Helsingin asuinalueet
Osaisiko joku neuvoa, mihin Helsingissä kannattaa muuttaa. Erityisesti Pohjois-Helsingin alueet kiinnostavat.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haagassa oon itse viihtynyt. Lapsiperheitä ajatellen lähellä on SYK
Ei kai kaikki tonne SYK:n pääse. Pääsykokeet.
No ei, mutta tuskin tässä tapauksessa on ongelmaa. Jos vanhempi miettii asuinpaikkaa lapsenkin kannalta, on hän varmasti sen verran fiksu, että preppaa lapsensa sykkiin
Onko tää vitsi? Ne pääsykokeet mittaa kielellistä lahjakkuutta, joten aika vähän tekoa sillä on vanhemman asuinalue-etsinnän kanssa.
Ei mittaa lahjakkuutta vaan osaamista ja osaamista voi kehittää. Oli niissä mukana matikan tehtäviäkin ainakin silloin kun itse kävin
Mittaa kielellistä lahjakkuutta. Sinä et liene enää lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin asuinaklueet kirjoitti:
Osaisiko joku neuvoa, mihin Helsingissä kannattaa muuttaa. Erityisesti Pohjois-Helsingin alueet kiinnostavat.
Samaa olen itsekin pähkäilemässä. Tunnen Helsinkiä melko hyvin, mutta lapsiperheen näkövinkkelistä en niin hyvin. En osaa arvioida kouluja tai neuvolapalveluja. Meidän perheelle olisi tärkeää päästä sujuvasti lentokentälle (julkisilla) ja toisen työpaikka on Kampissa.
Meille olisi minun mielestäni parhaita alueita: Oulunkylä, Tapanila pääradan varrelta ja Pohjois- ja Etelä-Haaga kehäradalta. Näin olen päätellyt, mutta jos jollakin on eriävä mielipide, antakaa kuulua!
Myös mahdollisesti Pakila ja Paloheinä.
Pääseekö noista oikeasti sujuvasti sekä lentokentälle (paljon matkustamista työssä, aikaisia aamuja) että Kamppiin? Kamppiin saisi matka-aika olla mielellään alle 30 min. aamuruuhkassa.
Tapaninkylä, Töyrynummi, Tapanila ja Suutarila ovat tosi kivoja rauhallisia lapsiperhealueita.
Omakotitaloja ja muutama rivari.
Muutettiin aikoinaan länsi-Hki:stä ja viihdytään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin asuinaklueet kirjoitti:
Samaa olen itsekin pähkäilemässä. Tunnen Helsinkiä melko hyvin, mutta lapsiperheen näkövinkkelistä en niin hyvin. En osaa arvioida kouluja tai neuvolapalveluja. Meidän perheelle olisi tärkeää päästä sujuvasti lentokentälle (julkisilla) ja toisen työpaikka on Kampissa.
Meille olisi minun mielestäni parhaita alueita: Oulunkylä, Tapanila pääradan varrelta ja Pohjois- ja Etelä-Haaga kehäradalta. Näin olen päätellyt, mutta jos jollakin on eriävä mielipide, antakaa kuulua!
Myös mahdollisesti Pakila ja Paloheinä.
Pääseekö noista oikeasti sujuvasti sekä lentokentälle (paljon matkustamista työssä, aikaisia aamuja) että Kamppiin? Kamppiin saisi matka-aika olla mielellään alle 30 min. aamuruuhkassa.
No joo, ei yhtä kätevästi kuin vaikkapa Oulunkylästä tai Koskelasta tai Käpylästä. Pitää mennä bussilla, taksilla tai omalla autolla.
Eli jos haluatte kulkea nopeasti julkisilla, niin silloin kätevintä on asua junaradan varressa, se on monesti nopein. Eli Oulunkylä tai Käpylä. Tai Pasila.
Riippuu tosi paljon siitä, millä haluatte liikkua.
Olen aina pitänyt Itä-Helsingistä. Itse asun Kivikossa ja viihdyn todella hyvin . Alue rajoittuu kallioiseen metsään jossa voi liikkua aivan rauhassa. Minuutti kotiovelta ja olet kallioilla yksin keskellä metsää jos haluat. Toisaalta Vuosaari ja meri on pyörämatkan päässä. Kesällä uimarannat siis.
