Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työkkäristä 15 yhteystietoa, kukaan ei halua töihin???

Vierailija
15.03.2006 |

Laitoin työvoimatoimistoon ilmoituksen vapaasta työpaikasta. Kun tein soittokierroksen noille 15 ihmiselle sopiakseni tapaamisajan, kukaan ei halunnut tulla vaan sanoivat puhelimessa, että parempi varmaan olisi, jos et kutsuisi ja toivoivat, etten ilmoittaisi työkkäriin. Mikä ihme tätä yhteiskuntaa vaivaa. Työpaikka olisi ollut iltapäiväohjaajan työtä 25 h viikko ja palkaa ja työkokemusta saisi ihan kohtuullisesti.

Taidan käräyttää kaikki työkkäriin...............

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse työn osituksen eli 20 h/viikko työsuhteen puoleksi vuodeksi. Sain lisäksi soviteltua päivärahaa enkä KOSKAAN edes halunnut laskea, mikä olisi ollut ero ansiosidonnaisen kanssa.

Tein puoli vuotta tuota 20 h ja sain aina välillä ylitöitä, jolloiin tein noin 30 h viikkoa. Ainoa hankala asia oli se työkkärin lapun täyttäminen tunteineen, mutta kun homma alkoi pelata, tuli rahaakin.

Lopputulos: Nyt teen samassa paikassa kokoaikatyötä ja olen onnellinen. Työmatkan kuljen kahdella bussilla ja vien kaksi lasta hoitoon, elämä on ;)

Vierailija
2/67 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla vituttaa maksaa veroja tollasten helvetin luusereitten takia. Akateeminen koulutus, tuntipalkka 18 e/ tunti. Kyllä 10 e/ tunti on ihan normaali palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kauheeta hinkua työhön ei ole kun palkka on varmaan aika kehno, ainakin mulla oli kun työskentelin yhden vuoden ohjaajana.

Vierailija
4/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei kannata lähteä töihin ennen kuin saan bruttona noin 3.000 euroa kuukaudessa.

Pienet palkat ja osa-aikatyöt tekevät heti sen, että nettotulot laskevat.

Jos soittamasi ihmiset ovat perheellisiä, voi olla, että heillä on sama tilanne kuin minulla.

Toinen ryhmä ovat ansiosidonnaisella olevat. Heidän ei kannata mennä pienipalkkaiseen työhön.

Vierailija
5/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jäämässä ens kuulla kotihoidontuelta ja meen töihin ton 25 tuntia viikossa. Eilen laskin, että kun yleinen asumistuki tippuu ja lisäksi tulee hoitomaksu, niin rahallisesti käteen jää vain 60¿ enemmän rahaa. Mutta esim. vaate-ja meikkikulut nousevat nykyisestä, enhän voi asiakaspalveluun mennä saman näköisenä mitä tässä kotona välillä luuhaan...

Vierailija
6/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostais just passelilta hommalta mulle.

Vierailija
7/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi tehdä töitä enemmän kuin 25 tuntia viikossa eli todennäköisesti saavat enemmän rahaa työttömänä (jos ansiosidonnaisella).. Miten silloin itse tekisit? Menisit töihin vain työnilosta? Toisaalta säästävät myös sinun vaivojasi ilmoittamalla heti, ettei kiinnosta.

Vierailija
8/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin yleisesti luullaan, toimiston tehtävänä ei ole välittää työtä, vaan ylläpitää järjestelmää. Työvoimatoimistoon ei ilmoittauduta työn saannin toivossa, sillä kaikkihan tietävät, että vain 10 prosenttia vapaista työpaikoista kiertää työkkärin kautta. Muilla markkinoilla liikkuu ne loput 90 %. Työvoimatoimistoon ilmoittaudutaan siksi, että sitä vaaditaan päivärahan saamiseksi. Ei sillä ole paljonkaan tekemistä työnhaun kanssa.

Vierailija
9/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ko. työnhakijat olivat sitten laittaneet ilmoituksen, että myös osa-aikatyö käy. Voisi sitten laittaa että hakee vain kokopäivätyötä ja palkkatoivomus on 3000 e/kk.

Ai, niin soitin sitten nyt keväällä kirjoittavalle sukulaistytölle ja hän lupasi tulla töihin tällä palkalla. Sanoi, että kerkiää lukemaan vielä hyvin pääsykokeisiin. Suositaan sitten sukulaisia ja tuttuja. Mutta mihinkäs sitä työkkäriä tarvitaan?

Vierailija
10/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi ko. työnhakijat olivat sitten laittaneet ilmoituksen, että myös osa-aikatyö käy. Voisi sitten laittaa että hakee vain kokopäivätyötä ja palkkatoivomus on 3000 e/kk.

Ai, niin soitin sitten nyt keväällä kirjoittavalle sukulaistytölle ja hän lupasi tulla töihin tällä palkalla. Sanoi, että kerkiää lukemaan vielä hyvin pääsykokeisiin. Suositaan sitten sukulaisia ja tuttuja. Mutta mihinkäs sitä työkkäriä tarvitaan?

