Mitä pahaa siinä on, että ottaa lastakorvasta kiinni rankaisuna?
Tai tuskitaa tai muuten vaan taluttaa kova kouraisesti huoneeseen.
Ihan normaali osa ihmisen elämää.
Kaikki sitä on joskus kokenut ja moni tehnyt.
So what...
Miksi pitää nykyään inistä kaikesta?
Kommentit (52)
Näin toinen korva "hörölle" revittynä ihan vain siitä syystä, että ei ollut turpa kiinni nurkassa koko hereilläoloaikaansa voin sanoa, että kyllä siitä vähän pahaa verta syntyy. Vaikka ei korvaa uuteen muotoon revittäisikään. Väkivalta erityisesti lasta kohtaan on aina väärin ja kertoo käyttäjästään kaiken tarpeellisen.
ei ole mitään pahaa teen samoin aina naiselleni. Oppiipahan olemaan kun vähän vetelee hiuksista ympäri kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Tai tuskitaa tai muuten vaan taluttaa kova kouraisesti huoneeseen.
Ihan normaali osa ihmisen elämää.
Kaikki sitä on joskus kokenut ja moni tehnyt.
So what...
Miksi pitää nykyään inistä kaikesta?
Kaikki?
En ole moista koskaan kokenut, saati milloinkaan tehnyt. Minulla on omia lapsia, ja sisaruksia itselläni.
Mistä päättelit, että kaikki ovat tuollaista kokeneet?
Joo, kyllä minä koiraanikin potkaisen, jos se perseilee jotakin. En ymmärrä miksi vastaantulevat ihmiset joskus alkavat asiasta valittamaan, eivät taida ymmärtää että ei koira tottele, jos sille ei näytä sen paikkaa.
Lapsenkasvatukseen pätee sama kuin koirankin kasvatukseen.
Vai onko sittenkään noin? Aika monen mielestä lemmikin satuttaminen on pahempi asia kuin lapsen satuttaminen, kaikki tietää ettei koiraa saa potkia tai lyödä, mutta lasta kuitenkin saa joidenkin ihmisten mielestä tukistaa. Aika surullista minusta.
Minä kun olin muksu, niin sain luunappia, otettiin korvasta kii, äiti haki risun pihalta ja löi sillä mua paljaille pakaroille.. Silloin jos olin käyttäytyny huonosti niin sain jotakin noista.. Enkä ole traumatisoitunu ollenkaan :D Näin se oli 90 luvulla meillä.. Vanhempani 40 luvulla syntyneitä.. Ehkä se tuohon aikaan on ollu eri kasvatustavat..
Minun mielestäni vaikka itse tykkäisikin ottaa turpaan muilta niin ei se siltikään oikeuta pahoinpitelemään lapsia.
Te joiden mielestä olette ihan oikeutetusti saanut selkäsaunoja lapsina, onneksi olkoon, teidän vanhempanne eivät vain viitsineet kasvattaa teitä joten pahoinpitelivät. Kun aivokapasiteetti ei riitä muihin opettamistapoihin tai rankaisukeinoihin, silloin pahoinpidellään. Sen sijaan että lasta opetettaisiin että mikä on oikein ja väärin ja miksi, otetaan oikotie ja kuritetaan fyysisesti. Lapsi oppii vain välttelemään kuritusta ja salailemaan tekojaan paremmin.
Meidän lapsi 3v on kyllä niin hyvin kasvatettu, että osaa jo itse hoitaa kaikki asiansa. Eilen kävi avaamassa itselleen säästötilin, ja nyt katselee tietokoneella omakotitaloja.. Miten ne teidän kakarat on oikein kasvatettu jos sanovat teille vastaan?? Ihme porukkaa. Meidän lapsi vaihtoi omat vaippansakkin 2kk eteenpäin. Hyvin kasvatettu kun on.
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olin muksu, niin sain luunappia, otettiin korvasta kii, äiti haki risun pihalta ja löi sillä mua paljaille pakaroille.. Silloin jos olin käyttäytyny huonosti niin sain jotakin noista.. Enkä ole traumatisoitunu ollenkaan :D Näin se oli 90 luvulla meillä.. Vanhempani 40 luvulla syntyneitä.. Ehkä se tuohon aikaan on ollu eri kasvatustavat..
Minä, joka nrolla 45 totesin, etten ole moista kokenut, olen syntynyt 70-luvun alussa, duunariperheeseen, 40-luvun alussa syntyneille vanhemmille.
Tuohon aikaan..?
Sori, ei taida vuosikymmen (enää meidän kohdalla) tai edes sosioekonominen asemakaan selittää. Ne jotka eivät muuta osaa, lyövät lapsiaan varmaan tänä päivänäkin. Surullista kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lapsi siellä kaupassa raivoaa ja paiskoo tavaroita? Annatko kotonakin raivota ja paiskoa tavaroita? Saako se tarhassakin raivota ja paiskoa tavaroita?
Ymmärräthän itsekin, että joku sinun kasvatustyössäsi on jäänyt kesken, jos lapsi jatkuvasti riehuu niin pahasti, että joudut edes harkitsemaan mitään väkivaltaa.
Suosittelen hakemaan neuvolasta lisää ohjeita vanhemmuuten, hopihopi.
Meidän lapsi ei ikinä ole saanut raivokohtausta kaupassa. Ei ikinä. Jos meinaa ottaa karkkihyllystä jotain, mihin ei ole saanut lupaa, lasta kielletään ja sanotaan, että tulepas sieltä tänne jonottamaan ja 3-vuotias tulee ihan nätisti, ilman mitään kitinää.
Joopajoo xD lapsi ei ole ikinä sanonut "mut äiti mä haluun tämmösen.."? XD uskotaan uskotaan..
Vierailija kirjoitti:
Minä, joka nrolla 45 totesin, etten ole moista kokenut, olen syntynyt 70-luvun alussa, duunariperheeseen, 40-luvun alussa syntyneille vanhemmille.
Tuohon aikaan..?
Sori, ei taida vuosikymmen (enää meidän kohdalla) tai edes sosioekonominen asemakaan selittää. Ne jotka eivät muuta osaa, lyövät lapsiaan varmaan tänä päivänäkin. Surullista kyllä.
Tässä taas nähdään "fyysisen kurituksen" aiheuttamat arvet. Aikuisenakin ihminen pitää itseään syyllisenä, joka on teoillaan pakottanut vanhempansa turvautumaan väkivaltaan. Ja kuka on istuttanut sinuun ajatuksen siitä, että et olisi puhetta uskonut ja että olit "helvetin hankala"?