Itä- Helsinkiä arvioidaan usein vain tiettyjen asemaseutujen mututuntumalla ja saadaan aivan väärä kuva. Itä- Helsingissä on monia todella rauhallisia ja ihanan luonnonläheisiä paikkoja joissa eletään vähän niinkuin maalla. Ulos voi lähteä rauhassa tuulipuku päällä ja kukaan ei ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
[
Lentokentälle pääsee alle puolessa tunnissa Manskun pohjoispuolelta/liepeiltä, jos ei tarvitse ajaa pitkään saati lainkaan kehäteillä. Ogeli, Pakila, Paloheinä. Taasen toiseen suuntaan omalla autolla on ruuhka-aikaan aina perin vittumaista. Jos päivittäin pitäisi päästä Kamppiin, mieluiten katselisin kämppää ratikka- tai kävelymatkalta Etu-Töölöstä tai Etelä-Helsingistä.
itähelsinkifani kirjoitti:
Olen aina pitänyt Itä-Helsingistä. Itse asun Kivikossa ja viihdyn todella hyvin . Alue rajoittuu kallioiseen metsään jossa voi liikkua aivan rauhassa. Minuutti kotiovelta ja olet kallioilla yksin keskellä metsää jos haluat. Toisaalta Vuosaari ja meri on pyörämatkan päässä. Kesällä uimarannat siis.
Itä- Helsinkiä arvioidaan usein vain tiettyjen asemaseutujen mututuntumalla ja saadaan aivan väärä kuva. Itä- Helsingissä on monia todella rauhallisia ja ihanan luonnonläheisiä paikkoja joissa eletään vähän niinkuin maalla. Ulos voi lähteä rauhassa tuulipuku päällä ja kukaan ei ihmettele.
Noin se onkin aikuisilla, kun ei tavallaan ole riippuvainen muista alueella asuvista. Mutta entä lapset? Minkälaisia kouluja on alueella?
Ymmärsin, että haluatte kulkea julkisilla sekä lentokentälle että Kamppiin. Silloin ainoa oikea vastaus on joku pohjoisen radanvarren lähiö ja asunto läheltä rautatieasemaa. Itse voisin harkita myös Tikkurilaa.
Asun Kaivopuistossa, samoin sukuni. En osaa kuvitellakaan asuvani muualla. Enpä yllättyisi, jos molemmat lapsenikin jämähtävät tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasila. Kohta tulee palveluitakin lisää urakalla ja kulkuyhteydet ovat erinomaiset.
Itä vai Länsi? Kummassakin hyvä sijainti, mutta eikö Idässä ole vähän liikaa "rikkautta"?
Länsi-Pasilassa sijaitsee se kuuluisa K-kauppa, joka oli jatkuvien ryöstöjen kohteena. Naismyyjä otti rosvot kiinni ( K-kaupan Anna ) ja hänet valittiin vuoden helsinkiläiseksi :).
Itse asun Itä-Pasilassa, 12v jo, en koskaan lähde pois.
Tykkään tosi paljon ja odotan Triplaa kuin kuuta nousevaa :).
Lapsiperheitä on paljon tässäkin talossa. Enemmistö suomalaisia.Eli viihdyt aidosti Itä-Pasilassa? Sijainti on monella tapaa tosi hyvä, mutta kuitenkin joutuu kohtaamaan elämän huonoja puoliakin ja tuota rikkautta enemmän kuin kantakaupungissa asuessa. Ja on pakko käyttää julkisia, toisin kuin kantakaupungissa. Olen aidosti kiinnostunut, millaista siellä arki on?
Täällä myös vannoutunut itäpasilalainen. Täällä on sekaisin vuokrataloja ja kovan rahan taloja. Jälkimmäiset on aika mummoutuneita, mutta nykyisin lapsiperheitäkin ihan kivasti. Korkeakoulutettuja paljon. Meillä myös korkeakoulutettu lapsiperhe. Palvelut ovat loistavat samoin kulkuyhteydet. Täällä on myös paljon maahanmuuttajia johtunee Hoasin asunnoista eli nuoria yliopisto-opiskelijoita riittää. Rauhallista täällä on. Ei ehkä persun paikka, mutta muut viihtyvät hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasila. Kohta tulee palveluitakin lisää urakalla ja kulkuyhteydet ovat erinomaiset.
Itä vai Länsi? Kummassakin hyvä sijainti, mutta eikö Idässä ole vähän liikaa "rikkautta"?
Länsi-Pasilassa sijaitsee se kuuluisa K-kauppa, joka oli jatkuvien ryöstöjen kohteena. Naismyyjä otti rosvot kiinni ( K-kaupan Anna ) ja hänet valittiin vuoden helsinkiläiseksi :).
