen osan siitä, mitä kartutan olemalla niissä töissä joita haluan tehdä, ja koulutukseni puolesta minun kuuluukin tehdä.

Vierailija
59/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä cv:ssäni näyttää paremmalle, että olen tehnyt työtä kuin työtä ennemmin kuin kortistossa roikkunut ja odottanut sitä " unelma duunia suurella liksalla" .

Kummako sinä itse työnantajana palkkaisit: laiskan pitkäaikaistyöttömän vai sellaisen joka on tehnyt töitä koko ajan ahkerasti " karvoihin katsomatta" ?

En kumpaakaan. Juuri tuli vastaan tilanne, jossa hain tiettyä erityisosaajaa. Eräs korkeasti alalle koulutettu haki töitä. Oli ollut neljä vuotta aivan eri alan töissä, ns. ' hanttihommissa' . Valmistumisen jälkeen siis vain tuo. Toiset vaihtoehdot olivat noita ' laiskoja pitkäaikaistyöttömiä' . Ketkään eivät saaneet työpaikkaa. Tuon naisen kohdalla heräsi kysymys, miksei jatkanut opintoja, missä ammattiylpeys, kiinnostus kehittää itseään vaativalla ja nopeasti etenevällä alalla.

Ai niin, se työpaikka. Lopulta annoin työn nuorelle, joka valmistuttuaan katseli ja haisteli työtilannetta, oli syntisesti työttömänäkin, kun ei ollut halunnut itseään, aikaansa ja osaamistaan liian halvalla myydä. Perusti oman yrityksen, saa nimeä ja työkeikkoja ja niiden välillä opiskelee ja päivittää tietojaan.

(ensin tarinassani mainittiin hakijoiden sukupuoletkin, mutta jätin ne nyt pois, kun eipä sillä väliä asian kannalta ole)

Vierailija
60/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

60(?) pyytää ANTEEKSI kirjoitusvirheitään, on hiukan hoppu tässä, menee senat sakasin kun sormet ei pysy ajatusten mukana...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi