Helsingin asuinalueet
Osaisiko joku neuvoa, mihin Helsingissä kannattaa muuttaa. Erityisesti Pohjois-Helsingin alueet kiinnostavat.
Kommentit (40)
Helsingin asuinaklueet kirjoitti:
Osaisiko joku neuvoa, mihin Helsingissä kannattaa muuttaa. Erityisesti Pohjois-Helsingin alueet kiinnostavat.
Samaa olen itsekin pähkäilemässä. Tunnen Helsinkiä melko hyvin, mutta lapsiperheen näkövinkkelistä en niin hyvin. En osaa arvioida kouluja tai neuvolapalveluja. Meidän perheelle olisi tärkeää päästä sujuvasti lentokentälle (julkisilla) ja toisen työpaikka on Kampissa.
Meille olisi minun mielestäni parhaita alueita: Oulunkylä, Tapanila pääradan varrelta ja Pohjois- ja Etelä-Haaga kehäradalta. Näin olen päätellyt, mutta jos jollakin on eriävä mielipide, antakaa kuulua!
Me asumme Eko-Viikissä ja tykätään :) Harvassa paikassa voi asua Kehä 1 sisäpuolella ja silti pystyä ulkoiluttamaan koiria päivittäin vapaana pelloilla ja metsissä ja kallioilla. Täällä on myös paljon muita lapsi ja eläinperheitä joten on hyvin suvaitsevainen meininki, melkein semmoinen kylämäinen mentaliteetti. Esim kun muutimme tänne, vähän jopa paheksuin että aika pieniä lapsia näytti kulkevan ihan yksin rivitaloyhtiömme alueella. Mutta olen oppinut että täällä on tosi turvallista ja kaikki katsovat myös toistensa lasten perään jos siinä ulkosalla ollaan.
Pohjois- tai Itä-Helsinkiin muutetaan pakosta. Mutta esimerkiksi Jätkäsaaresta, Ruoholahdesta ja Kalasatamasta löytyy ihan huokeita ja kivoja asuntoja.
Paljonko fyrkkaa? Ok, rivari vai kerrostalo?
Länsi-Pakila, Paloheinä ok mutta mahdollisimman kaukana kehältä ja tuusulanväylältä melun takia.
Vierailija kirjoitti:
Me asumme Eko-Viikissä ja tykätään :) Harvassa paikassa voi asua Kehä 1 sisäpuolella ja silti pystyä ulkoiluttamaan koiria päivittäin vapaana pelloilla ja metsissä ja kallioilla. Täällä on myös paljon muita lapsi ja eläinperheitä joten on hyvin suvaitsevainen meininki, melkein semmoinen kylämäinen mentaliteetti. Esim kun muutimme tänne, vähän jopa paheksuin että aika pieniä lapsia näytti kulkevan ihan yksin rivitaloyhtiömme alueella. Mutta olen oppinut että täällä on tosi turvallista ja kaikki katsovat myös toistensa lasten perään jos siinä ulkosalla ollaan.
Viikin perukoilta matkustaa aika tolkuttoman pitkään minne tahansa muualle Helsingissä. Eko-Viikki ei tosin aivan huonoimmassa paikassa.
Koirien irti pitämisestä kaupunkialueella voi olla hyvin montaa eri mieltä, vaikka "tilaa olisi kuinka paljon". Minua tuli juuri eilen yksi koira "leikkisästi" nappasemaan ranteesta ja omistaja oli joku imbesilli-idiootti, joka piipittämällä yritti kutsua koiriaan pois siinä onnistuen ehkä kymmenennellä kerralla. Tuolla oli kolmesta koirasta vain yksi kiinni. Kaksi juoksi vapaina ja ilman kunnon kontrollia kevyenliikenteen väylällä.
Pasila. Kohta tulee palveluitakin lisää urakalla ja kulkuyhteydet ovat erinomaiset.
Mikä hitto on Eko-Viikki? Viikin tietysti tiedän, mutta tuota en ole ikinä kuullutkaan vaikka helsinkiläinen olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen itsekin pähkäilemässä. Tunnen Helsinkiä melko hyvin, mutta lapsiperheen näkövinkkelistä en niin hyvin. En osaa arvioida kouluja tai neuvolapalveluja. Meidän perheelle olisi tärkeää päästä sujuvasti lentokentälle (julkisilla) ja toisen työpaikka on Kampissa.
Meille olisi minun mielestäni parhaita alueita: Oulunkylä, Tapanila pääradan varrelta ja Pohjois- ja Etelä-Haaga kehäradalta. Näin olen päätellyt, mutta jos jollakin on eriävä mielipide, antakaa kuulua!
Myös mahdollisesti Pakila ja Paloheinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto on Eko-Viikki? Viikin tietysti tiedän, mutta tuota en ole ikinä kuullutkaan vaikka helsinkiläinen olenkin.
Grynderien keksimä tekonimi...
Ihastuin Pajamäkeen käydessäni siellä. Ihana ympäristö ! Voisin muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois- tai Itä-Helsinkiin muutetaan pakosta. Mutta esimerkiksi Jätkäsaaresta, Ruoholahdesta ja Kalasatamasta löytyy ihan huokeita ja kivoja asuntoja.
Ei todellakaan ole totta. Pohjois-Helsinki on tosi kiva ja idässäkin on tosi kivoja alueita.
Vierailija kirjoitti:
Haagassa oon itse viihtynyt. Lapsiperheitä ajatellen lähellä on SYK
Ei kai kaikki tonne SYK:n pääse. Pääsykokeet.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa jo valmiiksi, kun pitäisi ensi viikolla käydä jätkäsaaressa. Hajoisi pää, jos pitäisi asuakin siellä
Vantaan Tammisto tai Kartanonkoski. Nopeasti joka suuntaan, hyvät ulkoilualueet ja paljon lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, mutta tuskin tässä tapauksessa on ongelmaa. Jos vanhempi miettii asuinpaikkaa lapsenkin kannalta, on hän varmasti sen verran fiksu, että preppaa lapsensa sykkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, mutta tuskin tässä tapauksessa on ongelmaa. Jos vanhempi miettii asuinpaikkaa lapsenkin kannalta, on hän varmasti sen verran fiksu, että preppaa lapsensa sykkiin
Onko tää vitsi? Ne pääsykokeet mittaa kielellistä lahjakkuutta, joten aika vähän tekoa sillä on vanhemman asuinalue-etsinnän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää vitsi? Ne pääsykokeet mittaa kielellistä lahjakkuutta, joten aika vähän tekoa sillä on vanhemman asuinalue-etsinnän kanssa.
Ei mittaa lahjakkuutta vaan osaamista ja osaamista voi kehittää. Oli niissä mukana matikan tehtäviäkin ainakin silloin kun itse kävin
Lapsiperhe? Jos olette lapsiperhe, kannattaa selvittää koulutilanne. Se on monin paikoinen täysin kaoottinen. Myös siellä Pohjois-Helsingissä?