Miksi oletetaan, että lihavat haluavat seurustella toisten lihavien kanssa?
Itsellänikin on vähän tuota vatsaa, mutta ihannenaiseni on silti hyvin siro ja hoikka, ja sellaisten kanssa olen lähinnä seurustellutkin. Sama kuin olettaisi, että insinöörit haluavat seurustella vain toisten insinöörien kanssa.
Kommentit (219)
Tuota mantraahan olet jauhanut jo ennenkin. Itsekuri! Vaikka nälkä kurnisi läskimasussa, jätetään syömättä kuin tarpeelliset ja terveelliset määrät ruokaa. Hitot kilpirauhasista. Tekosyitä, vaikka sairaus onkin.
Mulla oli yksi tuollainen läski kaveri, joka vetosi aina samaan. Äitinsäkin oli. Mässyttelivät sairaalloiseen ylipainoon itseensa, koska kilpirauhanen/masennus/mikä ikinä tekosyy. Laiskoja olivat, eivätkä ottaneet vastuuta elämässä oikein muillakaan alueilla omasta toiminnastaan. Ympäristön vika aina.
Vierailija kirjoitti:
Sisäinen kauneus, ulkoinen kauneus ja lompakon kauneus.
Miksi se on niin vaikea jollakin jättää vaan ne herkut ostamatta ja vähentää annoskokoa? Ei ole mitään rakettitiedettä. Kromitabletteja pahimpaan makeanhimoon.
Juurikin näin olen tehnyt! Nyt jo yli puolen vuoden ajan. Paino on pudonnut tuona aikana yli 10 kg.
Mutta olen edelleen läski. Ja olen läski vielä seuraavat puoli vuotta. Sen jälkeen en ole enää läski. Mutta NYT olen. Ja se antaa muille aiheen vittuilla ja haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukemalla huomaa, että läskit ovat vähän niinkuin narkkarit. Valheita valheiden perään ja kama (ruoka) menee kaiken edelle.
Samoja mekanismejahan niissä molemmissa on. Mutta oletko itse vetänyt lapsesta saakka heroiiniä ja päässyt siitä eroon sillä, että muut sinulle vittuilivat? Tai tunnetko yhtään alkkaria, joka olisi lopettanut dokaamisen muiden mielipiteiden johdosta?
En, olen kyllä lopettanut tupakoinnin että jotain kokemusta on riippuvuuksista. Vaikka ihmeen helppoa sekin kyllä oli.
Tupakoinnin lopettaminen on lastenleikkiä verrattuna laihduttamiseen.
Juu no olen kyllä myös laihduttanut, normaalipainon sisällä 8kg.
Se on aina positiivista kuulla, että joku on lopettanut tupakoinnin! Voitte taputtaa itseänne olkapäälle terveistä lisävuosista maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että heidän elämäntyylinsä on samankaltainen.. Röhnötetään sohvalla ja mussutetaan. Hoikkien ja aktiivisten taas on samanlainen keskenään.
Missä maailmankaikkeudessa sä oikein elät, jos siellä kaikki hoikat on aktiivisia ja sporttisia?
Kyllä mä tiedän useita hoikkia, jotka röhnöttää sohvalla ja mussuttaa ja sitten taas ylipainoisia, jotka käyvät salilla ja urheilevat useita kertoja viikossa.
Huoh. No kyllä se nyt vaan yleensä kertoo elämäntyylistä, että miltä näyttää.
Tämä on eugeniikkaa. Sama kuin se, että kuvittelet voivasi tehdä ihmisestä diagnoosin pelkän tekstin perusteella.
Blaablaa okei, kaikki lihavat syövät vain salaattia ja ovat tosi aktiivisia. Happy?
Vierailija kirjoitti:
Se on aina positiivista kuulla, että joku on lopettanut tupakoinnin! Voitte taputtaa itseänne olkapäälle terveistä lisävuosista maan päällä.
Vielä kun lihavat saataisiin laihtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukemalla huomaa, että läskit ovat vähän niinkuin narkkarit. Valheita valheiden perään ja kama (ruoka) menee kaiken edelle.
Samoja mekanismejahan niissä molemmissa on. Mutta oletko itse vetänyt lapsesta saakka heroiiniä ja päässyt siitä eroon sillä, että muut sinulle vittuilivat? Tai tunnetko yhtään alkkaria, joka olisi lopettanut dokaamisen muiden mielipiteiden johdosta?
