Onko muita pariskuntia, joissa kaikki omaisuus on miehen?
Käydään kumpikin töissä ja talo, autot ja kamat on hankittu yhdessä. Kuitenkin aina kaikki on " kallen".
Kallen auto
Kallen talo...
Ja minun työssäkäyntinikin on sellaista kivaa pientä puuhaa, jotta pääsen välillä pois kotoa.
Meillä siis lapsia, enkä ole koskaan ollut kuin " pakolliset pois töistä, ja palannut töihin. Juu tienaan vähemmän, mutta kuitenkin.
Jos palkastani ostan jotain ylimääräistä, ei siis ruokaa tai bensaa, siitä mökötetään viikko tolkulla ja onhan se nyt ihan turhaa.
Rupeen olemaan ihan kyllästynyt.
Lapsetkin on puheissa miehen aikaansaannosta, hän kun on niin hedelmällinen, että laittaa naisia paksuksi ihan katseella.
Eihän hän toki ole sovinistisika, vaan minä olen tosikko ja luulotautinen...
Kommentit (27)
No, kokeile avioeroa, siinä miehelle ei jää kuin rupinen perse. Niin se homma toimii Suomessa.
Jos ei ole avioehtoa niin puoliksihan ne menee. Mutta en suostuisi, kaikki mihin rahaa laitan (enkä puhu nyt maitopurkista vaan autoa tai arvokkaampaa omaisuutta) niin siinä on minun nimi papereissakin.
Ei, kaikki on molempien nimissä ja toinen auto toisella ja toinen toisella.
Tää ilmenee vain sukulaisten ja ystävien ja miehen omissa puheissa.
Mä en esimerkiksi saa valittaa mistään talossa tai pihassa, koska silloinhan valitan miehen omaisuudesta. Jos vaikka sanon että pitäisi tuo katto laittaa tai on tuo keittiö niin toimimaton, niin mies suuttuu, koska vittuilen hänen talostaan..
Siis nukutko sinä(kin?) patjalla lattialla?
Ei tsiisus minkä tyypin olet löytänyt? Etkö huomannut aiemmin?
Nyt alat laittaa OMASTA palkastasi kaiken liikenevän sivuun puhumatta mitään ja hankit omiin nimiisi sijoitusvarallisuutta mitä pikimmin.Ei se mene silleen että sun rahat menee kaikki bensaan ja ruokaan ja lasten kuluihin.Ei kai se pölvästi vahdi sun rahankäyttöä? Kai teillä on omat tilit?
Vierailija kirjoitti:
Mä en esimerkiksi saa valittaa mistään talossa tai pihassa, koska silloinhan valitan miehen omaisuudesta. Jos vaikka sanon että pitäisi tuo katto laittaa tai on tuo keittiö niin toimimaton, niin mies suuttuu, koska vittuilen hänen talostaan..
No niinhän sinä vittuiletkin. Kiipeä katolle ja laita katto kuntoon, tai sitten tee keittiöstä sellainen ettei sinun tarvitse valittaa. Eikö kuitenkaan kiinnosta huoltaa omaisuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei tsiisus minkä tyypin olet löytänyt? Etkö huomannut aiemmin?
Nyt alat laittaa OMASTA palkastasi kaiken liikenevän sivuun puhumatta mitään ja hankit omiin nimiisi sijoitusvarallisuutta mitä pikimmin.Ei se mene silleen että sun rahat menee kaikki bensaan ja ruokaan ja lasten kuluihin.Ei kai se pölvästi vahdi sun rahankäyttöä? Kai teillä on omat tilit?
No, puoliksi sekin menee avioerossa. Kuulostaa ihan vitun hyvältä suunnitelmalta alkaa salaamaan mieheltä asioita. Varmasti toimii.
Kunnon luotettavan naisen kommentti, toivottavasti kukaan ei ole niin hullu että ottaa sinut riesakseen.
Minusta tää on vaan jotenkin niin järkyttävää vähättelyä, että rupean olemaan ihan loppu.
Mulla on ihan koko ajan huono omatunto ja tunnen itseni luuseriksi.
