Miksi oletetaan, että lihavat haluavat seurustella toisten lihavien kanssa?
Itsellänikin on vähän tuota vatsaa, mutta ihannenaiseni on silti hyvin siro ja hoikka, ja sellaisten kanssa olen lähinnä seurustellutkin. Sama kuin olettaisi, että insinöörit haluavat seurustella vain toisten insinöörien kanssa.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että heidän elämäntyylinsä on samankaltainen.. Röhnötetään sohvalla ja mussutetaan. Hoikkien ja aktiivisten taas on samanlainen keskenään.
Olen ylipainoinen ja silti harrastanut viimeisen viikon aikana viitenä päivänä kestävyys- ja lihaskuntoa lisäävää liikuntaa. Työpäiväni ovat matkoineen 8,5-11 tunnin mittaisia, kokouksia tai muita menoja on vähintään yhtenä iltana viikossa, töiden ohella opiskelen. Noin kerran kuukaudessa käyn konserteissa tai klubi-illoissa. En syö mitään makeaa (suklaa, karkit, pullat yms) enkä sipsejä tai mitään muutakaan mässyä. En siis tunnista elämäntyyliäni kuvauksestasi.
Nyt taisit päästää vähän kaunisteltua totuutta. Jos olisit käynyt 5x/vko salilla ja TREENANNUT sielä kunnolla, olisi tilanteesi varmasti toinen. Ihan näin hoikkana/paljon liikkuvana naisena kiinnostaa, että mitä sielä salilla teet viitenä päivänä viikossa? Itse käyn 4x/vko ja olen jakanut treenini niin, että 3x/vko kunnon lihasvoimaharjoittelua ja 1x/vko sykkeitä nostattavaa juoksua ym. Lisäksi käyn pk-lenkillä n.1x/vko. Minulla on ainakin kunnon salitreenin jäljiltä treenatut lihasryhmät mahdollisesti kaksikin päivää treenin jälkeen kipeänä, vaikka olen jo muutaman vuoden (n.3v.) aktiivisesti treenannut salilla, joten ei tulisi kysymykseenkään treenata esim jalkoja jokatoinen päivä. Ihan vaan kiinnostaa. Lisäksi itse syön sokeria, mutta kohtuudella ja syön ihan tavallista kotiruokaa muuten. Oletko miettinyt annoskokojasi/ruokavaliosi monipuolisuutta. Voi olla, että syöt liikaa, tai vaihtoehtoisesti ihan liian vähän, jotta painosi lähtisi putoamaan. Kannattaa mennä juttelemaan ravitsemuksen asiantuntijan kanssa järkevästä ruokavaliosta. Jos treenaa paljon, pitää myös saada oikeanlaista ravintoa, että kroppa jaksaa.
Voi rakas lapsi, mitä jos keskittyisit treenaamisen ohella treenaamaan myös sisälukutaitoa. En pyytänyt sinulta neuvoja, opiskelen työn ohessa ravitsemustieteitä (ml. liikuntaravitsemus) ja terveyden edistämistä, saan opinnoistani ihan riittävästi tietoa. En missään kohtaa puolustellut sanallakaan ylipainoani (enkä kyllä tietääkseni viitannut sanallakaan laihduttavani). Minä tiedän, että "ongelmani" ovat isot annoskoot. Vastasin vain ja ainoastaan osoittaakseni, että lihavuus ei todellakaan tarkoita, että ihminen istuu sohvalla mässyttämässä. Minä liikun ja syön. En ole sohvaperuna enkä tyhmä, ja kuntosaliharjoittelun aloitin luultavasti jo ennen kuin sinä olit edes syntynyt (muistaakseni 1985).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävällä määrällä huomaavaisuutta, fiksuutta, keskustelevuutta, hauskuutta ja ulkoista siisteyttä (kaikki harvinaisuuksia deittailevissa miehissä) voi hyvinkin kompensoida ylipainoa ja pinnallisuutta, jotka ovat negatiivisia ominaisuuksia. Sitten toki kannattaa pysyäkin keskustelevana ja huomaavaisena, jos haluaa suhteen jatkuvan, eikä ainakaan lihoa lisää. Valitettavasti epäviehättävissä miehissä on paljon pitemmän päälle kontrolloivia ihmisiä, joita ei sitten enää keskustelu kiinnosta, eikä lihavuus edistä miehisen kyvyn säilymistä.
