Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilan myyjän, onko ihan oikeasti pakko tuputtaa

Vierailija
11.01.2017 |

Kiertelin kauppoja tänään ja pitkästä aikaa viitsin poiketa Vilaan. Olin toiveikas, että siitä tuputusmyynnistä olisi jo luovuttu, mutta mitä vielä, meno oli entistä pahempi. Otin läheltä ulko-ovea paidan, jota halusin sovittaa ja silmäilin löytyisikö muuta sovitettavaa. Tässä vaiheessa myyjä hyökkää päälle ja kyselee, huomasinko sen mekon, joka oli kädessä pitämänä paidan edessä. Kerron, että en. Myyjä hehkuttaa, että se on tuo raidallinen. Kerron, että en pidä raidoista. Myyjä kysyy, että kiinnostaisiko joku muu väri. Vastaan, että ei ja voisin katsella ihan rauhassa mitä täältä vielä löytyy.

Vajaa minuutti myöhemmin myyjä juoksee perään ja esittelee jotain takkia, koska se nyt vaan on tosi kiva ja tykätty. Kerron, että ei se ei nyt oikein ole mieluinen ja tähän myyjä tuhahtelee, että eikö, se kun on todella suosittu malli. Mulle riitti tässä vaiheessa. Tyrkkäsin paidan, jota halusin sovittaa, myyjälle ja totesin, että kerran tää on niin vaikeeta niin olkoon.

Kumpa Vilan johtoporras ymmrärtäisi, että asiakkaat haluavat ostosrauhaa, eivät väkisin tupustusta

Kommentit (303)

Vierailija
161/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vertasin lähiVilan myyjiä kirkuvaan lokkiparveen. Rauhassa ei saa olla, ja se nokkakin on työnnettävä joka asiaan. Osittain myös siksi, että lähiVilassani on eräs myyjä, jonka ääni on kuin kirkuvalla pikkuoravalla.

Vierailija
162/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Suomi hanurista, kun kaupassakin yritetään palvella. Yök! Seuraavaksi myyjät varmaan rupeavat hymyilemään. Onneksi on nettikaupat!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä yksinkertaisimpia ovat kyllä ne joiden tarvii kiertää katselemassa katselemasta päästyään. Netissä voi katsella yökaudet tuotekuvia. Itse en norkoile kaupoissa ajan kuluksi, tulen vain ostamaan tuotteen ja sillä selvä.

Saatan käydä kolmesta neljään kaupassa katselemassa ja palaan parhaimpaan.

Vierailija
164/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy vilassa koskaan juuri tuon takia.

Kun sanon, että "vain katselen", niin todellakin haluan katsella rauhassa.

Vaatekaupoissa käyminen on nykyään ahdistavaa.

Vierailija
165/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte varmaan kuvitella kuinka ahdistavaa Vilassa on olla töissä, kun ohjeistetaan ja pakotetaan tuputtamaan ja esimies valvoo sitä koko ajan. Vaikka olisi millainen luonnonlahjakkuus myyjänä, tai kuinka sosiaalista pelisilmää ja visuaalista näkemystä siitä mikä sopii asiakkaalle ja mikä ei, niin ei saa tehdä niinkuin oma järki sanoo, vaan pitää totella aivotonta ja päälleliimattua ohjeistusta. Tuolla tavalla karkoitetaan asiakkaiden lisäksi myös aidosti ammattitaitoiset myyjät.

Vierailija
166/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä yksinkertaisimpia ovat kyllä ne joiden tarvii kiertää katselemassa katselemasta päästyään. Netissä voi katsella yökaudet tuotekuvia. Itse en norkoile kaupoissa ajan kuluksi, tulen vain ostamaan tuotteen ja sillä selvä.

Oikein toimittu. Hyvä. Voisitko opettaa muitakin esim. kursseilla tästä aiheesta? Ja miksi kaupoissa on sovituskopit, nuo norkoilun pesät?

Vierailija
167/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on Suomi hanurista, kun kaupassakin yritetään palvella. Yök! Seuraavaksi myyjät varmaan rupeavat hymyilemään. Onneksi on nettikaupat!!!

Palvelu on ok, kun annetaan rauha. "Voinko auttaa?"

- katselen vain

"kysy, jos tulee jotain"

- juu, kiitos.

Tuo on asiakaspalvelua.

En tarvitse erillistä esittelyä erinäisistä vaatekappaleista tai muutenkaan seuraa.

Se on tungettelua.

Vierailija
168/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein toimittu. Hyvä. Voisitko opettaa muitakin esim. kursseilla tästä aiheesta? Ja miksi kaupoissa on sovituskopit, nuo norkoilun pesät?