En, olen kyllä lopettanut tupakoinnin että jotain kokemusta on riippuvuuksista. Vaikka ihmeen helppoa sekin kyllä oli.
Normaalipainon sisällä laihduttaminenkaan ei ole hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun lihavat saataisiin laihtumaan.
... ja mielisairaat terveiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että heidän elämäntyylinsä on samankaltainen.. Röhnötetään sohvalla ja mussutetaan. Hoikkien ja aktiivisten taas on samanlainen keskenään.
Missä maailmankaikkeudessa sä oikein elät, jos siellä kaikki hoikat on aktiivisia ja sporttisia?
Kyllä mä tiedän useita hoikkia, jotka röhnöttää sohvalla ja mussuttaa ja sitten taas ylipainoisia, jotka käyvät salilla ja urheilevat useita kertoja viikossa.
Tämä on eugeniikkaa. Sama kuin se, että kuvittelet voivasi tehdä ihmisestä diagnoosin pelkän tekstin perusteella.
Blaablaa okei, kaikki lihavat syövät vain salaattia ja ovat tosi aktiivisia. Happy?
Blaablaa, kaikki tällaisen ajattelumaailman omaavat ovat idiootteja. Happier?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon sisällä laihduttaminenkaan ei ole hankalaa.
:D en ole sanonutkaan että on, vaan että olen myös tehnyt sen. Eli kokemusta on myös laihduttamisesta. Vieläkö nyt keksit jotain? Kilpirauhasen vajaatoiminta? Löytyy. Kortisonilääkitys jatkuvana? Löytyy. No?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun et keksi enää muuta, alat haukkua tuntemattomia ihmisiä idiooteiksi. Meeppä vaikka lenkille, saat vähän raitista ilmaa ja liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi tuollainen läski kaveri, joka vetosi aina samaan. Äitinsäkin oli. Mässyttelivät sairaalloiseen ylipainoon itseensa, koska kilpirauhanen/masennus/mikä ikinä tekosyy. Laiskoja olivat, eivätkä ottaneet vastuuta elämässä oikein muillakaan alueilla omasta toiminnastaan. Ympäristön vika aina.
Eugeniikkaa ja rasismia edelleen.
Sovitaan, että sinulla on helvetin ruma nenä. Kaikki inhoavat nenääsi. Lapsellesikin tulee helvetin ruma nenä. Tutkimusten mukaan helvetin ruman nenän omaavat ovat laiskoja ja tyhmiä. He myös kuolevat nuorempina kuin kauniin nenän omaavat. Muut ihmettelevät, miksi et leikkauta rumaa nenääsi.
Tämän sentään voisi tehdä, leikkaamalla, mutta lihavuudessakin on geneettisiä tekijöitä ja tietysti ympäristötekijöitäkin. Mikäli ihmiset eivät olisi niin rasistisia, että puuttuvat lihavien elämään, niin ehkä ongelma poistuisi itsekseen ajan kanssa. Sama pätee huumeisiin ja viinaan: mikäli ihmiset eivät puuttuisi toisten elämään, niin kyllä ongelma hoituisi ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun et keksi enää muuta, alat haukkua tuntemattomia ihmisiä idiooteiksi. Meeppä vaikka lenkille, saat vähän raitista ilmaa ja liikuntaa.
Okei, eli lihaviin saa kohtaa rasismia ja heitä saa haukkua, mutta sinua ei saa? Tämä vahvistaa hypoteesin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli lihaviin saa kohtaa rasismia ja heitä saa haukkua, mutta sinua ei saa? Tämä vahvistaa hypoteesin.
Jos sinusta se on haukkumista, että yleensä ihmisen ulkoisesta habituksesta näkyy elämäntyyli niin ok.
No en tiedä oletetaanko niin, mutta tuskin monikaan hoikka ja liikunnallinen ihminen haluaa seurustella sohvalla makaavan, epäterveellistä ruokaa mussuttavan ihmisen kanssa. On varmasti parempi, että parisuhteessa arvostetaan kutakuinkin samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinusta se on haukkumista, että yleensä ihmisen ulkoisesta habituksesta näkyy elämäntyyli niin ok.