Mistä tuo epäviehättävyys tuli mukaan? Ei lihavuus tee miehestä epäviehättävää.
Jonkun mielestä tekee. Ihmisillä on erilaisia makuja.
Ite olen hoikka nainen ja mulle ylipaino miehessä ei ole automaattisesti turnoff, riippuu vähän miten se paino on jakautunut. Mutta toiset tykkää hoikista, kuten ap:kin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuskin olettaa, että lihavat haluaa seurustella lihavien kanssa. Ihmiset vaan olettaa, ettei lihavat saa kuin lihavia.
Tämähän ei pidä paikkaansa.
Kumpi ei pidä paikkaansa. Se että ihmiset olettaa vai se, että lihavat ei saa hoikkia? Se on fakta, että useimmat ihmiset olettaa, ettei lihava (varsinkaan nainen) saa kuin lihavan tai muuten yhtä epäsuositun kumppanin. Sekin on kyllä fakta, että jotkut lihavat onnistuu saamaan hoikan kumppanin.
Epäsuosittu? Terveisiä sinne yläasteelle, joko ruokkis on loppunut?
Lihavat eivät siis ole epäsuosittuja seurustelukumppaneita? Onko "epäsuosittu" jotenkin ongelmallinen sana? Etkö ymmärtänyt jotain viestin sisällöstä?
Kun katsoo tavallisia pariskuntia niin siellä on edustettuna eripainoista porukkaa laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että heidän elämäntyylinsä on samankaltainen.. Röhnötetään sohvalla ja mussutetaan. Hoikkien ja aktiivisten taas on samanlainen keskenään.
Ihan tosissasi väität että paino määrittelee ihmisen elämäntyylin?
En ole tuo edellisen viestin kirjoittaja, mutta enemmän mua kiinnostaisi tietää, miten ihmeessä voit ajatella niin, että paino ei määrittäisi sitä, miten ihminen syö ja liikkuu. Jos saa ruoassaan kaloreita enemmän kuin niitä kuluttaa, niin ylimääräinen energia varastoituu rasvana, eli paino lisääntyy. Se on juuri näin yksinkertaista. M.O.T.
Minä en taas ole ihminen jolle vastasit, mutta ihmisen paino kertoo vain ja ainostaan sen miten hän on aiemmin syönyt. Se ei kerro mitään hänen tämän hetkisestä ruokavaliostaan, koska paino ei putoa sillä hetkellä kun ihminen muuttaa elintapojaan. Liikunnalla taas on painoon melko pieni vaikutus. Liikkuvakin ihminen lihoo, jos syö liikaa. Ruokavalio on olleellisin.
Ei ole. Oleellisin on se millaiset suolistobakteerit sinulla on, sitten tulee hormonaaliset tekijät ja lopuksi ruokavalio, joka ruokkii suolistobakteereita. Ihminen, joka tarkkailee syömistään, on mielisairas, sillä syöminen on autonominen tapahtuma. Syy ei ole yksilön, vaan yhteiskunnan.
Syy on yhteiskunnan, kun oma käsi avaa jääkapin oven ja lappaa liikaa ruokaa suusta alas? Päivän paras.
Onhan se. Mikäli ruoka tehdään tarkoituksella huumeeksi, tai kuten Coca-Cola, jossa on diureettia ja sokeria, eli mitä enemmän juot kokista, sitä janoisempi olet, niin se on yhteiskunnan vika. Mutta kun puolet alle 40-vuotiaista ovat mielisairaita, niin eihän se mene heidän tietoisuuteensa, eihän?
Ja se Cokis on elämälle välttämätön ravintoaine, jota on pakko juoda? Kyllä se on ihan oma valinta.
Eli ne lapset, jotka litkii kokista, energiajuomia jne ovat tehneet ihan itse tietoisen valinnan? Vai ovatko he mainonnan eli yhteiskunnan uhreja?