Lapsiperheitä on paljon tässäkin talossa. Enemmistö suomalaisia.Eli viihdyt aidosti Itä-Pasilassa? Sijainti on monella tapaa tosi hyvä, mutta kuitenkin joutuu kohtaamaan elämän huonoja puoliakin ja tuota rikkautta enemmän kuin kantakaupungissa asuessa. Ja on pakko käyttää julkisia, toisin kuin kantakaupungissa. Olen aidosti kiinnostunut, millaista siellä arki on?
Viihdyn aidosti :). Elämän huonoja puolia? En osaa vastata, mun mielestä tämä on ihan tavallinen asuinalue. Ulkomaalaisia on, mutta en noteeraa sen kummemmin, ihan ihmisiä siinä kuin muutkin. Paljon ulkomaalaisia opiskelijoita asuu tässä alueella, heitä näkee paljon Lidlissä.
Usein Itä-Pasilaa parjataan vain siksi kun ei ole siellä käynyt oikeasti. Täällä isojen virastotalojen ympäröimänä on viihtyisä ja rauhallinen asuinalue. Useita puistoja, pari koirapuistoakin. Naapurit tunnen suunnilleen ja aina moikataan ja mummojen kanssa jutustellaan.
Öisin on todella hiljaista kun ei kuulu liikenteen ääniä.
Asuntojen hinnat ovat nyt alkaneet nousta kohisten Triplan takia.
Minulla on kaupungin asunto. Silloin kun sain täältä asunnon, ajattelin että olen sen vuoden ja vaihdan muualle. Enpä vaihtanut :).
Täällä on myös Saton taloja ja taloja joka lähtöön.
Alunperin sain yksiön, sitten tuli mies kuvioihin ja sain kuin ihmeen kaupalla vaihdettua samassa talossa kaksioon ja mies muutti minun kanssa tähän.
Täällä on oikeasti hyvä olla:).
Kantakaupungiksi tämäkin lasketaan, jos sillä on jotain merkitystä :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös vannoutunut itäpasilalainen. Täällä on sekaisin vuokrataloja ja kovan rahan taloja. Jälkimmäiset on aika mummoutuneita, mutta nykyisin lapsiperheitäkin ihan kivasti. Korkeakoulutettuja paljon. Meillä myös korkeakoulutettu lapsiperhe. Palvelut ovat loistavat samoin kulkuyhteydet. Täällä on myös paljon maahanmuuttajia johtunee Hoasin asunnoista eli nuoria yliopisto-opiskelijoita riittää. Rauhallista täällä on. Ei ehkä persun paikka, mutta muut viihtyvät hyvin.
Hauska kuulla että on muitakin :).
Etelä-Haaga, Huopalahden asemalta junalla lentokentälle ja junalla/bussilla/sporalla keskustaan.
Haluatteko asua pientalossa vai kerrostalossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn aidosti :). Elämän huonoja puolia? En osaa vastata, mun mielestä tämä on ihan tavallinen asuinalue. Ulkomaalaisia on, mutta en noteeraa sen kummemmin, ihan ihmisiä siinä kuin muutkin. Paljon ulkomaalaisia opiskelijoita asuu tässä alueella, heitä näkee paljon Lidlissä.
Usein Itä-Pasilaa parjataan vain siksi kun ei ole siellä käynyt oikeasti. Täällä isojen virastotalojen ympäröimänä on viihtyisä ja rauhallinen asuinalue. Useita puistoja, pari koirapuistoakin. Naapurit tunnen suunnilleen ja aina moikataan ja mummojen kanssa jutustellaan.
Minulla on kaupungin asunto. Silloin kun sain täältä asunnon, ajattelin että olen sen vuoden ja vaihdan muualle. Enpä vaihtanut :).
Alunperin sain yksiön, sitten tuli mies kuvioihin ja sain kuin ihmeen kaupalla vaihdettua samassa talossa kaksioon ja mies muutti minun kanssa tähän.
Kantakaupungiksi tämäkin lasketaan, jos sillä on jotain merkitystä :).
Olen asunut nyt neljä vuotta Konepajalla Helsingissä, Itä-Pasilan naapurissa. Töiden puolesta vierailen usein molemmin puolin Pasilaa ja toki itäpuolella käyn paljon ruokakaupassa sekä kirjastossa.
