Miten kangasta ostaessa kuuluu toimia?
Tyhmä kysymys, mutta mulla on paniikkihäiriö ja helpottaa jos tiedän etukäteen, miten uudessa tilanteessa kuuluu toimia… :) Eli jos menen Eurokankaaseen ja haluan ostaa vaikkapa 2 m kangasta, niin kuuluuko mun roudata itse se kangaspakka leikkauspisteeseen, vai pyytää ensin myyjä tulemaan palvelemaan niin että hän kantaa sen pakan? Tiedän sen verran että kangas leikataan ensin leikkauspisteessä ja viedään siitä sitten kassalle, mutta tämä roudauskysymys askarruttaa.
Kommentit (7)
Jos se pakka sattuisi olemaan isossa pakkojen pinkassa alimpana tai muuten hankalasti, niin sitten tietty pyydetään henkilökunnalta apua, tai jos pitää kysellä, että käyköhän tämä kangas siihen tarkoitukseen, mitä aikoo ommella tms. :)
Pyydät suoraan myyjältä apua, sitä varten he ovat siellä. Jos sinua jännittää, niin muista, että ostavien asiakkaiden ansiosta heillä on työpaikka ja tyytyväinen asiakas tulee toisenkin kerran asioimaan sinne.
Usein myyjät tulevat kysymään, voivatko auttaa ja vievät sitten kangaspakan leikkauspisteeseen. Rohkeasti vaan kauppaan. Mäkin oon aina ihan kuutamolla niistä mitoista, jos ostan vaikka kangasta pöytäliinaksi. Onneksi myyjät neuvoo.
Menet siihen tiskille jossa lukee ylhäällä palvelu tms. ei kassalle ja odotat , että myyjä vapautuu /tulee paikalle sinua palvelemaan. Sitten kerrot hänelle mitä haet tai jos tarkkaan tiedät mitä ja missä niin kerrot sen.
Ite voisin (ja nähny näin tapahtuvan) pinon päältä napata kainaloon ja etsiä myyjän. Alimmaista en lähtis kaivaan.
Tosin yleensä käännyn heti myyjän puoleen. Ensinnäkään en tiedä mikä kangas on paras mihinkin käyttöön. Toiseksi vaikka tietäisin mitä haen miksi kuluttaisin aikaa etsimiseen, kun myyjä kuitenkin löytää tuotteet nopeammin (etenkin Eurokankaassa).
Jos on vähän asiakkaita ja myyjiä vapaana, pyydä enemmän palvelusta.
Jos leikkauspisteelle on jonoa ja tiedät todella, mitä kangasta tarvitset, on kätevintä ottaa se kangaspakka syliin ja mennä jonottamaan.
Tuossa siis lähinnä ääripäät. Tilanne voi kaupassa olla jotain siltä väliltäkin. Jos kangaspakka on painava tai hankalassa paikassa, voit tarvita apua sen liikutteluun.
Ehkä sinun kannattaa mennä sinne kauppaan sellaiseen aikaan, kun siellä ei ole ruuhkaa. Jos menet viikonloppuna, mene heti kun kauppa aukeaa. Puolen päivän jäkeen siellä voi olla ruuhkaa. Arkenakin aamupäivät ovat rauhallisempia.
Kyllä sen voi varmaan itsekin sinne viedä, jos löytää itse mieluisen kankaan. Katsele hetken aikaa miten muut asiakkaat tekevät. :)