No se on totta, että lapset on sikäli eri asia, että lapsi ei voi samalla tavalla olla vastuussa omista valinnoistaan. Lasten kohdalla päävastuu on vanhemmilla. Ei yhteiskunnalla. Aikuisella ihmisellä on kuitenkin aina itsellään vastuu itsestään ja valinnoistaan.
Eli se lapsi joka on pentuna syötetty hiljaiseksi, palkittu sokerilla ja rasvalla ja opetettu että syömisestä tulee hyvä olo on 18 vuotta täytettyään itse vastuussa lihavuudestaan? Että vitun läski, mitäs oot läski?
Se 18v. ei ole vastuussa siitä, että hänet on lapsena lihotettu, mutta hän ON vastuussa siitä miten elää elämänsä siitä eteenpäin. Eli jatkaako herkkujen vetämistä vai muuttaako elintapansa terveellisempään suuntaan. Jos se ex 18v vielä 50 vuotiaana itsee, etten voi laihtua, kun olin lapsena lihava, niin kyllä se on ihan omaa syytä.
Ei se lapsen lihavuus ole ongelma. Istuminen ja mielenterveys sen sijaan ovat. Eikö olisi jo aika keskittyä mielenterveyteen, joka tuottaa eniten kustannuksia yhteiskunnalle?
Olet väärässä ketjussa MT-jankkauksinesi. Läski on läski.
Ja tuohon yhteen kommenttiin. Onhan niitä hoikkia feeder-miehiä, jotka pitävät lihavista leideistä.
Ylipainoisten naisten kanssa seurustelevat miehet ovat kaikki feedereitä? Sitäkö yrität sanoa? Älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävällä määrällä huomaavaisuutta, fiksuutta, keskustelevuutta, hauskuutta ja ulkoista siisteyttä (kaikki harvinaisuuksia deittailevissa miehissä) voi hyvinkin kompensoida ylipainoa ja pinnallisuutta, jotka ovat negatiivisia ominaisuuksia. Sitten toki kannattaa pysyäkin keskustelevana ja huomaavaisena, jos haluaa suhteen jatkuvan, eikä ainakaan lihoa lisää. Valitettavasti epäviehättävissä miehissä on paljon pitemmän päälle kontrolloivia ihmisiä, joita ei sitten enää keskustelu kiinnosta, eikä lihavuus edistä miehisen kyvyn säilymistä.
No, kyllähän se nyt tekee. Luultavasti siinä vaiheessa, kun hoikka nainen lähtee avoimin mielin hieman vatsakkaan, mutta keskustelutaitoisen miehen kanssa treffeille, hän on jo tinkinyt omista mieltymyksistään. Mutta jos se mies on todella mukava, niin voihan sitä tapailua jatkaa, varsinkin jos se ei ole kauhean lihava.
Mulle kelpaisi sellainen 2 metrinen, isokokoinen, lihavahko viikinki-mies, tuomaan turvaa ja lohtua :) Laiska ei silti saa olla, minäkin olen lihava, mutta silti liikkuvainen, eilenkin lenkkeilin 4 tuntia yhteensä :D
Eniten mua ihmetyttää nämä ylipainoiset, jotka eivät siedä samaa ominaisuutta puolisoltaan. Siis että ylipainoista kumppania ei hyväksytä itse ja samaan aikaan itketään kun ei saada laihaa puolisoa. Jos ei itsekään tahdo rakastella läskiä niin miksi suuttua kun moni muukaan ei tahdo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako ylipainoista oli keskitysleireillä, kun ruoka-annosten kalorikoko säädeltiin tarkasti niin, että ihmisluurangot pysyivät pystyssä?
Pointti? Että vähällä ruualla laihtuu ja pysyy just just hengissä? No valtava ylläri.
Pointti oli juuri siinä. Nämä lihavat, jotka ulisevat elävänsä terveellisesti ja treenaavansa, mutta olevan silti lihavia (geenejä on aina hyvä syyttää), olisivat vastaavalla ruokavaliolla tasan samassa kunnossa. Mistään ei voi kantaa vastuuta itse. Ei edes omasta makkaramahasta.