Nyt muutan pois, koska en koe aluetta enää viihtyisäksi. Alueella on paljon liikennettä (esim. teollisuuskatu) ja luontoa omaan makuuni liian vähän.
Itä-Pasilan puolella on paljon maahanmuuttajia osittain varmaan siksi, että siellä on Helsingin Islam keskus ja siellä moskeija. Siellä käy siis alueen asukkaita että sitten vähän kauempaa maahanmuuttajia. Lisäksi siellä on nuorten asumisharjoitteluyksikkö (sosiaalityön yksikkö). En koe, että näkyy arjessa mitenkään ja itseäni maahanmuuttajat eivät ole koskaan haitanneet.
Täytyy kyllä näistä itä-Pasilan "puistoista" olla hieman eri mieltä - ne pienet viheralueet korkeiden kerrostalojen keskellä eivät kovin puistomaisia ole :). Tietenkin kiva, että on edes pienet vihreä alueet, kun muuten tuntuu aina siltä. että on aika betonin keskellä.
AP:n tilanteessa ehkä jokin radanvarsi olisi kaikista parhain. Juurikin Haaga, Tapanila ym.
Itä-Pakila on ihana lapsiperheelle.
Vierailija kirjoitti:
itähelsinkifani kirjoitti:
Noin se onkin aikuisilla, kun ei tavallaan ole riippuvainen muista alueella asuvista. Mutta entä lapset? Minkälaisia kouluja on alueella?
Kulosaari on kivaa aluetta. On hyvät koulut ja päiväkodit. Paljon ulkoilualueita myös vieressä. Lyhyt matka keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantakaupungiksi tämäkin lasketaan, jos sillä on jotain merkitystä :).Olen asunut nyt neljä vuotta Konepajalla Helsingissä, Itä-Pasilan naapurissa. Töiden puolesta vierailen usein molemmin puolin Pasilaa ja toki itäpuolella käyn paljon ruokakaupassa sekä kirjastossa.
Nyt muutan pois, koska en koe aluetta enää viihtyisäksi. Alueella on paljon liikennettä (esim. teollisuuskatu) ja luontoa omaan makuuni liian vähän.
Itä-Pasilan puolella on paljon maahanmuuttajia osittain varmaan siksi, että siellä on Helsingin Islam keskus ja siellä moskeija. Siellä käy siis alueen asukkaita että sitten vähän kauempaa maahanmuuttajia. Lisäksi siellä on nuorten asumisharjoitteluyksikkö (sosiaalityön yksikkö). En koe, että näkyy arjessa mitenkään ja itseäni maahanmuuttajat eivät ole koskaan haitanneet.
Täytyy kyllä näistä itä-Pasilan "puistoista" olla hieman eri mieltä - ne pienet viheralueet korkeiden kerrostalojen keskellä eivät kovin puistomaisia ole :). Tietenkin kiva, että on edes pienet vihreä alueet, kun muuten tuntuu aina siltä. että on aika betonin keskellä.
AP:n tilanteessa ehkä jokin radanvarsi olisi kaikista parhain. Juurikin Haaga, Tapanila ym.
Konepaja on kyllä ikävä alue, en itsekään haluaisi asua siellä. En halua väitellä, edelleen haluaisin että käydään edes paikan päällä pyörimässä ja katselemassa.
Moskeija on pieni liiketila kerrostalon alakerrassa, en ole huomannut mitään ongelmaa.
No jos ap etsii kerrostaloasuntoa niin Käpylä olisi hyvä. Olympiakylän kerrotalot ovat lapsiperheidenkin suosiossa. En tiedä minkälaisia koulut alueella ovat, mutta joku muu varmaan tietää, kunhan kerrot lasten iät.
Jos olisitte Koskelantien ja Mäkelänkadun lähellä, siitä pääsee nopeasti ja helposti sekä keskustaan että lentokentälle.
Alueella on jonkin verran myös niitä perinteisiä Käpylän puutaloja, mutta en osaa sanoa onko myynnissä, ovat sen verran haluttuja, ettei ihan helppo löytää.
Ensin pitäisi tietää mitä asuinalueelta haluaa ja onko raha ongelma. Haluaako supermarketteja ja parkkipaikkoja, pururatoja, peltoja, lähipalveluja vai kulttuuritarjontaa? Vaikuttavatko perheen työ- ja kouluasiat asuinpaikan valintaan? Kaikille löytyy paikkansa, mutta ilman tälläisia perustietoja etsiminen on hakuammuntaa.