😂

Vierailija
169/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta rautakaupan pakenevista myyjistä tuli mieleen, että ois vaihteeks hauskaa jos Vilan ja jonkun Starkin myyjät vaihdettais päittäin. Sais naiset ostaa rättinsä rauhassa ja miehet tulis kotiin auton takaluukku täynnä naulapyssyjä, sementtisäkkejä, kuusiokoloavaimia ja kaiken maailman heloja kun olis vähän esitelty tuotteita 😁

Vierailija
170/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin välttelen nykyään ko. putiikkiin menoa, koska myyjien tyrkyttäminen ja verhon takana huhuili ahdistavat.

Ne sovituskoppien verhot! Ärsyttää, kun ne ovat sellaisia, ettei niitä saa millään kunnolla kiinni. Pahimmassa tapauksessa pitää vetää sivuilta verhot kiinni, jolloin ihan siihen keskelle jää aina aukko kankaiden väliin. Olen yrittänyt ajatella, että tuskin kukaan siitä kuitenkaan tirkistelee, ihan sama. Mutta eikös sieltä sitten porhalla myyjä ihan verhon taakse huhuilemaan. Tuskin hänkään siitä verhojen välistä kurkkii, mutta ei ole mukava olo.

Vierailija
171/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuun Vilassa on nykyään kivat myyjät :) ei tuputettu, mutta myyjä oli avulias, ja auttoi tarvittaessa. Sopivasti puhelias. Kävin siellä äärimmäisen hyvällä tuulella ollessani, niin mieleen jäi positiivinen kokemus. Harvoin siellä kuitenkin käyn, koska olen vähän pullakka ja koen, että kovin paljon siellä ei minulle sopivia vaatteita ole

No ei kyllä ole, ainakin tällasen introvertin ihmisen mielestä. Kun sanon, että kattelen vaan niin ei käy vaan tullaan tuputtamaan, että tässä ois tämmönen paita joka on ollu tosi suosittu. Joo, ei kiinnosta moikka. En enää käy siellä ja oon huomannu, että aika tyhjä liike se on.

Vero Moda sen sijaan on parempi. Porvoossa Vero Modaan ei uskalla enää mennä ku siellä hyökätään heti asiakkaan kimppuun, mutta Joensuussa on ihan hyvä käydä.

Vierailija
172/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekissa täytyy kuulema kohta (en tiedä onko voimassa jo) farmaseutin esitellä itsensä nimeltä. Aikas vaivaannuttavaa, näin suomalaisittain.

Vierailija
173/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asioi Vilassa enää ikinä. Minulla on ollut muuten ihan hyviä kokemuksia, mutta kerran tein virheen ja menin etsimään Vilaan farkkuja hiljaisena aikana, jolloin liikkeessä ei ollut muita asiakkaita. Kaksi myyjää olivat kimpussani koko ajan, kyselivät ja esittelivät jotain kamalia riepuja, jotka eivät sopineet lainkaan tyyliini eivätkä olleet ihanteellisia kropalleni. Lisäksi, jos etsin nimenomaan farkkuja, niin haluan katsella vaan niitä enkä mitään toppeja tai mekkoja.

Edes sovituskopissa en saanut olla rauhassa, vaan myyjät seisoivat ulkopuolella ja huutelivat "Noh? Onko hyvät? Voidaan tuoda sulle toisetkin farkut, odotas hetki!". En päässyt tilanteesta mitenkään pois. Myyjät toivat minulle kaksi kokoa liian pienet housut (farkkukokoni on L, tytöt toivat minulle S-koon), vaikka olin kertonut heille kokoni. Kun kerroin housujen olevan jo koon perusteella aivan liian pienet, niin toinen myyjistä alkoi selitellä "Voi että, anteeksi, sulla on niin hyvä ja hoikan näköinen kroppa". Minusta tuo oli loukkaavaa ja todella teennäistä. Kuulosti, että myyjä olisi opetellut tuollaisen repliikin ulkoa, sillä se kuulosti niiiin epäaidolta. Loppujen lopuksi taisin vain todeta että "antaa olla" ja häivyin liikkeestä.

Ymmärtäisin tällaisen asiakaspalvelun jossain USA:ssa, jossa myyjät ja asiakaspalvelijat ovat muutenkin hieman feikin ja mielistelevän oloisia asiakkaiden perseiden nuolijoita, mutta Suomen kulttuuriin tuollainen palvelu ei istu lainkaan. 