Vierailija
11/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä työkkäriä siihen työnhakuun tarvitakaan. Työkkäri vain pyörittää järjestelmää ja työpaikat täytetään juuri näin: tuttujen, tutun tuttujen, lehti-ilmoitusten ja sisäisten hakujen kautta.

Vierailija
12/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän sen ettei ketään kiinnosta 25h/vk osa-aikatyö. Vaikka tuntiliksa olisi hyvä, ei se varmaan vastaa tuolla tuntimäärällä kuin nippa nappa työttömyyspäivärahaa. Eli taloudellisesti voi olla huonompi vaihtoehto ottaa työ vastaan kuin olla työttömänä vielä. Etenkin jos sattuu saamaan ansiosidonnaista päivärahaa.

Vierailija
13/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain 1000¿/kk ja peruspäivärahakin on minimissään sen 600¿/kk, moni saa siihen lapsikorotuksia ja ansiosidonnainenhan on monella päälle 1000¿/kk. Eli ei kai kukaan ole niin hullu, että tekee työtä ilman että tulotaso nousee tippaakaan.

Vierailija
14/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta korotuskin et kyllähän tuosta ois enemmän jäänyt. Alle 10e tuntipalkka töitä on monella alalla.

Vierailija
15/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin otan sen tonnin kuussa tekemällä työtä kuin makaamalla kotona.

Vierailija
16/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että osa-aikatyöstä tulee osa-aikatyön palkkakin. Mutta on myös enemmän vapaa-aikaa.

Vierailija
17/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELVETIN LUUSERIT!!!!

Ja yhteiskunnan siivelläeläjät. Se vaivaa tätä yhteiskuntaa, että on AIVAN LIIAN HYVÄT sosiaaliedut, ettei kannata mennä töihin, sillä kotona olo on yhtä kannattavaa. Tähän pitäis todellakin saada muutos. 10e tunti on aivan normaali palkka ja parempi kuin useilla aloilla.

Vierailija
18/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kaupungin työkkäristä soittavat vielä perään ja kysyvät mitä työnhakijat vastasivat. Kaikki kieltäytyneet joutuvat antamaan selontekoa ja työn teon rahallinen kannattamattomuus ei ole pätevä syy kieltäytyä.

Itse olen narauttanut osa-aikatyöstä kieltäytyneitä, minulla työaika olisi ollut 20h/vko ja palkka 7,5¿/h

Ihmetyttää, että ihmiset eivät ymmärrä, että osa-aikatyötä tekevät voivat hakea soviteltua päivärahaa. Itselläni ainakin aikoinaan kannatti tehdä osa-aika työtä, aina jäi enemmän käteen kuin kokonaan työttömänä.

Vierailija
19/67 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ei ollut työkkärin sivuilla avoimissa työpaikoissa? Mä olisin varmasti hakenut jos työpaikka olisi ollut vain 50 kilometrin sisällä. Ja niille jotka haukkuu ja valittaa sitä että tukia saa niin helposti niin ei se nyt ihan noinkaan ole... Mulla on tulot 0 euroa.. Mieheni tulojen vuoksi en saa mitään mistään.. Putosin tukiviidakosta kun jäin kotiin lapsen kanssa.

Vierailija
20/67 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä cv:ssäni näyttää paremmalle, että olen tehnyt työtä kuin työtä ennemmin kuin kortistossa roikkunut ja odottanut sitä " unelma duunia suurella liksalla" .

Kummako sinä itse työnantajana palkkaisit: laiskan pitkäaikaistyöttömän vai sellaisen joka on tehnyt töitä koko ajan ahkerasti " karvoihin katsomatta" ?

En kumpaakaan. Juuri tuli vastaan tilanne, jossa hain tiettyä erityisosaajaa. Eräs korkeasti alalle koulutettu haki töitä. Oli ollut neljä vuotta aivan eri alan töissä, ns. ' hanttihommissa' . Valmistumisen jälkeen siis vain tuo. Toiset vaihtoehdot olivat noita ' laiskoja pitkäaikaistyöttömiä' . Ketkään eivät saaneet työpaikkaa. Tuon naisen kohdalla heräsi kysymys, miksei jatkanut opintoja, missä ammattiylpeys, kiinnostus kehittää itseään vaativalla ja nopeasti etenevällä alalla.

Ai niin, se työpaikka. Lopulta annoin työn nuorelle, joka valmistuttuaan katseli ja haisteli työtilannetta, oli syntisesti työttömänäkin, kun ei ollut halunnut itseään, aikaansa ja osaamistaan liian halvalla myydä. Perusti oman yrityksen, saa nimeä ja työkeikkoja ja niiden välillä opiskelee ja päivittää tietojaan.

(ensin tarinassani mainittiin hakijoiden sukupuoletkin, mutta jätin ne nyt pois, kun eipä sillä väliä asian kannalta ole)

Siispä kaikki vaan työttömiksi haistelemaan työtilannetta jos sitä oman alan työpaikkaa ei satu heti löytymään. Kun kerran työhönottajatkin noin ajattelee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi