Mitä pahaa siinä on, että ottaa lastakorvasta kiinni rankaisuna?
Tai tuskitaa tai muuten vaan taluttaa kova kouraisesti huoneeseen.
Ihan normaali osa ihmisen elämää.
Kaikki sitä on joskus kokenut ja moni tehnyt.
So what...
Miksi pitää nykyään inistä kaikesta?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tietysti taluttamisen vaihtoehto on kantaminen, jos lapsi rempoo niin pahasti, että otteesta voi tulla mustelmia ranteisiin, niin lapsi napataan kainaloon ja viedään kantamalla.
Nämä neuvot taitavat koskea jotain 15 kiloisia tarhalaisia.
Minkälainen on tuo kyseinen "lastakorva"?
Siinä vaiheessa, kun esimiehesi ottaa sua korvasta kiinni ja taluttaa työhuoneeseen ja tukistaa päälle, kun ei ollut tyytyväinen työpanokseesi tai kun puoliso tekee saman jutun ja palauttaa makkariin, kun ruoka oli huononmakuista ja tämä on sinusta ihan ok toimintaa ja antaitsit sen, niin silloin se on hyväksyttävää tehdä noin lapselleki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tietysti taluttamisen vaihtoehto on kantaminen, jos lapsi rempoo niin pahasti, että otteesta voi tulla mustelmia ranteisiin, niin lapsi napataan kainaloon ja viedään kantamalla.
Jos lapsi on jo iso koululainen ja saa hillitsemättömiä raivokohtauksia niin ettei puhe tai talutus auta, eiköhän sellaisen lapsen vanhempi ole hakenut jo muualta apua lapselleen kuin keskustelupalstalta..
Tai voi tietty olla, että jos lasta on koko elämänsä riepoteltu kertomatta miten oikeasti tulisi toimia, ei lapsi osaa muuta kuin raivota (on siis sisäistänyt että väkivalta on ratkaisu). Mutta luulisi, että eskarissa tämä olisi huomattu.
Saanko ottaa sinua ap. korvasta kiinni tai tukistaa tai muuten vaan taluttaa kova kouraisesti huoneeseen. Ihan normaali osa ihmisen elämää. Kaikki sitä on joskus kokenut ja moni tehnyt.
So what...miksi pitää nykyään inistä kaikesta?
No se on laitonta. Pitää olla kovat himot lapsen satuttamiseen jos edes laki ei nouse esteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, ei kaikilla ole voimaa kanniskella rimpuilevaa kolmosluokkalaista. Sellaisen kanssa onkin ihan eri konstit sitten käytössä ja toisaalta, voi miettiä että onko jotain tehty väärin lapsen ollessa kantamisikäinen jos vielä isonakin saa raivareita missä pitäisi ottaa ranteista lujasti kiinni, eikä puhe mene perille.
Erityislasten kanssa työskennelleenä vaihtoehtoja kyllä on, ranteista kiinni ottaminen ja niistä isomman lapsen liikuttaminen ei ole kenellekkään turvallista, eikä minulla työssäni ole ollut tukistaminen eikä korvasta kiinni ottaminen myöskään vaihtoehto. Jos ongelmia tässä asiassa lapsen kanssa, on niin suosittelen että haette ammattiapua, heiltä tulee neuvojan miten raivokohtaus tilanteet saadaan fyysisesti hallintaan turvallisesti ja missä tilanteissa tällaista kannattaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sinun esimies ottaisi sinua korvasta kiinni?
Saa ottaakin, jos vaihtaa vaippani ja kestää päivittäin kiukutteluani, huutoani ja itkupotkuraivareitani.
"Lastakorva." Onko se korva, jossa on lasta, häh???!! Paistinlasta...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahallisen kivun aiheuttaminen on laitonta ja turhaa. Miksi lapsi pitäisi taluttaa kovakouraisesti, kun lapsen voi taluttaa rauhallisestikin. Se on mielen köyhyyttä rankaista väkivallalla.
Jos nautit kivun aiheuttamisesta niin voithan hommata lastenhoitajan ja viettää miehesi/vaimosi kanssa mukavan illan mätkien toisianne.Lisäksi itsekkäästi ajateltuna en haluaisi oman lapseni kaveeravan lapsesi kanssa, kun lapsellesi on opetettu, että ristiriitatilanteissa väkivalta on hyväksyttävää.
Kovakouraisella tässä tarkoitetaan sitä, että rivakasti / ei päästä irti vaikka lapsi rimpuilee. Jätätkö lapsen kauppaan jos saa siellä raivarit? Lahjot Herkuilla? Mitä teet? Jos puhe ei tosiaan auta ja huutaa kurkkusuorana ja heittelee tavaroita.
Mulla on kolme lasta eikä ole koskaan tullut tällaista tilannetta eteen. Hoidosta ei halunnut yksi kerran lähteä, toinen ei kaveriltaan. Otin syliin ja vein autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ottaakin, jos vaihtaa vaippani ja kestää päivittäin kiukutteluani, huutoani ja itkupotkuraivareitani.
Jesh, nähään vanhainkodissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jesh, nähään vanhainkodissa...
Pete, mun esimieheni? :)
Lapseen voi kohdistaa yhtä paljon väkivaltaa, kun mitä olisit itse valmis ottamaan vastaan kassajonossa tuntemattomalta. Luulenpa, että jos vaikkapa minä tulisin ja tukistaisin tai ottaisin sinua korvasta vain siksi, että olet mielestäni toiminut väärin, niin tuskinpa pitäisit sitä hyväksyttävänä. En myöskään usko, että kunnioittaisit minua sen jälkeen enempää. Pelkäisit ehkä.
Itse en henkilökohtaisesti välitä miten muut kohteleva lapsiaan. Väkivaltaisen ja ankean lapsuuden elävät lapset eivät kosketa elämääni, koska omat lapseni osaavat jo valikoida seuransa paremmin. Se on kuitenkin hyvä muistaa, että lasta pelottelemalla saa vain pelokkaan lapsen.
Sinuakin siis saa rankaista fyysisellä kivulla, jos et toimi kuten on toivottu? Eikö? Miksi lasta sitten saisi?
Vierailija kirjoitti:
Tai tuskitaa tai muuten vaan taluttaa kova kouraisesti huoneeseen.
Ihan normaali osa ihmisen elämää.
Kaikki sitä on joskus kokenut ja moni tehnyt.
So what...
Miksi pitää nykyään inistä kaikesta?
Ai? Onko ihan normaali osa ihmisen elämää käydä itseään pienemmän ja heikomman kimppuun? Kuuluu ihan normaaliin aikuisen ihmisen moraalikoodistoon, ettei sellaista tehdä ja se ulottuu myös lapsiin. Eikä se, että jotkut potkivat maassa makaavaa tai satuttavat lapsiaan, anna muille lupaa tehdä samoin.
Mitä se lapsi siellä kaupassa raivoaa ja paiskoo tavaroita? Annatko kotonakin raivota ja paiskoa tavaroita? Saako se tarhassakin raivota ja paiskoa tavaroita?
Ymmärräthän itsekin, että joku sinun kasvatustyössäsi on jäänyt kesken, jos lapsi jatkuvasti riehuu niin pahasti, että joudut edes harkitsemaan mitään väkivaltaa.
Suosittelen hakemaan neuvolasta lisää ohjeita vanhemmuuten, hopihopi.
Meidän lapsi ei ikinä ole saanut raivokohtausta kaupassa. Ei ikinä. Jos meinaa ottaa karkkihyllystä jotain, mihin ei ole saanut lupaa, lasta kielletään ja sanotaan, että tulepas sieltä tänne jonottamaan ja 3-vuotias tulee ihan nätisti, ilman mitään kitinää.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi puolisokseni miestä joka on käynyt/ käy lapsiinsa edes ap:n kuvailemalla tavalla käsiksi.
Paljon todennäköisemmin vähän suuttuessa käy puolisoonsa kiinni tai kehen hyvänsä.
Ei siis hyvä.
Mättäisin turpaan kiinnikävijää,kiinni ET SAA KÄYDÄ!!! Ymmärsinkö?!!= Se korvasta talutettava.
Minä sain pienenä luunappeja, tukistuksia ja risustakin sain. Ihan ansaitusti! Olin aivan helvetin hankala lapsi jos sille päälle satuin. Mitä mulle olisi sitten pitänyt tehdä kun en puhetta uskonut? Selkään kun sain niin kyllä muistin taas totella kauan aikaa.
-1987
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lapsi siellä kaupassa raivoaa ja paiskoo tavaroita? Annatko kotonakin raivota ja paiskoa tavaroita? Saako se tarhassakin raivota ja paiskoa tavaroita?
Ymmärräthän itsekin, että joku sinun kasvatustyössäsi on jäänyt kesken, jos lapsi jatkuvasti riehuu niin pahasti, että joudut edes harkitsemaan mitään väkivaltaa.
Suosittelen hakemaan neuvolasta lisää ohjeita vanhemmuuten, hopihopi.
Meidän lapsi ei ikinä ole saanut raivokohtausta kaupassa. Ei ikinä. Jos meinaa ottaa karkkihyllystä jotain, mihin ei ole saanut lupaa, lasta kielletään ja sanotaan, että tulepas sieltä tänne jonottamaan ja 3-vuotias tulee ihan nätisti, ilman mitään kitinää.
Lopeta se leijuminen. Itse olin hankala lapsi ja se ei johtunut mitenkään kasvatuksesta. Oletko niitä jotka syyttää omia vanhempiaan kaikesta vielä aikuisenakin?
Se paha että fyysinen kuritus on kielletty jo vuonna 1984.Tämä tiedoksi sinulle.