Vilan myyjän, onko ihan oikeasti pakko tuputtaa
Kiertelin kauppoja tänään ja pitkästä aikaa viitsin poiketa Vilaan. Olin toiveikas, että siitä tuputusmyynnistä olisi jo luovuttu, mutta mitä vielä, meno oli entistä pahempi. Otin läheltä ulko-ovea paidan, jota halusin sovittaa ja silmäilin löytyisikö muuta sovitettavaa. Tässä vaiheessa myyjä hyökkää päälle ja kyselee, huomasinko sen mekon, joka oli kädessä pitämänä paidan edessä. Kerron, että en. Myyjä hehkuttaa, että se on tuo raidallinen. Kerron, että en pidä raidoista. Myyjä kysyy, että kiinnostaisiko joku muu väri. Vastaan, että ei ja voisin katsella ihan rauhassa mitä täältä vielä löytyy.
Vajaa minuutti myöhemmin myyjä juoksee perään ja esittelee jotain takkia, koska se nyt vaan on tosi kiva ja tykätty. Kerron, että ei se ei nyt oikein ole mieluinen ja tähän myyjä tuhahtelee, että eikö, se kun on todella suosittu malli. Mulle riitti tässä vaiheessa. Tyrkkäsin paidan, jota halusin sovittaa, myyjälle ja totesin, että kerran tää on niin vaikeeta niin olkoon.
Kumpa Vilan johtoporras ymmrärtäisi, että asiakkaat haluavat ostosrauhaa, eivät väkisin tupustusta
Kommentit (303)
Pitäisi kunnioittaa toisten työpaikkaa ja ymmärtää että hänen leipänsä on siitä kiinni.
Niin ja asiakkaana sen leivän tuon, joten käyttäytykää sen mukaisesti kun asiakas haluaa. Olen niin kyllästynyt näihin yhden myyjän sirkuksiin jossa asiakasta vedetään kuin litran mittaa yhtään välittämättä sen leiväntuojan toiveista.
Meillä liikkeessä on nykyään ovessa lukko ja ovikello. Kun asiakas on ovella kysymme viekkaasti oven raosta narisevalla äänellä onko asiakas tulossa ostoksille vai "huvikseen älyttämään puotipuksuja". Jälkimmäinen vastaus saattaa heittää oven nenään. Riippuu päivästä...
Vierailija kirjoitti:
Meidän myymälässä on selvä ohjeistus, että vain katselemaan tulleelle asiakkaalle, joka ei todennäköisesti tuo rahaa kassaan, pidetään aina kunnon esittely- ja mainospuhe. Jokainen minuutti käytetään tehokkaaseen ilmaiseen mainontaan, mitään turhia kierroksia ei sallita kaupassa. Kaikki otetaan irti sisällä olevasta asiakkaasta.
Saatan hyvinkin poiketa "katselemaan" eli oon päättänyt ostaa jotain, mutta en tiedä mitä. Jos mulle tässä tilanteessa tuputetaan mitä tahansa enkä saa rauhassa ja yksin käydä vaaterekkejä läpi, niin mä poistun ostamatta mitään, eikä kauppa saa senttiäkään. Jos mun toivetta arvostettaisiin, kauppa saisi monta euroa. Kummasta luulet kaupan hyötyvän? Asiakkaasta, joka ostaa vai asiaakkasta, joka ei osta?
Ehkä menee vähän aiheen ohi, mutta astelin just johonkin tälläiseen tyrkkykauppaan sisälle ja sovareilta tuli kaksi teiniä (~15v) joista toisella housut sovitettavana, no myyjä oikein pirteellä äänellä alkoi kiekuun "No mitäs mitäs eiks oo aivan ihanat, oliks ne hyvät?" niin tää teini totes vaa et "No ei tosiaan, ihan vitun hirveet" ja laitto ne siihen kasan päälle, myyjä oli vaan ihan hölmistyneenä "Aijaa....." :D Pidättelin naurua naama punasena, kyyneleet ihan valu silmistä niin oli sit pakko poistua vaan samaa reittiä :D
Vaikka ette haluaisi myymälässä palvelua niin prosentuaalinen maksu siitä sisältyy tuotteeseen. Kun myyjä sanoo hei, te maksatte.