Riippunee mitä elämäntyylillä tarkoitat. Esimerkiksi moni rikas pukeutuu kuin kerjäläinen siksi, ettei aivottomat ihmiset kiinnittäisi heihin huomiota. Esimerkkinä Bill Gates. Lentää kakkosluokassa, tukka sekaisin ja pukeutuu kuluneisiin vaatteisiin. Samoin Googlen ja Facebookin perustajat jne. Mitä se kertoo heidän elämäntyylistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kommentoinut aikaisemmin, mutta siis kyllä se minustakin on niin, että ellei taustalla ole jotain sairautta, niin kyllä lihavuus on ns. itseaiheutettua. Itse olen ollut todella hoikka, mutta sittemmin lihosin aivan täysin omasta syystäni syömällä herkkuja kaiken aikaa.
Eihän kukaan teistä haukkujista edes halua lihavan laihduttavan. Päin vastoin. Kaikkihan tietää, että ilkkuminen saa lihavan syömään entistä enemmän. Tarkoitus on ainoastaan ilkkua ja osoitella sormella "kattokaa kaikki! LÄSKI! Hyi vittu" Ilkkuminen yritetään verhota vetoamalla terveydellisiin syihin. Siltikin nauretaan epäonnisumisille, eipähän toikaan läski punkero onnistunu välitavoitteessaan hahhahhaaa! Kyse on ainoastaan "koulu"kiusaamisesta ja toisen epäonnelle nauramisesta. Itselle sadistisen mielihyvän tuottamisesta.
Ei rakettitiedettä, mutta paljon vaikeampaa:
- lihavat ovat insuliini- ja leptiiniresistenttejä, patologia ruokavalioa (lapsuudessa aloitettu fruktoosin syöttäminen jne)
- liikaa eritetty insuliini nappaa verenkierrosta liikaa verensokeria talteen, eli glukoosia rasvavarastoihin, jolloin aivot luulevat, että ihminen on aliravittu (insuliini osallistuu verensokerin homeostaasin säätelyyn vähentämällä verensokerin määrää, eli käskee insuliinireseptorin omaavat solut vastaanottamaan ylimääräisen energian eri muodoissaan)
- verensokerin laskiessa, kilpirauhanen ohjaa soluja kuluttamaan vähemmän energiaa (alkusyy liikaa eritetty insuliini)
- kilpirauhasen ohjatessa energiankulutuksen alas, ihmisestä tulee väsynyt ja aikaansaamaton, koska aivot kertovat, että olet nälkäinen ja ei pidä liikkua, koska liikunta kuluttaa energiaa.
Laskennallisesti: 2000 kcal riittää siihen, että olet energinen ja et liho. Mikäli sinuun pumpataan lisää insuliinia (insuliiniresistenssi) sisäisesti tai ulkoisesti, insuliini vähentää verenkierrosta glukoosia (verensokeria). Käytettäväksi jää 1600 kcal ja 400 kcal menee rasvasolukkoon. Aivot huutavat lisää energiaa, kilpirauhanen ohjaa kulutusta pienemmälle ja olet nälkäinen. Syöt lisää 400 kcal verran, josta taas liika insuliini nappaa energiaa rasvasolukkoon ja kierre vain jatkuu. Syöt minkä verran tahansa, et tahdo tulla kylläiseksi.
Tässä pääpiirteittäin mekanismit, joilla lihavat, eli leptiini- ja insuliiniresistentit lihavat ovat väsyneitä ja lihovat aina vain lisää. Lihavuuden syy ei siis ole psykologinen, vaan puhtaasti biokemiallinen.
Kitudieetillä ja kovalla liikunnalla saa aikaan samanlaisen ongelman, jonka purkaminen on lähes mahdotonta. Kaksoistutkimusten perusteella yksikin kitudieetti kytkee energian säästöön tarkoitetut geenit päälle, eivätkä ne palaudu normaaliksi vaikka ruokavaliosta saadun energian määrä palautuisikin. Tässä on mekanismi sille, miksi laihdutuskuurit yleensä johtavat pysyvään painonnousuun.
Kilpirauhasen vajaatoiminnan lisääntyminen korreloi dieetti-innostuksen lisääntymiseen. Mahtaisikohan tässä olla myös kausaliteetti?