Kävin joskus ennen lapsia vielä kampaajalla tai ostamassa vaatteita. Nyt en kehtaa tehdä mitään. Tai teen joskus, mutta tunnen sen nahoissani. Mies on niin vihainen näistä, ettei edes katso minua kohti. Sitten yleensä rupeaa suurieleisesti maksamaan laskuja ja naukuu niistä!:D
Kysyessä ei tietenkään tee sellaista, "hullu ämmä"!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en esimerkiksi saa valittaa mistään talossa tai pihassa, koska silloinhan valitan miehen omaisuudesta. Jos vaikka sanon että pitäisi tuo katto laittaa tai on tuo keittiö niin toimimaton, niin mies suuttuu, koska vittuilen hänen talostaan..No niinhän sinä vittuiletkin. Kiipeä katolle ja laita katto kuntoon, tai sitten tee keittiöstä sellainen ettei sinun tarvitse valittaa. Eikö kuitenkaan kiinnosta huoltaa omaisuuttaan?
Siis vittuilen hänen omaisuudestaan?
Okei.. En minä kerkiä kiipeilemään katoilla, eikä kerkiä mieskään. Eli annetaanko katon mädäntyä?
Keittiöstä keittiökaapin ovet tippuu mut ei ole aikaa tehdä..
Aikamoinen kynnysmatto olet. Yksi työkaverini on samanlainen. Tekee vain muutamia yövuoroja sairaalalla koska mies maksaa kaiken. Miehen nimissä on autot ja talot. Tosin he eivät ole naimisissa ja miehellä oli tuossa hiljattain toinen mutta eihän tää nainen muutaku valitellut asiaa ja purki kihlauksen. Tänä päivänä on taas kaikki hyvin ja ajellaan miehen ostamalla uudella autolla. Kaikki ikävä kyllä nauraa tämän naisen selän takana.
Älä ole matto.
Eikä mun palkasta jää kyllä yhtään.
Oho...Yleensä se menee niin, että Maija auto on Maijan auto, mutta Matin auto on Maija ja Matin auto.
Minulla oli sukulaismies, jolla oli sama asenne: minun asunto, minun huonekalut ( vaimon mausta viis), minun auto (jonka kerran melkein myi yhdelle imartelijalleen puoli-ilmaiseksi, ennen kuin vaimonsa sai ostajaehdokkaan vaimon puuttumaan asiaan).
Perhe asui muualla, mutta kun lähdettiin sukuloimaan tai muuten matkalle, oli miehen asenne "minä menen, minä matkustan", ei koskaan "me", vaikka tietenkin koko perhe (ja myöhemmin pariskunta kaksistaan) lähtikin.
Onneksi vaimon vanhemmat olivat niin valveutuneita, että saivat vaimon vaatimaan, että kaikki yhdessä hankittu omaisuus tuli myös molempien nimiin. Miksei olisi tullutkaan, tekihän hän ansiotöitä siinä kuin miehensäkin ja tietenkin hoiti talouden ja lapset käytännössä yksin sen aikaiseen tapaan.
Toisen omaisuutta ei pidä maksaa, vaan aina maksajalle pitää tulla myös omistusoikeus, tämä on erityisen tärkeää avoliitossa.
Ja tietysti se vaimokin on miehen vaimo...
Yök. En ikinä voisi elää noin. Me asutaan toistaiseksi vuokralla miehen kanssa ja minä maksan oman puoliskoni vuokrasta, vaikka koko opintotuki siihen meneekin. Mies rupesi tuossa sitten pohtimaan asuntolainan ottamista, mihin tuumasin, että maksan oman puoliskoni lainasta vain sillä ehdolla, että talo tulee myös minun nimiini ja kaikki, mitä maksan, tulee myös paperille. Ja jos naimisiin mennään niin avioehto todellakin. Meillä on muutenkin omat rahat ja kulut puoliksi sen verran kuin mahdollista. Toki mies joutuu jonkun verran enemmän esim. ruokia ja hankintoja maksamaan, koska tienaa neljä kertaa sen, minkä minä. Ja nurisee tietty, jos minä omista rahoistani välillä hommaan jotain kivaa itselleni tai meille yhdessä, mutta siinähän nurisee. Tuumaan aina, etten minäkään määräile, mitä hän omilla rahoillaan tekee ja jos tarpeeksi nurisee niin korotan ääntäni. Mulle ei vittuilla. :D
Kyllä kaikki on molempien nimissä. Se nyt on käynyt ihan luonnostaan, kun ei mies olisi lainaa yksinään mihinkään saanut. Totuus on kuitenkin se, että puheissa ne on miehen, ja minä teen kaikkea turhaa, kuten siivoan ja siivoan ja siivoan ja en osaa mitään muuta. Mies vetää suuria linjoja ja tekee kaiken hyödyllisen. Sit on just kiva, et pääsen töihin tuulettumaan, kun hoidan vain lapsia kotona.. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Yök. En ikinä voisi elää noin. Me asutaan toistaiseksi vuokralla miehen kanssa ja minä maksan oman puoliskoni vuokrasta, vaikka koko opintotuki siihen meneekin. Mies rupesi tuossa sitten pohtimaan asuntolainan ottamista, mihin tuumasin, että maksan oman puoliskoni lainasta vain sillä ehdolla, että talo tulee myös minun nimiini ja kaikki, mitä maksan, tulee myös paperille. Ja jos naimisiin mennään niin avioehto todellakin. Meillä on muutenkin omat rahat ja kulut puoliksi sen verran kuin mahdollista. Toki mies joutuu jonkun verran enemmän esim. ruokia ja hankintoja maksamaan, koska tienaa neljä kertaa sen, minkä minä. Ja nurisee tietty, jos minä omista rahoistani välillä hommaan jotain kivaa itselleni tai meille yhdessä, mutta siinähän nurisee. Tuumaan aina, etten minäkään määräile, mitä hän omilla rahoillaan tekee ja jos tarpeeksi nurisee niin korotan ääntäni. Mulle ei vittuilla. :D
Jatkan vielä, että tämä on väliaikainen tilanne ja jahka tässä insinööriksi valmistun se voi jossain vaiheessa olla, että minä olen se enemmän tienaava osapuoli, joka ne isommat kulungit sitten maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki on molempien nimissä. Se nyt on käynyt ihan luonnostaan, kun ei mies olisi lainaa yksinään mihinkään saanut. Totuus on kuitenkin se, että puheissa ne on miehen, ja minä teen kaikkea turhaa, kuten siivoan ja siivoan ja siivoan ja en osaa mitään muuta. Mies vetää suuria linjoja ja tekee kaiken hyödyllisen. Sit on just kiva, et pääsen töihin tuulettumaan, kun hoidan vain lapsia kotona.. Huh huh.
Minä jätän aina välistä tahallani jonkun kotityön pitkäksi aikaa tekemättä ja jollei mies sitä hoida, vaan alkaa valittaa, kysyn, että minunko se tälläkin kertaa pitäisi tehdä? Onneksi tuo on nuoremman polven fiksu ja moderni ihminen ja tajuaa, että a) kotityöt puoliksi ja b) sillä on ihan vitun laiska ja sotkuinen muija, joten paras tehdä oma osuus, jossei halua, että kämppä on ihan sikolätti. :D
Vierailija kirjoitti:
Oho...Yleensä se menee niin, että Maija auto on Maijan auto, mutta Matin auto on Maija ja Matin auto.
Missäköhän oikeassa elämässä? En ole tuota koskaan kuullut muutakuin miesten "vitseissä" . Koskaan kukaan nainen ei noin puhu. Mutta mitä tuohon AP:n aloitukseen tulee, niin meillä vähän sama juttu. Ja joskus aikoinaan kun oli erosta puhe(miehen juomisen takia) niin miehen ensimmäiset sanat oli: mitään et sitten saa mukaan. Ja kaikki oli yhdessä hankittu:)
Hetkinen. Olette ostaneet asunnon yhdessä, olet sijoittanut siihen rahaa, mutta se on pelkästään miehesi nimissä? Tuollaisesta kiinnostuu jo verottajakin, olet antanut miehellesi aika ison lahjasumman.