Kannattaa siis ostaa halpatuotantokamaa suoraa Aasiasta netin kautta. Ei tarvitse sietää myyjiä, ei tarvitse maksaa palvelusta ja itse vaatteen valmistustyöstäkään ette maksa juuri mitään orjalle.
Mutta pääasia että te voitatte.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ette haluaisi myymälässä palvelua niin prosentuaalinen maksu siitä sisältyy tuotteeseen. Kun myyjä sanoo hei, te maksatte.
Kannattaa siis ostaa halpatuotantokamaa suoraa Aasiasta netin kautta. Ei tarvitse sietää myyjiä, ei tarvitse maksaa palvelusta ja itse vaatteen valmistustyöstäkään ette maksa juuri mitään orjalle.
Mutta pääasia että te voitatte.
Itseasiassa ei kannata ostaa juuri mitään, ei edes sitä halpatuotantojätettä. Vain sen mitä ihan vältämättä tarvitsee. Näin säästyy luonnonvaroja, rahat ja mikä parasta, kapitalisti jää nuolemaan näppejään. Olen itse entinen ns. kerskakuluttuja, mutta käänsin kelkkani täysin, kun rupesi tarpeeksi ottamaan aivoon materialismi, tyrkytys, mielikuvien luominen kuluttajille ja tämän maan meininki muutenkin, että täällä pitäisi pienen ihmisen raataa niska limassa ja tätä maata koettaa nostaa suosta tekemällä pieni palkkaisia töitä ja kuluttamalla vähät rahansa, ja herrat sen kun vaan kekkuloi.
Käy ihan sääliksi joskus nuo myyjät, joilla on velvollisuus yrittää tehdä lisämyyntiä. Vähintään jotain kassan vieressä olevia naisten sukkia yritetään kaupata, vaikka olisit ostamassa lapselle vaatteita (ei edes liity ostokseen millään tavalla).
Ärsyttääkin, mutta osaan kuitenkin sanoa "en tarvitse". Lapsellinen mielenosoitus myyjälle ei auta yhtään ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan naapurikauppiaiden kanssa naureskeltu usein, että pitäis nykyään jo veloittaa 5 euroa asiakkaita siitä turhasta pyörimisestä ja katselemisesta, joka ei tuota mitään. Se on ajan hukkaa kaikille. Kännykkään puhujilta ja lastenrattaiden kanssa puskijoilta vielä 5 euroa lisää :-D
sä olet ihan väärällä alalla duunissa.
Myös ne asiakkaat, jotka tulevat vain katsomaan ilman mitään ostamista ovat kaupalle hyödyksi. Kun kaupassa on enemmän ihmisiä, muut tulevat sinne helpommin. Täysin tyhjä yleensä myös pysyy aika tyhjänä. Sama ilmiö ravintoloissa ja kahviloissa, täydempi tuntuu suositummalta ja paremmalta vaihtoehdolta.
Veikkaanpa että nämä lukontakana olevat puotipuksut saavat viilailla kynsiään ihan rauhassa, ei asiakkaat häiritse. Kannattaisi alkaa selaamaan avoimia työpaikkoja....
Vierailija kirjoitti:
Meidän myymälässä on selvä ohjeistus, että vain katselemaan tulleelle asiakkaalle, joka ei todennäköisesti tuo rahaa kassaan, pidetään aina kunnon esittely- ja mainospuhe. Jokainen minuutti käytetään tehokkaaseen ilmaiseen mainontaan, mitään turhia kierroksia ei sallita kaupassa. Kaikki otetaan irti sisällä olevasta asiakkaasta.
Itse ainakin esim. takkia etsiessäni kiertelen useammassa kaupassa ja ostan sitten mieleisimmän. Tuolla toiminnalla ainakin varmistatte, etten teidän liikkeesenne palaa ostamaan, jos en kerran saa rauhassa katsellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan naapurikauppiaiden kanssa naureskeltu usein, että pitäis nykyään jo veloittaa 5 euroa asiakkaita siitä turhasta pyörimisestä ja katselemisesta, joka ei tuota mitään. Se on ajan hukkaa kaikille. Kännykkään puhujilta ja lastenrattaiden kanssa puskijoilta vielä 5 euroa lisää :-D
Mä kävin ennen joulua lasten kanssa "ihan vaan pyörimässä" useassa kaupassa. Koko ajan kuuntelin, mistä tykkäsivät. Kävin sitten ilman lapsia ostamassa lahjaksi vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei j*malauta!! Että ostaa vaan pitäis vaikka sun puljussas ei ole mitään ostettavaa?!
Vierailija kirjoitti:
Sun kaupassas käyn tasan kerran
Vierailija kirjoitti:
Tälle mestarityrkyttäjälle, joka ehdotti 5€ maksua turhanpyörijöille voin sanoa että sitten olette myyjät ihan keskenänne siellä putiikiissa. Tyrkyttäkää toisillenne niitä iiihaaniia rättejä jotka ovat niiin suosittuja. Että pitäisi vielä ovimaksu olla, että pääsee kauppaan ? Just just, hallituksen linja ala Berner puree jo kivijalkapuodeissakin.
Täst lähin otankin aivan haasteena ja huvituksena mennä älyttämään näitä puotipuksuja.
Samaa mietin. Mulla on tänään vapaapäivä ja ajattelin lähteä tästä vähän Omppuun puörimään. Käynpä vähän Vilassakin haistelemassa ilmapiiriä:) Voin tulla kertomaan miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä menee vähän aiheen ohi, mutta astelin just johonkin tälläiseen tyrkkykauppaan sisälle ja sovareilta tuli kaksi teiniä (~15v) joista toisella housut sovitettavana, no myyjä oikein pirteellä äänellä alkoi kiekuun "No mitäs mitäs eiks oo aivan ihanat, oliks ne hyvät?" niin tää teini totes vaa et "No ei tosiaan, ihan vitun hirveet" ja laitto ne siihen kasan päälle, myyjä oli vaan ihan hölmistyneenä "Aijaa....." :D Pidättelin naurua naama punasena, kyyneleet ihan valu silmistä niin oli sit pakko poistua vaan samaa reittiä :D
Kuulostaa hauskalta servaukselta mutta uskon että myyjälle tuli paha mieli tosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hauskalta servaukselta mutta uskon että myyjälle tuli paha mieli tosta.
Voivoi, kuinkahan monta kertaa siellä on asiakkaalle tullut paha mieli?
Olin joulun alla Stockalla siellä kosmettikkapuolella. Siinä oli käytävällä vähän ruuhkaa ja jouduin pysähtymään, vieressä sattui olemaan jotain shampoita yms pöydällä. Jostain hyökkäsi heti joku kotka kysymään löytyykö mitään? Olin äimän käkenä, että löytyykö mitä ennen kuin tajusin:) En todellakaan ollut shampoita ostamassa.
Tälle mestarityrkyttäjälle, joka ehdotti 5€ maksua turhanpyörijöille voin sanoa että sitten olette myyjät ihan keskenänne siellä putiikiissa. Tyrkyttäkää toisillenne niitä iiihaaniia rättejä jotka ovat niiin suosittuja. Että pitäisi vielä ovimaksu olla, että pääsee kauppaan ? Just just, hallituksen linja ala Berner puree jo kivijalkapuodeissakin.
Täst lähin otankin aivan haasteena ja huvituksena mennä älyttämään näitä puotipuksuja.