Niin no jos se vanki on viime viikolla sinne keskitysleirille tuotu ja ollu sinne saapuessa 100kg niin ei se sillä seuraavalla viikolla ole vielä mikään aliravitun näköinen. Vai kuvittelitko että se laihtuminen tapahtuu päivässä?
Parasta noissa laihdutusohjelmissa, silloin harvoin kun joutuu katsomaan, on mun lempiosio. Miksei vaa'an lukemat putoa välipunnituksessa. Selityksiähän riittää. Kun oli kiire, arki ja stressiä. No silloihan sitä juuri luulisi laihtuvan! Pitääkö tilata pieni avioerostressi päälle? Sillä yleensä kilot lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä ainakin kielii melko tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tällaista olettaa?
Totta kai jokainen haluaa seurustella mahdollisimman "hyvän" kumppanin kanssa riippumatta omasta tilanteestaan. Usein tähän hyvyyteen kuuluu terve ulkomuoto ja se tarkoittaa normaalipainoa -- ei välttämättä varsinaista hoikkuutta, muttei missään nimessä lihavuutta.
Ja tämän takia kaikki ylipainoiset ovat sinkkuja. Eiku..
Eivät olekaan, seurustelevat muiden ylipainoisten kanssa. Tai perheloukussa olevien miesten.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuskin olettaa, että lihavat haluaa seurustella lihavien kanssa. Ihmiset vaan olettaa, ettei lihavat saa kuin lihavia.
LOL
Kaksi lihavaa uu. oppiin yhteen. Liha liikkuu ja hytkyy.
Vierailija kirjoitti:
Parasta noissa laihdutusohjelmissa, silloin harvoin kun joutuu katsomaan, on mun lempiosio. Miksei vaa'an lukemat putoa välipunnituksessa. Selityksiähän riittää. Kun oli kiire, arki ja stressiä. No silloihan sitä juuri luulisi laihtuvan! Pitääkö tilata pieni avioerostressi päälle? Sillä yleensä kilot lähtevät.
Fiksu neuvo. Panee kumppanin kierrätykseen kerran vuodessa, eli etsii aina tulevaa exää, niin on pakko pysytellä pantavan näköisenä, eli laihana :)
Minä olen pullea mutta tykkään erittäin laihoista miehistä. Sellaisista jäntevistä. Kumma kyllä kun ei muita huoli niin aina löytyy ulkonäöltään sopivia seurusteluun ym pullukan kanssa. Harmi etteivät luonteeltaan silti ole olleet sopivia mihinkään paria vuotta pidempään suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo edellisen viestin kirjoittaja, mutta enemmän mua kiinnostaisi tietää, miten ihmeessä voit ajatella niin, että paino ei määrittäisi sitä, miten ihminen syö ja liikkuu. Jos saa ruoassaan kaloreita enemmän kuin niitä kuluttaa, niin ylimääräinen energia varastoituu rasvana, eli paino lisääntyy. Se on juuri näin yksinkertaista. M.O.T.
Minä en taas ole ihminen jolle vastasit, mutta ihmisen paino kertoo vain ja ainostaan sen miten hän on aiemmin syönyt. Se ei kerro mitään hänen tämän hetkisestä ruokavaliostaan, koska paino ei putoa sillä hetkellä kun ihminen muuttaa elintapojaan. Liikunnalla taas on painoon melko pieni vaikutus. Liikkuvakin ihminen lihoo, jos syö liikaa. Ruokavalio on olleellisin.
Ei ole. Oleellisin on se millaiset suolistobakteerit sinulla on, sitten tulee hormonaaliset tekijät ja lopuksi ruokavalio, joka ruokkii suolistobakteereita. Ihminen, joka tarkkailee syömistään, on mielisairas, sillä syöminen on autonominen tapahtuma. Syy ei ole yksilön, vaan yhteiskunnan.
Syy on yhteiskunnan, kun oma käsi avaa jääkapin oven ja lappaa liikaa ruokaa suusta alas? Päivän paras.
Onhan se. Mikäli ruoka tehdään tarkoituksella huumeeksi, tai kuten Coca-Cola, jossa on diureettia ja sokeria, eli mitä enemmän juot kokista, sitä janoisempi olet, niin se on yhteiskunnan vika. Mutta kun puolet alle 40-vuotiaista ovat mielisairaita, niin eihän se mene heidän tietoisuuteensa, eihän?
Ja se Cokis on elämälle välttämätön ravintoaine, jota on pakko juoda? Kyllä se on ihan oma valinta.
Eli ne lapset, jotka litkii kokista, energiajuomia jne ovat tehneet ihan itse tietoisen valinnan? Vai ovatko he mainonnan eli yhteiskunnan uhreja?
No se on totta, että lapset on sikäli eri asia, että lapsi ei voi samalla tavalla olla vastuussa omista valinnoistaan. Lasten kohdalla päävastuu on vanhemmilla. Ei yhteiskunnalla. Aikuisella ihmisellä on kuitenkin aina itsellään vastuu itsestään ja valinnoistaan.
Tämä. Minun käy niin sääliksi lihavia lapsia joiden lihavat vanhemmat ovat heidät lihottaneet VAIKKA ovat itse kokeneet mitä paskaa ja vaikeuksia se tuo! Miksi oi miksi haluat lapsellesi samaa :(((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako ylipainoista oli keskitysleireillä, kun ruoka-annosten kalorikoko säädeltiin tarkasti niin, että ihmisluurangot pysyivät pystyssä?
Pointti? Että vähällä ruualla laihtuu ja pysyy just just hengissä? No valtava ylläri.
Pointti oli juuri siinä. Nämä lihavat, jotka ulisevat elävänsä terveellisesti ja treenaavansa, mutta olevan silti lihavia (geenejä on aina hyvä syyttää), olisivat vastaavalla ruokavaliolla tasan samassa kunnossa. Mistään ei voi kantaa vastuuta itse. Ei edes omasta makkaramahasta.
Niin no jos se vanki on viime viikolla sinne keskitysleirille tuotu ja ollu sinne saapuessa 100kg niin ei se sillä seuraavalla viikolla ole vielä mikään aliravitun näköinen. Vai kuvittelitko että se laihtuminen tapahtuu päivässä?
Mitä oikein sössötät? Kuulut näihin joiden dieetti alkaa joka maanantai ja loppuu tiistaina? Eli OLEN KYLLÄ OLLUT TÄSSÄ LaIHIKSELLA...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet onnistunut saamaan hoikkia naisia lihavana miehenä?
Olen älykäs, hauska, erinomainen keskustelija, itsevarma, sivistynyt, huomaavainen ja hyvä pukeutuja. Monelle naiselle on yhdentekevää, onko miehellä vähän ekstraa, kunhan tämä ei ole sairaalloisen lihava.
Miinustajia ahdistaa, että he rehkivät ja kontrolloivat syömisiään turhan takia?
Olen hoikka koko elämäni urheilua harrastanut nainen. En kontrolloi syömisiäni, vaan ilmeisesti syön, minkä kulutan. Minun ei tee mieli herkkuja, enkä jaksa syödä paljon. Liikuntaa rakastan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet onnistunut saamaan hoikkia naisia lihavana miehenä?
Olen älykäs, hauska, erinomainen keskustelija, itsevarma, sivistynyt, huomaavainen ja hyvä pukeutuja. Monelle naiselle on yhdentekevää, onko miehellä vähän ekstraa, kunhan tämä ei ole sairaalloisen lihava.
Miinustajia ahdistaa, että he rehkivät ja kontrolloivat syömisiään turhan takia?
Olen hoikka koko elämäni urheilua harrastanut nainen. En kontrolloi syömisiäni, vaan ilmeisesti syön, minkä kulutan. Minun ei tee mieli herkkuja, enkä jaksa syödä paljon. Liikuntaa rakastan.
Täällä sama. Kiusallisesti joutuu taas selittelemään joskus juhlissa, miksei herkut maistu ja "söit taas niin vähän." Kun ei vaan maistu, eikä kerralla mene enemmän. Eivät kaikki mässää. Vatsalaukun koko on rajallinen kullakin.