Vierailija
174/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten Vilasta sai hyvää palvelua. Muistan kun olin etsimässä mustaa villakangastakkia ja sovittelin pari mallia, mutta ne eivät olleet hyviä. Myyjä kysyi miten kävi ja kun kuuli, ettei löytynyt sopivaa, hän kysyi, että huomasinko yhden mallin joka heillä oli jossakin takanurkassa. En ollut huomannut, sain sen sovitettavaksi ja se oli sopiva, joten ostin sen. Mä pidän tuota ihan normaalina ja hyvänä palveluna.  Hyvänä palveluna en pidä sitä, että myyjä olisi raahannut nähtäväksi neuletakkia, farkkuja tai mekkoa, mitä nykyään tuntuvat tekevän

175/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onpas erikoista että asiakaspalvelu koetaan ahdistavana. Itse olen jos jonkinmoisen vaatekriisin kourissa mennyt Vilaan (esim paniikissa etsimään pikkujoulu/hautajais/valmistujais/mitälie mekkoa, ja aina on löytynyt täydellinen yksilö juurikin innokkaan "tuputtajan" avustuksella. On myös ehdottanut lisämyyntinä vaatteen kanssa huivia tai kysynyt onko sukkahousuvarastossa mikä tilanne. Itse en osaa pahastua tuosta. Tosin en menekään kauppaan ilman, että on ns. ostohousut jalassa. Olisihan se varmasti ikävää jos tarkoitus on vain tappaa aikaa ja olla puhumatta kelleen/ ostamatta mitään ja sitten myyjä kehtaa tulla puhumaan ja tarjoamaan apuja. 

Vierailija
176/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin itselleni valmistujaislahjaksi Sauson nahkasormikkaat 2007. Käytän samoja sormikkaita edelleen viikoittain syyskuusta huhtikuuhun. Vuorottelen niitä neulesormikkaiden ja nahkarukkasten kanssa, säästä riippuen. Tuntuihan se isolta rahalta silloin pistää 80€ sormikkaisiin,mutta näin kymmenen vuoden käytön jälkeen ei. Silloin kaverini kauhisteli hintaa silloin ja kauhistelee hintoja edelleen, kun jotain ostan. Mutta se ei (hänen mielestään) ole kallista ostaa ne parin kympin hanskat joka syksy. Tai 40-50€:n takki joka talvi, kun edellisestä hajosi vetoketju/vuoritikkaus/tai mitä milloinkin. Minulla ei ole varaa huonoon laatuun ja halpatuotteisiin.

Minulla on edelleen talvihanskoina yli 10 vuotta sitten 8 eurolla ostetut toppahanskat, joita käytän vain silloin kun on kymmenen astetta pakkasta tai kylmempää, muutoin käytän ohuita sormikkaita joita saa H&M:ltä kahdet viidellä eurolla. Hyvin olen pärjännyt. Se viidenkympin takkikin minulla on ollut käytössä jo ainakin kuusi vuotta.

t: se, joka ei tiedä mikä on Sauso ja jolle 70€ on omaisuus

Vierailija
177/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä katselen vaan"-tyypit on kaupassa punainen vaate. Osa myös varkaita. Vanha näpistäjien kikka on puhua kännykkään koko kaupassa oloajan ja samalla penkoa rekkejä. Sillon kyllä saa valvovan silmän huomion.

Vierailija
178/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Vilasta lyhyen neuletakin. Kassalla myyjä kysyi, että huomasitko, että tästä on myös pitkä malli. Johon sanoin, että olen niin lyhyt, että olisin pelkkää neuletakkia se päällä. Myyjä ohitti vastaukseni ja alkoi tyrkyttää huivia. Ja joo, olen 153,5 cm pitkä.

Vierailija
179/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä todella epämukavaa ottaen vielä huomioon, että Vilat yleensä ovat aika pieniä liikkeitä. Siellä kun kokee olevansa aina kotkansilmän alla, niin ei oikeasti tee edes mieli mennä koko liikkeeseen! En tiedä mikä siinä on, mutta vaikka tiedän että todellisuudessa myyjää ei varmaan voisi vähempää kiinnostaa mitä hänen suosittelemistaan vaatteista tuumaisin vaan tuputtaminen kuuluu hänen toimenkuvaansa, niin silti on niin vaivaannuttavaa kertoa rehellisiä mielipiteitä niistä hänen suosittelemistaan vaatteista. Tulee aina vaan mutistua jotain "joo, ihan kiva" seuraavalla sekunnilla myyjä onkin jo kasannut sinulle kaikki väri- ja kokovaihtoehdot ja viittoo sovituskopille. Olen varmaan liian kiltti, ehkä pitäisi vaan suoraan todeta että katselisin mieluiten rauhassa 

Vierailija
180/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on vila?

Halpisvaatemerkki. Niillä on omia myymälöitä.

Halpisvaate? Mielestäni normaalihintaisia, H&M ja Gina ovat niitä oikeita "halpismyymälöitä".

No, minä olenkin opiskelija. Mutta ihan mielenkiinnosta, jos Vilan vaatteet kerran ovat halpoja, niin mitkä liikkeet sitten mielestänne  myyvät normaalihinnoin?

Samaa pohdin. Varmaan Stockmann? Sieltä minulla ei ole varaa ostaa edes hanskoja.

Stockmannilla myydään Vilaa ja Vero Modaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi