Vilan myyjän, onko ihan oikeasti pakko tuputtaa
Kiertelin kauppoja tänään ja pitkästä aikaa viitsin poiketa Vilaan. Olin toiveikas, että siitä tuputusmyynnistä olisi jo luovuttu, mutta mitä vielä, meno oli entistä pahempi. Otin läheltä ulko-ovea paidan, jota halusin sovittaa ja silmäilin löytyisikö muuta sovitettavaa. Tässä vaiheessa myyjä hyökkää päälle ja kyselee, huomasinko sen mekon, joka oli kädessä pitämänä paidan edessä. Kerron, että en. Myyjä hehkuttaa, että se on tuo raidallinen. Kerron, että en pidä raidoista. Myyjä kysyy, että kiinnostaisiko joku muu väri. Vastaan, että ei ja voisin katsella ihan rauhassa mitä täältä vielä löytyy.
Vajaa minuutti myöhemmin myyjä juoksee perään ja esittelee jotain takkia, koska se nyt vaan on tosi kiva ja tykätty. Kerron, että ei se ei nyt oikein ole mieluinen ja tähän myyjä tuhahtelee, että eikö, se kun on todella suosittu malli. Mulle riitti tässä vaiheessa. Tyrkkäsin paidan, jota halusin sovittaa, myyjälle ja totesin, että kerran tää on niin vaikeeta niin olkoon.
Kumpa Vilan johtoporras ymmrärtäisi, että asiakkaat haluavat ostosrauhaa, eivät väkisin tupustusta
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee mysteerishoppaaja, eikä tuputa tälle sekä tämän tarkkaillessa muillekin asiakkaille, niin työpaikka on vaarassa. Lisämyyntitavoitteet ovat muutenkin tosi tiukat. Ns. omaa järkeä tai pelisilmää ei saa käyttää muuten kuin päällekäyvään suuntaan.
Eiköhän tää kritiikki kohdistu enemmänki siihen päättävään portaaseen, ei myyjään, vaikka asiakkaat kohtaavatkin vain myyjän. Jännä huomata miten asiat muuttuvat, tästä on vajaa 10 vuotta, mutta silloin Aleksanterinkadun Vila valittiin parhaimmaksi asiakaspalveluksi City-lehdessä. Tuolloin myyjät kyseli lisäkokoja sovituskoppeihin jne. se oli oikeasti hyvää palveluja ja varmasti tuotti tulosta.
On mullekin saatu hyvällä palvelulla myytyä ekstraa, mutta ei mua kiinnosta sovitella ja vielä vähemmään ostaa vaatteita, joita tungetaan väkisin sovituskoppiin. Tästäkin on kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, järkyttävää tuputtamista. Sääli, sillä pidän vilan vaatteista. Jos kierrätte vilan myyjien takia (syystäkin) niin mistä ostatte vaatteenne? En ole oikein korvaavaa löytänyt.
Vilan vaatteita myydään omien kokemusteni mukaan ainakin netissä, Aukiassa ja Stockmannilla.
Palvelu on hyvä olla olemassa mutta se tuputus mikä on kaikissa Vilan myymälöissä paikkakunnasta riippumatta, on todella ikävää. Myyjät ovat iloisia ja reippaita mutta se kysymys tarvitsetko apua, riittää. Jos en sano tarvitsevani apua, niin älä tuo minulle itse valitsemiasi vaatteita, pyydän kyllä jos tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla käyty Vilassa sen jälkeen, kun myyjä kisko tyttären päälle liian pienen boleron. Kehtas vielä hehkuttaa, miten hyvin istuu ja ryhtikin parani. Tytär oli kuukausi sitten synnyttänyt ja rinnat oli maidosta piukeena. Oli se näky ja tytär kysyi myyjältä: Oletko sä hemmetti sokee.
Sovittelin mekkoa, joka oli liian pieni, olisin saanut vetoketjun just ja just kiinni. Myyjän mielestä mekko oli kuin mulle tehty, oikean värinen ja istui tosi hyvin. Ainoa ongelma oli vain se, että en olis mekko päällä pystynyt istumaan.
Niille myyjille on kasattu ihan kauheat paineet ja tuputus on sitten sen mukaista.
Ihan alyton strategia koko puljulla, asiakkaat kaikkoavat ja myyjia ahdistaa.
Sisko on Vilassa töissä ja itkee samaa. Mysteerishoppaajia käy paljon ja jokaiselle pitää tyrkyttää . Myymäläpäällikkö on ottanut eteenpäin näistä kun asiakas lähtee pois tyrkyttämisen takia mutta silloin on myymälässä tehty väärin ja pyydetään ilmoittamaan kuka on saanut maksavan asiakkaan lähtemään pois
Koittakaa kestää. Sanokaa suoraa voitko nyt kiitos olla tyrkyttämättä, niin ostan tämän paidan.
Itse entisenä vilan myyjänä sain potkut kun en tyrkyttänyt tarpeeksi. Musta se oli itsestä ihan kamalaa ja halusin lopettaa koko paskan viikon jälkeen. Ei vaan sovi suomalaiseen tyyliin. Vihasin sitä, kun esimies kyyläsi ja kuunteli koko ajan ja käski tuputtaa vielä enemmän.
Keskustelua asiakkaan kanssa ei saanut avata lainilla "voinko auttaa", piti keksiä jotain muuta. Wtf?? Onneksi sanoivat mut irti niin en saanut karenssia :D
Antakaa siis raukkamyyjille armoa, ei se niistä johdu.
Ahdistavaa tosiaan shoppailla Vilassa. Putiikit on minikokoisia ja myyjä on koko ajan kimpussa ettei ehdi edes rauhassa katsoa vaatteita ja päättää haluaako sovittaa. Pahinta on kun myyjä tulee sovarille kyselemään, että "no mites se nyt istuu, onko hyvä?" ja jos vaate onkin ihan kauhea eikä todellakaan istu niin awkward moment selittää ettei se nyt ole ihan mitä haet. Usein tuntuu että myyjät on suorastaan vihaisia/loukkaantuneita kun et ostakaan sovittamaasi vaatetta. En olekaan aikoihin käynyt Vilan omissa liikkeissä tuon rasittavan ostoskokemuksen takia, mieluummin katselen vaatteita Stockalla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse entisenä vilan myyjänä sain potkut kun en tyrkyttänyt tarpeeksi. Musta se oli itsestä ihan kamalaa ja halusin lopettaa koko paskan viikon jälkeen. Ei vaan sovi suomalaiseen tyyliin. Vihasin sitä, kun esimies kyyläsi ja kuunteli koko ajan ja käski tuputtaa vielä enemmän.
Keskustelua asiakkaan kanssa ei saanut avata lainilla "voinko auttaa", piti keksiä jotain muuta. Wtf?? Onneksi sanoivat mut irti niin en saanut karenssia :D
Antakaa siis raukkamyyjille armoa, ei se niistä johdu.
Kuulostaa kamalalta työpaikalta. Hyvä, että et tyrkyttänyt, tarpeeksi. Säilyi asiakaspalvelu-maineesi asiakkaiden silmissä. En kyllä silti ymmärrä, miksi pitäisi tyrkyttäviä myyjiä sääliä. Säälisivätpä he asiakkaita. Ei minua kiinnosta kuluttaa aikaani jonkun tyrkyttäjän kanssa puhepainiskeluun, kun olen mennyt kauppaan tarkoituksena ostaa jotain. Seuraavaksi suosittelen terapiaa myyjälle, jos tyrkyttää jotain sen jälkeen kun olen kiittänyt ei tarvitsemastani tyrkyttämisestä. Laittakaa sinne kauppojen ovensuuhun paperia ja kynä, niin voisi kirjoittaa johtoportaalle terveisiä, miksi tulin ja menen mieluummin toisiin kauppoihin ostoksille.
Tietääkö kukaan, onko Vero Modassa samanlainen tuputuspakko? Sehän kuuluu samaan ketjuun Vilan kanssa
Juuri tästä syystä en käy Vilassa koskaan. Ostan Vilan vaatteita kyllä, mutta Stockalta tai netistä. Olen muutenkin täsmäostaja: ostan vain sen vaatteen, jonka olen päättänyt ostaa, en muuta, joten tuollainen lisärättien tuputus ärsyttää suunnattomasti.
Ymmärrän hyvin, että myyjä esittelee mulle takkeja, jos kerron olevani etsimässä takkia, mutta en sitä, että mun nähtäväksi kannetaan mitä sattuu
Joensuun Vilassa on nykyään kivat myyjät :) ei tuputettu, mutta myyjä oli avulias, ja auttoi tarvittaessa. Sopivasti puhelias. Kävin siellä äärimmäisen hyvällä tuulella ollessani, niin mieleen jäi positiivinen kokemus. Harvoin siellä kuitenkin käyn, koska olen vähän pullakka ja koen, että kovin paljon siellä ei minulle sopivia vaatteita ole
Kuulostaa hirveältä. Olen kerran toisessa paikassa jättänyt kengät ostamatta, kun oheismyyntituputus oli aivan järkyttävää. Myyjä intti ja syyllisti minua jalkojeni pilaamisesta loppuiäkseni jos en osta jotain terapiapohjallisia... Epätoivoisena huuteli perään kun sitten totesin että antaa olla ja kävelin pois. Karkasin myös kerran Anttilasta, kun heillä oli kokeilussa(?) aktiivinen kosmetiikan myynti. Olisin halunnut valita itse, enkä tätiä tenttaamaan ihoni ominaisuuksia ja ruuttailemaan meikkivoiteita käsiini. Ei uskonut kun sanoin katsovani itse. Pyydän kyllä apua kun sitä tarvitsen, ja arvostan suuresti avuliaita myyjiä!
Yhtä pahaa on kyllä Glitterissä. Jokaikinen kerta vaikka sanon että katselen tässä vaan ihan rauhassa, pitää kertoa että "huomasithan muuten nämä ja nämä alennukset" ja "meillä on nyt tänään tarjouksessa tämä Justin Bieberin tuoksu!" Se on kyllä kauppa jonne en voi mennä ilman että alkaa ärsyttämään se tuputtaminen :D Ihmettelen myös onko Changessa alettu myös tuputtamaan, aiemmin sielä on saanut asiantuntevaa apua mutta viimeksi menin sinne hieman kipeänä ihan vain piristämään itseäni, kerroin myyjälle taas että ihan vain katselemassa, hän alkoi kyselemään miljoonaa eri kysymystä "kerro vaan jos tarvit jotain kokoapua!" "tiedätkö oman kokosi?" "oletko milloin sen tarkistuttanut?", jokaiseen kysymykseen vastasin melko turhautuneena ja lopulta sanoin että olen oikeasti kipeä ja en nyt jaksa olla sosiaalinen että tulen joku muu päivä kun olen parempivointinen...huoh!
Ketjun innoittamana kävin tsekkaamassa Vilan FB-sivut. Olisikohan ollut reilu 10 yhtä maanista ja kehuvaa kommenttia mahtavasta asiakaspalvelusta
Mielestäni oli erityisen outoa käytöstä Vilan myyjältä, kun serkkuni oli ostamassa juhlamekkoa kesän juhliin, ja totesi että muuten kiva mekko mutta hänelle liian iso rintojen kohdalta. Myyjä ei voinut hyväksyä että tuo malli nyt ei vaan istunut, vaan jäi saarnaamaan push-upeista, "kanafileistä", ja bomb shelleistä. Laittoi asiakkaan kiusalliseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni oli erityisen outoa käytöstä Vilan myyjältä, kun serkkuni oli ostamassa juhlamekkoa kesän juhliin, ja totesi että muuten kiva mekko mutta hänelle liian iso rintojen kohdalta. Myyjä ei voinut hyväksyä että tuo malli nyt ei vaan istunut, vaan jäi saarnaamaan push-upeista, "kanafileistä", ja bomb shelleistä. Laittoi asiakkaan kiusalliseen tilanteeseen.
Kas kun ei tuonut "kanafileitä" sovitettavaksi.
Miksi paljon miinuksia?
Rehellisyyden nimissä sanon ettei tämä Vila (kauppa?) sano minulle yhtään mitään,en ole koskaan kuullutkaan.